Постанова
від 02.06.2009 по справі 2а-1576/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                                                                                                                    

ЗАПОРІЗЬКИЙ  ОКРУЖНИЙ 

АДМІНІСТРАТИВНИЙ  СУД

69041, м. Запоріжжя, вул. Кремлівська, 65-в

 

ПОСТАНОВА

Іменем України

 

02

червня 2009 року /

12-18

год./                                                                

справа №2а-1576/09/0870

 

Запорізький окружний адміністративний

суд у складі головуючого судді Нестеренко Л.О. при секретарі Єгоровій О.Ю., за

участю представників: позивача - ОСОБА_1., відповідача - ОСОБА_2., розглянувши

у місті Запоріжжі у відкритому судовому засіданні   адміністративну справу

   за позовом 

 Державної інспекції з контролю за цінами в

Запорізькій області

          до   Товариства з обмеженою відповідальністю

„Укрсоюз”

                про  стягнення економічних санкцій,

 

         ВСТАНОВИВ:   

 

     Державна інспекція з контролю за цінами в

Запорізькій області звернулася з адміністративним позовом до Товариства з

обмеженою відповідальністю „Укрсоюз” з вимогами про стягнення економічних

санкцій у розмірі 2822,58 грн. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив,

що посадовими особами Інспекції було проведено перевірку підприємство

відповідача з питань формування та застосування цін на основні продовольчі

товари за період з грудня 2007р. по червень 2008р., за результатами якої було

встановлено реалізацію продуктів харчування за роздрібними цінами та оптовий

продаж олії з застосуванням торговельних надбавок понад установленого граничного

розміру, що призвело до  необґрунтованого

отримання виручки у розмірі 940,86 грн. за рахунок завищення граничної

торгівельної надбавки, встановленої Розпорядженням голови Запорізької обласної

державної адміністрації від 26.07.2007р. №263. За результатом проведеної

перевірки начальником Державної інспекції з контролю за цінами було прийнято

рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни

цін від 24.06.2008р. за №111, відповідно до якого до суб'єкта господарювання -

Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрсоюз»  застосовано економічні санкції у розмірі

2822,58 грн. Зазначені санкції відповідачем не були сплачені в установлений

строк добровільно, у зв'язку з чим, позивач звернувся до адміністративного суду

з вимогами про примусове стягнення зазначених сум.

    У судовому засіданні представник позивача

підтримав позовні вимоги з підстав викладених у позовній заяві, просить суд

задовольнити позовні вимоги, стягнути з відповідача суму економічних санкцій у

розмірі 2822,58 грн.

 

    Представник відповідача - Товариства з

обмеженою відповідальністю „Укрсоюз” позовні вимоги не визнав, проти

задоволення позовних вимог заперечує, вважає позовні вимоги необґрунтованими та

такими, що не підлягають задоволенню. У запереченнях на позовну заяву зазначив,

що проведення перевірки та прийняття рішення про застосування санкцій Державною

інспекцією з контролю за цінами відбувалося в порушення п.3.2 Інструкції про

порядок застосування економічних санкцій органами державного контролю за

цінами, обставини викладені в акті не підтверджені відповідними фінансовими та

бухгалтерськими документами, засвідченими суб'єктом господарювання, також

зазначає що підприємство не здійснювало продаж продовольчих товарів в обсязі,

зазначеному в акті перевірки та не отримувало виручку у вказаному розмірі, з

боку позивача не було доведено факту існування роздрібних цін на підприємстві,

у зв'язку з чим накладенні стягнення є безпідставними та необґрунтованими,

просить у позові позивачу відмовити.

       Вислухавши пояснення осіб, які приймають

участь у справі, з'ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд

приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню виходячи з

наступного.

    Як встановлено у судовому засіданні на

підставі письмових доказів та пояснень представників сторін, на підставі плану

роботи на ІІ квартал 2008р., начальником Державної інспекції з контролю за

цінами в Запорізькій області 30.05.2008р. було видано наказ за №88 та наказ за

№95 від 09.06.2008р. та видані відповідні посвідчення щодо здійснення

посадовими особами інспекції (інспекторами) перевірки суб'єкта господарювання з

питань дотримання встановлення та застосування цін на окремі види продовольства

на території Запорізької області.

      На виконання зазначених розпорядчих актів

начальника інспекції, 13 червня 2009 року посадовими особами Державної

інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області було проведено перевірку

Товариства з обмеженою відповідальністю «Укрсоюз» з питань дотримання порядку

формування та застосування цін на продовольчі товари, за результатом якої було

складено Акт від 13.06.2008р., яким зафіксовані порушення формування цін з

застосуванням торговельних надбавок у завищеному розмірі, тобто понад граничний

рівень ціноутворення, що суперечить вимогам Розпорядження голови Запорізької

обласної державної адміністрації від 26.07.2007р. №263 „ Про встановлення

граничних торговельних надбавок ”, а саме:

• 

 реалізація борошна пшеничного з торгівельною

надбавкою у розмірі від 17,8% до 21,2% при допустимому рівні 12%;

• 

 реалізація крупи, молока, масла тваринного,

олії з торгівельною надбавкою у розмірі від 15,9% до 30,6% при допустимому

14%;  

• 

 реалізація цукру з торгівельною надбавкою у

розмірі від 14,9% до 19,2% при допустимому 15%.

    Як встановлено Актом перевірки, внаслідок

безпідставного застосування торгівельних надбавок понад встановлений граничний

розмір, Приватним підприємцем отримано виручку в загальній сумі 940,86 грн.

        За результатом проведеної перевірки,

начальником Державної інспекції з контролю за цінами в Запорізькій області

24.06.2008р. було прийнято рішення за №111 

про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни

цін, яким Товариство з обмеженою відповідальністю «Укрсоюз» притягнуто до відповідальності

у вигляді застосування адміністративно-господарських санкцій, а саме: вилучення

необґрунтованої виручки у розмірі 940,86 грн. та стягнення штрафу у подвійному

розмірі від суми необґрунтованої виручки - у розмірі 1881,724 грн., а всього стягнуто

у дохід Державного бюджету суму економічних санкцій у розмірі 2822,58 грн.

    Застосування органами державної влади

заходів адміністративно-господарського впливу у вигляді накладення економічних

санкцій обґрунтовується наступними обставинами.

    Відповідно до ч.3 ст.5  Господарського кодексу України, « суб'єкти господарювання та інші

учасники відносин у сфері господарювання здійснюють свою діяльність у межах

встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог

законодавства».

    Основними засобами регулюючого впливу

держави на діяльність суб'єктів господарювання є, серед інших, регулювання цін

і тарифів (ч.2 ст.12 ГК України). Держава здійснює контроль і нагляд за

господарською діяльністю суб'єктів господарювання у сферах цін і ціноутворення

- з питань додержання суб'єктами господарювання державних цін на продукцію і

послуги (ч.3 ст.19 ГК України).

    Відповідно до ч.5 ст. 191 Господарського

кодексу України, «державне регулювання цін здійснюється шляхом встановлення

фіксованих державних та комунальних цін, граничних рівнів цін, граничних рівнів

торговельних надбавок і постачальницьких винагород, граничних нормативів

рентабельності або шляхом запровадження обов'язкового декларування цін».

    Як встановлено у судовому засідання, Запорізькою

обласною державною адміністрацією при реалізації повноважень органів виконавчої

влади, наданих постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.1996р. «Про

встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських

рад щодо регулювання цін (тарифів)», прийнято розпорядження від 26.07.2007р. за

№263 «Про встановлення граничних торговельних надбавок на продовольчі товари»,

яким запроваджено  відповідні правила

торгівельної діяльності в частині встановлення граничних торгівельних надбавок

до оптової ціни виробника на продовольчі товари відповідної продовольчої групи.

    Як встановлено судом, Товариством з

обмеженою відповідальністю «Укрсоюз» було вчинене господарське правопорушення

щодо провадження підприємницької діяльності у сфері застосування цін та

ціноутворенні при реалізації продовольчих товарів, а саме відповідачем було

порушено граничні торговельні надбавки, визначені зазначеним вище нормативним

актом місцевого органу державної (виконавчої) влади.

 

    Главою 24 Господарського кодексу України

регулюється загальні засади відповідальності учасників господарських відносин,

зокрема, ст.216 Господарського кодексу України встановлено, що «учасники

господарських відносин несуть господарську-правову відповідальність за

порушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників

господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених Господарським

кодексом, іншими законами та договором. Підставою господарсько-правової

відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у

сфері господарювання» (ч.1 ст.218 ГК України).

    «За порушення встановлених законодавчими

актами правил здійснення господарської діяльності до суб'єктів господарювання

можуть бути застосовані уповноваженими органами державної влади або органами

місцевого самоврядування адміністративно-господарські санкції, тобто заходи

організаційно-правового або майнового характеру, спрямовані на припинення

правопорушення суб'єкта господарювання та ліквідацію його наслідків»  (ч.1

ст.238 ГК України).

    Враховуючи, що відповідачем було вчинене

господарське правопорушення в частині 

перевищення граничних торгівельних надбавок на продовольчі товари

відповідної продовольчої групи, а суб'єктом господарювання не було доведено

у судовому засіданні належними та допустимими доказами , що ним вжито усіх залежних від нього

заходів для недопущення/не вчинення 

господарського правопорушення, застосування Державною інспекцією з

контролю за цінами адміністративно-господарських санкцій є правомірними та такими,

що ґрунтуються на вимогах чинного законодавства.

    Застосування адміністративно-господарської

санкції щодо вилучення виручки та накладення економічних санкцій (штрафу)

регулюється вимогами чинного законодавства, а саме приписами ст.14 Закону України

«Про ціни та ціноутворення» від 03.12.1990 р. №507-XІІ, якою передбачено, що « вся необґрунтовано одержана

підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної

дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється

із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету АРК, місцевих

бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає

вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості

підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих рад

стягується штраф у двократному розмірі необґрунтованої суми виручки» .

    

    Повноваження позивача - Державної інспекції

з контролю за цінами в Запорізькій області 

щодо здійснення контролю та застосування адміністративно-господарських

санкцій передбачені статтею 13 Закону України «Про ціни та ціноутворення»,

відповідно до якої «державний контроль за цінами здійснюється при

встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів.

При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог

законодавства про захист економічної конкуренції. Контроль за додержанням

державної дисципліни цін здійснюється органами, на які ці функції покладено

Урядом України та визначені Положенням про Державну інспекцію з контролю за

цінами в Запорізькій області, затвердженим наказом Державної інспекції з

контролю за цінами від 20.03.2001р. №9.

 

     Враховуючи вищезазначене, суд приходить до

висновку, що позовні вимоги щодо стягнення з відповідача суми економічних

санкцій заявлені правомірно та ґрунтуються на вимогах чинного законодавства,

отже вимоги позивача підлягають задоволенню в повному обсязі.

 

Враховуючи вищенаведене, керуючись

ст.ст.  9, 11, 14, 94, 159, 160, 162, 163 Кодексу

адміністративного судочинства України, ст.ст.216, 218, 238 Господарського

кодексу України, ст.ст.13,14 Закону України «Про ціни та ціноутворення», суд -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

    Позов задовольнити.

    Стягнути з Товариства з обмеженою

відповідальністю «Укрсоюз» (69037 м.Запоріжжя вул.40 років Радянської

України,47а/2 Ідентифікаційний код 30546148 ) на користь Державного бюджету

Орджонікідзевського району м.Запоріжжя (р/р 31116106700007 ЄДРПО 34677145 МФО

813015 ГУ ДКУ в Запорізькій області) 

суму економічних санкцій у розмірі 2822,58 грн.

 

Постанова або ухвала суду першої

інстанції,  якщо інше не встановлено  КАСУ, 

набирає законної сили після 

закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження,  встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву

не було подано.

Якщо було подано  заяву 

про  апеляційне  оскарження, 

але апеляційна  скарга  не 

була  подана  у 

строк,  встановлений  цим Кодексом, 

постанова або ухвала  суду  першої 

інстанції  набирає законної сили

після закінчення цього строку.   

У 

разі  подання  апеляційної скарги судове рішення, якщо його

не скасовано, набирає  законної  сили 

після  закінчення апеляційного

розгляду справи.

Якщо 

строк  апеляційного  оскарження 

буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала

законної сили.

Про апеляційне оскарження

рішення  суду  першої 

інстанції спочатку  подається  заява. 

Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції

викладаються в  апеляційній скарзі.

Заява 

про  апеляційне  оскарження 

та  апеляційна  скарга подаються до Дніпропетровського

апеляційного  адміністративного суду

через Запорізький окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги

одночасно надсилається  особою, яка  її подає, до суду апеляційної інстанції.

          Заява 

про  апеляційне  оскарження 

постанови  суду першої інстанції

подається протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі  

складення   постанови  у 

повному  обсязі  відповідно 

до статті 160 цього Кодексу - 

з  дня  складення 

в  повному  обсязі. Апеляційна  скарга 

на  постанову  суду першої інстанції подається протягом  двадцяти 

днів  після  подання 

заяви   про   апеляційне оскарження.

Апеляційна   скарга 

може  бути  подана 

без  попереднього подання заяви

про апеляційне оскарження,  якщо скарга

подається  у строк, встановлений для

подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява 

про  апеляційне  оскарження 

чи  апеляційна скарга, подані  після 

закінчення  строків,  встановлених 

цією   статтею, залишаються без

розгляду, якщо суд апеляційної інстанції за заявою особи, яка їх подала, не

знайде підстав для поновлення строку, про що постановляється ухвала .

Постанову  виготовлено у повному обсязі 10.06.2009р.

 

Суддя                                         Л.О.Нестеренко

 

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.06.2009
Оприлюднено02.07.2009
Номер документу3949873
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1576/09/0870

Постанова від 02.06.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

Ухвала від 30.04.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нестеренко Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні