Постанова
від 24.06.2014 по справі 485/1007/14-а
СНІГУРІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Провадження №2-а/485/26/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2014 року Снігурівський районний суд Миколаївської області у складі: головуючого - судді Квєтка І.А.,

при секретарі - Семенака А.Г.,

за участі позивача - ОСОБА_1,

представників відповідача - Плугового В.С., Майборода Ю.В.,

третьої особи - Бульба І.О.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні залі суду в м.Снігурівка справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Снігурівської міської ради, третя особа - Снігурівський відділ Держземагенства у Миколаївській області, про скасування рішення та зобов"язання прийняти рішення про передачу у власність земельної ділянки,

ВСТАНОВИВ:

26 травня 2014 року позивач звернувся до суду з вказаним адміністративним позовом, в якому просить скасувати рішення Снігурівської міської ради від 25 квітня 2014 року №44 «Про відмову громадянину ОСОБА_1в передачі земельної ділянки у власність в межах норм безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за адресою: АДРЕСА_1, та зобов»яти відповідача прийняти рішення про передачу йому у власність земельної ділянки за вказаною адресою для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд, площею 0,0709 га, кадастровий номер 4825710100:39:066:0027.

Позов обґрунтовано тим, що у лютому 2014 року звернувся до Снігурівської міської ради з заявою про передачу йому у власність земельної ділянки, на якій розташований належний йому на праві власності будинок. До заяви додав технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) комунальної власності, в якій містяться дані про розмір земельної ділянки та витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Однак відповідач своїм рішенням від 25.04.2014 року за № 44 відмовив йому в передачі земельної ділянки на підставі технічної документації. З даним рішенням не згоден, оскільки вважає, що надав всі необхідні документи для передачі йому у власність земельної ділянки, яка є сформованою.

В судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, з підстав, викладених у позові, просив про його задоволення.

Представники відповідача проти задоволення позову заперечив, посилаючись на правомірність прийнятого рішення за не дотримання позивачем порядку отримання безоплатно у власність земельної ділянки, передбаченого ст.118 Земельного кодексу України, за відсутності розробленого у встановленому порядку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Представник третьої особи вважає позов обґрунтованим та просить про його задоволення.

Дослідивши докази по справі, суд прийшов до наступного.

28 лютого 2014 року ОСОБА_1 звернувся до Снігурівської міської ради з заявою про передачу йому у власність земельної ділянки орієнтовною площею 0,0709 га для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд за адресою: АДРЕСА_1.

До заяви додав: технічний паспорт на будинок, витяг з державного реєстру речових прав на нерухоме майно вказаний будинок, витяг з державного земельного кадастру про земельну ділянку, технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) комунальної власності Снігурівської міської ради, на якій розташований житловий будинок громадянина України ОСОБА_1

Рішенням сесії Снігурівської міської ради №44 від 25 квітня 2014 року відмовлено ОСОБА_1в передачі земельної ділянки у власність в межах норм безоплатної приватизації земельних ділянок громадянами на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж, у зв»язку із необхідністю розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Листом Снігурівської міської ради від 30.04.2014 року ОСОБА_1 роз»яснено порядок звернення для безоплатної приватизації земельних ділянок.

Між сторонами виник спір з приводу реалізації компетенції органу місцевого самоврядування щодо безоплатної передачі у власність земельних ділянок комунальної власності громадянам.

Згідно ст.6 Конституції України органи виконавчої влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах і відповідно до законів України.

Частиною першою ст.16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що органи місцевого самоврядування є юридичними особами і наділяються цим та іншими законами власними повноваженнями, в межах яких діють самостійно і несуть відповідальність за свою діяльність відповідно до закону.

За приписами статті 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави. Право на землю набувається і реалізується громадянами і суб'єктами господарської діяльності (юридичними і фізичними особами) виключно відповідно до закону.

Порядок регулювання земельних відносин встановлений Земельним кодексом України, за приписами статті 12 якого, до повноважень сільських, селищних, міських рад в галузі земельних відносин є передача земельних ділянок комунальній власності у власність громадянам та юридичним особам, надання їх у користування відповідно до вимог цього кодексу.

Відповідно до статті 78 Земельного кодексу України право власності на землю - це право володіти, користуватися і розпоряджатися земельними ділянками. Право власності на землю набувається та реалізується на підставі Конституції України, цього Кодексу, а також інших законів, що видаються відповідно до них.

Відповідно до ст. 12 ЗК України до повноважень сільських рад у галузі земельних відносин на території сіл належить, зокрема, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Стаття 81 ЗК України передбачає, що громадяни України набувають права власності на земельні ділянки на підставі, зокрема, безоплатної передачі із земель державної і комунальної власності.

Стаття 116 ЗК України зазначає, що громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Набуття права на землю громадянами та юридичними особами здійснюється шляхом передачі земельних ділянок у власність або надання їх у користування.

Безоплатна передача земельних ділянок у власність громадян провадиться у разі, зокрема, одержання земельних ділянок із земель державної і комунальної власності в межах норм безоплатної приватизації, визначених цим Кодексом.

Стаття 118 ЗК України визначає, що громадянин, зацікавлений у приватизації земельної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає заяву до відповідної районної державної адміністрації або сільської ради за місцезнаходженням земельної ділянки. Рішення органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо приватизації земельних ділянок приймається у місячний строк на підставі технічних матеріалів та документів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки) подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки. Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється за замовленням громадян суб'єктами господарювання, що є виконавцями робіт із землеустрою згідно із законом, у строки, що обумовлюються угодою сторін. У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє Верховну Раду Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки. Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу. Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, у двотижневий строк з дня отримання погодженого проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи) приймає рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність. Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду. У разі відмови органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у передачі земельної ділянки у власність або залишення заяви без розгляду питання вирішується в судовому порядку.

Іншого порядку безоплатної передачі земельних ділянок у власність громадян чинним законодавством не встановлено. Закон України «Про державний земельний кадастр» установлює правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

Оскільки позивач просив відповідача передати йому у власність земельну ділянку без виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) комунальної власності Снігурівської міської ради, на якій розташований житловий будинок громадянина України ОСОБА_1, про що стверджував у судовому засіданні, тобто всупереч порядку встановленому ст.118 ЗК України передачі земельних ділянок у власність, відповідач правомірно своїм рішенням №44 від 25.04.2014 року відмовив йому в передачі земельної ділянки на підставі технічної документації.

Щодо зобов'язання відповідача прийняти рішення про передачу у власність земельної ділянки, то слід зазначити наступне.

Згідно до вимог п.1 ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень, дії чи бездіяльності.

Суд, не може підміняти собою орган місцевого самоврядування тим самим брати на себе обов'язок щодо розпорядження землями комунальної власності, оскільки дана функція належить виключно відповідачу.

Крім того, позивач не вчинив передбачених законодавством дій щодо отримання земельної ділянки у власність.

Враховуючи вище зазначене в задоволенні позову позивачеві слід відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 158-163, 167,КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Снігурівської міської ради про скасування рішення Снігурівської міської ради від 25 квітня 2014 року №44 та зобов"язання прийняти рішення про передачу у власність земельної ділянки - залишити без задоволення.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Снігурівський районний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня отримання її копії.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляції, якщо таку не було подано.

СУДДЯ

СудСнігурівський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено03.07.2014
Номер документу39515237
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —485/1007/14-а

Ухвала від 04.06.2014

Адміністративне

Снігурівський районний суд Миколаївської області

Квєтка І. А.

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Снігурівський районний суд Миколаївської області

Квєтка І. А.

Ухвала від 27.05.2014

Адміністративне

Снігурівський районний суд Миколаївської області

Квєтка І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні