Постанова
від 26.06.2014 по справі 826/6577/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

26 червня 2014 року № 826/6577/14

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого судді Огурцова О.П. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС" до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві провизнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС" звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії.

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що у відповідача були відсутні правові підстави для проведення зустрічної звірки, оскільки жодного запиту щодо надання документів на адресу позивача не надходило. Також позивач зазначив про те, що відповідачем фактично було проведено не зустрічну звірку, а один з видів перевірки. Крім того позивач посилався на те, що відповідачем за відсутності на те правових підстав було на підстав акту №134/2250/38095869 від 31.07.2013 внесено зміни до ІС "Зустрічні звірки".

У судовому засіданні 12.06.2014 представник позивача підтримав позовні вимоги та проси суд задовольнити позову у повному обсязі.

Відповідач проти позовних вимог заперечив, у судовому засіданні 03.06.2014 надав суду письмові заперечення, у яких просив відмовити у задоволенні адміністративного позову повністю. Доводи відповідача викладені в письмових запереченнях та наведені його представником під час судового засідання аналогічні доводам та висновкам викладеним в акті №134/2250/38095869 від 31.07.2013, зокрема, відповідач посилався на те, що працівниками управління податкового аудиту ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було здійснено вихід на податкову адресу позивача з метою вручення наказу щодо проведення перевірки за результатами якого встановлено, що позивач та його посадові особи за податковою адресою не знаходяться, у зв'язку із чим складено акт щодо не встановлення місцезнаходження платника податків (посадових осіб) №100/2250 від 18.07.2013.

У судове засіданні 12.06.2014 представник відповідача не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Суд, відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, заслухавши у судовому засіданні представника позивача ухвалив продовжити розгляд справи у письмовому провадженні.

Під час судового розгляду справи, суд,

В С Т А Н О В И В:

31.07.2013 Державною податковою інспекцією у Деснянському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки Товариства з обмеженою відповідальністю «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 31.05.2013 за результатами яких складено акт №134/2250/38095869 від 31.07.2013 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» (код за ЄДРПОУ 38095869) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 31.05.2013 ".

У вступній частині зазначеного акту вказано наступне: "На підставі службового посвідчення серія УКМ №048687 від 25.09.2008, виданого ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві, головним державним ревізором-інспектором відділу перевірок платників податків управління податкового аудиту ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві Луценком Ігорем Олександровичем згідно із п.73.5 ст.73 Податкового кодексу України від 02.12.2010р. №2755-VI із змінами та доповненнями, здійснено відповідні заходи з метою проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» (далі - ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС») щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 31.05.2013.

Зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що підприємство ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» та його посадові особи відсутні за податковою адресою (02232, м. Київ, пр.-кт Маяковського, 68, кв. 233).

Працівниками управління податкового аудиту ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було здійснено вихід на податкову адресу підприємства - м. Київ, пр.-кт Маяковського, 68, кв. 233 - з метою вручення наказу щодо проведення перевірки. За результатами виходу встановлено, що підприємство ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» та його посадові особи за податковою адресою не знаходяться, у зв'язку із чим складено акт щодо не встановлення місцезнаходження платника податків (посадових осіб) №100/2250 від 18.07.2013 року. Слідчому відділу фінансових розслідувань ДПІ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві було передано запит від 19.07.2013р. №203/2250 на встановлення місцезнаходження (місця проживання) платника податків.

На дату складання акту звірки місцезнаходження ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» не встановлено. "

Позивач, вважаючи неправомірними дії податкового органу щодо проведення зустрічної звірки результати якої оформлені актом №134/2250/38095869 від 31.07.2013 звернулось з відповідним позовом до суду.

Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд вважає позов таким, що підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, встановлено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з пунктом 4 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010 орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 6 зазначеного Порядку встановлено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Отже, у випадку відсутності у податкового органу даних та документів для здійснення співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, виникненню у податкового органу права на проведення зустрічної перевірки передує обов'язок направити суб'єкту господарювання рекомендованим листом з повідомленням про вручення відповідного запит про подання інформації та її документального підтвердження.

Пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України встановлено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби; для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок; виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; у разі проведення зустрічної звірки; в інших випадках, визначених цим Кодексом. Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі. Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1245 від 27.12.2010 встановлено, що запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують.

Відповідно до пункту 14 зазначеного Порядку суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України. У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту.

Таким чином, податковий орган у письмовому запиті про надання інформації має зазначити підстави для надіслання запиту та строк на надання відповіді на такий запит складає 1 місяць, при цьому запит вважається врученим якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою суб'єкта господарювання або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Відповідачем доказів на підтвердження факту направлення позивачу запиту щодо надання з метою проведення зустрічної звірки письмових пояснень та відповідних документів надано не було.

Таким чином, позивач був позбавлений можливості надати для проведення зустрічної звірки документи первинного обліку, а орган державної податкової служби не отримав потрібної інформації та її документального підтвердження, оскільки з акту №134/2250/38095869 від 31.07.2013 вбачається, що відповідачем під час складення вказаного акту не здійснювалося співставлення бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання з причин їх відсутності.

Отже, відповідачем було допущено порушення вимог чинного законодавства, які визначають процедуру проведення зустрічної звірки.

З огляду на зазначене, враховуючи те, що відповідачем було допущено порушення вимог пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1232 від 27.12.2010, у нього були відсутні правові підстави для вчинення дій по проведенню зустрічної звірки позивача.

Аналогічна позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 27.11.2012 у справі № 2а-11060/12/2670.

Згідно з пунктом 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджених наказом державної податкової адміністрації України № 236 від 22.04.2011 у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт) (додаток 3), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) (додаток 4) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Отже, акт про неможливість проведення зустрічної звірки складається не за результатами проведеної зустрічної звірки, а у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання.

Враховуючи те, що позивач просить суд визнати протиправними саме дії відповідача щодо проведення перевірки результати якої оформлені актом №134/2250/38095869 від 31.07.2013 позовні вимоги в зазначеній частині є необґрунтованими з огляду на те, що зазначений акт було складено у зв'язку з неможливістю проведення відповідної зустрічної звірки.

Відповідно до частини другої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.

З огляду на зазначене, а також, враховуючи той факт, що у відповідача були відсутні правові підстави для вчинення дій по проведенню зустрічної звірки позивача, суд дійшов висновку про необхідність для повного захисту прав, свобод та інтересів позивача визнання незаконними дій відповідача спрямованих на проведення зустрічної звірки позивача за результатами чого складено акт №134/2250/38095869 від 31.07.2013.

Відповідачем в розділі 4 акту №134/2250/38095869 від 31.07.2013 зазначено наступне: "Звіркою встановлено відсутність об'єктів оподаткування по операціях з придбання товарів (послуг) у контрагентів-постачальників та по операціях з продажу цих товарів (послуг) підприємствам - покупцям за період з 01.05.2013 року по 31.05.2013 року в розумінні ст.22 та ст.185 Податкового Кодексу від 02 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями.

Перевіркою встановлено порушення п.185.1 ст.185, п.187.1 ст. 187, п. 198.1, п.198.2, п.198.3 та п. 198.6 ст.198 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2756-VI із змінами та доповненнями.

Відповідно до ч. 1,ч. 5 ст. 203, п. 1, п. 2 ст. 215, ст. 228 Цивільного кодексу України, зазначені правочини мають ознаки нікчемності та є нікчемними - в силу припису закону. Правочини, укладені ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» з вище зазначеними контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою приховування сплати податків третіх осіб.

В зв'язку з вищевказаним, дані Додатку 5 до податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2013 року, поданого ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» до ДШ у Деснянському районі ГУ Міндоходів у м. Києві підлягають зменшенню наступним чином:

1) Задекларовані ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» податкові зобов'язання за травень 2013р. в загальній сумі 730 362 грн. повинні бути зменшені на загальну суму 730 362 грн.

2) Задекларований ТОВ «В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС» податковий кредит за травень 2013р. в загальній сумі 730 271 грн. повинен бути зменшений на суму 730 271 грн."

Відповідачем факт внесення даних викладених в акті №134/2250/38095869 від 31.07.2013 до АС "Зустрічні звірки" не заперечується.

Відповідно до пункту 5.1. Методичних рекомендацій щодо приймання та комп'ютерної обробки податкової звітності платників податків в органах ДПС України затверджених наказом Державної податкової служби України № 516 від 14.06.2012 обробка та занесення інформації до електронних баз виконується підрозділом приймання та обробки податкової звітності, у разі відсутності зазначеного підрозділу - підрозділами, на які покладено цю функцію. Під час введення зазначених у звітності показників до електронних баз податкової звітності обов'язково проводиться автоматизована перевірка податкових документів відповідно до затверджених та реалізованих алгоритмів контролю в ПЗ із приймання та обробки податкової звітності.

Пунктом 5.2. Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджених наказом Державної податкової служби України № 236 від 22.04.2011 отримана від суб'єкта господарювання інформація та її документальне підтвердження в подальшому використовується для проведення зустрічних звірок та повинна бути відпрацьована в комплексі з іншими документами суб'єкта господарювання при проведенні чергової документальної планової або позапланової перевірки суб'єкта господарювання із метою підтвердження повноти відображення результатів здійснених господарських операцій у податковому та бухгалтерському обліку.

Таким чином, податковий орган використовує відомості про позивача при адмініструванні податків і зборів позивача та його контрагентів, що є недостовірними і внесені відповідачем до АІС за результатами вчинення заходів щодо проведення зустрічної звірки правових підстав для здійснення яких у нього не було.

За наслідками такого адміністрування Відповідач згідно пунктом 5.2 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок затверджених наказом Державної податкової служби України № 236 від 22.04.2011 вживає заходи реагування (проводить перевірки, звірки і т.д.), чим порушуються права і законні інтереси позивача.

Позивач в позовній заяві просить суд зобов'язати відповідача вилучити з ІС "Зустрічні звірки" інформацію щодо проведеної зустрічної звірки №134/2250/38095869 від 31.07.2013, водночас враховуючи те, що акт про неможливість проведення зустрічної звірки складається не за результатами зустрічної звірки суд враховуючи положення статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України дійшов висновку про необхідність зобов'язання відповідача вилучити з ІС "Зустрічні звірки" інформацію внесену на підставі акту №134/2250/38095869 від 31.07.2013.

Керуючись вимогами статей 69-71, 94, 160-165, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов - задовольнити частково .

2. Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у Деснянському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві за результатами яких складено акт №134/2250/38095869 від 31.07.2013 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС" (код за ЄДРПОУ 38095869) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 31.05.2013".

3. Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Деснянському районі Головного управління Міністерства доходів і зборів України у місті Києві вилучити з ІС "Зустрічні звірки" інформацію внесену на підставі акту №134/2250/38095869 від 31.07.2013 "Про неможливість проведення зустрічної звірки товариства з обмеженою відповідальністю "В.О.Р.Г.-ДРЕЙФУС" (код за ЄДРПОУ 38095869) щодо підтвердження господарських відносин з платниками податків за період з 01.05.2013 по 31.05.2013".

Відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова набирає законної сили після закінчення строку для її апеляційного оскарження. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.06.2014
Оприлюднено01.07.2014
Номер документу39519181
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6577/14

Постанова від 27.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 26.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 09.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 16.09.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Ухвала від 24.07.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Мацедонська В.Е.

Постанова від 26.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 19.05.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні