Україна Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 17 червня 2014 р. Справа № 805/9879/13-а приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17 Донецькій окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чучка В.М., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області до державного підприємства «Шахтарськантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Глибока» про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року, - ВСТАНОВИВ: Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області (позивач) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду з позовною заявою до державного підприємства «Шахтарськантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Глибока» (відповідач) про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що згідно з даними особового рахунку страхувальника у відповідача утворився борг з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій призначених на пільгових умовах за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. Оскільки, зазначена сума заборгованості відповідачем не сплачена, позивач у відповідності до чинного законодавства просить суд стягнути наведену суму заборгованості з відповідача у судовому порядку. Представник позивача у судове засідання не з'явився, через канцелярію суду 17.06.2014 року надав клопотання розглянути справу в порядку письмового провадження. Відповідач із позовними вимогами не погоджується, про що зазначив у наданому до суду клопотанні, в якому також просив розглянути справу без участі представника. Відповідно до ч. 4 ст. 122 та ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд визнав можливим розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами. Розглянувши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив. Державне підприємство «Шахтарськантрацит» є юридичною особою, зареєстроване виконавчим комітетом Шахтарської міської ради Донецької області 30.04.2003 року за № 1 265 120 0000 000009, ідентифікаційний код 32299510, місцезнаходження – 86211, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20. ДП «Шахтарськантрацит» має відокремлені підрозділи, у тому числі: відокремлений підрозділ «Шахта «Глибока» (ідентифікаційний код 33136569, місцезнаходження 86200, Донецька область, м. Шахтарськ). ДП «Шахтарськантрацит» є платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Позивачем на підставі розрахунків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до частини другої Прикінцевих положень Закону України від 09.07.2003 року № 1058-IV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі – Закон № 1058) в частині пенсій призначених відповідно до пунктів «а», «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», визначено розмір витрат, які підлягають відшкодуванню відповідачем за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. по пенсіонерам, які працювали на ВП «Шахта «Глибока» ДП «Шахтарськантрацит». Судом з матеріалів справи встановлено, що наведена сума відповідачем не сплачена, що підтверджується матеріалами справи, а також заявою відповідача про визнання суми боргу у повному обсязі, а отже заборгованість перед УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі становить у загальному розмірі 3 844 016,89 грн. Відповідно до преамбули Закону № 1058, цей Закон визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також регулює порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, передбаченим цим Законом. Отже, спірні правовідносини, що виникли між сторонами регулюються нормами Закону № 1058 та іншими нормативно-правовими актами. Згідно з частиною другою розділу XV «Прикінцеві положення» Закону № 1058 пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, роботах з особливо шкідливими й важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах або за вислугу років, які відповідно до законодавства, що діяло раніше, мали право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами Закону № 1058 у разі досягнення пенсійного віку та наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення». У цьому випадку розміри пенсій визначаються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 Закону № 1058. При цьому, зберігається порядок покриття витрат на виплату і доставку цих пенсій, що діяв до 01.01.2004, тобто до набрання чинності цим Законом. Згідно пункту 6 Інструкції «Про порядок обчислення та сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року № 21-1 (далі – Інструкція № 21-1), відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до ч. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування». Пунктом 6.4 розділу 6 Інструкції 21-1 встановлено, що розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону № 1058, які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених (перерахованих) пенсій. На підставі положень пункту 6.5 Інструкції 21-1 розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 до 1 січня поточного року та протягом 10 днів з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії. Згідно з пунктом 6.8 розділу 6 Інструкції 21-1, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах. Відповідно до пункту 6.10 Інструкції 21-1, відшкодування сум і фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, здійснюється підприємством на рахунки органу пенсійного фонду за місцем його реєстрації. Разом з тим відповідач вважає, що відповідачем включено до розміру фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій суми доплат, надбавок та підвищень до пільгових пенсій, які не підлягають відшкодуванню підприємством. Проте, доводи відповідача спростовуються наступним. Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2014 року у справі № 2а/0570/9247/2012, залишеною без змін ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.05.2014 року, повністю відмовлено у задоволені позову ДП «Шахтарськантрацит» до Управління пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування розрахунку. Так, у справі № 2а/0570/9247/2012 ДП «Шахтарськанатрацит» оскаржував дії УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області щодо: включення до розрахунку №56/04 від 04.01.2012 р. фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п. “а” ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (крім працівників безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) 143 осіб на загальну суму 214 657,88 грн.; включення до розрахунку №56/04 від 04.01.2012 р. фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до ч. 2 прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до п. “а” ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (крім працівників безпосередньо зайнятих повний робочий день на підземних роботах з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників) сум доплат, надбавок та підвищень до пільгових пенсій на загальну суму 99 886,74 грн., що призначені 446 особам. Судами першої та другої інстанцій у наведених рішеннях зазначено, що ДП «Шахтарськанатрацит» не надано жодних доказів включення до спірного розрахунку сум доплат, надбавок та підвищень до пільгових пенсій, які не підлягають відшкодуванню за рахунок підприємства. Також ДП «Шахтарськанатрацит» не наведено достатніх підстав вважати, що УПФУ в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області включено до спірного розрахунку суми доплат, надбавок та підвищень до пільгових пенсій, які не підлягають відшкодуванню за рахунок підприємства. Крім того, судами встановлено, що з розрахунку фактичних витрат на виплату і доставку пенсій вбачається, що суми доплат, надбавок та підвищень, які не входять до суми основного розміру пенсій, зазначені в окремому рядку спірного розрахунку (графа 9). Такі доплати та надбавки не включені до витрат, які підлягають відшкодуванню (графа 18). Постанова Донецького окружного адміністративного суду від 10 квітня 2014 року у справі № 2а/0570/9247/2012 набрала законної сили. З урахуванням викладеного, зважаючи на приписи ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не потрібно доводити в даній справі, оскільки в даному випадку рішення суду має преюдиціальне значення. Наділення преюдиціальною силою судового рішення засновано на презумпції істинності судового рішення, що набрало законної сили. Законна сила судового рішення забезпечує дію преюдиції. В силу преюдиції встановлені судовим рішенням факти та правовідносини мають сприйматися як безспірні, до того часу, доки рішення суду не буде скасоване у передбаченому законом порядку, доки факти та правовідносини не будуть визнані такими, що не відповідають дійсності. За визначених умов, обставини, встановлені в судовому рішенні від 10.04.2014 року не належить доказувати. Обставини вважаються встановленими в іншому судовому рішенні, якщо про це зазначено у мотивувальній чи резолютивній частинах цього рішення. Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Доказів, що спростували б доводи позивача, відповідач суду не надав. З огляду на зазначене та беручи до уваги докази, які наявні у матеріалах справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та вважає їх такими, що підлягають задоволенню повністю. Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають. Керуючись статтями 2, 11, 17-20, 69-72, 94, 122, 128, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, - ПОСТАНОВИВ: Позов Управління Пенсійного фонду України в м. Шахтарську та Шахтарському районі Донецької області до державного підприємства «Шахтарськантрацит» в особі відокремленого підрозділу «Шахта «Глибока» про стягнення боргу з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року – задовольнити повністю. Стягнути з державного підприємства «Шахтарськантрацит» (ідентифікаційний код 32299510, місцезнаходження – 86211, Донецька область, м. Шахтарськ, вул. Крупської, буд. 20) кошти на виплату та доставку пільгових пенсій за період з 01.09.2012 року по 01.12.2012 року в сумі 3 844 016,89 грн. (три мільйони вісімсот сорок чотири тисячі шістнадцять грн. 89 коп.), у тому числі: - за Списком № 1 у розмірі 3 629 019,85 грн., - за Списком № 2 у розмірі 214 997,04 грн. Постанову виготовлено в нарадчій кімнаті 14 квітня 2014 року. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, з подачею копій апеляційної скарги відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі. Суддя Чучко В.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.06.2014 |
Оприлюднено | 04.07.2014 |
Номер документу | 39519885 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Чучко В.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні