Рішення
від 17.06.2014 по справі 908/1521/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 24/57/14

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.06.2014 Справа № 908/1521/14

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько - Канадського підприємства з іноземною інвестицією «Дніплакс» ( 49000 , м. Дніпропетровськ , вулиця Богдана Хмельницького , будинок 14 А ; код ЄДРПОУ 14290183).

до відповідача Приватного акціонерного товариства «Запорізький електровозоремонтний завод» ( 69095 , м. Запоріжжя , вулиця Залізнична , 2 ; код ЄДРПОУ 01056273).

Про стягнення суми .

Суддя Азізбекян Т.А.

Представники:

Від позивача - Гончаров С.А. ( дов. б/н від 21 травня 2014 р.).

Від відповідача - Мальчев В.Є. ( дов. № 2491 від 20.05.2014 р.).

ВСТАНОВЛЕНО:

06 травня 2014 р. від Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько - Канадського підприємства з іноземною інвестицією «Дніплакс» ( код ЄДРПОУ 14290183) надійшла позовна заява № 1/04 від 17 квітня 2014 р. про стягнення з Приватного акціонерного товариства «Запорізький електровозоремонтний завод» ( код ЄДРПОУ 01056273) суми боргу 100 572 , 36 грн.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.05.2014 р. порушено провадження у господарській справі № 908/1521/14 , слухання якої було призначено на 26.05.2014 р.

У подальшому розгляд справи відкладався , відповідно до вимог статті 77 ГПК України .

В судовому засіданні 17.06.2014 р. позивачем подане письмове уточнення позовних вимог , у зв'язку із частковим погашенням боргу відповідачем та на дату вирішення спору по суті , позивач просить стягнути на його користь суму боргу - 62 256 , 36 грн.

Уточнення судом прийнято.

Представникам сторін роз'яснені права та обов'язки передбачені положеннями Господарського процесуального кодексу України .

Відводів складу суду не заявлено .

Представники сторін не наполягали на проведенні звукозапису судового процесу технічними засобами .

В судовому засіданні 17.06.2014 р. господарський суд відповідно до вимог статті 85 ГПК України оголосив вступну і резолютивну частини рішення .

Позивач в обґрунтування позовних вимог посилається на наступні обставини .26 липня 2013 р. між ТОВ Українсько - Канадським підприємством з іноземною інвестицією «Дніплакс» та ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» був укладений договір № 130210 на поставку продукції , відповідно до п. 1.1 якого , товариство зобов'язалося у 2013 р. поставити та передати у власність приватного товариства товари , зазначені в специфікації - додатку до даного договору , згідно письмової заявки відповідача на постачання товару .В свою чергу , відповідач зобов'язався прийняти і оплатити такі товари на умовах визначених договором. Виконуючи обов'язки відповідно до пункту 6.3 договору позивач здійснив поставку на адресу відповідача наступного товару : - видаткова накладна від 30.07.2013 р. № РН - 0029 ( рахунок № СФ -0032 від 30.07.2013 р.) , термометр ТКП у кількості 5 штук вартістю 3089 , 00 грн. без ПДВ на загальну суму 18 534 , 00 грн. з ПДВ, товар отримав представник відповідача - комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 12985 від 30.07.2013 р. ; - видаткова накладна від 01.08.2013 р. № РН - 0030 ( рахунок № СФ - 0033 від 01.08.2013 р.) , термометр ТКП у кількості 5 штук вартістю 3089 , 00 грн. без ПДВ на загальну суму 18 534 , 00 грн. з ПДВ , товар отримав представник відповідача - комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 12985 від 30.07.2013 р.; - видаткова накладна від 05.08.2013 р. № РН - 0031 ( рахунок № СФ - 0035 від 05.08.2013 р.) , шунт М911 у кількості 10 штук вартістю 3640, 00 грн. без ПДВ на загальну суму 43 680 , 00 грн. з ПДВ , товар отримав - комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 13028 від 05.08.2013 р. ; - видаткова накладна від 20.08.2013 р. № РН -0035 ( рахунок № СФ - 0039 від 20.08.2013 р.) , автоматичний вимикач А 63 у кількості 30 штук вартістю 102 , 40 грн. без ПДВ на загальну суму 3686, 40 грн., товар отримав - комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 13159 від 20.08.2013 р.; - видаткова накладна від 11.09.2013 р. № РН - 0038 ( рахунок № СФ - 0041 від 11.09.2013 р.) , автоматичний вимикач у кількості 37 штук вартістю 102 , 40 грн. на загальну суму 4546 , 56 грн. , товар отримав комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 13332 від 11.09.2013 р. ; - видаткова накладна від 14.10.2013 р. № РН - 0046 ( рахунок № СФ - 051 від 14.10.2013 р.) , автоматичний вимикач у кількості 10 штук вартістю 102 , 40 грн. на загальну суму 1228 , 80 грн. , товар отримав комірник ОСОБА_2 відповідно до довіреності № 13525 від 14.10.2013 р.; - видаткова накладна від 06.11.2013 р. № РН - 0051 (рахунок № СФ - 058 від 06.11.2013 р.) , термометр ТКП у кількості 2 штук вартістю 3089 , 00 грн. на загальну суму 7413 , 60 грн. , товар отримав комірник ОСОБА_1 відповідно до довіреності № 13679 від 06.11.2013 р. ; - видаткова накладна від 02.12.2013 р. № РН- 0059 (рахунок № СФ - 066 від 02.12.2013 р.) , термометр ТКП у кількості 8 штук , вартістю 3089 , 00 грн. на загальну суму 29 654 , 40 грн. , товар отримав комірник ОСОБА_2 по довіреності № 13873 від 02.12.2013 р.За даними позивача загальна сума поставок складає 127 277 , 76 грн. Позивач вказує , що станом на день подання позову до суду відповідачем не дотримані строки оплати товару та не у повному обсязі проведено погашення заборгованості , яка за підрахунками позивача становить 100572 , 36 грн. За даними позивача відповідачем станом на день подання позову до суду сплачено вартість поставленого товару на 26 705 , 40 грн. , в тому числі : - згідно рахунку № СФ - 0032 від 30.07.2013 р. у сумі 6481, 40 грн. , що підтверджується банківською випискою від 28.11.2013 р. ; - у сумі 10 224 , 00 грн. , що підтверджується банківською випискою від 18.03.2014 р. ; - згідно рахунку № СФ - 0033 від 01.08.2013 р. у сумі 10 000, 00 грн. , що підтверджено банківською випискою від 25.12.2013 р.26 березня 2014 р. позивачем на адресу відповідача направлена претензія за вихідним № 01/3 щодо термінового погашення заборгованості .Згідно заяви позивача про уточнення до позовної заяви від 16.06.2014 р. № 1/06 , відповідачем станом на 17.06.2014 р. проведена часткова оплата заборгованості в сумі 38 316 , 00 грн. , а саме : - 08 травня платіжним дорученням № 3806 на суму 21 472 , 00 грн. згідно рахунку № СФ - 0035 від 05.08.2013 р. ; - 08 травня платіжним дорученням № 3807 на суму 8534 , 00 грн. згідно рахунку СФ - 0033 від 01.08.2013 р. ; - 08 травня платіжним дорученням № 3808 на суму 8310 , 00 грн. згідно рахунку СФ - 0032 від 30.07.2013 р. Таким чином , позивач просить суд стягнути з відповідача суму боргу - 62 256 , 36 грн .

Відповідач заперечує проти заявленого позову з огляду на такі обставини. Між ТОВ «Українсько - Канадським підприємством з іноземною інвестицією «Дніплакс» та ПАТ «Запорізький електровозоремонтний завод» був укладений договір поставки № 130210 від 26.07.2013 р. , предметом якого є постачання товарів , зазначених у специфікації , яка є додатком до договору. Позивачем був поставлений відповідачу товар відповідно до видаткової накладної № РН - 0029 від 30.07.2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , видаткової накладної № РН - 0030 від 01.08.2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , видаткової накладної № РН - 0035 від 20.08.2013 р. на суму 3 686, 40 грн. , видаткової накладної № РН - 0038 від 11.09.2013 р. на суму 4 546 , 00 грн. , видаткової накладної № РН - 0046 від 14.10.2013 р. на суму 1228 , 80 грн. , видаткової накладної № РН - 0051 від 06.11.2013 р. на суму 7413 , 60 грн. , видаткової накладної № РН - 0059 від 02.12.2013 р. на суму 29 654 , 40 грн. За висновками відповідача , строк оплати товару згідно з договором не залежить від дати поставки товару та підписання накладних. Відповідачем платіжним дорученням № 11107 від 28.11.2013 р. сплачено 6 481, 40 грн. за отриманий товар , платіжним дорученням № 166880 від 25.12.2013 р. сплачено 10 000 , 00 грн. , платіжним дорученням № 1983 від 18.03.2014 р. сплачено 10 224 , 00 грн. Відповідно до пункту 4.2 договору відповідач повинен здійснити оплату поставленого товару протягом 90 банківських днів з дня підписання сторонами акту приймання - передачі та отримання відповідачем оригіналу рахунку на оплату. За висновками відповідача договором встановлений строк виконання грошового зобов'язання - 90 банківських днів з дня підписання уповноваженими представниками акту приймання - передачі товару та отримання замовником оригіналу рахунку на оплату товарів. Строк виконання грошового зобов'язання щодо оплати товарів за видатковими накладними за договором не настав , в зв'язку з не підписанням актів приймання - передачі товарів сторонами . Просить у задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Розглянувши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін , суд -

В С Т А Н О В И В :

26.07.2013 р. між Приватним акціонерним товариством «Запорізький електровозоремонтний завод» ( замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю українсько - канадським підприємством з іноземною інвестицією «Дніплакс» (постачальник) укладений договір поставки № 130210 , відповідно до предмету якого постачальник зобов'язується у 2013 р. поставити ( передати у власність) замовникові товари , зазначені в специфікаціях - додатках до цього договору , а замовник прийняти і оплатити такі товари на умовах цього договору.

Сторони за договором домовилися , що ціна ( сума , загальна вартість) цього договору становить 214849 , 44 грн.

Відповідно до розділу ІУ договору , розрахунки за кожну поставлену партію товару здійснюються у безготівковій формі. Замовник здійснює оплату поставленого товару протягом 90 банківських днів з дня підписання сторонами за цим договором акту приймання - передачі товару та отримання замовником оригіналу рахунку на оплату товарів. В актах приймання - передачі сторони за цим договором повинні зазначити найменування , асортимент , кількість та ціну товарів , номер та дату договору , номер та дату заявки на постачання товару, реквізити видаткової накладної за якою отриманий товар , інші відомості при необхідності.

Пунктом 5.5 договору передбачено , що право власності на товар , зазначений у специфікаціях переходить до замовника з моменту підписання сторонами / представниками сторін видаткової накладної та відсутності у замовника зауважень щодо якості , комплектності та асортименту товару. У разі наявності у замовника зауважень щодо якості , комплектності та асортименту товару , право власності на товар , зазначений у специфікаціях переходить до замовника з моменту підписання сторонами / представниками сторін акту приймання - передачі товару.

Розділом УІ договору визначено , що замовник зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі сплачувати за поставлені товари.

Пунктом 6.2.4 передбачено , що замовник має право повернути рахунок постачальнику без здійснення оплати в разі неналежного оформлення документів або відсутності документів , зазначених у пункті 4.3 розділу ІУ цього договору .

Відповідно до розділу Х договір набирає чинності з дати його підписання сторонами і діє до 31.12.2013 р. , але в будь - якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов'язань за договором.

Із змісту договору поставки № 130210 від 26.07.2013 р. слідує , що документ підписаний уповноваженими представниками сторін та скріплений печатками товариств.

Сторонами за договором підписаний Додаток № 1 - Специфікація № 1 .

Також , сторонами підписані Додаткові угоди № 1 та № 2 про зміну та доповнення договору № 130210 від 26.07.2013 р. та Специфікація № 2 .

До матеріалів справи позивачем надані наступні первинні документи : - видаткова накладна № РН - 0029 від 30 липня 2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , рахунок фактура № СФ - 0032 від 30 липня 2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , податкова накладна, довіреність № 12985 від 30 липня 2013 р. на отримання товару - термометри ТКП у кількості 10 штук , товарно - транспортна накладна № 05/07; - видаткова накладна № РН - 0030 від 01 серпня 2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , рахунок - фактура № СФ - 0033 від 01 серпня 2013 р. на суму 18 534 , 00 грн. , податкова накладна , товарно - транспортна накладна № 01/08 ; - видаткова накладна № РН - 0031 від 05 серпня 2013 р. на суму 43 680 , 00 грн. , рахунок - фактура № СФ - 0035 від 05 серпня 2013 р. на суму 43 680 , 00 грн. податкова накладна, довіреність № 13028 від 05 серпня 2013 р. , товарно - транспортна накладна ; - видаткова накладна № РН - 0035 від 20 серпня 2013 р. на суму 3686 , 40 грн. , рахунок - фактура № СФ- 0039 від 20 серпня 2013 р. на суму 3686 , 40 грн. , податкова накладна , довіреність № 13159 від 20 серпня 2013 р. , товарно - транспортна накладна № 03/08; - видаткова накладна № РН - 0038 від 11 вересня 2013 р. на суму 4546 , 56 грн. , рахунок - фактура № СФ - 0041 від 11 вересня 2013 р. на суму 4546 , 56 грн. , податкова накладна , довіреність № 13332 від 11 вересня 2013 р. , товарно - транспортна накладна № 01/09 ; - видаткова накладна № РН - 0046 від 14 жовтня 2013 р. на суму 1228 , 80 грн. , рахунок - фактура № СФ - 051 від 14 жовтня 2013 р. на суму 1228, 80 грн. , податкова накладна , довіреність № 13525 від 14 жовтня 2013 р., товарно - транспортна накладна № 05/10; - видаткова накладна № РН - 0051 від 06 листопада 2013 р. на суму 7413 , 60 грн. , рахунок - фактура № СФ - 058 від 06 листопада 2013 р. на суму 7413 , 60 грн. податкова накладна , довіреність № 13679 від 06 листопада 2013 р. , товарно - транспортна накладна № 01/11 ; - видаткова накладна № РН - 0059 від 02 грудня 2013 р. на суму 29 654 , 40 грн. , рахунок - фактура № СФ - 066 від 02 грудня 2013 р. на суму 29 654 , 40 грн. , податкова накладна , довіреність № 13873 від 02 грудня 2013 р. , товарно - транспортна накладна № 01/12 .

Всього , до матеріалів справи позивачем надано первинних документів на загальну суму поставки - 127 277 , 76 грн.

Також позивачем до матеріалів справи надані документальні докази ( банківські виписки ) щодо часткового погашення суми боргу у розмірі 26 705 , 40 грн.

Крім того , станом на 17.06.2014 р. позивачем надані документальні докази часткового погашення суми боргу після подання позову до суду в розмірі 38 316 , 00 грн.

Таким чином , загальна сума заборгованості за договором становить 62 256 , 36 грн.

Позивачем на адресу відповідача 25 березня 2014 р. направлена претензія № 01/3 з вимогою про оплату заборгованості за договором № 130210 від 26.07.2013 р. до 01 квітня 2014 р.

Претензія залишена відповідачем без відповіді .

Оцінивши надані сторонами документальні докази суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог .

Згідно з статтею 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків , зокрема , є : договори та інші право чини.

Відповідно до статті 712 Цивільного кодексу України за договором поставки продавець ( постачальник) , який здійснює підприємницьку діяльність , зобов'язується передати у встановлений строк ( строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях , не пов'язаних з особистим , сімейним , домашнім або іншим подібним використанням , а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.

До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю - продаж , якщо інше не встановлено договором , законом або не випливає з характеру відносин сторін .

В силу пункту 1 статті 692 ЦК України покупець зобов'язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього , якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Згідно із статтею 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу , інших актів цивільного законодавства , а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог , що звичайно ставляться .

Аналогічні приписи містить стаття 193 Господарського кодексу України.

Статтею 629 ЦК України передбачено , що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Факт поставки , кількість та вартість переданого за договором товару підтверджується матеріалами справи та відповідачем не заперечується.

Відповідно до вимог статті 530 ЦК України якщо у зобов'язанні встановлений строк ( термін) його виконання , то воно підлягає виконанню у цей строк ( термін). Зобов'язання , строк ( термін) виконання якого визначений вказівкою на подію , яка неминуче має настати , підлягає виконанню з настанням цієї події.

Сторонами за договором поставки № 130210 від 26.07.2013 р. погоджено , що замовник здійснює оплату поставленого товару протягом 90 банківських днів з дня підписання сторонами за цим договором акту приймання - передачі товару та отримання замовником оригіналу рахунку на оплату товарів .

За висновками відповідача , оскільки акти приймання - передачі товару сторонами не підписані , то відповідно не настав строк виконання грошового зобов'язання щодо оплати товарів .

Згідно статті 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини , на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Позивач , обгрунтовуючи заявлені позовні вимоги посилається на факт належного оформлення сторонами первинних документів , які підтверджують факт поставки товару постачальником та прийняття його замовником , а саме : видаткові накладні , рахунки - фактури , податкові накладні , довіреності на одержання товару та товарно - транспортні накладні .

Здійснивши аналіз наданих позивачем та відповідачем первинних документів , суд дійшов висновку , що вказані документи містять повну інформацію стосовно товару , який поставлявся , а саме : найменування , асортимент , кількість , ціна товарів , номер та дата договору .

Слід зазначити , що сторонами підписувались Специфікації до договору , які містили повний перелік , асортимент , найменування , кількість , ціну товару .

Також , відповідно до розділу У договору поставки № 130210 від 26.07.2013 р. , представник замовника при прийнятті товару зобов'язаний звірити відповідність кількості і асортименту товару , вказаному у видатковій накладній , розписатися за отримання товару у видатковій накладній та видати представнику постачальника довіреність на отримання даної партії товару.

Право власності на товар , зазначений у Специфікаціях - додатках до цього договору , переходить до замовника з моменту підписання сторонами / представниками сторін видаткової накладної та відсутності у замовника зауважень щодо якості , комплектності та асортименту товару. У разі наявності у замовника зауважень щодо якості , комплектності та асортименту товару , право власності на товар , зазначений у специфікаціях - додатках до цього договору , переходить до замовника з моменту підписання сторонами / представниками сторін акту приймання - передачі товару.

З матеріалів справи слідує та не заперечується відповідачем , що вся партія товару була прийнята без зауважень зі сторони замовника , а відтак документом , який підтверджує перехід права власності є видаткова накладна .

Заперечення відповідача не можуть бути прийняті судом до уваги , оскільки не спростовують факту поставки якісного товару , а відсутність складених актів приймання - передачі товару сторонами за договором не може звільнити відповідача від обов'язку сплатити вартість товару .

Більш того , претензія № 01/3 була направлена на адресу відповідача 25 березня 2014 р. , а позов поданий до суду 06 травня 2014 р.

З огляду на викладені обставини у їх сукупності позовні вимоги слід задовольнити частково.

Стягнути з відповідача на користь позивача суму основного боргу - 62 256 , 36 грн.

Провадження у справі в частині стягнення суми основного боргу - 38 316, 00 грн. припинити на підставі пункту 1.1 статті 80 ГПК України , за відсутністю предмету спору .

Судові витрати 2011 , 45 грн. покласти на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, п. 1.1 ст. 80, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ :

Позовні вимоги задовольнити частково .

Стягнути з Приватного акціонерного товариства «Запорізький електровозоремонтний завод» ( 69095 , м. Запоріжжя , вулиця Залізнична , 2 ; код ЄДРПОУ 01056273) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько - Канадського підприємства з іноземною інвестицією «Дніплакс» ( 49000 , м. Дніпропетровськ , вулиця Богдана Хмельницького , будинок 14 А ; код ЄДРПОУ 14290183) суму основного боргу 62 256 (Шістдесят дві тисячі двісті п'ятдесят шість гривень ) 36 копійок та суму судового збору 2011 ( Дві тисячі одинадцять гривень ) 45 копійок.

Видати наказ.

Провадження у справі в частині стягнення суми основного боргу 38 316 , 00 грн. припинити.

Суддя Т.А. Азізбекян

Рішення виготовлено у повному обсязі та підписано 18.06.2014 р.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.06.2014
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39520355
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/1521/14

Ухвала від 26.05.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 08.06.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Ухвала від 08.05.2015

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

Рішення від 17.06.2014

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Азізбекян Т.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні