cpg1251 5.6.1
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
Іменем України
25 червня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3650/14
Луганський окружний адміністративний суд у складі:
судді:Ушакова Т.С.,
при секретарі судового засідання: Разіній Н.В.,
за участю:
представника позивача: не з'явився,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Луганського комунального підприємства «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» про стягнення штрафу у розмірі 1020,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
29 травня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Луганського комунального підприємства «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» про стягнення штрафу у розмірі 1020,00 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Державним Підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області ВП "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" відповідачу було видано припис №02/21-08-0050/1. 26 березня 2014 р. було проведено перевірку виконання вимог виданого припису. За результатами перевірки складено акт, яким встановлено часткове невиконання припису. На підставі акта перевірки винесено постанову від 27 березня 2014 р. №02/21-08-0008, якою накладено на відповідача штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 1020,00 грн. Постанова була отримана відповідачем 28 березня 2014 р. Враховуючи те, що на теперішній час відповідачем штраф не сплачений, позивач просив стягнути з Луганського комунального підприємства «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» на користь Державного бюджету України штраф у розмірі 1020, 00 (одна тисяча двадцять гривень 00 коп.)
Представник позивача у судове засідання не з'явився, до початку розгляду справи надав заяву про підтримання заявлених позовних вимог та розгляд справи за його відсутності.
У судове засідання представник відповідача не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечень на адміністративний позов не надав.
Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав.
Центральним органом державної виконавчої влади, на який покладено здійснення державної політики в галузі паливно-енергетичного комплексу відповідно з Указом Президента України «Про зміни в структурі центральних органів виконавчої влади» від 15.12.1999 р. № 1573/99, є Міністерство палива та енергетики України.
Державне підприємство «Національна енергетична компанія «Укренерго» підпорядковано Міністерству енергетики та вугільної промисловості України і засновано на державній власності.
Державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії відповідно до Законів України «Про електроенергетику», «;Про теплопостачання» здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд), яка діє у складі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго», при виконанні функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 929 від 07.08.96р із змінами від 13 лютого 2006р. №131, наказом Міністерства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006р. «Про державний енергетичний нагляд» та діє у складі Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» (далі - ДП НЕК «Укренерго») та його територіальних структурних підрозділів.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про електроенергетику», ст.6 Закону України «Про теплопостачання» до принципів державної політики в енергетиці, у сфері теплопостачання належать створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, теплопостачання, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів, суб'єктів теплопостачання.
Згідно чч. 1, 2, 3 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» державний нагляд (контроль) в електроенергетиці здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики.
Предметом державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є господарська діяльність, пов'язана з виробництвом, передачею та постачанням енергії, а також з використанням енергії для власних потреб суб'єктами електроенергетики та споживачами енергії в частині технічної експлуатації електричних станцій і мереж, технічної експлуатації енергетичного обладнання споживачів енергії та суб'єктів електроенергетики, випробування та ремонту енергоустановок і мереж, режимів постачання та споживання електричної і теплової енергії, виконання робіт з проектування енергоустановок і мереж.
Способом здійснення державного нагляду (контролю) в електроенергетиці є проведення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики відповідних обстежень, перевірок, оглядів, інспектування щодо енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії у порядку, визначеному Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"
Відповідно до ч. 5 ст. 9 Закону України «Про електроенергетику» центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики під час здійснення державного енергетичного нагляду (контролю) має право:
- вимагати від суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії усунення виявлених порушень вимог законодавства;
- видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання розпорядження щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання;
- застосовувати відповідно до цього Закону штрафні санкції до суб'єктів господарювання за правопорушення в електроенергетиці;
Інспектори з державного енергетичного нагляду мають право: доступу в установленому законом порядку до електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж суб'єктів електроенергетики і споживачів енергії - суб'єктів господарської діяльності для перевірки додержання вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання і мереж суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, одержувати в установленому законом порядку від посадових осіб суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії інформацію про виконання вимог таких документів; видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористальних установок та мереж.
Відповідно до ч. 4 ст. 26 9 Закону України «Про електроенергетику» споживач енергії несе відповідальність за порушення умов договору з енергопостачальником та правил користування електричною і тепловою енергією та виконання приписів державних інспекцій з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії згідно із законодавством України.
Згідно ч. 3 ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.
Суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.
Відповідно до ч. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.1999р. №1312, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення, а за порушення законодавства у сфері теплопостачання - у 15-денний строк з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.
Частиною 11 Положення рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку.
Виходячи з аналізу наведеного, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими з огляду на таке.
З матеріалів справи вбачається, що Луганське комунальне підприємство «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» має статус юридичної особи, ін. н. 03340660, зареєстроване за адресою: м.Луганськ, вул.Комісара Санюка, 1. (а.с. 14).
Судом встановлено, що 16.12.2013 р. Державним Підприємством "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області ВП "Держенергонагляд у Донбаському регіоні" було винесено Луганському комунального підприємству «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» припис №02/21-08-0050/1, яким зобов'язано останнього здійснити заходи щодо підготовки персоналу, організації експлуатації та стану технічного обслуговування, ремонту та модернізації електрообладнання у кількості 48-ми пунктів та зазначено строк його виконання (а.с.11-13). Припис отримав керівник суб'єкт господарювання Кузенко М.В.
26 березня 2014 р. у присутності відповідача було проведено перевірку виконання вимог виданого припису. За результатами перевірки було складено акт перевірки (протокол) від 26 березня 2014 р. №02/21-08-0008, яким встановлено часткове невиконання припису №02/21-08-0050/1 (а. с. 10). Акт перевірки підписав директор підпприємства.
На підставі цього Акта перевірки (протоколу) було винесено постанову від 27 березня 2014 р. №02/21-08-0008, відповідно до якої на відповідача накладено штраф за порушення законодавства про електроенергетику у розмірі 1 020,00 грн. (а. с. 8). Постанову про накладення штрафу відповідач отримав 28.03.14 нарочно (а. с. 8).
На теперішній час штраф відповідачем не сплачено. Припис та постанова про накладення штрафу відповідачем у встановлені законодавством строки не оскаржена.
Беручи до уваги те, що припис № 02/21-08-0050/1 відповідачем у встановлені строки не виконано, штраф за порушення законодавства у галузі електроенергетики відповідач в добровільному порядку не сплатив, постанову про накладення штрафу не оскаржив, доказів погашення штрафу станом на день розгляду справи не надано, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог.
Питання щодо розподілу судових витрат не вирішується, оскільки ст. 94 КАС України у даному випадку не передбачено стягнення судового збору.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, у якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено, що постанову у повному обсязі буде виготовлено 01 липня 2014 року.
Керуючись статтями 2, 9, 10, 11, 17, 18, 71, 87, 94, 105, 158-163, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго» в особі інспекції Держенергонагляду в Луганській області відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у Донбаському регіоні» до Луганського комунального підприємства «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» про стягнення штрафу у розмірі 1020,00 грн. задовольнити повністю.
Стягнути з Луганського комунального підприємства «Комбінат зеленого господарства та благоустрою» (91019, м.Луганськ, вул.Комісара Санюка, 1, р/р26009106478 в ПАТ «Український комунальний банк», МФО 304988, ідент. код 03340660) на користь Державного бюджету України (п/р 31116106700005 до УДКС у Кам'янобрідському районі м.Луганська, код бюджетної класифікації 21081100, МФО 804013, іден.код 37991503) штраф у розмірі 1020, 00 (одна тисяча двадцять гривень 00 коп.)
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду.
Апеляційна скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.
Повний текст постанови виготовлено та підписано 01 липня 2014 року.
Суддя Т.С. Ушаков
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 03.07.2014 |
Номер документу | 39523800 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.С. Ушаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні