Постанова
від 27.06.2014 по справі 826/6899/14
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 27 червня 2014 року                14:44                                № 826/6899/14 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Скочок Т.О., при секретарі Новик В.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Сігмафін»    доДержавної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві     провизнання дій протиправними, -     ВСТАНОВИВ: До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Сігмафін» (надалі – позивач або ТОВ «Сігмафін») з позовом до Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління Міндоходів у м. Києві (надалі – відповідач або ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві) про визнання протиправними дії ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві із направлення ТОВ «Сігмафін» запитів «Про надання інформації та її документальне підтвердження» №10682/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року та №10683/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року.           Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 22.05.2014 року відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду у судовому засіданні на 10.06.2014 року. В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що у запитах, направлених контролюючим органом ТОВ «Сігмафін», не зазначено жодної законодавчої підстави для їхнього направлення. У судове засідання 10.06.2014 року з'явилися представники сторін. Представник позивача у судовому засіданні позов підтримав у повному обсязі та просив суд задовольнити його з підстав, викладених у позовній заяві. Представник відповідача проти позову заперечував, підтримавши доводи, викладені у письмових запереченнях, зазначаючи, що запити «Про надання інформації та її документальне підтвердження» №10682/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року та №10683/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року були направлені на адресу позивача правомірно у зв'язку з надходженням до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві акту №1728/26-59-22-01-18/37405834 від 06.11.2013 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Глобал-Інвестмент Груп» (код за ЄДРПОУ 37405834) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 01.12.2012 р. по 30.09.2013 р.». Суд у судовому засіданні 10.06.2014 року за згодою сторін на підставі положень ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАС України), враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, ухвалив про перехід до розгляду справи у порядку письмового провадження.   Розглянувши наявні в матеріалах справи документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд зазначає про наступне. Як вбачається з матеріалів справи, ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві звернулося до ТОВ «Сігмафін» із запитами від 06.03.2014 року №10682/10/26-55-15-07-10 та №10683/10/26-55-15-07-10 «Про надання інформації та її документальне підтвердження», в яких зазначено, що, згідно даних системи автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів (ТОВ «Сігмафін» та ТОВ «Глобал-Інвестмент Груп») за період серпень-вересень 2013 року виявлено суму відхилення ПДВ у ПК, у зв'язку з чим у позивача витребувано ряд документів. Вважаючи дії ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві щодо направлення вищезазначених запитів протиправними, а свої права та охоронювані законом інтереси порушеними, позивач звернувся з позовом до суду.   Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного. Нормативно-правовим актом, що, зокрема, регулює питання організації та проведення перевірок платників податків, є Податковий кодекс України (надалі – ПК України), який набрав чинності 01.01.2011 року. Відповідно до пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи, зокрема, мають право для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом. Приписами п. 73.3 ст. 73 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту. Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи; 2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу; 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків; 4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної; 5) у разі проведення зустрічної звірки; 6) в інших випадках, визначених цим Кодексом. Порядок отримання інформації контролюючими органами за їх письмовим запитом визначається Кабінетом Міністрів України. Так, у відповідності до п. 73.3 ст. 73 ПК України, Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 року №1245 затверджено Порядок періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом (надалі – Порядок №1245), який визначає процедуру періодичного подання органам державної податкової служби суб'єктами інформаційних відносин або подання за письмовим запитом таких органів податкової інформації. Органи державної податкової служби мають право звернутися до суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та документального підтвердження такої інформації. В окремих випадках зазначений запит може надсилатися з використанням засобів телекомунікаційного зв'язку з накладенням електронного цифрового підпису органу державної податкової служби (п. 9 Порядку №1245). Згідно п. 10 Порядку №1245, запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують. Приписами п. 14 Порядку №1245 передбачено, що суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті органу державної податкової служби, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту, якщо інше не передбачено Податковим кодексом України. У разі коли за результатами перевірок інших платників податків або за результатами аналізу податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, платник податків зобов'язаний надати пояснення та їх документальне підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом 10 робочих днів з дня надходження запиту. Відповіді на запити щодо надання податкової інформації від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування надаються протягом одного місяця, якщо інше не передбачено законом. На підтвердження наявності у ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві підстав для направлення письмових запитів «Про надання інформації та її документальне підтвердження» №10682/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року та №10683/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року представником відповідача наголошено про надходження до ДПІ у Печерському районі ГУ Міндоходів у м. Києві акту №1728/26-59-22-01-18/37405834 від 06.11.2013 року «Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ «Глобал-Інвестмент Груп» (код за ЄДРПОУ 37405834) з контрагентами, з якими платником задекларовані взаємовідносини за період з 01.12.2012 р. по 30.09.2013 р.». Вказаний акт, складений стосовно контрагента позивача, є податковою інформацією у розумінні положень ПК України. Отже, відповідач отримав податкову інформацію стосовно контрагента позивача, яка свідчить про можливі порушення платником податків податкового, валютного законодавства та іншого законодавства. У силу пп. 78.1.1 п. 78.1 ст. 78 ПК України, встановлено, що документальна позапланова перевірка здійснюється, зокрема, якщо за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту. Отримання податкової інформації стосовно ТОВ «Глобал-Інвестмент Груп», яка свідчить про можливі порушення позивачем, як контрагентом даного товариства, податкового, валютного законодавства та іншого законодавства є підставою для проведення документальної позапланової перевірки, у разі ненадання позивачем пояснень та їх документального підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу. Таким чином, проведенню документальної позапланової перевірки обов'язково має передувати направлення контролюючим органом письмового запиту платнику податків, що і було зроблено відповідачем. Враховуючи встановлені обставини справи, суд дійшов висновку, що відповідач після отримання податкової інформації про контрагента позивача мав правові підстави для направлення письмових запитів «Про надання інформації та її документальне підтвердження» №10682/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року та №10683/10/26-55-15-07-10 від 06.03.2014 року позивачу. Той факт, що у вказаних запитах контролюючий орган не зазначав, в чому конкретно полягає сумнівність здійснених позивачем операцій, а лише зазначив про їх наявність, не може свідчити про відсутність підстав для надіслання запиту. Аналогічна правова позиція викладена в ухвалі Вищого адміністративного суду України від 22.05.2014 року №К/800/44920/13, де суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання протиправними дій щодо складання та наслання запиту про надання інформації, оскільки запит про надання інформації складено у зв'язку з тим, що відповідачем отримано податкову інформацію від податкової інспекції, на обліку якої знаходиться контрагент позивача, тобто виявлено факти, які свідчать про порушення позивачем податкового законодавства. Крім того, згідно п. 73.3 ст. 73 ПК України, платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит. Отже, у разі отримання позивачем неналежно оформленого запиту про надання інформації він може скористатись передбаченим правом та не надавати відповіді на запит, повідомивши про це контролюючий орган. Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно з ч. 1 ст. 9 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. При цьому, суд, оцінюючи спірні дії відповідача, виходить з критеріїв оцінки рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень, встановлених ч. 3 ст. 2 КАС України, до яких, зокрема, відносяться вчинення дій на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для вчинення дії. Згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу. Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими, а, відтак, такими, що не підлягають задоволенню. Керуючись ст.ст. 69-71, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: У задоволенні позову відмовити у повному обсязі. Постанова набирає законної сили в строк і порядку, передбачені ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до апеляційної інстанції за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя                                                                                                              Т.О. Скочок                                                             

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.06.2014
Оприлюднено02.07.2014
Номер документу39529715
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/6899/14

Ухвала від 21.10.2014

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Грищенко Т.М.

Постанова від 27.06.2014

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Скочок Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні