Постанова
від 24.06.2014 по справі 805/6940/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 червня 2014 р. Справа №805/6940/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Постановлена у нарадчій кімнаті

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Маслоід О.С.

при секретарі судового засідання - Мангуш З.В.

розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька

Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Донтехбуд-2008" (м. Донецьк)

про припинення юридичної особи, -

за участю представників сторін:

від позивача - Матеша Ю.С.

від відповідача - не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області (надалі - позивач) звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Донтехбуд-2008" (надалі - відповідач) про припинення юридичної особи.

Представник позивача у судовому засіданні позовну заяву підтримав, просив задовольнити її у повному обсязі. В обґрунтування своїх позовних вимог зазначив, що відповідач відсутній за місцезнаходженням, що перешкоджає позивачу належним чином виконувати свої функції, а саме здійснювати контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), забезпечувати облік платника податків, інших платежів, контролювати своєчасність подання платником податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлений належним чином, заяв чи клопотань до суду не надав.

Дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представника позивача, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Позивач зареєстрований у якості юридичної особи 28.03.2012 року, ідентифікаційний код 38144800, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців Серія АД № 079122. Відповідача взято на облік 04.04.2012року за № 29319, що підтверджується довідкою про взяття на облік платника податків №1405671400361 від 03.06.2014року.

Як вбачається з довідки від 06.06.2014року №12 742/10/05-67-25-02 позивач заборгованості з платежів перед бюджетом не має.

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців місцезнаходженням юридичної особи зазначено адресу: 83101, Донецька обл., м. Донецьк, вул. Научна, буд. 43.

Відповідно до даних довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців було внесено інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Ч. 1 ст. 59 Господарського кодексу України (надалі - ГК України) передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках, передбачених законами, - за рішенням суду.

За змістом ч. 6 ст. 59 ГК України суб'єкт господарювання ліквідується, у тому числі, у разі скасування його державної реєстрації у випадках, передбачених законом.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 110 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) юридична особа ліквідується за рішенням суду про визнання судом недійсною державної реєстрації юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, а також в інших випадках, встановлених законом.

Такі випадки передбачені ст. 247 ГК України, згідно з якою у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації. Скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання провадиться за рішенням суду, що є підставою для ліквідації даного суб'єкта господарювання відповідно до статті 59 цього Кодексу.

Ч. 2 ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" розширює підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, такими підставами є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Згідно із п.п. 16.1.3. п. 16.1. ст. 16 Податкового Кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 3 ст. 10 Закону України "Про державну податкову службу" Державна податкова інспекція у Ворошиловському районі м. Донецька Донецької області Державної податкової служби, уповноважена здійснювати контроль за своєчасність подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевіряють достовірність цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.

У відповідності до п. 61.1. ст. 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ст. 93 ЦК України, місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Згідно з ч. 8 ст. 19 ГК України всі суб'єкти господарювання зобов'язані здійснювати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік результатів своєї роботи, складати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову звітність та статистичну інформацію щодо своєї господарської діяльності, інші дані, визначені законом.

Відповідно п.п. 20.1.6. п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, органи державної податкової служби мають право: для здійснення функцій, визначених податковим законодавством, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, у порядку, визначеному цим Кодексом, інформацію, довідки, копії документів (засвідчені підписом платника податків або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності) про фінансово-господарську діяльність, отримувані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, дотриманням вимог іншого законодавства, здійснення контролю за яким покладено на органи державної податкової служби, а також фінансову та статистичну звітність, в порядку та на підставах, визначених цим Кодексом.

Згідно із п.п. 20.1.12. п. 20.1. ст. 20 Податкового Кодексу України, органи державної податкової служби мають право, у тому числі у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Тобто, органи державної податкової служби у випадку відсутності юридичної особи за вказаним місцем реєстрації, мають право звернутись до суду із позовом щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.

Таким чином, оскільки судом встановлено, що в Єдиному державному реєстрі мається запис про відсутність юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Донтехбуд-2008" за вказаною адресою, суд приходить до висновку про необхідність припинення цієї юридичної особи.

Згідно ч. 1 ст. 49 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", суд, який постановив рішення про припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, у тому числі рішення про визнання фізичної особи - підприємця недієздатною або про обмеження її цивільної дієздатності, в день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцем реєстрації фізичної особи-підприємця для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення щодо припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Податковим кодексом України, Законом України „ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ", ст. 158 - 163, 183-2, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Задовольнити адміністративний позов Державної податкової інспекції у Ленінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Донтехбуд-2008" про припинення юридичної особи.

Припинити юридичну особу Товариства з обмеженою відповідальністю "Донтехбуд-2008" (код за ЄДРПОУ 38144800, адреса: вул. Научна, б. 43, м. Донецьк, 83101).

Зазначена постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду.

Вступна та резолютивна частина постанови проголошена у судовому засіданні 24.06.2014року у присутності представника позивача.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Скарга подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 01.07.2014року.

Суддя Маслоід О.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено08.07.2014
Номер документу39534830
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/6940/14

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Маслоід О.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні