Постанова
від 26.06.2014 по справі 809/1446/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" червня 2014 р. Справа № 809/1446/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Черепія П.М.

при секретарі Данилюк І.М.

за участю представників сторін:

від позивача: Раковецька Л.В.,

від відповідача: не з'явився,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу

за позовом: Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку

до відповідача: Публічного акціонерного товариства "Буркутець"

про стягнення фінансових санкцій у розмірі 51000 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

12.05.2014 року Прикарпатське територіальне управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (надалі - відповідач) про стягнення фінансових санкцій у розмірі 51000 грн.

Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахується заборгованість перед бюджетом в розмірі 51000 грн., яка виникла у зв'язку з несплатою штрафних санкцій, застосованих за правопорушення на ринку цінних паперів.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала повністю з підстав, наведених у позовній заяві. Просила позов задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи не подав, причини неявки суду не повідомив. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався.

З урахуванням наведеного, суд приходить висновку, що відповідач повідомлений належним чином про дату, час та місце розгляду справи. Наданим правом на подання заперечення проти позову не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи суду не подав.

Частиною 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час та місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Враховуючи вищевикладене, а також наявність у матеріалах справи достатніх доказів, необхідних для вирішення справи по суті, суд вбачає за можливе розглянути справу на підставі наявних у ній доказів за відсутності представника відповідача.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши і оцінивши докази, суд дійшов висновку про те, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що Публічне акціонерне товариство "Буркутець" зареєстроване як юридична особа та згідно приписів статті 2 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" є емітентом в змісті даного Закону.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що державне регулювання на ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" (надалі - Закон), регулярна інформація про емітента - річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Звітним періодом для складання річної інформації про емітента є календарний рік.

Частиною 3 статті 40 зазначеного Закону встановлено, що річна інформація про емітента повинна містити такі відомості: найменування та місцезнаходження емітента, розмір його статутного капіталу; орган управління емітента, його посадові особи та засновники; господарська та фінансова діяльність емітента; цінні папери емітента (вид, форма випуску, тип, кількість), спосіб розміщення та лістинг цінних паперів; річна фінансова звітність; аудиторський висновок; перелік власників значних пакетів (10 відсотків і більше) акцій із зазначенням кількості, типу та/або класу належних їм акцій.

Пунктом 1 глави 7 Розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів передбачено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні, розміщення на сторінці в мережі Інтернет та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Судом встановлено, що Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку виявлено порушення вчинені ПАТ "Буркутець" вищезазначених вимог законодавства про цінні папери, а саме статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" в частині: не опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії регулярної річної інформації за 2012 рік, неподання до територіального управління комісії регулярної річної інформації - звіт за 2012 рік та нерозміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку регулярної річної інформації за 2012 рік.

10.10.2013 року Прикарпатським територіальним управлінням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку за вищевказані правопорушення на ринку цінних паперів, вчинені ПАТ "Буркутець", складено акти за № 371-ПР-1-Е, за № 372-ПР-1-Е та за № 373-ПР-1-Е. (а.с. 6, 8, 10) та одночасно винесено постанову за № 09.4-04/1122 від 10.10.2013 про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якою призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно відповідача на 30.10.2014 року о 10:00 год., про що відповідно до вимог пункту 16 розділу I Правил повідомлено останнього. (а.с. 12). Даний факт підтверджується дослідженими судом в якості письмових доказів по справі реєстром поштових відправлень та квитанцією від 14.10.2013 року. (а.с. 14).

Згідно положень пункту 14 статті 8 Закону, національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 5-7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за: неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів адміністративної справи ПАТ "Буркутець" станом на 30.04.2013 року не опублікувало в офіційному друкованому виданні регулярну річну інформацію - звіт за 2012 рік, не розмістило його на загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів, та станом на 01.06.2013 року не подало його до Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, чим порушило вищезазначені вимоги законодавства.

У зв'язку з наведеним та за наслідками розгляду вищезазначеної справи, уповноваженою особою Комісії т.в.о. начальника Прикарпатського територіального управління Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанови за № 390-ПР-1-Е, за № 391-РП-1-Е та за № 392-ПР-1-Е від 30.10.2013 року, згідно яких до відповідача застосовано штрафні санкції в розмірі 17000 грн.за кожне порушення. (а.с. 7, 9, 11).

Таким чином загальна сума штрафних санкцій, накладених на відповідача становить 51000 грн. (17 000 х 3 = 51 000 грн.)

Вищевказані постанови направлялись на адресу відповідача, що підтверджується супровідним листом № 09.04-04/1235 від 31.10.2013 року, реєстром відправлень та квитанцією. (а.с. 13, 15).

Процедура застосування штрафних санкцій за порушення норм закону щодо державного регулювання ринку цінних паперів визначена також Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій від 16.10.2012 № 1470. (надалі - Правила).

Зокрема пунктами 2, 3 розділу XVIII Правил передбачено, що штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через п'ятнадцять днів з дати отримання постанови шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України. При цьому згідно пункту 4 даного розділу документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії.

Таким чином, оскільки у встановлений законом строк вищевказані постанови відповідачем не оскаржено, доказів перерахунку до Державного бюджету України штрафу в розмірі 51000 грн. на адресу позивача не надіслано, то суд дійшов висновку про те, що вказану суму заборгованості відповідачем не сплачено.

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.

Наявність вказаної суми заборгованості та її розмір відповідач не спростував, доказів сплати штрафних санкцій суду не представив, чим фактично не заперечив суму заборгованості, стягнення якої є предметом позову в даній справі.

Відповідно до пункту 5 Правил, у разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частиною 3 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів" встановлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158, 159, 160, 161, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Буркутець" (код ЄДРПОУ 05397427) в дохід Державного бюджету України фінансові санкції у розмірі 51000 (п'ятдесят одну тисячу) гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Черепій П.М.

Постанова складена в повному обсязі 01.07.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.06.2014
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39543883
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1446/14

Постанова від 26.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Ухвала від 30.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Постанова від 26.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

Ухвала від 12.05.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Черепій П.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні