Постанова
від 24.06.2014 по справі 820/8326/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

"24" червня 2014 р. № 820/8326/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Шляхова О.М.,

за участі секретаря - Браварець К.В.,

за участі представника Прокуратури - Калмикової Ю.С. (посвідчення №023441);

представника відповідача - Потапова С.Ю . (довіреність №1 від 27.05.2014р.),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом Прокурора міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради до Харківського міського громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону про припинення діяльності,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд припинити діяльність громадської організації Харківське міське громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону шляхом примусового розпуску.

В обґрунтування позову зазначив , що відповідач не виконує покладені законом та статутом формування обов"язки та не здійснює діяльність.

Представник Прокуратури у судовому засіданні підтримав позовні вимоги просив суд задовольнити позов.

Представник позивача у судове засідання не прибув, повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду справи. Через канцелярію суду 23.06.14 року від представника позивача надійшла заява про розгляд справи без участі його представника.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечував проти позову у повному обсязі та просив у його задоволенні відмовити. У своєму письмовому запереченні обґрунтовував необхідність відмовити в задоволенні позову тим, що громадське формування не припиняло своєї статутної діяльності , а навпаки протягом останніх років приймає активну участь з охорони громадського порядку під час проведення масових громадських заходів. Також відповідач зазначив, що на підтвердження своєї діяльності надано до справи довідки та подяки , видані організаціями та правоохоронними органами.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що виконавчим комітетом Харківської міської ради 30.12.2010 року зареєстроване Харківське міське громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону (код:37459256).

Відповідно до с.1 Закону України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" від 22 червня 2000 року № 1835-III (надалі Закон України від 22 червня 2000 року № 1835-III) громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати в установленому цим Законом порядку громадські об'єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону, сприяння органам місцевого самоврядування, правоохоронним органам, Державній прикордонній службі України та органам виконавчої влади, а також посадовим особам у запобіганні та припиненні адміністративних правопорушень і злочинів, захисті життя та здоров'я громадян, інтересів суспільства і держави від протиправних посягань, а також у рятуванні людей і майна під час стихійного лиха та інших надзвичайних обставин (далі - громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону).

Громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону можуть бути створені на засадах громадської самодіяльності як зведені загони громадських формувань, спеціалізовані загони (групи) сприяння міліції та Державній прикордонній службі України, асоціації громадських формувань тощо.

Судом встановлено, що відносно відповідача та інших громадських формувань на підставі постанови Прокуратури м.Харкова від 15.04.14 року проведено перевірку у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів, за результатами якої Прокурором прокуратури м.Харкова складено доповідну записку 22.04.14 року.

З зазначеної доповідної записки вбачається, що перевіркою діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку, зареєстрованих на території м.Харкова, встановлено, що окремими з них усупереч вимогам законодавства будь - яка діяльність , передбачена положеннями статутів , насамперед щодо участі в охороні громадського порядку , не ведеться, не проведено жодного сумісного з органами міліції патрулювання м.Харкова з метою охорони громадського порядку, припинення адміністративних правопорушень і злочинів, тощо.

За результатами перевірки Прокуратурою м.Харкова подано подання позивачу від 22.04.14р. № 04-34-9302 вих.14 про усунення порушень вимог Закону України "про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону", за результатами розгляду якого позивачем надано відповідь листом №5402/9-14 від 21.05.14р. Зазначеним листом позивачем повідомлено Прокуратуру м.Харкова про те, що на адресу керівників громадських формувань з охорони громадського порядку та державного кордону, зареєстрованих на території м.Харкова , направлено запити про надання відомостей щодо здійснення діяльності та копій документів та у разі не надання відомостей про діяльність громадських формувань перед прокуратурою м.Харкова буде ініційоване питання про припинення діяльності в судовому порядку.

Начальником штабу Харківського міського громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону надано письмове пояснення Прокурору м.Харкова , яким повідомлено, що з Харківським прикордонним загоном не співпрацюють з причин відсутності кордонної смуги на території м.Харкова, міською радою не затверджено графіку виходу чергувань, заявки від міської ради або ХОДА не отримували.

Згідно ст. 3 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III зі змінами та доповненнями, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону створюються і діють у взаємодії з правоохоронними органами, Державною прикордонною службою України, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, додержуючись принципів гуманізму, законності, гласності, добровільності, додержання прав та свобод людини і громадянина, прав і законних інтересів юридичних осіб, рівноправності членів цих формувань.

Координацію діяльності громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюють відповідно місцеві державні адміністрації та органи місцевого самоврядування.

Повсякденна (оперативна) діяльність таких формувань організовується, спрямовується і контролюється відповідними органами внутрішніх справ, підрозділами Державної прикордонної служби України.

Відповідно до ст. 9 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III основними завданнями громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону є:

1) у сфері охорони громадського порядку:

надання допомоги органам внутрішніх справ у забезпеченні громадського порядку і громадської безпеки, запобіганні адміністративним проступкам і злочинам;

інформування органів та підрозділів внутрішніх справ про вчинені або ті, що готуються, злочини, місця концентрації злочинних угруповань;

сприяння органам внутрішніх справ у виявленні і розкритті злочинів, розшуку осіб, які їх вчинили, захисті інтересів держави, підприємств, установ, організацій, громадян від злочинних посягань; участь у забезпеченні безпеки дорожнього руху та боротьбі з дитячою бездоглядністю і правопорушеннями неповнолітніх;

2) у сфері охорони державного кордону:

надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні та затриманні осіб, які порушили або намагаються порушити державний кордон чи провадять іншу протиправну діяльність на кордоні;

сприяння військовослужбовцям Державної прикордонної служби України в охороні державного кордону, виключної (морської) економічної зони України, а також здійснення контролю за дотриманням режиму державного кордону, прикордонного режиму і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, проведення разом з ними пропуску громадян до місць відпочинку і роботи;

надання допомоги підрозділам Державної прикордонної служби України у виявленні умов та причин, які можуть призвести до злочинної діяльності на кордоні, і вжиття заходів до їх усунення;

участь у спостереженні за місцями роботи і відпочинку поблизу кордону та за прикордонними інженерними спорудами;

участь у заходах Державної прикордонної служби України з профілактики порушень або спроб порушення державного кордону і режиму в пунктах пропуску через державний кордон, незаконного переміщення через державний кордон вантажів, предметів, матеріалів та іншого майна;

3) у разі виникнення надзвичайних ситуацій:

надання невідкладної допомоги особам, які потерпіли від нещасних випадків чи правопорушень;

участь у рятуванні людей і майна, підтриманні громадського порядку у разі стихійного лиха та інших надзвичайних обставин.

Стаття 10 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III для виконання завдань, визначених у цьому Законі, громадські формування з охорони громадського порядку і державного кордону та їх члени мають право:

1) брати участь у забезпеченні охорони громадського порядку і державного кордону разом з працівниками міліції, військовослужбовцями Державної прикордонної служби України, а в сільській місцевості - самостійно шляхом виконання конкретних доручень керівника відповідного органу внутрішніх справ чи підрозділу Державної прикордонної служби України;

2) вживати спільно з працівниками міліції заходів до припинення адміністративних правопорушень і злочинів;

3) представляти і захищати інтереси своїх членів у державних органах та підприємствах, установах, організаціях, навчальних закладах;

4) взаємодіяти з іншими органами громадської самодіяльності, що беруть участь у заходах, спрямованих на:

-ведення індивідуально-профілактичної роботи з особами, схильними до вчинення адміністративних правопорушень і злочинів;

-надання допомоги у боротьбі із злочинами у сфері економіки, податкового законодавства, а також пияцтвом, наркоманією, порушеннями правил торгівлі та у сфері благоустрою території міст, інших населених пунктів;

-охорону природи і пам'яток історії та культури;

-забезпечення безпеки дорожнього руху;

5) вносити до органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форм власності пропозиції щодо запобігання адміністративним правопорушенням і злочинам, виникненню причин і умов, що сприяють їх вчиненню;

6) підтримувати зв'язки з відповідними громадськими організаціями інших країн з метою обміну досвідом роботи.

Також ст.13 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III закріплено відповідні обов'язки і права членів громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону .

Таким чином, зазначеними вище нормами закріплено права, обов"язки та завдання громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону .

До матеріалів справи надано лист Начальника Московського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області від 17.04.14 року , яким повідомлено, що Харківське міське громадське формування з охорони громадського порядку і державного кордону зареєстроване , але в період з 2011 року по теперішній час участі в охороні громадського порядку не приймає.

Також до матеріалів справи представником Прокуратури надано лист Харківського міського управління №30/3-855 від 23.06.14 року , яким повідомлено, що відповідач з органами внутрішніх справ м.Харкова не співпрацює.

У той же час відповідачем до матеріалів справи надано: лист Громадської ради при Харківській обласній державній адміністрації від 03.07.13 року , яким висловлено подяку загону СКВ Харківського міського громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону за охорону громадського порядку під час проведення масових заходів, довідку Департаменту у справах сім"ї , молоді та спорту при Виконавчому комітеті Харківської міської ради №203 від 29.05.14 року, в якій повідомлено, що відповідач залучався до участі у святкових , культурно - просвітницьких та спортивно - масових заходах , а також приймав активну участь у заходах з благоустрою території , спільно з комітетом проводили спортивні змагання , показові виступи спортсменів , грамоти президента Харківської обласної федерації бодібілдингу від 28.04.13 року, від 27.04.14р., подяку Голови Представництва ВСГО "Конфедерація ГОІУ" в Харківській області , лист Департаменту спортивних іміджевих проектів та маркетингу при Виконавчому комітеті Харківської міської ради №205/1 від 04.06.14 року, яким повідомлено, що Департамент висловлює щиру подяку відповідачу за підтримку в організації громадського порядку під час проведення 12.04.14 року першого Міжнародного харківського марафону та 18.05.14р. Всеукраїнського велодня в м.Харкові, почесні грамоти від Начальника ГУ МВС України в Харківській області за вагомий особистий внесок у справу боротьби зі злочинністю , зміцнення правопорядку , відданість традиціям органів внутрішніх справ України , плідну працю в ім"я процвітання рідної Батьківщини від 04.06.14 року та інші документи, які підтверджують активну участь відповідача у співпраці з різними організаціями, органами виконавчої влади та правоохоронними органами протягом 2011-2014 років.

Таким чином, судом встановлено, що відповідач правомірно користується правами та виконує свої обов'язки та завдання, визначені Законом України "Про участь громадян в охороні громадського порядку і державного кордону" та Статутом Харківського міського громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону , затвердженого 14.07.10р. та узгодженого Начальником ХМУ ГУ МВС України в Харківській області, для виконання яких відповідач і був зареєстрований як громадське формування.

Суд не приймає до уваги посилання представника Прокуратури на те, що відповідач не веде свою діяльність , оскільки представник Прокуратури керується лише листом Московського РВ ХМУ ГУМВС України в Харківській області від 17.06.14 року та листом Харківської міської ради від 21.05.14 року та не враховує наявність інформації від інших відділів правоохоронних органів по м.Харкову, від інших громадських організацій та органів виконавчої влади по м.Харкову, що підтверджує виконання обов"язків та завдань відповідачем протягом 2011-2014 років. Також суд не приймає посилання представника Прокуратури , що відповідач не подає звітність та порушує законодавства, оскільки відповідачем до матеріалів справи надано докази подання звітності Харківській міській раді , про що свідчить штамп від 20.06.14 року . Крім того, представником Прокуратури не наведено норми, з яких вбачається, що не подання звітності відповідачем є порушення норм законодавства .

Так, згідно ст. 20 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III контроль за діяльністю громадських формувань з охорони громадського порядку і державного кордону здійснюється органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування у порядку, встановленому законом.

Органи, що проводять реєстрацію зазначених громадських формувань, здійснюють контроль за дотриманням ними вимог положення (статуту). Представники цих органів мають право спостерігати за проведенням громадськими формуваннями заходів, вимагати необхідні документи, одержувати пояснення.

Контроль за джерелами і розмірами надходжень коштів до цих громадських формувань здійснюється відповідно до закону.

Крім того, суд зазначає, що відповідно до ст. 8 Закону України від 22 червня 2000 року № 1835-III діяльність громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону може бути припинена шляхом примусового розпуску або саморозпуску відповідно до закону. У разі порушення громадським формуванням вимог чинного законодавства щодо його діяльності за заявою реєструючого органу або прокурора його діяльність може бути заборонена за рішенням суду у встановленому законом порядку.

Суд зазначає, що представником Прокуратури та позивачем не доведено наявність підстав та не надано доказів, які підтверджують те, що відповідачем порушено вимоги чинного законодавства щодо його діяльності.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є необґрунтованими , через що не підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.94 КАС України судові витрати не стягуються.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 94, 160-163, 186 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Прокурора міста Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради до Харківського міського громадського формування з охорони громадського порядку і державного кордону про припинення діяльності -відмовити у повному обсязі..

Постанова може бути оскаржена.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення протягом десяти днів з дня її проголошення, у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлено 01 липня 2014 року.

Суддя Шляхова О.М.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено04.07.2014
Номер документу39548566
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/8326/14

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Шляхова О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні