Справа № 432/2127/14-а
Провадження № 2-а/432/131/2014
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 червня 2014 р. Стахановський міський суд Луганської області
Стахановський міський суд Луганської області
у складі: головуючого судді Бондаренко Н .О.,
секретаря Гейман К.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні Стахановського міського суду Луганської області, адміністративну справу за адміністративним позовом Управління праці і соціального захисту населення Стахановської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення державної допомоги,
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувшись до суду з позовом вказав, що на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення перебувала ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 як отримувач державної соціальної допомоги малозабеспеченим сім'ям. Згідно ЗУ «Про державну соціальну допомогу малозабеспеченим сім'ям», на підставі заяви від 06.09.2013 року, гр. ОСОБА_2 було призначено допомогу малозабезпеченим сім'ям на період: з 01.09.2013 р. по 30.11.2013 р. у розмірі 1004,07 грн. (щомісяця); з 01.12.2013 р. по 31.12.2013 р. у розмірі 1068,44 грн.; з 01.09.2013 р. по 30.11.2013 р. у розмірі 1004,07 грн. (щомісяця); з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 р. у розмірі 1138,44 грн.(щомісяця). Соціальними інспекторами УПСЗН було зроблено вибіркову перевірку правильності та повноти інформації, яка надається заявником на призначення державної соціальної допомоги та за інформацією державного реєстру речових прав на нерухоме майно, щодо суб'єкта ОСОБА_2, з'ясовано, що відповідачкою 08.05.2013 р. здійсено купівлю квартири (АДРЕСА_2), вартість якої становить 28656,00 грн. Відповідно до ст. 7 Закону державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, а також хто-небудь із її складу протягом 12 місяців перед зверненням за наданням державної соціальної допомоги здійснив покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім'ї. Прожитковий мінімум для сім'ї ОСОБА_2 складає 1047,00 грн + 972,00 грн. та помножений на 10 дорівнює 21190,00 грн. Тобто вартість квартири перевищує допустимий рівень 10-кратної величини прожиткового мінімуму для сім'ї. З огляду на вищезазначене, право на отримання допомоги малозабезпеченій
сім'ї у заявниці відсутнє, до того ж сім'єю навмисно подано недостовірні відомості,
що вплинули на встановлення права на державну соціальну допомогу, оскільки у
декларації про доходи та майновий стан сім'ї заявницею зазначено, що другого житла, окрім будинку 38 по вул. Пролетарській вона не має. Розпорядженням Управління від 29 жовтня 2013 р. виплату допомоги ОСОБА_2 було припинено починаючи з 01.09.2013 р. та надміру отримана відповідачем сума складає 2008,14 грн. (з 01.09.2013 р. по 31.10.2013 р.).
18.01.2013 р. Управління звернулось до ОСОБА_2 з проханням повернути виплачену надміру допомогу, однак, до цього часу на розрахунковий рахунок управління сума переплати не надходила.
Просить суд стягнути з ОСОБА_1 на користь УПСЗН Стахановської міської ради 2008,14 грн.
Представник позивача надала суду заяву, де просить справу розглядати у її відсутність, позовні вимоги підтримує.
Відповідач який належним чином повідомлений про дату і місце розгляду справи, до суду не з'явився, про час та місце розгляду справи був повідомлений у встановленому законом порядку.
Дослідивши і оцінивши в сукупності докази матеріалів справи, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Як вбачається з матеріалів справи, 06.09.2013 року ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 року народження, звернулася до управління соціального захисту населення Стахановської міської ради із заявою про призначення державної соціальної допомоги малозабезпеченій сім'ї (а.с.5). До заяви була подана декларація про отримані доходи усіх членів сім'ї за період з 01.03.2013 року по 31.08.2013 року (а.с.6). Рішенням управління від 11.09.2013 їй було призначено державну соціальну допомогу, як малозабезпеченій сім'ї. Загальна сума нарахованої допомоги з 01.09.2013 р. по 30.11.2013 р. у розмірі 1004,07 грн. (щомісяця); з 01.12.2013 р. по 31.12.2013 р. у розмірі 1068,44 грн.; з 01.09.2013 р. по 30.11.2013 р. у розмірі 1004,07 грн. (щомісяця); з 01.01.2014 р. по 28.02.2014 р. у розмірі 1138,44 грн.(щомісяця).
Відповідно до абзацу 1 частини 1 стаття 1 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" від 01 червня 2000 року N 1768-III, із змінами та доповненнями, державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям - щомісячна допомога, яка надається малозабезпеченим сім'ям у грошовій формі в розмірі, що залежить від величини середньомісячного сукупного доходу сім'ї.
У відповідності до ст. 3 Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям», право на державну соціальну допомогу мають малозабезпечені сім'ї, які постійно проживають на території України.
Приписами ст. 4 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям" визначено, що порядок призначення та виплати державної соціальної допомоги встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Пунктом 2 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003 року № 250 (далі - Порядок) визначено, що державна соціальна допомога малозабезпеченим сім'ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім'ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний дохід, нижчий від прожиткового мінімуму для сім'ї.
Відповідно до положень пункту 3 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям призначення і виплата соціальної допомоги здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі - органи праці та соціального захисту населення) за місцем реєстрації уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї.
Згідно зі статтею 13 Закону України "Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям", контроль за правильністю надання державної соціальної допомоги та використання коштів Державного бюджету України, спрямованих на надання державної соціальної допомоги, здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, безпосередньо та через керівника та уповноважених ним осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю.
Зазначена норма міститься також в Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, пунктом 27 якого встановлено, що контроль за правильністю призначення і виплати соціальної допомоги здійснює орган праці та соціального захисту населення безпосередньо та через соціальних інспекторів.
Судом встановлено, що 24.10.2013 року, фахівцем позивача була зроблена перевірка особової справи ОСОБА_2 щодо правильності нарахування державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям та достовірності задекларованих доходів з 01.03.2013 року по 31.08.2013 року.
В ході перевірки даних було з'ясовано, що відповідачкою 08.05.2013 року здійсено купівлю квартири (АДРЕСА_2), вартість якої становить 28656,00 грн. (а.с. 9-10)
Згідно з пунктом 13 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям рішення органу праці та соціального захисту населення про призначення соціальної допомоги чи про відмову в її наданні може бути оскаржено до органу виконавчої влади вищого рівня або до суду.
Інформації щодо оскарження відповідачем рішення про припинення виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям не надано.
Відповідно до приписів ст. 7 Закону України "Про державну допомогу малозабезпеченим сім'ям" державна соціальна допомога не призначається у випадках, коли: працездатні члени малозабезпеченої сім'ї не працюють, не служать, не вчаться за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, вищих навчальних закладах I - IV рівнів акредитації протягом трьох місяців, що передують місяцю звернення за призначенням державної соціальної допомоги (крім осіб, які в установленому порядку визнані безробітними та за інформацією центрів зайнятості не порушують законодавство про зайнятість щодо сприяння своєму працевлаштуванню; осіб, які доглядають за дітьми до досягнення ними трирічного віку або за дітьми, які потребують догляду протягом часу, визначеного у медичному висновку лікарсько-консультативної комісії, але не більше ніж до досягнення ними шестирічного віку; осіб, які доглядають за інвалідами I групи або дітьми-інвалідами віком до 18 років, за інвалідами II групи внаслідок психічного розладу, а також за особами, які досягли 80-річного віку); з'ясовано, що малозабезпечена сім'я має додаткові джерела для існування, а також хто-небудь із її складу протягом 12 місяців перед зверненням за наданням державної соціальної допомоги здійснив покупку або оплатив послуги на суму, яка на час звернення перевищує 10-кратну величину прожиткового мінімуму для сім'ї; у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї є друга квартира (будинок) за умови, що загальна площа житла перевищує 21 квадратний метр на одного члена сім'ї та додатково 10,5 квадратного метра на сім'ю, чи більше одного автомобіля, транспортного засобу (механізму); у власності чи володінні малозабезпеченої сім'ї (крім сімей, що складаються лише з дітей та осіб, які досягли 65-річного віку або є інвалідами I та II групи, та сімей, в яких є діти-інваліди) є земельна ділянка площею понад 0,6 га, крім випадків, коли така земельна ділянка з незалежних від сім'ї причин не приносить дохід.
Згідно пункту 28 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям, якщо сім'єю приховано або навмисно подано недостовірні дані про її доходи та майновий стан, що вплинуло на встановлення права на призначення соціальної допомоги та визначення її розміру, внаслідок чого були надміру виплачені кошти, органи праці та соціального захисту населення: визначають обсяг надміру виплачених коштів та встановлюють строки їх повернення залежно від матеріального стану сім'ї; повідомляють уповноваженого представника малозабезпеченої сім'ї про обсяг надміру виплачених коштів та строки їх повернення; у разі врахування надміру виплачених коштів при виплаті соціальної допомоги у наступні періоди провадять щомісячні відрахування на підставі своїх рішень у розмірі не більш як 20 відсотків суми, що підлягає виплаті; у разі неповернення надміру виплачених коштів добровільно в установлені строки вирішують питання про їх стягнення у судовому порядку.
Відповідно до положень пункту 12 Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім'ям у разі коли особами, які входять до складу сім'ї, навмисно подано недостовірні відомості чи приховано відомості, що вплинули або могли вплинути на встановлення права на соціальну допомогу та визначення її розміру, виплата соціальної допомоги припиняється з місяця, в якому виявлено порушення. На наступний строк допомога може бути призначена не раніше ніж через шість місяців починаючи з першого числа місяця виявлення порушення.
Судом з'ясовано, що згідно довідки надміру отримана відповідачем сума складає 2008,14 грн.(а.с.11)
Відповідачу було направлено повідомлення від 18.11.2013 року № 5290 щодо повернення надміру виплачених коштів, банківські реквізити управління та встановлено строки повернення надміру виплачених коштів, враховуючи матеріальне становище родини (а.с.12), але до цього часу відповідачем надміру виплачені кошти не повернуті.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу, а суд згідно ст.86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Одним з принципів адміністративного судочинства, передбачених ст.7 КАС України, є
принцип законності, який відповідно до ст.9 КАС України, полягає в наступному: суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
З урахуванням викладеного, позовні вимоги є обґрунтованими, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 9, 11, 71, 128, 159, 160-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Управління праці і соціального захисту населення Стахановської міської ради Луганської області до ОСОБА_1 про стягнення державної допомоги, задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь Управління труда і соціального захисту населення Стахановської міської ради, м. Стаханова р/р № 35414030016938 ГУДКУ м. Луганськ, МФО 804013, код 03196788, сплачену суму державної допомоги малозабезпеченим сім'ям у розмірі 2008 грн. 14 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у сумі 1827 грн.
Постанова може бути оскаржена в Донецький апеляційний адміністративний суд через Стахановський міський суд шляхом подачі протягом 10 днів з дня отримання її копії апеляційної скарги.
Головуючий суддя: Н.О.Бондаренко
Суд | Стахановський міський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 08.07.2014 |
Номер документу | 39556953 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Стахановський міський суд Луганської області
Бондаренко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні