Постанова
від 23.06.2014 по справі 822/1686/14
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/1686/14

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 червня 2014 року м. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд

в складі:головуючого-суддіФелонюк Д.Л. при секретаріВересняк А.А. за участі:представника позивача - Христюка В.М. за довіреністю №14/05-19 від 19.05.2014 представників відповідача - Сурника М.О. за довіреністю №8017/10/22-01-10-05-09 від 22.11.2013 Остапчук М.А. за довіреністю від 20.06.2014 №8129/10/22-01-10-05-09 розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР-ЛАЙН" до Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області про скасування податкового повідомлення-рішення №000032/22-01-22-04 від 31.03.2014, -

У судовому засіданні проголошено вступну і резолютивну частини постанови згідно ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України.

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР-ЛАЙН" (далі - ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН", позивач) звернулось в суд з позовом до Головного управління Міндоходів у Хмельницькій області (далі - ГУ Міндоходів у Хмельницькій області, відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення від 31.03.2014 №000032/22-01-22-04, яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 60782,45 грн., у тому числі за основним платежем 40521,63 грн. та за штрафними санкціями в сумі 20260,82 грн..

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що ГУ Міндоходів у Хмельницькій області проведено документальну невиїзну перевірку ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" з питань стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" законодавства України з питань митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформлені товарів за митними деклараціями: №400050000/2012/000307 від 27.01.2012, №40050000/2012/014601 від 24.09.2012; №400050000/2012/018509 від 22.11.2012, про що складено акт №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07.03.2014, відповідно до висновків якого, позивачем порушено ст.ст.264, 257 Митного кодексу України (далі - МК України) в редакції від 11.07.2002 та ст.52 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), що спричинило нарахування податків й зборів не в повному обсязі та, відповідно, несвоєчасну їх сплату, що призвело до заниження суми митної вартості товарів, як бази оподаткування податком на додатну вартість на суму 40521,63 грн.. Вважає, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення прийняте всупереч діючому законодавству, оскільки позивачем не вчинено вищезазначених порушень. Зазначає, що базою для оподаткування товарів при його митному оформленні була митна вартість, визначена з урахуванням необхідного коригування. Під час проведення митного контролю та митного оформлення, позивач надавав повні пакети документів відповідно до вимог МК України, жоден з наданих товаро-супровідних документів не містив сумнівних відомостей, їх комплектація була повною та відповідала умовам діючого законодавства України. Вказує на те, що позивачем відповідно до положень ст.ст.57, 58 МК України заявлено митну вартість при митному оформленні товару за митними деклараціями згідно з методом визначення митної вартості за ціною договору (контракту) щодо товарів, які ввозяться на митну територію України, відповідно до митного режиму імпорту та подано до органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які базуються на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню: контракт №2011/06/01 від 01.06.2011 між позивачем та "EDIMEY TRADING S.А"; митні декларації №400050000/2012/000307 від 27.01.2012, №400050000/2012/014601 від 24.09.2012, №400050000/2012/01509 від 22.11.2012; специфікації до контракту; інвойси: експортні декларації; міжнародні товарно-транспортні накладні. Посилання відповідача на те, що при порівнянні відомостей документів, отриманих перевіряючими від митних органів Республіки Туреччина та наданих при митному оформленні ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" встановлено, що відомості, які впливають на визначення митної вартості товару в цих документах відрізняються між собою у бік зменшення вважає безпідставними, оскільки інформація митних органів Республіки Туреччини не має ніякого відношення до митного оформлення товару, який позивач придбав у компанії "EDIMEY TRADING S.А" (Уругвай) на умовах і за ціною, встановленими згідно з контрактом 2011/06/01 від 01.06.2011. ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" отримувало товар від продавця - "EDIMEY TRADING S.A", здійснювало митне оформлення на підставі наданих продавцем документів і не мало ніякого відношення до можливих взаємовідносин продавця з будь-яким іншими компаніями (виробниками, постачальниками тощо). Про зміст документів, одержаних перевіряючими від митних органів Республіка Туреччина, ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" стало відомо лише зі слів перевіряючих, оскільки чинним законодавством України не передбачено обов'язку покупців товарів, що імпортуються на територію України, перевіряти інформацію про умови отримання цих товарів їх постачальниками/продавцями.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав та підтвердив обставини на які позивач посилається у позовній заяві, просить суд задоволити позовні вимоги в повному обсязі.

Представники відповідача в судовому засіданні та поданих письмових запереченнях (вх.№14882 від 20.05.2014) просять відмовити в задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Зазначають, що підставою для проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" було надходження матеріалів митних органів Туреччини про не підтвердження автентичності поданих митним органам України документів щодо товарів оформлених за митними деклараціями від 27.01.2012 №400050000/2012/000307, від 24.09.2012 №400050000/2012/014601, від 22.11.2012 №400050000/2012/018509. Порівняльним аналізом встановлено, що вартість товарів, зазначена в документах, оформлених при експорті з Туреччини є вищою, ніж в документах поданих митним органам України. Відповідно до ст.51 МК України митна вартість товару, що переміщуються через кордон України, визначається декларантом відповідно до норм МК України. Частиною 1 ст.52 МК України визначено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів. Статтею 49 МК України визначено, що митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовуються для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари. Згідно з п.2 ч.2 ст.52 МК України декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість, зобов'язані подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. Так, за результатами перевірки складено акт від 07.03.2014 №Н/0007/22-01-22-04/0037329078, відповідно до якого встановлено порушення вимог статтей 264, 267 МК України (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин). Сума заниження податкового зобов'язання, визначеного за результатами проведеної перевірки складає 40521,63 грн.. На підставі висновків акту перевірки ГУ Міндоходів у Хмельницькій області 31.03.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення №000032/22-01-22-04 на загальну суму митних платежів 60782,45 грн. (у т.ч. основного платежу - 40521,63 грн. та штрафних санкцій - 20260,82 грн.); штрафні санкції розраховані на підставі вимог абз.4 п.123.1 ст.123 у розмірі 50% від суми несплачених податків.

Заслухавши представника позивача, представників відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку і сукупності, суд вважає, що в задоволенні позовних вимог слід відмовити з урахуванням наведеного нижче.

Суд встановив, що товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР-ЛАЙН" як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа зареєстроване 11.04.2011 Летичівською районною державною адміністрацією Хмельницької області (код ЄДРПОУ 37329078), що підтверджується копіями довідки відділу статистики у Летичівському районі Головного управління статистики у Хмельницькій області №А5344157 та свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №734394.

У період часу з 26.02.2014 по 27.02.2014 працівниками ГУ Міндоходів у Хмельницькій області, керуючись ч.7 ст.336, п.1 ч.3 ст.345, п.2 ч.2 ст.351 МК України від 13.03.2012 №4495-VI, на підставі наказу ГУ Міндоходів у Хмельницькій області від 21.02.2014 №185 "Про проведення документальної невиїзної перевірки ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" проведено документальну невиїзну перевірку стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 37329078) законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів при митному оформленні товарів за митними деклараціями від 27.01.2012 №400050000/2012/000307, від 24.09.2012 №400050000/2012/014601, від 22.11.2012 №400050000/2012/018509.

Відповідно до ст.336 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами органів доходів і зборів, зокрема, шляхом проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи, у тому числі своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Пунктом 1 ч.3 ст.345 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI) встановлено, що органи доходів і зборів мають право здійснювати митний контроль шляхом проведення документальних виїзних (планових або позапланових) та документальних невиїзних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи щодо правильності визначення бази оподаткування, своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати митних платежів.

Згідно ч.ч.1, 2 ст.351 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), предметом документальних невиїзних перевірок є дані про своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати митних платежів при переміщенні товарів через митний кордон України підприємствами, а також при переміщенні товарів через митний кордон України громадянами з поданням митної декларації, передбаченої законодавством України для підприємств. Документальна невиїзна перевірка проводиться, зокрема, у разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про непідтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, недостовірність відомостей, що в них містяться, а також запитів стосовно надання інформації про зовнішньоекономічні операції, які здійснювалися за участю суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності - резидентів України.

Підставою для проведення перевірки було надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтвердженої інформації про не підтвердження автентичності поданих органові доходів і зборів документів щодо товарів, митне оформлення яких завершено, та недостовірність відомостей, що в них містяться, а саме надходження від Департаменту митної справи Міністерства доходів і зборів України з супровідним листом від 20.12.2013 №27837/7/99-99-24-02-04-17 матеріалів, наданих митними органами Республіки Туреччина, про не підтвердження автентичності поданих митним органам України документів щодо товарів, оформлених за митними деклараціями від 27.01.2012 №400050000/2012/000307, від 24.09.2012 №400050000/2012/014601, від 22.11.2012 №400050000/2012/018509.

За результатами перевірки відповідачем складено акт №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07.03.2014 "Про проведення документальної невиїзної перевірки стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 37329078) законодавства України з питань державної митної справи при митному оформленні товарів за митними деклараціями (далі - МД) від 27.01.2012 №400050000/2012/000307, від 24.09.2012 №400050000/2012/014601, від 22.11.2012 №400050000/2012/018509", відповідно до висновків якого встановлено порушення ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН": вимог статей 264, 267 МК України (в редакції 11.07.2002 зі змінами та доповненнями) у частині достовірності визначення митної вартості товарів, оформлених за МД від 27.01.2012 №400050000/2012/000307, що спричинило нарахування податків й зборів не в повному обсязі та, відповідно несвоєчасну їх сплату; вимог ст.52 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI) у частині достовірності визначення митної вартості товарів, оформлених за МД від 24.09.2012 №400050000/2012/014601, від 22.11.2012 №400050000/2012/018509, що спричинило нарахування податків й зборів не в повному обсязі та, відповідно, несвоєчасну їх сплату.

В акті перевірки зроблено висновок про те, що зазначене призвело до заниження податкових зобов'язань на суму 40521,63 грн. (ПДВ), в тому числі 14441,72 грн. за МД від 27.01.2012 №400050000/2012/000307; 8677,01 грн. за МД від 24.09.2012 №400050000/2012/014601; 17402,90 грн. за МД від 22.11.2012 №400050000/2012/018509.

Не погоджуючись з висновками, викаденими в акі №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07.03.2014, позивачем подані заперечення на акт №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07 березня 2014 року про проведення перевірки стану дотримання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" (код ЄДРПОУ 37329078) законодавства України з питань державної митної справи при митному оформленні товарів за митними деклараціями (вих.№3 від 18.03.2014), за результатами розгляду яких ГУ Міндоходів у Хмельницькій області надано відповідь від 26.03.2014 №4144/10/22-01-22-0413 "Щодо розгляду заперечення", відповідно до якої сума заниження податкового зобов'язання ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН", визначена за результатами проведеної перевірки на загальну суму 40521,63 грн. (ПДВ) визначена правомірно.

На підставі висновків, викладених в акті №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07.03.2014, відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення від 31.03.2014 №000032/22-01-22-04, яким визначено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість в сумі 60782,45 грн., у тому числі за основним платежем 40521,63 грн. та за штрафними санкціями в сумі 20260,82 грн..

Зазначене податкове повідомлення-рішення оскаржене позивачем в адміністративному порядку до Міністерства доходів і зборів України (скарга вих.№16/04-18 від 18.04.2014).

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 31.03.2014 №000032/22-01-22-04 ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" оскаржило його в судовому порядку.

Підставою для визначення податкового зобов'язання по податку на додану вартість є викладені в акті перевірки №Н/0007/4/22-01-22-04/0037329078 від 07.03.2014 висновки відповідача щодо заниження позивачем суми податкового зобов'язання на загальну суму 40521,63 грн. (ПДВ) внаслідок заниження митної вартості товарів, оформлених за МД:

- від 27.01.2012 №400050000/2012/000307 в розмірі 14441,72 грн. ПДВ (20% від 72208,61 грн.): позивачем задекларовано митну вартість 44094,11 грн.; митна ж вартість згідно експортної декларації №11340800ЕХ018006 від 03.11.2011, яка надійшла від Турецьких митних органів на запит митниці щодо підтвердження автентичності поданих до оформлення документів становить 13656,4 дол. США (в перерахунку на гривні станом на день оформлення - 109111,9 грн.); транспортні витрати до кордону - 7190,82 грн.; 116302,72 грн. (визначена митна вартість) = 109111,90 грн. (митна вартість згідно експортної декларації) + 7190,82 грн. (транспортні витрати до кордону); різниця між митною вартістю зазначеною позивачем та встановленою митницею становить 72208,61 грн., різниця ПДВ - 14441,72 грн.;

- від 24.09.2012 №400050000/2012/014601 в розмірі 8677,01 грн. ПДВ (20% від 43385,05 грн.): позивачем задекларовано митну вартість 34848,04 грн.; митна ж вартість згідно експортної декларації №12410300ЕХ040534 від 05.09.2012, яка надійшла від Турецьких митних органів на запит митниці щодо підтвердження автентичності поданих до оформлення документів становить 8887,70 дол. США (в перерахунку на гривні станом на день оформлення - 71039,39 грн.); транспортні витрати до кордону - 7193,7 грн.; 78233,09 грн. (визначена митна вартість) = 71039,39 грн. (митна вартість згідно експортної декларації) + 7193,7 грн. (транспортні витрати до кордону); різниця між митною вартістю зазначеною позивачем та встановленою митницею становить 43385,05 грн., різниця ПДВ - 8677,01 грн.;

- від 22.11.2012 №400050000/2012/018509 в розмірі 17402,90 грн. ПДВ (20% від 87014,52 грн.): позивачем задекларовано митну вартість 83598,3 грн.; митна ж вартість згідно експортної декларації №12410300ЕХ051400 від 05.11.2012, яка надійшла від Турецьких митних органів на запит митниці щодо підтвердження автентичності поданих до оформлення документів становить 21345,28 дол. США (в перерахунку на гривні станом на день оформлення - 170612,82 грн.); транспортні витрати увійшли у вартість згідно умов поставки; різниця між визначеною митною вартістю (170612,82 грн.) та зазначеною позивачем (83598,3 грн.) становить 87014,52 грн., різниця ПДВ - 17402,9 грн..

Досліджуючи правомірність зазначених вище висновків відповідача, суд встановив наведене нижче.

01.06.2011 між ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" (покупець) та "EDIMEY TRADING S.А" (продавець) укладено контракт №2011/06/01, відповідно до якого продавець продає, покупець купує товар, згідно генеральної специфікації, яка є невід'ємною частиною даного контракту (п.1.1 контракту); за згодою сторін відправка товару може проводитись безпосередньо від підприємства виробника чи транспортними компаніями, обумовленими в додатках (п.1.2 контракту); ціна товару вказується в доларах США і обумовлюється в додатках, які є невід'ємною частиною даного контракту. Ціна товару включає в себе: вартість товару, вартість упаковки, маркування, транспортування (п.2.1 контракту); загальна сума контракту становить 6000000,00 дол. США (п.2.2 контракту); товар передається покупцю партіями протягом всього строку дії даного контракту (п.3.1 контракту); умови передачі товару СІР, CIF, СРТ - місто України, у відповідності з ІНКОТЕРМС в редакції 2000 року. Конкретні умови поставки кожної партії товару зазначаються в додатках до даного контракту (п.3.2 контракту); даний контракт вступає в силу з моменту його підписання обома сторонами і діє до повного виконання його сторонами, але не більше ніж до 31 грудня 2015 року (п.9.1 контракту).

27.01.2012 ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" здійснило митне оформлення товарів за МД №400050000/2012/000307, при якому декларантом Хмельницькій митниці подано товаросупровідних документів (в т.ч. інвойс №ЕХ/11/501303 від 03.11.2011, виписаний компанією "EDIMEY TRADING S.А" (Plaza Independecia 822, 13 th Floor, Montevideo, Uruguay), відповідно до яких вартість товарів становить 5518,80 доларів США, у перерахунку за офіційним курсом НБУ - 44094,11 грн.. Базою для оподаткування товарів при їх митному оформленні заявлена митна вартість - 44094,11 грн.. В той же час, згідно матеріалів, наданих митними органами Республіки Туреччина, а саме згідно з експортною декларацією від 03.11.2011 №11340800ЕХ018006 (копія якої міститься в матеріалах справи), фактурна вартість товарів становить 13656,40 USD (у перерахунку за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення - 109111,90 грн.) та умови поставки згідно з INKOTERMS зазначено як EXW KARAMURSEL. В графі 20 МД №400050000/2012/000307 задекларовано, що поставки товарів здійснюються за умовами СРТ Летичів згідно з INKOTERMS. Суд враховує, що умови поставки згідно з експортною декларацією від 03.11.2011 №11340800ЕХ018006 зазначено як EXW KARAMUSEL, який покладає мінімальні обов'язки на продавця, а покупець несе всі витрати і ризики у зв'язку з перевезенням товару з площ продавця до місця призначення. Отже, загальна митна вартість становить 116302,72 грн., де 900 USD (у перерахунку за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення - 7190,82 грн.) становлять транспортні витрати.

24.09.2012 ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" здійснено митне оформлення товарів за МД №400050000/2012/014601, при якому декларантом Хмельницькій митниці надано пакет товаросупровідних документів (в т.ч. інвойс №ЕХ/12/501010 від 05.09.2012 виписаний компанією "EDIMEY TRADING S.А" (Plaza Independecia 822, 13 th Floor, Montevideo, Uruguay), відповідно до яких фактурна вартість товарів становить 4359,82 доларів США, у перерахунку за офіційним курсом НБУ - 34848,04 грн.. Базою для оподаткування товарів при їх митному оформленні заявлена митна вартість - 34848,04 грн.. В той же час, згідно матеріалів, наданих митними органами Республіки Туреччина, а саме згідно з експортною декларацією від 05.09.2012 №12410300ЕХ040534 (копія якої міститься в матеріалах справи), фактурна вартість товарів становить 8887,70 USD (у перерахунку за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення - 71039,39 грн.) та умови поставки згідно з INKOTERMS зазначено як EXW KARAMURSEL. В графі 20 МД №400050000/2012/014601 задекларовано, що поставки товарів здійснюються за умовами СРТ Летичів згідно з INKOTERMS. Суд враховує, що умови поставки згідно з експортною декларацією від 05.09.2012 №12410300ЕХ040534 зазначено як EXW KARAMUSEL, який покладає мінімальні обов'язки на продавця, а покупець несе всі витрати і ризики у зв'язку з перевезенням товару з площ продавця до місця призначення. Отже, загальна митна вартість становить 78233,09 грн., де 900 USD (у перерахунку за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення - 7193,70 грн.) становлять транспортні витрати.

22.11.2012 ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" здійснено митне оформлення товарів за МД №400050000/2012/018509, при якому Хмельницькій митниці подано пакет товаросупровідних документів (в т.ч. інвойс №ЕХ/12/501255 від 05.11.2012 виписаний компанією "EDIMEY TRADING S.А" (Plaza Independecia 822, 13 th Floor, Montevideo, Uruguay), відповідно до яких фактурна вартість товарів становить 10458,94 USD, у перерахунку за офіційним курсом НБУ - 83598,30 грн.. В той же час, згідно матеріалів, наданих митними органами Республіки Туреччина, а саме згідно з експортною декларацією від 05.09.2012 №12410300ЕХ051400 (копія якої міститься в матеріалах справи), фактурна вартість товарів становить 21345,28 USD (у перерахунку за офіційним курсом НБУ на день митного оформлення - 170612,82 грн.) та умови поставки згідно з INKOTERMS зазначено як CIF PORT ODESSA. Загальна митна вартість товарів становить 170612,82 грн..

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що товар продано за ціною значно вищою, ніж заявлено в митних деклараціях позивачем.

Згідно ст.49 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до ч.1 ст.51 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), митна вартість товарів, що переміщуються через митний кордон України, визначається декларантом відповідно до норм цього Кодексу.

Частиною 1 ст.52 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI) встановлено, що заявлення митної вартості товарів здійснюється декларантом або уповноваженою ним особою під час декларування товарів у порядку, встановленому розділом VIII цього Кодексу та цією главою.

Згідно з п.2 ч.2 ст.52 МК України (в редакції від 13.03.2012 №4495-VI), декларант або уповноважена ним особа, які заявляють митну вартість товару, зобов'язані подавати органу доходів і зборів достовірні відомості про визначення митної вартості, які повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Відповідно до ст.264 МК України (в редакції 11.07.2002 зі змінами та доповненнями), заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню.

Згідно ст.267 МК України (в редакції 11.07.2002 зі змінами та доповненнями), митною вартістю за ціною договору щодо товарів, які імпортуються, є вартість операції, тобто ціна, що була фактично сплачена або підлягає сплаті за товари, якщо вони продаються на експорт в Україну, скоригована в разі потреби відповідно до частини другої цієї статті.

З аналізу наведених вимог законодавства, суд приходить до висновку, що позивач зобов'язаний подавати митному органу достовірні відомості про визначення митної вартості. Проте ТОВ "ІНТЕР-ЛАЙН" заявив митну вартість значно нижчу, ніж в експортних деклараціях від 03.11.2011 №11340800ЕХ018006, від 05.09.2012 №12410300ЕХ040534, від 05.09.2012 №12410300ЕХ051400. Заниження податкового зобов'язання позивачем складає 40521,63 грн. (ПДВ).

Відповідно до п.123.1 ст.123 ПК України, у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.4, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку, зменшення суми бюджетного відшкодування - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, завищеної суми бюджетного відшкодування.

Оскільки контролюючим органом повторно визначено суму податкового зобов'язання, то штрафні санкції складають 20260,82 грн. (40521,63 грн. х 50%).

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставах, в межах та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а ч.2 ст.71 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що тягар доказування в спорі покладається на відповідача - орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.

Враховуючи викладене, оцінюючи наявні в справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку про необґрунтованість доводів позивача. Разом з тим, відповідач як суб'єкт владних повноважень в ході судового розгляду довів обґрунтованість своїх висновків і правомірність прийнятого на їх підставі податкового повідомлення-рішення від 31.03.2014 №000032/22-01-22-04.

Керуючись ст.ст. 6, 7, 8, 9, 11, 71, 86, 94, 104, 158-163, 186, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕР-ЛАЙН" - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її отримання.

Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 КАС України.

Повний текст постанови виготовлено 26 червня 2014 року

Суддя /підпис/ "Згідно з оригіналом" Суддя Д.Л. Фелонюк

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.06.2014
Оприлюднено07.07.2014
Номер документу39561040
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/1686/14

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 23.09.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 23.07.2014

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Постанова від 23.06.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

Ухвала від 30.04.2014

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні