Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/6888/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Загацька Т.В.
при секретарі Телешов В.О.
за участі: представника позивача Каледи А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Донецької обласної громадської організації «Набат» про надання дозволу на погашення за рахунок майна суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн., -
в с т а н о в и в :
У червні 2012 року Горлівська об'єднана державна податкова інспекція Донецької області Державної податкової служби (далі - позивач) звернулась до суду з позовом до Донецької обласної громадської організації «Набат» (далі - відповідач) про надання дозволу на погашення за рахунок майна суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн. на користь держави.
В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що Донецька обласна громадська організація «Набат», як платник податків, взяте на податковий облік у Калінінському відділенні Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби з 22.07.2005 року за № 115.
Довідкою про заборгованість по платежам до бюджету підтверджена заборгованість відповідача на загальну суму 510,00 грн., яка складається з: 170,00 грн. - донараховано штрафні санкції по комунальному податку; 340,00 грн. - донараховано штрафні санкції по податку на прибуток.
Позивачем неодноразово здійснювались заходи щодо погашення податкового боргу відповідача, у зв'язку з чим йому направлялась перша та друга податкові вимоги.
Таким чином, станом на 14.05.2012 року відповідачем завдано шкоду бюджету на загальну суму 510,00 грн. На теперішній час єдиним джерелом погашення податкового боргу є реалізація майна, що перебуває у податковій заставі.
На підставі вищезазначеного, позивач просив суд надати дозвіл на погашення за рахунок майна суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн. на користь держави.
Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином, причини неявки суду не повідомив, заперечень та клопотань до суду не надав .
З урахуванням положень ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд визнав за можливе розглянути справу за відсутністю відповідача, на підставі наявних у справі доказів.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідач, Донецької обласної громадської організації «Набат» (ідентифікаційний номер 33604008) зареєстрований виконавчим комітетом Горлівської міської ради Донецької області 12.07.2005 року, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Серія А00 № 298895 (арк. справи 4). Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 22 липня 2005 року відповідач перебуває на податковому обліку у Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби з 22 липня 2005 року (арк. справи 8).
Як вбачається з матеріалів справи, заборгованість відповідача перед бюджетом утворилась у зв'язку із несплатою у встановлений законом строк податкових зобов'язань у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, визначених податковим органом.
Позивачем, на підставі акту № 1083/15/33604008 від 07.09.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової заборгованості виставлене податкове повідомлення - рішення форми «Р» № 0002001540/0 від 18.10.2010 року, у відповідності до якого відповідачу нараховані податкові зобов'язання з комунального податку за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 170, 00 грн. Граничний строк сплати даного зобов'язання - десять днів з моменту виставлення вищезазначеного податкового повідомлення - рішення.
Також, позивачем на підставі акту № 1084/15/33604008 від 12.08.2010 року про результати невиїзної документальної перевірки своєчасності подання податкової звітності виставлене податкове повідомлення - рішення форми «Р» № 0000022900/0/0 від 18.10.2010 року, у відповідності до якого відповідачу нараховані податкового зобов'язання з податку на прибуток організацій і підприємств споживчої кооперації, кооперативів та громадських об'єднань за штрафними (фінансовими) санкціями у загальному розмірі 340, 00 грн. Граничний строк сплати даного зобов'язання - десять днів з моменту виставлення вищезазначеного податкового повідомлення - рішення.
Вищезазначені податкові повідомлення - рішення отримані відповідачем 18.10.2010 року, що підтверджується підписом посадової особи відповідача на корінцях податкових повідомлень - рішень.
Заборгованість відповідача підтверджується довідкою про заборгованість станом на 14.05.2012 року (арк. справи 17) та зворотнім боком облікової картки платника податків (арк. справи 33-34).
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки та збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно п.п. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.14.1.157 ст. Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов'язок платника податків сплатити суму грошового зобов'язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.
Податковий борг - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Відповідно до п. 57.3 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.58.1 ст.58 Податкового кодексу України, у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно п.58.2 ст.58 цього кодексу, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.3 ст.58 кодексу передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) юридичній особі, якщо його передано посадовій особі такої юридичної особи під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Орган державної податкової служби звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення органу державної податкової служби підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою органу державної податкової служби. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом державної податкової служби.
На виконання зазначених вимог Податкового кодексу позивачем направлялась платіжна вимога № 70 від 20.01.2012 року до публічного акціонерного товариства «Банк професіональне страхування» на суму 340, 00 грн., призначення платежу: «стягнення коштів в рахунок погашення податкової заборгованості по податку на прибуток організацій і підприємств споживчої кооперації, кооперативів та громадських об'єднань».
Також позивачем була направлена платіжна вимога № 81 до публічного акціонерного товариства «Банк професіональне страхування» на суму 170, 00 грн., призначення платежу: «стягнення коштів в рахунок погашення податкової заборгованості по комунальному податку». Але вищезазначені платіжні вимоги були повернені позивачу без виконання, оскільки на поточному рахунку відповідача немає коштів для виконання платіжних вимог.
Відповідно до ст. 2 Закону України від 04.12.1990 року № 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні" зі змінами та доповненнями завданнями органів державної податкової служби є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством (далі -податки, інші платежі).
Згідно п.11 ст.10 вищезазначеного Закону державні податкові інспекції подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках -коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п. 54.2 ст. 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Пунктом 89.2 ст.89 Податкового кодексу України встановлено, що з урахуванням положень цієї статті право податкової застави поширюється на будь-яке майно платника податків, яке перебуває в його власності (господарському віданні або оперативному управлінні) у день виникнення такого права і балансова вартість якого відповідає сумі податкового боргу платника податків, крім випадків, передбачених пунктом 89.5 цієї статті, а також на інше майно, на яке платник податків набуде прав власності у майбутньому.
У разі якщо балансова вартість такого майна не визначена, його опис здійснюється за результатами оцінки, яка проводиться відповідно до Закону України "Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні".
У разі збільшення суми податкового боргу складається акт опису до суми, відповідної сумі податкового боргу платника податків, у порядку, передбаченому цією статтею.
Право податкової застави не поширюється на майно, визначене підпунктом 87.3.7 пункту 87.3 статті 87 цього Кодексу, на іпотечні активи, що належать емітенту та є забезпеченням відповідного випуску іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, на грошові доходи від цих іпотечних активів до повного виконання емітентом зобов'язань за цим випуском іпотечних сертифікатів з фіксованою дохідністю, а також на склад іпотечного покриття та грошові доходи від нього до повного виконання емітентом зобов'язань за відповідним випуском звичайних іпотечних облігацій.
Джерелами погашення податкового боргу платника податків, згідно з пунктами 87.1 і 87.2 статті 87 ПК України, є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу майна.
Відповідно до пункту 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
У зв'язку із відсутністю коштів на рахунках платника податків, суд надає Горлівській об'єднаній державній податковій інспекції дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн. за рахунок майна Донецької обласної громадської організації «Набат».
Враховуючи вищезазначене, адміністративний позов Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Донецької обласної громадської організації «Набат» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн, є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 183-3, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Горлівської об'єднаної державної податкової інспекції Донецької області Державної податкової служби до Донецької обласної громадської організації «Набат» про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн, - задовольнити повністю.
Надати Горлівській об'єднаній державній податковій інспекції Донецької області Державної податкової служби дозвіл на погашення суми податкового боргу у розмірі 510,00 грн. за рахунок майна Донецької обласної громадської організації «Набат».
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Загацька Т. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2012 |
Оприлюднено | 07.07.2014 |
Номер документу | 39563901 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні