Постанова
від 24.06.2014 по справі 807/1916/14
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І м е н е м У к р а ї н и

24 червня 2014 рокум. Ужгород№ 807/1916/14 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Луцович М.М.

при секретарі судового засідання Симканич Ю.В.

за участю сторін:

сторони - не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за адміністративним позовом Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" де третя особа на стороні позивача Мукачівське управління державної Казначейської служби України Закарпатської області про стягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" де третя особа на стороні позивача Мукачівське управління державної Казначейської служби України Закарпатської області про стягнення заборгованості у розмірі 4020,46 грн..

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач вказує на те, що за СГ ТзОВ «Мрія» рахується прострочена заборгованість перед Державним бюджетом за бюджетною позичкою згідно Постанови КМУ №1003 в сумі 2487,02 грн. (код платежу 00263100) в т. ч. пеня 406,52 грн., та Постанови КМУ №220 в сумі 920,28 грн. (код платежу 00263200) в т.ч. пеня 140,41 грн., та Постанови КМУ №1953 в сумі 613,16 грн. (код платежу 00263300) в т.ч. пеня -93,54 грн., яка на день звернення позивача до суду є не погашеною, у зв'язку з чим позивач просить задовольнити позов.

Позивач, а саме Мукачівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Закарпатській області в судове засідання не з'явився, проте пунктом 3 прохальної частини позовної заяви просить розгляд даної справи провести без участі позивача за наявними у справі матеріалами .

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча судом вживалися заходи щодо повідомлення відповідача про час та місце судового засідання, що підтверджується наявними в матеріалах справи повідомленнями про вручення поштового відправлення (а.с.43).

Третя особа на стороні позивача Мукачівське управління державної Казначейської служби України Закарпатської області не забезпечила явку належним чином уповноваженого представника в судове засідання, проте надала суду клопотання, яким просила розгляд даної справи провести без участі третьої особи за наявними матеріалами справи (а.с.46).

Відповідно до ч.4 ст. 128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження, про дату, час і місце судового розгляду даної адміністративної справи. Таким чином справа розглядається за відсутності представника відповідача на підставі наявних в матеріалах справи доказів.

Сторони в судове засідання не з'явилися, хоча про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, а відтак у відповідності до ч. 1 ст. 41 КАС України фіксація судового процесу технічними засобами не здійснюється.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що відповідно до Указу Президента від 03.12.1999 року за №1529/99 «Про невідкладні заходи щодо прискорення реформування аграрного сектора економіки» К-п «Дружба» було реорганізовано в СТОВ «Мрія» шляхом створення нової юридичної особи. СТОВ «Мрія» є правонаступником К-пу «Дружба» та згідно роздільного балансу (станом на 01.03.2000р.) відповідає по боргових зобов'язаннях колгоспу (а.с.48).

Відповідно до довідки з про включення до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України СТОВ «Мрія» є юридичною особою та знаходиться за адресою: 89600, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Жнятино, вул.. Леніна, 191, код 30839052 (а.с. 9).

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.1997р. № 1003 "Про фінансову допомогу на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року" між відділенням Державного казначейства України у Мукачівському районі та колгоспом «Дружба» було укладено Договір № 5 від 30.09.1997р.(а.с.21-22) про надання фінансової допомоги на проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року.

Згідно даного договору відділення Державного казначейства надає сільськогосподарському виробнику фінансову допомогу в сумі дев'ять тисяч гривень для проведення комплексу робіт в осінньо-зимовий період 1997/1998 року на умовах повернення до 1 жовтня 1998р.

Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 26.02.1998р. № 220 "Про фінансове забезпечення підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998р." між відділенням Державного казначейства України у Мукачівському районі та колгоспом «Дружба» було укладено Договір № 6 від 02.04.1998 р.(а.с.15-17) про надання фінансової безвідсоткової допомоги по забезпеченню підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт у 1998р.

Згідно даного договору відділення Державного казначейства оплатило рахунки на запчастини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств сільськогосподарському виробнику в сумі п'ять тисяч грн. для проведення комплексу робіт по забезпеченню підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1998р. на умовах повернення коштами не пізніше 1 жовтня 1998р.

Як вбачається з матеріалів справи на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 10.12.1998р. № 1953 "Про забезпечення сільськогосподарських товаровиробників матеріально-технічними та фінансовими ресурсами в 1999 році" між відділенням Державного казначейства України у Мукачівському районі та колгоспом «Дружба» було укладено Договір №6 від 15.02.1999р. (а.с.11-12) про надання фінансової безвідсоткової допомоги по забезпеченню підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт у 1999р.

Згідно даного договору відділення Державного казначейства оплатило рахунки на запчастини, ремонтні матеріали та послуги ремонтних підприємств колгоспу «Дружба» в сумі 2000,0 грн. для проведення комплексу робіт по забезпеченню підготовки сільськогосподарської техніки до проведення весняно-польових робіт в 1999р. на умовах повернення коштами не пізніше 1 жовтня 1999р.

Відповідно до Розпорядження КМ України від 03.04.2002р. №186-р реструктуризовано на 8 років з виплатою щороку рівними частинами починаючи з 1 січня 2001р. залишок сум заборгованості за бюджетними позичками державних та інших сільськогосподарських підприємств усіх форм власності і господарювання.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме Протоколів №4 від 27.06.2002р. (а.с.23-24), №3 від 27.06.2002р. (а.с.18-21) №4 від 27.06.2002р. (а.с.13) врегулювання заборгованості за бюджетними позичками, наданими державним та іншим сільськогосподарським підприємствам усіх форм власності і господарювання між стороною - надавачем позичок та стороною отримувачем за отримані позички становить :

- по позичці, наданій у відповідності до Постанови КМ України № 1953 від 10.12.1998р. - 1387 грн., з них реструктуризовано - 1387 грн.

- по позичці, наданій у відповідності до Постанови КМ України № 220 від 26.02.1998р. - 2081 грн., з них реструктуризовано - 2081 грн.;

- по позичці, наданій у відповідності до Постанови КМ України № 1003 від 11.10.1997р. - 5548 грн., з них реструктуризовано - 5548 грн.;

Згідно графіка погашення сум заборгованостей, реструктуризованих згідно з розпорядженням КМ України від 03.04.2002р. № 186-р СТОВ «Мрія» повинне було сплатити протягом 2004-2011 років реструктиризовані суми заборгованості.

Відповідно до пункту 11 Порядку обліку заборгованості, в тому числі простроченої, перед державою за кредитами, залученими державою або під державні гарантії, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, наданими Міністерством фінансів у 1993 - 1998 роках, нарахування пені та списання безнадійної заборгованості, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2011 р. №174 передбачено, що нарахування пені починається з моменту виникнення простроченої заборгованості і припиняється через шість місяців від дня, коли зобов'язання повинне бути виконано, якщо інше не встановлено законом або договором про надання кредиту, бюджетної позички / фінансової допомоги.

За неповернення СТОВ «Мрія» коштів Управлінням Державного казначейства у Мукачівському районі було нараховано пеню:

- по постанові КМ України № 220 від 26.02.1998р. - 140,41 грн.,

- по постанові КМ України № 1953 від 10.12.1998р. - 93,54 грн.

- по постанові КМ України № 1003 від 11.10.1997р. - 406,52 грн.

Відповідно до п.15 Порядку прострочена заборгованість за кредитами, бюджетними позичками / фінансовою допомогою, яка не погашена боржником протягом 30 календарних днів після настання строку платежу, а також нарахована на суму простроченої заборгованості за кредитом, бюджетною позичкою / фінансовою допомогою пеня стягуються в установленому законодавством порядку органами державної податкової служби за місцем реєстрації боржника відповідно до подання територіальних органів Державної казначейської служби, яке подається у строки, визначені пунктом 10 цього Порядку за встановленою згідно з додатком 1 формою.

Відповідно до п.6 Порядку облік простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою ведеться органами Державної казначейської служби у валюті бюджетної позички / фінансової допомоги, в якій вони надані.

Відповідно до п. 10 Порядку з метою примусового стягнення в установленому законодавством порядку простроченої заборгованості з боржника територіальні органи Державної казначейської служби до кінця місяця, що настає за звітним періодом: інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за кредитами та суму нарахованої на неї пені; нараховують пеню та інформують органи державної податкової служби за місцем реєстрації боржника про зміну розміру простроченої заборгованості за бюджетними позичками / фінансовою допомогою та суму нарахованої на неї пені.

Судом встановлено, що Управлінням Державного казначейства у Мукачівському районі на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2011 року №174 внесла подання до Мукачівської ОДПІ для здійснення заходів щодо стягнення простроченої заборгованості за фінансовою допомогою наданою за рахунок коштів резервного фонду КМУ за №7, №7/1 та №7/2 від 21.08.2013 року (а.с.26-28).

Пунктом 9 статті 17 Бюджетного кодексу України визначено, що прострочена заборгованість суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету (включаючи плату за користування такими кредитами (позиками) та пеню) стягується з такого суб'єкта господарювання органами доходів і зборів, що є органами стягнення такої заборгованості у порядку, передбаченому Податковим кодексом України або іншим законом, включаючи погашення такої заборгованості за рахунок майна цього суб'єкта господарювання.

Позовна давність на вимоги щодо погашення такої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) не поширюється.

Відповідно до підпункту 20.1.19 пункту 20.1 ст. 20 ПКУ застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб'єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України;

Зважаючи на вказані норми Закону, враховуючи обставини, встановлені судом, позовні вимоги слід задовольнити.

Виходячи з вищенаведеного та керуючись статтями 11, 70, 71, 86, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Мукачівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Закарпатській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" де третя особа на стороні позивача Мукачівське управління державної Казначейської служби України Закарпатської області про стягнення заборгованості боргу - задовольнити.

Стягнути з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю "Мрія" (89600, Закарпатська область, Мукачівський район, с. Жнятино, вул.. Леніна, 191, код 30839052) заборгованість у розмірі 4020,46 грн. (чотири тисячі двадцять грн.. 46 коп.) грн.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 КАС України десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяМ.М. Луцович

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено08.07.2014
Номер документу39568627
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/1916/14

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Луцович М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні