КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 липня 2014 року 810/3562/14
Київський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді - Балаклицького А.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Києві адміністративну справу
за позовомЦентрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку доЗакритого акціонерного товариства "Холдинг "Т І С" простягнення штрафу,
в с т а н о в и в:
Центральний територіальний департамент Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку звернувся до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Закритого акціонерного товариства "Холдинг "Т І С" про стягнення штрафу в сумі 1700 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, у відповідача виникла заборгованість перед Державним бюджетом України у зв'язку з несплатою у добровільному порядку штрафу за правопорушення на ринку цінних паперів.
Згідно з пунктом 4 частини першої статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо: стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Ухвалою суду від 12.06.2014 відкрито провадження у справі №810/3562/14, розгляд якої відповідно до статті 183-2 КАС України здійснюється у порядку скороченого провадження.
Одночасно вказаною ухвалою суду відповідачу запропоновано у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали подати через відділ документообігу суду заперечення на позов або заяву про визнання позову.
Копію вказаної ухвали суду надіслано відповідачу на адресу, яку зазначено у даному позові.
До суду 03.07.2014 повернулося поштове відправлення з поміткою про невручення адресату з причини закінчення терміну зберігання.
Відповідно до статей 35, 167 КАС України копія ухвали суду від 12.06.2014 вважається врученою відповідачу.
Оскільки заперечень проти позову відповідачем не надано, справа вирішується судом за наявними матеріалами.
Розглянувши подані документи і матеріали, та оцінивши їх у сукупності, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Закрите акціонерне товариство "Холдинг "Т І С" є юридичною особою, місцезнаходження: 08600, Київська область, м. Васильків, вул. Шевченка, буд. 15, код ЄДРПОУ 25411916.
З матеріалів справи слідує, що постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20.11.2013 №3070-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700,00 грн.
Вказану постанову винесено на підставі Акту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про правопорушення на ринку цінних паперів від 06.11.2013 №3167-ЦД-1-Е.
Даним актом встановлено, що при перевірці регулярної квартальної інформації за 2012 рік були виявлені ознаки порушення вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок", п. 1 глави 1 розділу V Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 19.12.2006 №1591 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 05.02.2007 за №97/13364, а саме - нерозміщення ЗАТ "Холдинг "Т І С" регулярної річної інформації за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів. Термін розміщення регулярної річної інформації за 2012 рік - до 30.04.2013
Зазначену постанову відповідачем у встановленому законодавством порядку та у встановлені Законом строки не оскаржено, а тому вона вважається узгодженою.
Крім того, відповідачем постанову про накладення санкції у добровільному порядку не виконано.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (надалі - Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР).
Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Відповідно до вимог ст. 6 Закону № 448/96-ВР, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України та Кабінету Міністрів України. До системи цього органу входять Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст. 7 Закону № 448/96-ВР визначено основні завданнями Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема якими є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.
Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку відповідно до покладених на неї завдань: встановлює порядок і реєструє саморегулівні організації, що створюються особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; встановлює вимоги та стандарти щодо обов'язкового розкриття інформації емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, забезпечує створення інформаційної бази даних про ринок цінних паперів відповідно до чинного законодавства; розробляє і організовує виконання заходів, спрямованих на запобігання порушенням законодавства України про цінні папери.
Відповідно до положень ст. 8 Закону № 448/96-ВР, державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; надсилати матеріали в правоохоронні органи стосовно фактів правопорушень, за які передбачена адміністративна та кримінальна відповідальність, якщо до компетенції комісії не входить накладення адміністративних стягнень за відповідні правопорушення; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до вимог ст. 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка подається Державній комісії з цінних паперів та фондового ринку (в тому числі в електронному вигляді). Строки, порядок та форми подання регулярної інформації про емітента (річної та квартальної) встановлюються Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 7 статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" визначено, що особливості подання та оприлюднення регулярної інформації інститутами спільного інвестування встановлюються законодавством.
Відповідно до вимог пункту 1 глави 7 розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР від 19.12.2006 № 1591, розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії.
Отже, судом встановлено, що відповідач - ЗАТ "Холдинг "Т І С" не розмістив регулярну річну інформацію за 2012 рік на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних Комісії про ринок цінних паперів.
Відповідальність за вказане правопорушення передбачена ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Пунктом 7 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено застосування до юридичних осіб фінансових санкцій у разі неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Відповідно до п. 14 ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Статтею 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів: штрафи, передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Комісії, начальником відповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, які засвідчують факт правопорушення.
Про вчинення правопорушення, зазначеного у статті 11, уповноваженою особою Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка його виявила, складається акт, який разом з поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та документами, що стосуються справи, протягом трьох робочих днів направляється посадовій особі, яка має право накладати штраф.
Посадова особа Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про накладення штрафу протягом 10 робочих днів після отримання документів, зазначених у частині другій цієї статті. Рішення про накладення штрафу оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, на яку накладено штраф, та банківській установі, в якій відкрито поточний рахунок цієї юридичної особи.
Аналізуючи матеріали справи, суд дійшов висновку, що Постанова Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 20.11.2013 № 3070-ЦД-1-Е про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів, якою до відповідача застосовано штраф у загальній сумі 1700,00 грн., прийнята в порядку та у спосіб, визначений законодавством України, в тому числі Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".
Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 11.12.2007 № 2272 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 12.02.2008 за № 120/14811, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку особою, щодо якої її винесено, протягом десяти днів з дати винесення постанови.
Відповідачем постанова від 20.112013 № 3070-ЦД-1-Е про накладення санкції на відповідача за правопорушення на ринку цінних паперів у встановлені Законом строки не була оскаржена, а тому вважається узгодженою.
Крім того, Відповідачем постанова про накладення санкції у добровільному порядку не виконана.
Згідно вимог ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і доведенні перед судом їх переконливості. В силу положень статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Отже, враховуючи зазначене та з огляду на те, що штраф у встановлений чинним законодавством строк відповідачем добровільно не сплачено, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок", Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", статтями 69, 70, 71, 94, 158-163, 167, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - задовольнити.
Стягнути з Закритого акціонерного товариства "Холдинг "Т І С" (код ЄДРПОУ 25411916) на користь Державного бюджету України штраф у сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. 00 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови.
Суддя Балаклицький А. І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2014 |
Оприлюднено | 09.07.2014 |
Номер документу | 39582061 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Балаклицький А. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні