Ухвала
від 03.07.2014 по справі 910/2681/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел. 284-18-98

УХВАЛА

Справа № 910/2681/14 03.07.14

За позовом Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в місті Києві

До Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва

Про стягнення 20 830,02 грн.

Суддя Сівакова В.В.

Представники сторін:

від позивача Переходьмо В.О. - по дов. № 24/14-1611/Ан від 17.05.2014

від відповідача Ковальчук Л.І. - директор

СУТЬ СПОРУ:

Рішенням Господарського суду міста Києва № 910/2681/14 від 06.03.2014 повністю задоволені позовні вимоги та стягнуто з Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва на користь Управління Державної служби охорони при ГУ МВС України в місті Києві 20 830,02 грн. основного боргу, 1 827,00 грн. витрат по сплаті судового збору, відстрочивши виконання рішення Господарського суду міста Києва № 910/2681/14 від 06.03.2014 до 06.07.2014.

24.03.2014 на виконання рішення Господарського суду міста Києва від 06.03.2014 у справі № 910/2681/14 було видано відповідний наказ.

19.06.2014 відповідач звернувся до господарського суду із заявою про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва № 910/2681/14 від 06.03.2014 на максимальний термін.

Заява мотивована тим, що Публічна бібліотека імені Лесі Українки є бюджетною установою, фінансується з міського бюджету. Стаття 51 Бюджетного кодексу України передбачає, в першу чергу здійснюється оплата по захищених статтях, тобто по заробітній платі та комунальних платежах. З травня 2013 року бібліотеці припинено фінансування по захищених статтях за комунальні послуги, внаслідок чого виникла прострочена заборгованість за теплопостачання. У зв'язку з боргами за комунальні послуги Казначейство відмовлялося навіть реєструвати акти виконаних робіт по незахищених статтях, в даному випадку, за охорону приміщень. Зазначає, що нажаль, фінансове становище бібліотеки за цей період не змінилося. Неодноразове звертання до Департаменту культури КМДА по виділенню коштів для погашення боргів по справі господарського суду поки що не дало результату. Відповідач має надію на те, що нові керівники КМДА зможуть позитивно вирішити питання виділення коштів на погашення боргів, що виникли через припинення фінансування ще з травня 2013 року.

За резолюцією Голови Господарського суду міста Києва від 19.06.2014 вказану заяву було передано для розгляду судді Трофименко Т.Ю.

Розпорядженням Голови Господарського суду міста Києва від 24.06.2014 справу № 910/2681/14 передано судді Сіваковій В.В., у зв'язку з виходом судді з відпустки.

Ухвалою Господарського суду міста Києва № 910/2681/14 від 26.06.2014 розгляд заяви призначено на 03.07.2014.

Відповідач в судовому засіданні 03.07.2014 подану заяву про відстрочку виконання рішення суду підтримав повністю.

Позивач в судовому засіданні 03.07.2014 проти задоволення заяви про відстрочку виконання рішення суду заперечував.

Розглянувши подану заяву відповідача, суд відзначає наступне

Відповідно до ч. 1 ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, державного виконавця, прокурора чи його заступника або за своєю ініціативою господарський суд, який видав виконавчий документ, у десятиденний строк розглядає це питання у судовому засіданні з викликом сторін, прокурора чи його заступника і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови, змінити спосіб та порядок їх виконання.

Відповідно до ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження» за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання.

Вказаними нормами визначено процесуальну можливість вирішення питань, пов'язаних з проблемами, що виникають під час виконання рішення господарського суду. У процесі виконання рішення ймовірне виникнення обставин, що ускладнюють виконання чи роблять його неможливим.

Господарським процесуальним кодексом України не визначено переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи ускладнення його виконання, у зв'язку з чим суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами статті 43 вказаного Кодексу, і за наявності обставин, які ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його, господарський суд має право, зокрема, розстрочити виконання рішення, ухвали, постанови.

Відстрочка або розстрочка виконання рішення, ухвали, постанови, зміна способу та порядку їх виконання допускаються у виняткових випадках і залежно від обставин справи.

До заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.

Згідно з п. 7.1.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» відстрочка - це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом.

Як вбачається з п. 7.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом.

Особа, яка подала заяву про розстрочку або відстрочку виконання рішення, повинна довести наявність обставин, що ускладнюють або роблять неможливим виконання рішення господарського суду у даній справі, тобто тягар доказування покладається саме на особу, яка подала заяву про розстрочку виконання рішення. Доказування повинно здійснюватися за загальними правилами відповідно до статей 32, 33 Господарського процесуального кодексу України.

Так, за змістом статті 32 Господарського процесуального кодексу України, наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору встановлюються на підставі доказів - фактичних даних.

Заявник зазначає, що обставиною яка ускладнює та унеможливлює виконання рішення суду є те, що відповідач є державною установою, яка фінансується з державного бюджету України проте кошти для погашення боргів відповідачу не виділено.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення.

Згідно п. 9.5. постанови пленуму Вищого господарського суду України № 6 від 23.03.2012 «Про судове рішення» (зі змінами) господарські суди повинні зазначати у рішеннях, якими надано відстрочку виконання, - конкретні терміни їх виконання.

Згідно з п. 7.2. постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 9 від 17.10.2012 «Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору.

Отже, розглянувши заяву про відстрочку виконання рішення, господарський суд визнає причини, з яких рішення суду не може бути виконано у встановлений термін, поважними, та вважає можливим задовольнити заяву та відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва № 910/2681/14 від 06.03.2014 на три місяці.

Задовольняючи заяву відповідача, суд приймає до уваги і ту обставину, що при застосуванні ст. 121 Господарського процесуального кодексу України щодо відстрочки виконання вказаного рішення є більш вірогідним і є підстави вважати, що відповідач здійснить заходи по його належному та своєчасному виконанню.

Ухвала про відстрочку або розстрочку виконання рішення, зміну способу та порядку виконання рішення, ухвали, постанови підлягає виконанню на підставі пункту 2 частини другої статті 17 Закону України «Про виконавче провадження», тому відповідний наказ у такому випадку не видається.

Враховуючи викладене та керуючись ст. ст. 86, 121 ГПК України, -

У Х В А Л И В:

1. Заяву Публічної бібліотеки імені Лесі Українки для дорослих м. Києва про відстрочку виконання рішення Господарського суду міста Києва від 06.03.2014 у справі № 910/2681/14 задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення Господарського суду міста Києва від 06.03.2014 у справі № 910/2681/14 до 03.10.2014 .

СуддяВ.В.Сівакова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.07.2014
Оприлюднено08.07.2014
Номер документу39611239
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/2681/14

Ухвала від 03.07.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 06.06.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Рішення від 06.03.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

Ухвала від 19.02.2014

Господарське

Господарський суд міста Києва

Сівакова В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні