копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 липня 2014 р. Справа №818/1560/14
Сумський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Соп'яненка О.В.
за участю секретаря судового засідання - Усенко І.М. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Сумського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з позовом, свої вимоги мотивує тим, що відповідач, перебуваючи на обліку у центрі зайнятості, отримував допомогу по безробіттю та не повідомив позивача останнє місце роботи та підставу звільнення з останнього місця роботи, що безпосередньо впливає на виплату допомоги по безробіттю. В результаті в період з 28 січня 2014 року по 30 квітня 2014 року незаконно отримав допомогу по безробіттю в розмірі 1047 грн. 86 коп. Відповідач добровільно зазначені кошти не повернув, тому позивач просить стягнути їх в судовому порядку.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала із зазначених підстав, пояснила, що Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. N 198 встановлено, що при реєстрації особи безробітним заповнюється персональна картка, в якій, зокрема, зазначаються відомості про останнє місце роботи та підстава для припинення трудових відносин відповідно до запису в трудовій книжці. Відповідач не подав відомостей про останнє місце роботи, тому спеціалістом при заповненні персональної картки ця інформація до не була внесена. В подальшому під час проведення звірки було встановлено, що до звернення до Сумського РЦЗ ОСОБА_2 перебував у трудових відносинах, про це не повідомив центр зайнятості, чим подав недостовірну інформацію про обставини, які впливають на умови виплати допомоги. Просить задовольнити позовні вимоги.
Відповідач в судовому засіданні проти позову заперечував. Пояснив, що він дійсно перебував до грудня 2013 року у трудових відносинах з ТОВ "Смарт Солюшнс Аутсорсінг", проте трудову книжку після звільнення не отримував. Під час звернення до центру зайнятості йому було повідомлено про необхідність надання трудової книжки. Він придбав бланк трудової книжки, проте під час заповнення персональної картки спеціаліст центру зайнятості не питала в нього інформації про останнє місце роботи та не вимагала у нього трудової книжки. Зазначає, що під час звернення до центру зайнятості він повідомив працівнику про те, що працював, однак ці відомості не були внесені до персональної картки. Вказує, що відомості про працевлаштування не були внесені не з його вини, тому підстави для стягнення з нього коштів відсутні.
Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд вважає, що позов підлягає задоволенню. Судом встановлено, що 28.01.2014 року відповідач звернувся за сприянням у працевлаштуванні до Сумського районного центру зайнятості (а.с. 7-8). 28 січня 2013 року відповідачем до Сумського районного центру зайнятості було подано заяву про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю (а.с. 9).
В результаті проведеної перевірки спеціалістом центру зайнятості було встановлено, що ОСОБА_2 перебував у трудових відносинах з ТОВ "Смарт Солюшнс Аутсорсінг" з листопада 2013 року по 06 грудня 2013 року та був звільнений на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП України за згодою сторін. За наслідками перевірки складено акт № 70 від 08 травня 2014 року (а.с. 11-12). Наказом від 20.05.2014 року № НТ140520 на підставі пп. 8 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виплату допомоги по безробіттю припинено (а.с. 10).
За період перебування на обліку в центрі зайнятості (з 28 січня 2014 року по 30 квітня 2014 року) ОСОБА_2 отримав допомогу по безробіттю в сумі 1047 грн. 86 коп. (а.с. 18)
Відповідно до ч.2 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг.
Відповідно до абз. 2 ч. 3 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 р. N 198 під час проведення реєстрації працівник територіального органу заповнює в Єдиній інформаційно-аналітичній системі Державної служби зайнятості персональну картку, в якій зазначаються персональні дані безробітного (прізвище, ім'я та по батькові, зареєстроване місце проживання чи перебування, число, місяць та рік народження, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відповідну відмітку в паспорті), відомості про останнє місце роботи або вид діяльності згідно із частиною першою статті 4 Закону України "Про зайнятість населення", підстава для припинення трудових відносин відповідно до запису в трудовій книжці або іншого виду діяльності, що підтверджено документально. Форма персональної картки та додатки до неї затверджуються Мінсоцполітики.
Обробка персональних даних безробітних здійснюється територіальним органом відповідно до закону.
Реєстрація проводиться за умови пред'явлення паспорта громадянина України або тимчасового посвідчення громадянина України, облікової картки платника податків, трудової книжки (цивільно-правового договору чи документа, який підтверджує період зайнятості), а в разі потреби також військового квитка, диплома або іншого документа про освіту.
Відповідно до ч.3 ст. 36 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Судом встановлено, що під час реєстрації в центрі зайнятості відповідач не повідомив, що працював та не надав трудової книжки, що підтверджується відсутністю таких відомостей у розділі 4.2 Персональної картки безробітного (інформація для пошуку роботи з урахуванням останнього місця роботи) (а.с. 7). Обставини, які підтверджують факт перебування ОСОБА_2 у трудових відносинах були встановлені в результаті проведеного розслідування страхового випадку. Таким чином, ОСОБА_2, звертаючись до центру зайнятості за сприянням у працевлаштуванні подав недостовірні відомості, які впливають на умови виплати йому допомоги по безробіттю та надання соціальних послуг. Доводи відповідача про те, що він повідомляв про попереднє місце роботи не підтверджуються жодними доказами та спростовуються наявними у справі матеріалами. Достовірність відомостей, внесених до персональної картки ОСОБА_2 підтвердив власним підписом на кожній сторінці персональної картки. Враховуючи викладене, суд приходить до переконання, що відповідачем було порушено вимоги Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", в результаті чого за період з 28 січня 2014 року по 30 квітня 2014 року ним було незаконно отримано допомогу по безробіттю, яка згідно довідки Сумського районного центру зайнятості становить 1047 грн. 86 коп.
На адресу відповідача було направлено лист-повідомлення про незаконне отримання допомоги по безробіттю з пропозицією добровільно повернути кошти, проте, до теперішнього часу кошти відповідачем Сумському районному центру зайнятості не повернені. Враховуючи подання відповідачем недостовірних даних до Сумського районного центру зайнятості під час отримання допомоги по безробіттю та відсутність у суду доказів, які б спростовували доводи позивача, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обгрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Сумського районного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення коштів задовольнити
Стягнути з ОСОБА_2 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, АДРЕСА_1) на користь Сумського районного центру зайнятості (вул. Перемоги, 1/1, м. Суми, Сумська область, 40002, ідентифікаційний код 21113547) кошти, виплачені як допомога по безробіттю в розмірі 1047 грн. 86 коп. (одна тисяча сорок сім грн. 86 коп.)
Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя (підпис) О.В. Соп'яненко
З оригіналом згідно
Суддя О.В. Соп'яненко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.07.2014 |
Оприлюднено | 10.07.2014 |
Номер документу | 39621182 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
О.В. Соп'яненко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні