Україна ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 липня 2012 р. Справа № 2а/0570/8271/2012
Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 11-45
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Волгіної Н.П.,
при секретарі Клейн С.Ю.,
за участю:
представника позивача - Камардінової Ю.О.,
представника відповідача - не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду адміністративну справу
за позовом Донецького обласного відділення фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності
до Товариства з обмеженою відповідальністю «КТМ»
про стягнення заборгованості по коштах Фонду, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Донецьке обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КТМ" про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у сумі 188,50 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю "КТМ" зареєстровано як платник страхових внесків у Каматорскій міській виконавчий дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 10.01.2002 року. Згідно з даними звіту за формою Ф4-ФСС з ТВП за 1 півріччя 2011 року у відповідача вбачається наявність непогашеної заборгованості перед позивачем в сумі в сумі 188,50 грн, яка виникла до 01.01.2011 року. На даний час зазначена заборгованість відповідачем не погашена.
Представник позивача в судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просила суд позов задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, про що свідчать повідомлення про отримання поштових відправлень.
Відповідно до ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за його відсутності на підставі наявних у справі доказів.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд вважає позовну заяву такою, що підлягає задоволенню, з наступних підстав.
Товариство з обмеженою відповідальністю "КТМ" зареєстровано 27.07.1994 року Виконавчим комітетом Краматорської міської ради та перебуває на обліку у Краматорській міський виконавчій дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з 10.01.2002 року.
Згідно звіту по формі Ф4-ФСС з ТВП по коштах загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням за 1 півріччя 2011 року Товариство з обмеженою відповідальністю "КТМ" самостійно зазначило суму простроченої заборгованості за страхувальником у розмірі 188,50 гривень, яка виникла до 01.01.2011 року.
Зазначена сума заборгованості є узгодженою з Товариством з обмеженою відповідальністю "КТМ", оскільки відповідач відобразив її у звіті за I півріччя 2011 року.
Сума заборгованості у добровільному порядку у встановлений законом строк та до теперішнього часу відповідачем не сплачена.
Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку у тому числі органів державної влади. У справах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державний нагляд у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, здійснює спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики.
Ст. 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням" визначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів. Фонд належить до цільових позабюджетних страхових фондів.
Тобто, позивач у справі - орган владних повноважень, який виконує владні управлінські функції, надані йому чинним законодавством, відносно платників страхових внесків.
Відповідно до ч. 1 ст. 22 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням, є страхувальники та застраховані особи, які зобов'язані нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески.
Згідно ч. 2 ст. 27 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" страхувальник зобов'язаний:
2) нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески;
3) надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону;
4) вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів;
5) допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності обчислення та сплати страхових внесків, використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок;
6) вести облік заробітної плати застрахованої особи та зберігати ці дані протягом строку, встановленого законодавством;
Відповідно до ч. 1 ст. 50 вищевказаного Закону матеріальне забезпечення та соціальні послуги призначаються та надаються застрахованим особам за основним місцем роботи за рахунок сплачених застрахованими особами страхових внесків.
Відповідно до п. 3 ч.1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням", страховик має право здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.
Безпосередньо порядок обчислення і сплати страхових внесків до Фонду, обліку та витрачання страхових коштів, здійснення платежів, ведення бухгалтерського обліку і звітності визначає Інструкція про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Інструкція), затверджена постановою правління Фонду від 20.04.2001 року № 12.
Відповідно до підпункту 4.12 Інструкції страхові внески сплачуються, зокрема, юридичними особами - в день одержання коштів на оплату праці в установах банків, а при проведенні оплати праці з готівкової виручки чи натуроплатою - платники зобов'язані не пізніше наступного дня після здійснення виплат подати до установи банку платіжне доручення на перерахування страхових внесків до Фонду.
Згідно з підпунктом 5.1 Інструкції не внесені страхувальниками у встановлений строк страхові внески до Фонду вважаються недоїмкою і стягуються у порядку, передбаченому законодавством, з нарахуванням пені.
Оскільки відповідачем самостійно не сплачена сума заборгованості, суд вважає, що вимоги позивача про стягнення заборгованості по сплаті страхових коштів у розмірі 188,50 грн підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного вище, керуючись Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ст.ст. 2, 71, 94, 159-164, 167, 254 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності до Товариства з обмеженою відповідальністю "КТМ" про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у сумі 188,50 грн задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КТМ" (ЄДРПОУ 20387219) на користь Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в інтересах Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності заборгованість по сплаті страхових внесків у сумі 188 (сто вісімдесят вісім) грн 50 коп, перерахувавши її на транзитний рахунок Краматорської міської виконавчої дирекції Донецького обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в ПАТ КБ "Надра", м. Київ, номер 25608161242001, ЄДРПОУ 26081941, МФО 380764.
Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступну та резолютивну частини проголошено у судовому засідання 26 липня 2012 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд. В порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Повний текст постанови складений 30 липня 2012 року.
Суддя Волгіна Н.П.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.07.2012 |
Оприлюднено | 10.07.2014 |
Номер документу | 39636896 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Волгіна Н.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні