Постанова
від 07.07.2014 по справі 813/3771/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 липня 2014 року № 813/3771/14

Львівський окружний адміністративний суд в складі

головуючого-судді Мартинюка В.Я.

секретар судового засідання Шозда Г.В.

з участю представників

від позивача - Ожга Р.Р.;

від відповідача - Тайстра В.Ю.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду до Управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

Львівське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду звернулося в суд з позовом до Управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області про стягнення 6007 грн. 34 коп.

Позовні вимоги мотивовані, зокрема, нормами Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням". Також, позивач зазначає, що за результатами перевірки, яка проводилась з 05.11.2013 року по 07.11.2013 року, ним винесено рішення «Про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з втратою працездатності» в результаті чого до відповідача застосовані фінансові санкції на загальну суму 6007 грн. 34 коп.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав з наведених вище міркувань, просить його задоволити.

Відповідач в письмових запереченнях проти позову зазначає, що до надання достовірної інформації від позивача про те, що відмови на скарги на рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій підписували уповноважені на це особи, вважає не отриманими. Також, відповідач не погоджується із порушеннями вказаними в акті перевірки №1047. Зокрема, вказує на те, що саме порушення Фондом п.4.15 Порядку отримання застрахованими особами і членами їх сімей санаторно-курортного лікування, що сплачується за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від 25.02.2009 року за №12 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.04.2009 року за № 339/16355, унеможливило вчасну оплату, так як виїзд на лікування повинен був бути здійснений через чотири дні після отримання путівки.

Представник відповідача дав аналогічні пояснення просить в задоволенні позову відмовити.

Заслухавши представників сторін, оцінивши наявні докази, дослідивши матеріали справи, суд виходив з наступного.

Згідно з ч.1 ст.4 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 18.01.2001 року за №2240-III, з наступними змінами та доповненнями, право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, мають застраховані громадяни України, іноземці, особи без громадянства та члени їх сімей, які проживають в Україні, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України.

Згідно з п.3 ч.2 ст.27 наведеного Закону, страхувальник зобов'язаний надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону.

Відповідно до ст.28 даного Закону України, страховик має право, зокрема, проводити перевірку правильності використання страхових коштів на підприємствах, в установах і організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників; одержувати необхідні пояснення (у тому числі письмові) з питань, що виникають під час перевірок; накладати фінансової санкції та адміністративні штрафи, передбачені цим Законом та іншими актами законодавства; порушувати відповідно до законодавства питання про притягнення посадових осіб до відповідальності за порушення законодавства у сфері загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, вимагати надання інформації про вжиті заходи.

Як передбачено ч.1 ст.30 даного Закону, страхувальники та інші отримувачі страхових коштів у разі порушення порядку використання страхових коштів відшкодовують Фонду в повному обсязі неправомірно витрачену суму страхових коштів та/або вартість наданих соціальних послуг і сплачують штраф у розмірі 50 відсотків такої суми.

Так, за результатами документальної перевірки Управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області з питань правильності використання та обліку коштів Фонду (акт від 07.11.2013 року) директором Львівської міської виконавчої дирекції Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності було прийнято рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності від 19.11.2013 року за №331, яким зобов'язано відповідача повернути неправомірно витрачену суму страхових коштів у розмірі 4004 грн. 89 коп. та застосовано штраф за порушення поряду використання страхових коштів на суму 2002 грн. 45 коп.

Дані суми коштів відповідач в добровільному порядку не сплатив, а тому позивач звернувся до суду про стягнення таких.

Що стосується посилань відповідача на неотримання відповіді на скарги, то такі стосуються порядку адміністративного оскарження рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій та не стосуються порядку стягнення даних коштів у судовому порядку, який становить предмет даного спору.

Також, відповідачем не надано доказів оскарження чи скасування згаданого вище рішення про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій у встановленому законом порядку, а тому таке вважається чинним та є обов'язковим до виконання.

За наведених обставин, суд вважає що позов підставний і обґрунтований, а тому підлягає до задоволення.

Щодо судових витрат, то у відповідності до вимог ст.94 КАС України, зокрема, частин 2 та 4, судові витрати у формі судового збору, з відповідача не належить стягувати.

Враховуючи наведене, та керуючись ст.ст. 51, 71, 86, 94, 158, 160, 163, 167, 258 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Управління Державної пенітенціарної служби України у Львівській області (код ЄДРПОУ 08563926), що знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Архипенка, 1, на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що знаходиться за адресою: м.Львів, вул.Героїв УПА, 73, корп.8 (код ЄДРПОУ 25249982) 6007 грн. 34 коп. (шість тисяч сім гривень тридцять чотири копійки).

3. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

4. Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Повний текст постанови виготовлений і підписаний 08 липня 2014 року.

Суддя В.Я.Мартинюк

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено10.07.2014
Номер документу39637891
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3771/14

Ухвала від 16.06.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Мартинюк Віталій Ярославович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні