Постанова
від 03.07.2014 по справі 820/11648/14
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

03 липня 2014 р. № 820/11648/14

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого - Судді Бездітка Д.В.,

при секретарі судового засідання - Ділбарян А.О.,

за участю: представника позивача - Нечитайло В.І.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу

за позовом Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні"

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар"

про стягнення суми ,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державне підприємство "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до відповідача, Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар", в якому просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" (61125, м. Харків, вул. Краснодонська, 18, р\р 26007000078043 ПАТ "Укрсоцбанк" м. Київ, МФО 300023, код 33290849) у дохід держбюджету штраф у сумі 3400,0 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок), одержувач: р/р 31111106700008 відкритий на УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999612, код платежу до держбюджету 21081100.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що старшим державним інспектором України з енергонагляду у Харківській області за порушення законодавства в галузі електроенергетики та за ухилення від виконання припису, згідно зі ст. 27 Закону України «Про електроенергетику» та «Положення про порядок накладання на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого Постановою КМУ №1312 від 30.07.99р., винесено постанову № 07/10-01-008 від 25.02.14 р. про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" штрафу в розмірі 3400,0 грн. Вказана заборгованість відповідачем самостійно не сплачена.

В судовому засіданні представник позивача заявлені позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити, виходячи із доводів позовної заяви.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи був повідомлений своєчасно та належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Розглянувши матеріали справи, вивчивши доводи позову, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду відповідно до ст. 5 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської дальності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику», статті 14 Закону України «Про теплопостачання» та Положення про державний енергетичний нагляд та режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 р. № 929 (із змінами), проведено плановий захід з державного енергетичного нагляду на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" з питань технічного стану, експлуатації електроустановок та режимів споживання електричної енергії (НТЕС-7), за результатами якого було складено акт № 07/10-37-872 від 17.06.2013 року.

Акт перевірки підписаний уповноваженою особою без заперечень, примірник акту уповноважена особа отримала, що підтверджується її підписом на примірнику акту.

На підставі акта перевірки № 07/10-37-872 від 17.06.2013 р. та керуючись ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державним інспектором з енергетичного нагляду був винесений Припис № 07/10-37-872 від 17.06.2013 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 01.07.2013 р. та 17.09.2013 р.

Примірник припису уповноважена особа отримала, що підтверджується її підписом.

Відповідно до абз. 3 ч. 7 ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 р. № 575/97-ВР інспектори з державного енергетичного нагляду мають право видавати суб'єктам електроенергетики та споживачам енергії обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень вимог нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання суб'єктів електроенергетики та споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, а також стосовно приведення технічного стану електричних, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж, засобів обліку, контролю і регулювання виробництва, постачання та споживання енергії, організації їх експлуатації у відповідність із вимогами нормативно-правових актів, нормативно-технічних документів, нормативних документів з питань технічної експлуатації електричних станцій і мереж, енергетичного обладнання споживачів енергії, теплових, тепловикористовувальних установок та мереж.

Крім того, судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) У сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та Положення про державний енергетичний нагляд та режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 р. № 929 (із змінами) вжито заходів з енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" з питань перевірки виконання вимог раніше виданого Припису від 17.06.2013 року №07/10-37-872, за результатами яких складено акт № 07/10-37-1530 від 05.11.2013 року.

Акт перевірки направлено на юридичну адресу відповідача та 11.11.2013 року отримано представником ТОВ "Апкар", що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

На підставі акта перевірки № 07/10-37-1530 від 05.11.2013 р. та керуючись ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державним інспектором з енергетичного нагляду був винесений Припис № 07/10-37-1530 від 05.11.2013 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 19.11.2013 р.

Також, судом встановлено, що державним інспектором з енергетичного нагляду відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) У сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та Положення про державний енергетичний нагляд та режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 р. № 929 (із змінами) вжито заходів з енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" з питань перевірки виконання вимог раніше виданого Припису від 05.11.2013 року № 07/10-37-1530, за результатами яких складено акт № 07/10-37-060 від 19.11.2013 року.

На підставі акта перевірки № 07/10-37-060 від 19.11.2013 р. та керуючись ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державним інспектором з енергетичного нагляду був винесений Припис № 07/10-37-1617 від 19.11.2013 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 10.12.2013 р.

Акт перевірки та припис направлено на юридичну адресу відповідача, однак поштові відправлення не були вручено адресату у зв'язку із закінченням терміну зберігання, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Державним інспектором з енергетичного нагляду відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) У сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та Положення про державний енергетичний нагляд та режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 р. № 929 (із змінами) вжито заходів з енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" з питань перевірки виконання вимог раніше виданого Припису від 19.11.2013 року № 07/10-37-1617, за результатами яких складено акт № 07/10-37-064 від 10.12.2013 року.

На підставі акта перевірки № 07/10-37-064 від 10.12.2013 р. та керуючись ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державним інспектором з енергетичного нагляду був винесений Припис № 07/10-37-1697 від 10.12.2013 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 10.01.2014 р.

Акт перевірки та припис направлено на юридичну адресу відповідача та 16.12.2013 року отримано представником ТОВ "Апкар", що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Державним інспектором з енергетичного нагляду відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) У сфері господарської діяльності», статті 9 Закону України «Про електроенергетику» та Положення про державний енергетичний нагляд та режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.96 р. № 929 (із змінами) вжито заходів з енергетичного нагляду (контролю) на енергетичних об'єктах Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" з питань перевірки виконання вимог раніше виданого Припису від 10.12.2013 року № 07/10-37-1697, за результатами яких складено акт № 07/10-37-002 від 10.01.2014 року.

На підставі акта перевірки № 07/10-37-002 від 10.01.2014 року та керуючись ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності", ст. 9 Закону України "Про електроенергетику" державним інспектором з енергетичного нагляду був винесений Припис № 07/10-37-0010 від 10.01.2014 року, яким Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" було зобов'язано усунути виявлені в ході перевірки порушення чинного законодавства до 24.02.2014 р.

Акт перевірки та припис направлено на юридичну адресу відповідача та 24.02.2014 року отримано представником ТОВ "Апкар", що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.

Вимоги зазначеного припису відповідач у встановлений термін не виконав, що підтверджується актом перевірки (протоколом) № 07/10-37-008 від 24.02.2014 року.

На підставі акту перевірки (протоколу) № 07/10-37-008 від 24.02.2014 р., старшим державним інспектором України з енергетичного нагляду в Харківській області за не виконання вимог припису №07/10-37-0010 від 10.01.2014 р., було винесено постанову № 07/10-01-008 від 25.02.2014 року про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання в розмірі 3400,0 грн.

Як вбачається із матеріалів справи, позивачем на адресу відповідача направлена постанова № 07/10-01-008 від 25.02.2014 року про накладення на Товариство з обмеженою відповідальністю "Апкар" штрафу, однак поштове відправлення не було вручено адресату у зв'язку із закінченням терміну зберігання, що підтверджується повідомленням пошти.

Судом встановлено, що станом на час розгляду справи штраф до бюджету відповідачем у добровільному порядку не сплачений.

Відповідно до ст. 5 Закону України "Про електроенергетику" № 575/97-ВР від 16.10.1997 року, однією із засад державної політики в енергетиці є створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики, а також забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику" від 16.10.1997 року № 575/97-ВР та пунктів l, 3 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07.08.1996 року № 929 державний енергетичний нагляд за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергонагляд).

Метою державного енергетичного нагляду (контролю) є сприяння забезпеченню сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України, сфери теплопостачання, енергетичної безпеки держави шляхом здійснення контролю за дотриманням суб'єктами електроенергетики, суб'єктами відносин у сфері теплопостачання та споживачами електричної енергії вимог нормативно-правових і нормативно-технічних актів у сфері виробництва, постачання та споживання електричної і теплової енергії.

Відповідно до статті 9 Закону України "Про електроенергетику" державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики приписи про приведення засобів обліку, контролю та регулювання споживання електричної і теплової енергії у відповідність з нормами, правилами і стандартами в електроенергетиці.

Згідно з ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці: за неподання інформації або подання завідомо недостовірної інформації, передбаченої в ліцензіях на виробництво, передачу, розподіл або постачання електричної енергії, здійснення функцій системного оператора, здійснення функцій оператора ринку, здійснення функцій гарантованого покупця та в нормативно-правових актах, що регулюють питання функціонування об'єднаної енергетичної системи України і споживання енергії, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики, на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови або розпорядження про накладення штрафів за встановленою формою.

Відповідно до п. 10 Постанови КМУ "Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання" від 21.07.1999р. № 1312 суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Постанова про накладення штрафу за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання № 07/10-01-008 від 25.02.2014 року відповідачем в судовому порядку оскаржена не була.

Таким чином, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог та стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" штрафу у розмірі 3400,0 грн. за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання.

Відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" до Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" про стягнення суми - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Апкар" (61125, м. Харків, вул. Краснодонська, 18, р\р 26007000078043 ПАТ "Укрсоцбанк" м. Київ, МФО 300023, код 33290849) у дохід держбюджету штраф у сумі 3400.0 грн. (три тисячі чотириста гривень 00 копійок), одержувач: р/р 31111106700008 відкритий на УДКСУ у Жовтневому районі м. Харкова, МФО 851011, код ЄДРПОУ 37999612, код платежу до держбюджету 21081100.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі відокремленого підрозділу "Держенергонагляд у Північному регіоні" (код ЄДРПОУ 34190701) сплачений при поданні позову судовий збір в розмірі 182.70 грн. (сто вісімдесят дві гривні 70 копійок).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови складено 08 липня 2014 року.

Суддя Д.В. Бездітко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2014
Оприлюднено11.07.2014
Номер документу39650509
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/11648/14

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Постанова від 03.07.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

Ухвала від 20.06.2014

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Бездітко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні