номер провадження справи 5/44/14
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
25.06.2014 Справа № 908/1799/14
За позовом: Кам'янського міжрайонного управління водного господарства (71304, Запорізька область, м. Кам'янка-Дніпровська, вул. Йожикова, 105)
про скасування оперативно-господарської санкції
Суддя Проскуряков К.В.
Представники сторін:
Від позивача: Голубовський Д.О., наказ № 453 від 24.06.2014
Неткал О.О., довіреність № 430 від 05.06.2014
Від відповідача: Фалько Т.С., довіреність № 39 від 31.12.2013
СУТНІСТЬ СПОРУ:
28.05.2014 Кам'янське міжрайонне управління водного господарства звернулося до господарського суду Запорізької області із позовною заявою до Відкритого акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Камянсько-Дніпровського району електричних мереж про скасування оперативно-господарської санкції.
Ухвалою господарського суду Запорізької області від 28.05.2014 справу №908/1799/14 прийнято до свого провадження, присвоєно справі номер провадження №5/44/14, порушено провадження у справі № 908/1799/14, судове засідання призначено на 25.06.2014. В судовому засіданні 25.06.2014 судом прийнято рішення.
Позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав, викладених у позовній заяві та надав суду наступні пояснення: 16.04.2014 складено Акт про порушення № 00010438, відповідно до якого перевіркою встановлено, що споживач (Кам'янське міжрайонне управління водного господарства) при користуванні електричною енергією порушив п. 3.31, 3.3., 10.2.26. ПКЕЕ, а саме: «відсутність пломб ВАТ «Запоріжжяобленерго», що встановлені в місці, зазначеному в акті про пломбування на кожусі придатному для пломбування шпильки силового трансформатора». В цьому Акті споживач (позивач) зазначив: «у зв'язку із атмосферним впливом на тросик, який тримав пломбу, зруйнувався та пломба впала вниз на трансформатор. Тросик знаходиться в отворі та пломба лежить рядом. Підтверджується фотографіями». 24.04.2014 на засіданні комісії ВАТ "Запоріжжяобленерго" з розгляду актів про порушення Правил користування електричною енергією було розглянуто акт про порушення від 16.04.2014 № 00010438 та згідно Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією (Методика) визначено обсяг недоврахованої електричної енергії у розмірі 21823вВт.г. на суму 27036, 08 грн., про що оформлено протокол № 6 від 24.04.2014. Однак, як і було зазначено в протоколі № 6 від 24.04.2006, позивач вважає, що ним не було вчинено ніякого правопорушення, оскільки тросик, на якому знаходилась пломба, згнив внаслідок атмосферного впливу. Крім того, остання перевірка проводилась у І кварталі 2006, що свідчить про порушення відповідачем строків періодичності перевірок, які встановлені законом. Також, позивач неодноразово звертався до відповідача з вимогою провести експертизу як того вимагає ч. 2 п. 2.1. Методики. Однак, в задоволенні експертизи було відмовлено. Просить позовні вимоги задовольнити.
Відповідач проти позовних вимог заперечує в повному обсязі, суду надано наступні пояснення: при здійсненні технічної перевірки було виявлено, що на місці пломбування кожуха трансформатора пломбами у І кварталі 2006 за № 124915, № 124916, яке зафіксоване у завданні № 92 від 04.09.2006, відсутня пломба. Відповідачем було складено Акт про порушення № 00010438 від 16.04.2014, в якому встановлено порушення споживачем п. 3.31., п. 3.3., п. 10.2.26. ПКЕЕ. 24.04.2014 Акт про порушення було розглянуто на засіданні комісії та розраховано обсяг недорахованої електричної енергії на загальну суму 27 036, 08 грн., прийнято рішення, оформлене протоколом № 6 від 24.04.2014. Відповідач направив позивачу рахунок для сплати. Зазначені Акт та протокол були винесені відповідно до норм чинного законодавства. Просить в задоволенні позовних вимог відмовити.
Також, позивачем було заявлено клопотання про призначення судової експертизи.
Відповідач заперечує проти проведення судової експертизи.
В задоволенні клопотання про призначення судової експертизи судом відмовлено.
Розглянувши та дослідивши документи, які наявні в матеріалах справи, заслухавши представників сторін, суд, -
ВСТАНОВИВ:
04.04.2014 між Відкритим акціонерним товариством «Запоріжжяобленерго» в особі Кам'янсько-Дніпровського району електричних мереж (далі - постачальник електричної енергії) та Кам'янським міжрайонним управлінням водного господарства (далі - споживач) було укладено договір № 24 про постачання електричної енергії, яка закуповується за державні кошти (далі - договір з усіма додатками, змінами та доповненнями), відповідно до якого постачальник електричної енергії постачає електричну енергію споживачу для забезпечення потреб електроустановок споживача з приєднаною потужністю, зазначеною у додатку № 1 «Обсяги постачання електричної енергії споживачу», а споживач сплачує постачальнику електричної енергії вартість використаної (купленої) електричної енергії та здійснює інші платежі згідно з умовами цього договору.
Відповідно до п.п. 4.1. - 4.2. договору облік електроенергії, спожитої споживачем та (або) субспоживачами, приєднаними до електричних мереж споживача, здійснюється згідно з вимога ПУЕ та ПКЕЕ. У разі порушення споживачем вимог нормативно-технічних документів щодо встановлення та експлуатації засобів обліку, їх покази не використовуються при розрахунках за спожиту електроенергію, а обсяги спожитої електроенергії визначаються постачальником електричної енергії розрахунково згідно з вимогами додатка № 4 «Порядок розрахунків за активну електричну енергію» та ПКЕЕ.
Розрахунки за електроенергію та інші платежі за розрахунковий період здійснюються за діючими тарифами та у відповідності до діючого законодавства.
Підпунктами 8.3.3. - 8.3.4. п. 8.3. договору передбачено, що споживач сплачує постачальнику оперативно-господарську санкцію у розмірі вартості недорахованої електроенергії, розрахованої виходячи із приєднаної потужності струмоприймачів та кількості годин їх використання відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 14.10.2010 № 1338, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1417/18712, за тарифами, що діяли протягом споживання електричної енергії з порушенням (далі - Методика), у разі таких дій споживача: самовільного внесення змін у схеми обліку електроенергії, пошкодження засобів обліку електроенергії, втручання в їх роботу, зняття пломб з засобів обліку; споживання електроенергії поза засобами обліку; інших умов, визначених Методикою.
Споживач не несе відповідальності перед постачальником електричної енергії відповідно до вимог пунктів 8.3.1. - 8.3.3. цього договору, якщо доведе, що порушення виникли з вини постачальника електричної енергії або внаслідок дії обставин непереборної сили.
16.04.2014 складено Акт про порушення № 00010438, відповідно до якого перевіркою встановлено, що споживач (Кам'янське міжрайонне управління водного господарства) при користуванні електричною енергією порушив п. 3.31, 3.3., 10.2.26. ПКЕЕ, а саме: «відсутність пломб ВАТ «Запоріжжяобленерго», що встановлені в місці, зазначеному в акті про пломбування на кожусі придатному для пломбування шпильки силового трансформатора».
Також, в акті про порушення від 16.04.2014 №00010438 споживачем зазначено зауваження до даного акту: «у зв'язку із атмосферним впливом на тросик, який тримав пломбу, зруйнувався та пломба впала вниз на трансформатор. Тросик знаходиться в отворі та пломба лежить рядом. Підтверджується фотографіями» (а.с. 28).
24.04.2014 на засіданні комісії ВАТ "Запоріжжяобленерго" з розгляду актів про порушення Правил користування електричною енергією було розглянуто акт про порушення від 16.04.2014 № 00010438 та п. 2.5. формулою п. 2.4. Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за № 782/12656, визначено обсяг недоврахованої електричної енергії у розмірі 21823вВт.г. на суму 27036, 08 грн., про що оформлено протокол № 6 від 24.04.2014.
В зазначеному протоколі також є заперечення споживача, а саме: «З рішенням комісії не згоден. На момент перевірки пломба № 1245915 не була відсутня, а знаходилась на трансформаторі пломбувальної проволоки, що згнила. За 8 років переопломбування кожуха трансформатора не проводилось та під впливом природного метрологічного впливу порушилась цілісність пломбувальної проволоки. Кам'янське міжрайонне управління водного господарства наполягає на проведенні експертизи (а.с. 29).
Позивачем було виставлено розрахунковий рахунок № 110/63 від 25.04.2014 на суму 27 036, 08 грн. та детальний розрахунок недорахованої електричної енергії (а.с. 30-31).
Листом від 24.04.2014 № 332 позивач звернувся до відповідача з листом щодо скасування акту про порушення, в якому також було зазначено на тому, що позивач наполягає на проведенні експертизи для встановлення причин порушення цілісності пломбу вальної проволоки (а.с. 32).
Завданням № 92 від 04.09.2006 було зафіксовано опломбування кожуху на об'єкті споживача, розташованого за адресою: м. Камянка-Дніпровська, вул. Набережна, 226а (КТП К2/28) трансформатора пломбами № 124915 та № 124916 (а.с. 60).
Оцінивши представлені докази в їх сукупності вважаю, що позовні вимоги підлягають задоволенню з наступних підстав:
Відповідно до положень ст. ст. 525, 526 ЦК України, зобов'язання повинні виконуватись належним чином відповідно до вимог закону, умов договору. Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається крім випадків, передбачених законом.
Аналогічний припис містить Господарський кодекс України, частинами 1, 7 ст. 193 якого встановлено, що суб'єкти господарювання та ін. учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору (ч. 1). ... Одностороння відмова від виконання зобов'язання не допускається крім випадків, передбачених законом (ч. 7).
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про електроенергетику", споживання енергії можливе лише на підставі договору з енергопостачальником. Споживач енергії зобов'язаний додержуватись вимог нормативно-технічних документів та договору про постачання енергії, а також несе відповідальність за порушення умов договору та правил користування електричною енергією.
Згідно із ст. 27 Закону України "Про електроенергетику", правопорушеннями в електроенергетиці є, зокрема, крадіжка електричної і теплової енергії, самовільне підключення до об'єктів електроенергетики і споживання енергії без приладів обліку.
Пунктом 10.2. Правил користування електричною енергією затвердженої постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28 (за реєстр. в Міністерстві юстиції України 02.08.1996 за № 417/1442, далі - Правила), закріплені обов'язки Споживача електричної енергії, зокрема, користуватися електричною енергією виключно на підставі договору (договорів); додержуватись вимог нормативно-технічних документів та умов договорів; забезпечувати належний технічний стан та безпечну експлуатацію своїх електроустановок згідно з вимогами нормативно-технічних документів та нормативно-правових актів законодавства України; забезпечувати функціонування власних розрахункових засобів обліку електричної енергії відповідно до вимог нормативно-технічних документів та паспортних даних заводу-виробника відповідних засобів обліку; забезпечувати збереження і цілісність встановлених на його території (у його приміщенні) розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування; не допускати безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача, а також відшкодовувати збитки, завдані постачальнику електричної енергії (електропередавальній організації), у разі виявлення безоблікового користування електричною енергією від технологічних електричних мереж споживача тощо.
Відповідно до п. 3.3. Правил відповідальність за збереження і цілісність розрахункових засобів обліку електричної енергії та пломб (відбитків їх тавр) відповідно до акта про пломбування покладається на власника (користувача) електроустановки або організацію, на території (у приміщенні) якої вони встановлені.
Пунктом 3.31 Правил встановлено, що розрахунковий засіб обліку електричної енергії має бути опломбований на кріпленні кожуха лічильника пломбою з тавром Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, а на затискній кришці - пломбою електропередавальної організації.
Пломби з тавром електропередавальної організації мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, приводи і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, лінії зв'язку автоматизованих систем обліку та всі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.
Підготовка місць для пломбування здійснюється власником електроустановки згідно з переліком, наданим електропередавальною організацією. Перелік місць пломбування може бути розширений за обґрунтованою пропозицією однієї із сторін.
У зазначених місцях можуть бути встановлені пломби інших заінтересованих сторін.
Пунктом 6.40. Правил визначено, що у разі виявлення представниками електропередавальної організації або представниками постачальника електричної енергії пошкоджень чи зриву пломб, установлених у місцях, указаних в акті про пломбування, або пошкоджень відбитків тавр на цих пломбах, пошкодження розрахункових засобів обліку, явних ознак втручання в параметри розрахункових засобів (систем) обліку з метою зміни їх показів перерахунок обсягу електричної енергії, який підлягає оплаті, здійснюється відповідно до Методики визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами правил користування електричною енергією, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 04.07.2006 за № 782/12656.
Відповідно до п. 6.41. Правил, у разі виявлення під час контрольного огляду або технічної перевірки уповноваженим представником постачальника електричної енергії, від якого споживач одержує електричну енергію, або електропередавальної організації порушень цих Правил або умов договору на місці виявлення порушення у присутності представника споживача оформляється акт порушень.
В акті мають бути зазначені зміст виявленого порушення із посиланням на відповідні пункти цих Правил та вихідні дані, необхідні та достатні для визначення обсягу недорахованої електричної енергії та/або суми завданих споживачем збитків. За необхідності в акті зазначаються заходи, які необхідно вжити для усунення допущених порушень. Акт складається в двох примірниках, один з яких передається або надсилається споживачеві. У разі відмови споживача підписати акт в ньому робиться запис про відмову.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.04.2014 за наслідками проведеної уповноваженими представниками ВАТ "Запоріжжяобленерго" в особі Камянсько-Дніпровського району електричних мереж за участю уповноваженого представника Кам'янського міжрайонного управління водного господарства перевірки електролічильників і вимірювальних трансформаторів складений акт про порушення № 00010438.
Згідно з вище вказаного акту, Споживач (Кам'янське міжрайонне управління водного господарства) порушив п. 3.31, 3.3., 10.2.26. ПКЕЕ, а саме: «відсутність пломб ВАТ «Запоріжжяобленерго», що встановлені в місці, зазначеному в акті про пломбування на кожусі придатному для пломбування шпильки силового трансформатора».
У відповідності до п. 6.42 Правил, на підставі акту порушень уповноваженими представниками постачальника електричної енергії (електропередавальної організації) під час засідань комісії з розгляду актів про порушення визначаються обсяг недоврахованої електричної енергії та сума завданих споживачем збитків.
Комісія з розгляду актів порушень створюється постачальником електричної енергії і має складатись не менше ніж з трьох уповноважених представників постачальника електричної енергії. Споживач має бути повідомлений про час і дату засідання комісії не пізніше ніж за 5 робочих днів до призначеного дня засідання і має право бути присутнім на засіданні комісії.
Рішення комісії оформляється протоколом і набирає чинності з дня вручення протоколу споживачу. Разом з протоколом споживачу надаються розрахунок величини вартості та розрахункові документи для оплати недоврахованої електричної енергії та/або збитків. (п. 6.42 Правил).
Матеріали справи свідчать, що 24.04.2014 на засіданні комісії ВАТ "Запоріжжяобленерго" в особі Камянсько-Дніпровського району електричних мереж з розгляду актів про порушення Правил користування електричною енергією було розглянуто акт про порушення від 16.04.2014 № 00010438 та визначено обсяг недоврахованої електричної енергії, про що оформлено протокол № 6 від 24.04.2014.
Вбачається, що розрахунок вартості недорахованої електричної енергії виконано згідно із п.п. 2.4., 2.5. Методики, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562 (із змінами і доповненнями постановами НКРЕ від 08.02.2007 № 154, від 18.12.2008 № 1384, від 14.10.2010 № 1338) за період з 30.12.2013 по 16.04.2014 на суму 27 036,08 грн.
Постановою Верховного Суду України від 04.04.2011 у справі № 2-24/912-2010, яка є обов'язковою для застосування в силу приписів ст. 111-28 ГПК України, визначено, що рішення постачальника електричної енергії по нарахуванню вартості недорахованої спожитої електроенергії є оперативно-господарською санкцією.
Отже, суд дійшов висновку, що спірне рішення комісії відповідача, яке оформлене протоколом № 6 від 24.04.2014, є оперативно-господарською санкцією в розумінні норм ст. 235 ГК України.
Статтею 235 Господарського кодексу України (ГК України) встановлено, що за порушення господарських зобов'язань до суб'єктів господарювання та ін. учасників господарських відносин можуть застосовуватись оперативно-господарські санкції - заходи оперативного впливу на правопорушника з метою припинення або попередження повторення порушень зобов'язання, що використовуються самими сторонами зобов'язання в односторонньому порядку (ч. 1). До суб'єкта, який порушив господарське зобов'язання, можуть бути застосовані лише ті оперативно-господарські санкції, застосування яких передбачено договором (ч. 2).
Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 237 ГК України, підставою для застосування оперативно-господарських санкцій є факт порушення господарського зобов'язання другою стороною. Оперативно-господарські санкції застосовуються стороною, яка потерпіла від правопорушення, у позасудовому порядку та без попереднього пред'явлення претензії порушнику зобов'язання. Порядок застосування сторонами конкретних оперативно-господарських санкцій визначається договором. У разі незгоди з застосуванням оперативно-господарської санкції заінтересована сторона може звернутися до суду з заявою про скасування такої санкції та відшкодування збитків, завданих її застосуванням.
Право споживача на оскарження в судовому порядку рішення постачальника електроенергії передбачено п. 6.42. Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії з питань регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28.
Як встановлено вище судом та слідує із змісту протоколу № 6 засідання комісії з розгляду актів про порушення Правил користування електричною енергією від 24.04.2014, комісія постачальника електричної енергії визначила розрахунок недорахованої електроенергії в сумі 27 036, 08 грн. відповідно до Методики, затвердженої постановою НКРЕ від 04.05.2006 № 562 (із змінами і доповненнями постановами НКРЕ від 08.02.2007 №154, від 18.12.2008 № 1384, від 14.10.2010 № 1338) (надалі - Методика).
Пунктом 1.1. Методики визначено, що Методика встановлює порядок визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення споживачами Правил користування електричною енергією, затверджених постановою Національної комісії регулювання електроенергетики України від 31.07.1996 № 28, або Правил користування електричною енергією для населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.1999 № 1357.
Згідно з п. 1.2. Методики, остання застосовується постачальником електричної енергії за регульованим тарифом (електропередавальною організацією) при визначенні обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об'єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.
Згідно з п. 1 п. 2.1. Методики, Методика застосовується на підставі акта про порушення, складеного в порядку, установленому цією Методикою, з урахуванням вимог ПКЕЕ та в разі виявлення таких порушень ПКЕЕ: порушення цілісності пломб, цілісності пломбу вального матеріалу, на якому встановлені пломби (дріт, кордова нитка тощо), порушення цілісності гвинтів, на яких закріплено пломбувальний матеріал (далі - порушення пломб), або відсутності на приладах обліку пломб з відбитками тавр про повірку приладів обліку (за умови наявності акта про збереження пломб, складеного в порядку, установленому ПКЕЕ, або іншого документа, який підтверджує факт пломбування і передачу на збереження приладів обліку, установлених пломб, та за умови втручання споживача в роботу приладів обліку.
Відповідно до п. 2.4. Методики, на який посилається комісія з розгляду актів про порушення у своєму протоколі № 6 від 24.04.2014, у разі виявлення у споживача порушень ПКЕЕ, зазначених у підпунктах 1 - 4, 6 пункту 2.1 Методики, та за умови наявності договору про постачання електричної енергії для потреб струмоприймачів (електроустановок), щодо яких виявлено порушення (далі - Договір), зазначених у підпункті 5 пункту 2.1 Методики, сума до сплати має бути зменшена на величину вартості електричної енергії відповідно до виставлених споживачу за період порушення рахунків за точкою (точками) обліку, на якій (яких) було виявлено порушення.
У разі, коли вартість електричної енергії відповідно до виставлених за період порушення рахунків за точкою (точками) обліку, на якій (яких) було виявлено порушення, менша вартості електричної енергії, оплаченої за період порушення, сума до сплати має бути зменшена на величину вартості оплаченої електричної енергії.
В інших випадках споживачу виписується рахунок на всю розраховану суму.
Пунктом 2.5. Методики передбачено, що у разі виявлення у споживача порушень, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2.1 цієї Методики, крім виявлення випадків фіксації індикатором впливу постійного (змінного) магнітного або електричного полів, величина розрахункового добового обсягу споживання електричної енергії протягом робочого часу
(W доб , кВт год) визначається за формулою:
Wдоб = P t доб K в ,
де: P - потужність (кВт), t доб - тривалість роботи обладнання протягом доби (год.), Kв (K в.і ) - коефіцієнт використання струмоприймачів.
Отже, з огляду на вищевикладені приписи Методики, остання застосовується постачальником електричної енергії з метою визначення обсягу та вартості електричної енергії, не облікованої внаслідок порушення правил користування електричною енергією та/або виявлення фактів крадіжки електричної енергії, самовільного підключення до об'єктів електроенергетики і споживання електричної енергії без приладів обліку.
Крім того, в акті про порушення від 16.04.2014 №00010438 зазначено, що споживач (Кам'янське міжрайонне управління водного господарства) порушив п. 3.31, 3.3., 10.2.26. ПКЕЕ, а саме: «відсутність пломб ВАТ «Запоріжжяобленерго», що встановлені в місці, зазначеному в акті про пломбування на кожусі придатному для пломбування шпильки силового трансформатора».
Також, в акті про порушення від 16.04.2014 №00010438 споживачем зазначено зауваження до даного акту: «у зв'язку із атмосферним впливом на тросик, який тримав пломбу, зруйнувався та пломба впала вниз на трансформатор. Тросик знаходиться в отворі та пломба лежить рядом. Підтверджується фотографіями» (а.с. 28).
Відповідно до п. 3.31. Правил розрахунковий засіб обліку електричної енергії має бути
опломбований на кріпленні кожуха лічильника пломбою з тавром Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики, а на затискній кришці - пломбою електропередавальної організації.
Пломби з тавром електропередавальної організації мають бути встановлені також на пристроях, що закривають первинні і вторинні кола живлення засобу обліку, приводи і кнопки управління комутаційних апаратів та кришки автоматів, встановлених у цих колах, двері комірок трансформаторів напруги, кришки на зборках і колодках затискачів, випробувальних блоках, лінії зв'язку автоматизованих систем обліку та всі інші пристрої і місця, що унеможливлюють доступ до струмоведучих частин схеми обліку.
Акт не містить інформації щодо пошкодження споживачем пломб, встановлених на засобах обліку.
За таких обставин, твердження відповідача про безоблікове споживання позивачем електричної енергії спростовуються зібраними у справі доказами та визнаються судом необґрунтованими.
Заперечення відповідача, до уваги суду не приймаються, оскільки застосування п. 1 п. 2.1. Методики можливе лише за умови втручання споживача в роботу приладів обліку. Однак, під час перевірки факту втручання позивача в роботу приладів обліку не зафіксовано.
Крім того, суд звертає увагу, що прийняття рішення, оформленого протоколом № 6 від 24.04.2014, є передчасним, оскільки факт правопорушення не встановлено та не доведено.
Відповідно до ч. 2 п. 2.1. Методики у разі незгоди споживача із зафіксованим в акті про порушення фактом пошкодження пломб та/або приладів обліку факт пошкодження установлюється експертизою, проведеною відповідно до законодавства (далі - експертиза). До отримання енергопостачальною компанією результатів експертизи Методика не застосовується.
Однак в порушення ч.2 п. 2.1. Методики відповідна експертиза безпідставно не проводилась, хоча позивач мав обґрунтоване заперечення щодо встановленого порушення та неодноразово наполягав на проведенні експертизи, в тому числі про це було зазначено у Протоколі № 6 від 24.04.2014.
З огляду на вищевикладене, суд приходить до висновку, що без проведення відповідної експертизи, яка є тим належним і допустимим доказом, який мав підтвердити факт встановленого порушення відповідно до ч. 2 п. 2.1. Методики, прийняте рішення є передчасним.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про скасування оперативно-господарської санкції - рішення комісії, оформлене протоколом № 6 від 24.04.2014 з розгляду акту про порушення від 16.04.2014 № 00010438, доведені, обґрунтовані, підтверджені доданими доказами і підлягають задоволенню судом.
Судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 49, 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити.
Скасувати оперативно-господарську санкцію - рішення комісії, оформлене протоколом № 6 від 24.04.2014 з розгляду Актів про порушення Правил користування електричною енергією від 16.04.2014 № 00010438.
Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Запоріжжяобленерго" в особі Камянсько-Дніпровського району електричних мереж (71304, Запорізька область, м. Кам'янка-Дніпровська, вул. Чкалова, 8, код ЄДРПОУ 00130926, р/р 26031341419 в ЗОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 313957) на користь Кам'янського міжрайонного управління водного господарства (71304, Запорізька область, м. Кам'янка-Дніпровська, вул. Йожикова, 105, код ЄДРПОУ 36238357, р/р 35214001003871 в ГУДКУ в Запорізькій області, МФО 813015) 1 827 (одна тисяча вісімсот двадцять сім) грн. 00 коп. судового збору. Видати наказ.
Суддя К.В.Проскуряков
Рішення господарського суду набирає чинності протягом 10 днів із дня його підписання.
Рішення оформлено у повному обсязі та підписано 27.06.2014.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 10.07.2014 |
Номер документу | 39655113 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
К.В. Проскуряков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні