Постанова
від 07.07.2014 по справі 805/6858/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна  Донецький окружний адміністративний суд П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И              07 липня 2014 р.                                     Справа №805/6858/14 приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17         час прийняття постанови:  14:10 год.    Донецький окружний адміністративний суд у складі судді головуючого судді                                       Мальцевої Н.Г. за участю секретаря судового засідання   Ростова Я.С. прокурор                                                       не з'явився представник позивача                                 не з'явився представник відповідача                             не з'явився розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Прокурора Калінінського району м.Донецька, м.Донецьк в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області, м.Донецьк до Товариства з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ”, м.Донецьк про стягнення коштів Прокурор Калінінського району м.Донецька (далі – прокурор) в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі – ДПІ у Калінінському ГУ Міндоходів у Донецькій області, позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” (далі - ТОВ “ФЛОРІЯ”, відповідач)  про стягнення податкового боргу з орендної плати за землю з юридичних осіб у розмірі 99887,95 грн. В обґрунтування заявлених вимог прокурор посилається на те, що відповідач має податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб у загальному розмірі 99887,95 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданій до податкової інспекції декларації з орендної плати за землю з юридичних осіб №812 від 31.01.2013 року за травень 2013 року в сумі 23371,56 грн., червень 2013 року в сумі 23371,56 грн., липень 2013 року в сумі 23371,56 грн., серпень 2013 року в сумі 23371,56 грн., вересень 2013 року в сумі 23371,56 грн., жовтень 2013 року в сумі 23371,56 грн., листопад 2013 року в сумі 23371,56 грн., грудень 2013 року в сумі 23371,57 грн., у підприємства була переплата в розмірі 12365,18 грн., сплата податкового боргу в розмірі 45000,00 грн., не сплачено пеню в сумі 1,31 грн., та згідно з уточнюючим звітом податкової декларації №1400010354 від 30.04.2014 року зменшено плату на суму 31941,13 грн. Вказану суму позивач просив стягнути з рахунків в установах банків, обслуговуючих відповідача. Прокурор в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав. Представник позивача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав. Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав. Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд,-                                                     ВСТАНОВИВ: Згідно з свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А00 №301712 Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ”, місцезнаходження: 83013, Донецька обл., Куйбишевський район, м.Донецьк, вул.Софійська, буд.18 «Б», 18.10.2004 року зареєстровано Виконавчим комітетом Донецької міської ради як юридична особа за №1 266 102 0000 001753, ідентифікаційний номер 33221749 (а.с.9). З довідки про взяття на облік платника податків №528 форми №4-ОПП від 17.08.2011 року вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ”, код за ЄДРПОУ 33221749,  22.10.2004 року узято на облік в органах державної податкової служби як платник податків за №06603624, на дату видачі цієї довідки перебуває на обліку в ДПІ у Куйбишевському районі м.Донецька (код ДПІ - 566) (а.с.10). Відповідно до інформації про юридичну особу з пошуку відомостей в ЄДР Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ”, ідентифікаційний код юридичної особи 33221749, 25.10.2004 року взято на облік в Управлінні ПФУ в Куйбишевському районі м.Донецька як платник єдиного внеску за №05-19-03-3668 (а.с.23-25). З облікової картки платника податків вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” (платник податків 33221749) має податковий борг з орендної плати з юридичних осіб (платіж 13050200) (від бюджету 52 (районний)) у загальному розмірі 99887,95 грн. (а.с.11-12). Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися в цій справі, суд виходить з наступного. Пунктом 2 статті 121 Конституції України визначено, що прокуратура України становить єдину систему, на яку покладається представництво інтересів громадянина або держави в суді у випадках, визначених законом. Згідно ч.2 ст.60 цього ж Кодексу, прокурор, який звертається до адміністративного суду в інтересах держави, в позовній заяві (поданні) самостійно визначає, в чому полягає порушення інтересів держави, та обґрунтовує необхідність їх захисту, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах. У разі відсутності такого органу або відсутності у нього повноважень щодо звернення до адміністративного суду прокурор зазначає про це в позовній заяві і в такому разі прокурор набуває статусу позивача. Відповідно до ст.36-1 Закону України «Про прокуратуру» представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в   суді  полягає  у  здійсненні  прокурорами  від  імені  держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом. Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватись Конституції України та законів України. Одним з обов'язків платника податків та зборів за пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, вставлених цим Кодексом. За приписом п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Використання землі в Україні є платним, плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати. Відповідно до п.46.1. ст.46 Податкового кодексу України 46.1 податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Приписом пункту 49.3. статті 49 Податкового кодексу України визначено що, податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Згідно з п.285.1. ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Пунктом 286.2. ст.286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі. 31.01.2013 року Товариством з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області було подано декларацію з орендної плати за землю з юридичних осіб №812 від 31.01.2013 року, в якій відповідачем самостійно визначено суму грошових зобов'язань за травень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., червень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., липень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., серпень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., вересень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., жовтень 2013 року в розмірі 23371,56 грн., листопад 2013 року в розмірі 23371,56 грн., грудень 2013 року в розмірі 23371,57 грн. (а.с.16-17). За приписом п.49.16. ст.49 Податкового кодексу України незалежно від наявності відмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити податкове зобов'язання, самостійно визначене ним у такій податковій декларації, протягом строків, установлених цим Кодексом. Підпунктом 19-1.1.24. п.19-1.1. ст.19-1 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи здійснюють відстрочення, розстрочення та реструктуризацію грошових зобов'язань та/або податкового боргу, недоїмки із сплати єдиного внеску, а також списання безнадійного податкового боргу. Згідно з п.100.1. ст.100 цього ж Кодексу розстроченням, відстроченням грошових зобов'язань або податкового боргу є перенесення строків сплати платником податків його грошових зобов'язань або податкового боргу під проценти, розмір яких дорівнює розміру пені, визначеному пунктом 129.4 статті 129 цього Кодексу. Якщо до складу розстроченої (відстроченої) суми входить пеня, то для розрахунку процентів береться сума за вирахуванням суми пені.   З рішення №15/19-113 від 30.01.2013 року про розстрочення грошових зобов'язань вбачається, що Державною податковою інспекцією у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області Товариству з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” були розстрочені грошові зобов'язання під проценти з 30.01.2013 року по 22.04.2013 року (а.с.22).     Відповідно до облікової картки платника податків Товариством з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” (платник податків 33221749) була переплата податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб (платіж 13050200) (від бюджету 52 (районний)) в розмірі 12365,18 грн., сплата податкового боргу в розмірі 45000,00 грн., та несплата пені в сумі 1,31 грн. (а.с.13-15), що підтверджується уточнюючим звітом податкової декларації №1400010354 від 30.04.2014 року, в якому зменшено плату на суму 31941,13 грн. (а.с.18-20). Приписом пункту 287.3. ст.287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Згідно з пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання є податковим боргом. Як зазначалося вище, Товариством з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” самостійно визначено суму грошового зобов'язання з орендної плати за землю з юридичних осіб, яка є податковим боргом, оскільки платником податків самостійно сплачена не була. Відповідно до п.54.1. ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою. Пунктом 57.1. ст.57 Податкового кодексу України визначено, що платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом. Згідно з пп.129.1.1. п.129.1. ст.129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Відповідно до довідки про податкову заборгованість по платежах до бюджету, за даними карток особових рахунків Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” станом на 14.05.2014 року має заборгованість перед бюджетом за основним платежем в розмірі 97667,49 грн. та нараховану пеню в сумі 2220,46 грн. (а.с.7). Відповідно до п.38.1. ст.38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. В пункті 95.2 цієї статті передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадиться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги. Згідно з п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Відповідно до п.59.4. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. Згідно з корінцем податкової вимоги форми “Ю” №259-15 від 28.10.2013 року, позивачем виставлена відповідачу податкова вимога форми “Ю” №259-15 від 28.10.2013 року про сплату суми податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями, що станом на 10.09.2013 року становила 42750,81 грн., яка була спрямована на адресу відповідача рекомендованим листом з повідомленням та повернута на адресу позивача з відміткою «за закінченням терміну зберігання» (а.с.8). Абзацом 2 п.58.3 ст.58 Податкового кодексу України визначено, що у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Отже, згідно з діючим законодавством України податкова вимога форми “Ю” №259-15 від 28.10.2013 року в розумінні Податкового кодексу України вважається врученою відповідачу. Оскільки сума податкового боргу відповідача змінювалась, але податковий борг сплачений не був, вимога не втратила юридичної сили. Заходи, вжиті контролюючим органом доходів і зборів, не призвели до погашення податкового боргу. Згідно даних про банківські рахунки відповідач має в установах банків відкртиі рахунки (а.с.21). Враховуючи викладене, приймаючи до уваги ті обставини, що податковий борг  Товариства з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” існує та не сплачений у встановлені законом строки, позов Прокурора Калінінського району м.Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області підлягає задоволенню. Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 8 - 11, 158 – 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-                                                           ПОСТАНОВИВ: Позов Прокурора Калінінського району м.Донецька в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції у Калінінському районі м.Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ” про стягнення коштів задовольнити повністю. Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю “ФЛОРІЯ”, код ЄДРПОУ 33221749,  податковий борг з орендної плати за землю з юридичних осіб в розмірі 99887 (дев'яносто дев'ять тисяч вісімсот вісімдесят сім) грн. 95 (дев'яносто п'ять) коп. на р/р 33218812700005, код бюджетної класифікації 13050200, одержувач – місцевий бюджет, Калінінське.УК/Калінінс. р-н/13050200, ЄДРПОУ 38034015, МФО 834016, банк одержувача – ГУДКСУ у Донецькій області. Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.               Суддя                                                                  Мальцева Н.Г.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено11.07.2014
Номер документу39659720
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/6858/14

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Мальцева Н.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні