Постанова
від 02.07.2014 по справі 805/6607/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 липня 2014 р. Справа № 805/6607/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Ткаченко Т.С., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 31121,90 грн., -

ВСТАНОВИВ:

Державна податкова інспекція у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області звернулися до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 31121,90 грн.

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що у відповідача виникла загальна заборгованість у розмірі 31121,90 грн., яка утворилася внаслідок нездійснення своєчасної сплати відповідачем суми самостійно визначених зобов'язань з податку на прибуток підприємств та застосування контролюючим органом до останнього штрафних санкцій на підставі податкових повідомлень-рішень, а також нарахування пені з орендної плати з юридичних осіб. Оскільки відповідачем самостійно суму податкового боргу до бюджету не сплачено, посилаюсь на норми Податкового кодексу України, Державна податкова інспекція у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області просили суд стягнути зазначену суму боргу у судовому порядку.

У судове засідання сторони не з'явились з невідомих суду причин. Про дату, час і місце судового розгляду повідомлялися належним чином, з дотриманням вимог ст. ст. 33-36 Кодексу адміністративного судочинства України.

Разом із тим, 02.07.2014 р. через відділ діловодства та документообігу Донецького окружного адміністративного суду від Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області надійшла заява про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Заяв про відкладення розгляду справи або розгляду справи у відсутності представника відповідача до суду не надходило. Також суду не було надано заперечень проти позову або заяви про визнання позову.

Приймаючи до уваги положення ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якої у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, та ч. 1 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якою адміністративна справа має бути розглянута і вирішена протягом розумного строку, але не більше місяця з дня відкриття провадження у справі, якщо інше не встановлено цим Кодексом, а також ч. 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження на підставі наявних в ній доказів.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються позовні вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Донецької міської ради 06.09.2005 р., код ЄДРПОУ 33756079, перебуває на обліку Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області за № 869.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач має податкову заборгованість перед бюджетом на загальну суму 31121,90 грн., а саме: з податку на прибуток приватних підприємств - 3600,94 грн. та з орендної плати з юридичних осіб - 27 520,96 грн.

Так, Товариством з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» було подано до Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області податкову декларацію з податку на прибуток приватних підприємств від 03.02.2014 року № 1400003733, в якій відповідачем самостійно визначено податкове зобов'язання на суму 4085,00 грн.

Як вбачається з картки облікового рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп», яка міститься в матеріалах справи, у відповідача існує переплата у розмірі 484,06 грн.

Таким чином, сума заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» з податку на прибуток підприємств складає (4085,00 грн. - 484,06 грн.) 3600,94 грн.

Крім того, Товариством з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» було подано податкову декларацію з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності № 1217 від 27.01.2011 р., в якій відповідачем самостійно нараховано орендну плату на 2011 рік на суму 38761,22 грн.

22.11.2012 р. Державною податковою інспекцією у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області було проведено документальну камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» з питання своєчасності сплати орендної плати за землю за листопад - грудень 2010 р., січень - липень 2011 р., за результатами якої контролюючим органом складено акт № 4656/1541/33756079.

Як зазначається у вказаному акті, перевіркою встановлено, що у порушення п. 287.3 ст. 287, п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755 - VI зі змінами та доповненнями Товариством з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» несвоєчасно сплачено орендну плату за землю за листопад - грудень 2010 року, січень - липень 2011 р.

На підставі вказаного вище акту контролюючим органом було складено податкове повідомлення-рішення від 03.12.2012 р. № 0003871541, яким до відповідача було застосовано штрафні санкції на підставі ст. 126 Податкового кодексу України у розмірі 5598,84 грн.

Крім того, контролюючим органом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» була нарахована пеня у розмірі 3373,82 грн.

За період з липня 2011 року по грудень 2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» зобов'язання з орендної плати за землю взагалі не сплачено, що з урахуванням наявної переплати за липень 2011 року становить 18548,30 грн.

Відтак, сума заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» з орендної плати з юридичних осіб перед бюджетом складає (18 548,30 грн. + 5598,84 грн. + 3373,82 грн.) 27 520,96 грн.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує нижченаведені правові норми.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України. Зокрема, кодекс визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено обов'язок платників податків, зокрема, сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового Кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню грошове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Крім того, пунктом 286.2 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.

Згідно з пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Таким чином, у разі подання декларації з визначенням відповідних сум до сплати до бюджету, у платника податків виникає обов'язок сплатити цю суму до відповідного бюджету у встановлений законом строк.

В порушення вищенаведених вимог Податкового кодексу України відповідач, у строки визначені законодавством, не сплатив в повному обсязі суму податкових зобов'язань з податку на прибуток приватних підприємств та орендної плати з юридичних осіб.

В силу пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п. 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання (вручення) податкової вимоги.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

З метою погашення податкового боргу на адресу відповідача було направлено податкові вимоги:

- перша податкова вимога форми «Ю1» від 05.02.2009 р. № 1/322 на суму 3212,58 грн.;

- друга податкова вимога форми «Ю2» від 20.06.2009 р. № 2/899 на суму 16041,30 грн.

Дані вимоги вважаються отриманими відповідачем, про що свідчать відомості в матеріалах справи.

Відомостей щодо оскарження податкових вимог матеріали справи не містять.

Отже, заходи, прийняті контролюючим органом щодо стягнення податкової заборгованості, не призвели до її погашення.

Джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами (п. 87.1, п. 87.2 ст. 87 ПК України).

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється (п. 41.2 ст. 41 Податкового кодексу України).

Відповідно до п. 95.1. ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги (п. 95.2. ст. 95 Податкового кодексу України).

Згідно з п. 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, виходячи зі змісту заявлених вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та стягнення з відповідача суми податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств та орендної плати з юридичних осіб в загальному розмірі 31121,90 грн.

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, відповідно до ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 2-11, 69-71, 94, 98, 158-163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Донецький окружний адміністративний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Калінінському районі м. Донецька Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» про стягнення коштів з рахунків у банківських установах, обслуговуючих платника податків, в рахунок погашення податкового боргу у розмірі 31121,90 грн. - задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» (код ЄДРПОУ 33756079) на користь місцевого бюджету (р/р 33218812700005, код бюджетної класифікації 13050200, одержувач - місцевий бюджет, Калініське.УК/Калінінс. р-н/13050200, банк одержувача - ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 38034015) кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з орендної плати з юридичних осіб у розмірі 27 520 (двадцять сім тисяч п'ятсот двадцять) грн. 96 коп.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Капіталстрой груп» (код ЄДРПОУ 33756079) на користь Державного бюджету України (р/р 31119009700005, код бюджетної класифікації 11021000, одержувач - державний бюджет, Калінінське.УК/Калінінс. р-н/11021000, банк одержувача - ГУДКСУ в Донецькій області, МФО 834016, код ЄДРПОУ 38034015) кошти з рахунків у банківських установах, які обслуговують платника податків, в рахунок погашення податкового боргу з податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 3600 (три тисячі шістсот) грн. 94 коп.

Постанова прийнята, складена і підписана у нарадчій кімнаті 02 липня 2014 року.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд у порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Ткаченко Т.С.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2014
Оприлюднено14.07.2014
Номер документу39665112
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/6607/14

Постанова від 02.07.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

Ухвала від 29.05.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Ткаченко Т.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні