Постанова
від 08.07.2014 по справі 146/963/14-п
ТОМАШПІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 146/963/14-п

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" липня 2014 р. смт. Томашпіль

Суддя Томашпільського районного суду Вінницької області Пилипчук О.В., при секретарі Бойко Т.Є., за участю старшого прокурора прокуратури Томашпільського району Дацюка С.М., адвоката ОСОБА_2, розглянувши справу про корупційне адміністративне правопорушення, передбачене п.2 ч.1 ст.7 та ч.3 ст.14 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» відносно ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця с. Красносілка Крижопільського району Вінницької області, українця, громадянина України, одруженого, проживаючого по АДРЕСА_1, працюючого з 19.02.2013 року по 17.03.2014 року Головою Томашпільської РДА, станом на день розгляду справи-непрацюючий, раніше не притягувався до адміністративної відповідальності,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП,-

В С Т А Н О В И В :

До Томашпільського районного суду Вінницької області надійшов протокол про адміністративне правопорушення № 826-Б від 18 червня 2014 року, згідно якого ОСОБА_3, займаючи з 18.02.2013 року по 05.03.2014 року посаду голови Томашпільської районної державної адміністрації Вінницької області, являючись державним службовцем 7 рангу державного службовця 3 категорії посад, протягом десяти днів після призначення на посаду голови Томашпільської РДА, не передав в управління іншій особі належне йому підприємство та корпоративні права в установленому законом порядку та одночасно входив до складу органу управління ТОВ «Тріго-Україна» (код ЄДРПОУ 35793353, смт Крижопіль Вінницької області), яке має на меті одержання прибутку.

ОСОБА_3, як голові Томашпільської РДА, в період з лютого 2013 року по березень 2014 року у якості заробітної плати нараховано та виплачено кошти в сумі 116169,92 грн, у якості премії нараховано та виплачено 34223,89 грн, матеріальної допомоги -11928,59 грн. При цьому ОСОБА_3 з 2010 року по теперішній час входить до складу вищого органу управління-загальних зборів засновників ТОВ «Тріго-Україна», що підтверджується к/к витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 25.12.2013 року та відповідними поясненнями від 18.06.2014 року.

Вказане підприємство зареєстроване Крижопільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Вінницькій області за № 386 від 10.07.2008 року та у встановленому порядку зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код ЄДРПОУ 35793353). Відповідно до Статуту ТОВ «Тріго-Україна» від 2010 року визначено частку засновників в статутному фонді товариства за ОСОБА_3 -51975,00 грн (99% від Статутного фонду) та за ОСОБА_4-525,00 грн (1% від Статутного фонду).

Відповідно до поданої звітності по фіксованому сільськогосподарському податку на 2014 рік, в додатку « Розрахунки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік» ТОВ «Тріго-Україна», власником 99% частки в Статутному фонді якого є ОСОБА_3, задекларовано дохід сільськогосподарського товаровиробництва, отримано від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва в сумі 694439,00 грн, які відповідно до пояснень директора ТОВ-ОСОБА_4 та ОСОБА_3 були використані для організації діяльності підприємства (покриття поточних кредитів, орендних плат, матеріальних витрат на виробництво).

Вказане правопорушення являється довготривалим, розпочалося в лютому 2013 року та тривало по березень 2014 року.

3 липня 2014 року до суду адвокатом ОСОБА_2, який діє в інтересах по захисту ОСОБА_3, подано клопотання, в якому ставиться питання про закриття справи про вчинення ОСОБА_3 адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, за відсутністю в його діях складу даного адміністративного правопорушення з тих підстав, що згідно п.2 ч.1 ст. 7 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» особам, зазначеним у п.1 ч.1 ст. 4 цього Закону, забороняється входити до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, зокрема, бути голово або членом наглядової (спостережної) ради, виконавчого органу, ревізійної комісії, ревізором господарського товариства, а також головою або членом іншого органу товариства, якщо утворення такого органу передбачене статутом товариства. Встановлена заборона не поширюється на володіння та/або реалізацію особами, уповноваженими на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, решти корпоративних прав, не пов'язаних з участю (членством) в управлінні поточною діяльністю господарського товариства.

Відповідно до ч.1 ст. 100 ЦК України, право участі у товаристві є особистим немайновим правом і не може окремо передаватися іншій особі. З огляду на це особи, уповноважені на виконання функцій держави та місцевого самоврядування, мають право на придбання акцій (часток, паїв) господарського товариства, управляти ними, беручи участь у загальних зборах учасників (акціонерів), отримувати дивіденди, інформацію щодо діяльності товариства, частину його активів у разі ліквідації товариства тощо.

Конституційний Суд України дійшов висновку, що заборона особам, зазначеним у п.1 ч.1 ст. 4 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції», брати участь у загальних зборах підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, як вбачається зі змісту положень п.2 ч. 1 ст. 7 цього Закону, суперечить частинам першій, другій статті 24, частинам першій, четвертій статті 41 Конституції України (Рішення Конституційного Суду України від 3 березня 2012 року № 6-рп/2012).

ТОВ «Тріго-Україна» являється господарським товариством і діє згідно Статуту, затвердженого загальними зборами учасників 24 листопада 2010 року. Засновниками даного товариства являються ОСОБА_3 та ОСОБА_4 з частками у статутному фонді товариства 99% та 1% відповідно. Згідно п.6.1 Статуту ТОВ «Тріго-Україна» управління товариства здійснюють вищий орган Товариства-загальні збори учасників та дирекція Товариства. Виконавчим органом Товариства, який здійснює керівництво його поточною діяльністю є Дирекція товариства. Директором Товариства з дня його заснування і по даний час являється ОСОБА_4, який здійснював керівництво фінансово-господарською діяльністю Товариства, подавав звіти в контролюючі органи. Натомість ОСОБА_3 не входив в дирекцію Товариства, тобто не вчиняв ніяких дій по управлінню поточною діяльністю Товариства.

Участь ОСОБА_3 в загальних зборах Товариства згідно Рішення Конституційного Суду України від 3 березня 2012 року № 6-рп/2012 не може обмежуватись будь-якими нормативними актами, оскільки таке обмеження суперечить вимогам Конституції України.

Крім того, сума доходу 694439 грн, отримана ОСОБА_3 як співзасновником ТОВ «Тріго-Україна» за 2013 рік, не відповідає дійсності, оскільки дана сума відображена в розрахунку частки сільськогосподарського виробництва за 2013 рік, як доходи від реалізації продукції рослинництва, що вирощена на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику. Джерелом інформації є кредитові обороти за субрахунком 701 «Дохід від реалізації готової продукції». Тобто в протоколі було зазначено дані одного рахунку, на якому не відображаються реальні доходи підприємства. Згідно Плану рахунків бухгалтерського обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 291 від 30.11.1999 року, дохід чи збитки підприємства відображаються на рахунку 440 «Нерозподілені прибутки (непокриті збитки)».

Єдиним документом, який відображає дійсні результати фінансово-господарської діяльності є Фінансовий звіт суб'єкта малого підприємства (додаток 1 до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку). Згідно даного документа 694,5 тис.грн відображені в рядку 030 розділу 2 «Звіт про фінансові результати» як чистий дохід (виручка) від реалізації продукції. Витрати підприємства відображені в рядку 120 Розділу 2 - 645 тис.грн., чистий прибуток за 2013 рік відображений в рядку 150 Розділу 2 становить 102 тис.грн. З врахуванням збитків минулого року в сумі 106,6 тис. грн.. (рядок 350 колонка 3 Балансу) нерозподілений збиток за результатами діяльності ТОВ «Тріго-Україна» становить 4,6 тис. грн.

За таких обставин ОСОБА_3 не міг отримати доходи від діяльності товариства як співзасновник, оскільки доходи від корпоративних прав (дивіденди) вираховуються та сплачуються співзасновникам виключно за рахунок прибутку підприємства (п.б ч.1 ст. 10 Закону України «Про господарські товариства»). Відсутність доходів, отриманих ОСОБА_3 від діяльності Товариства підтверджується довідкою директора Товариства ОСОБА_4

В судовому засіданні ОСОБА_3 винність свою у вчиненні адміністративного корупційного правопорушення, передбаченого ст. 172-4 ч.2 КУпАП не визнав, клопотання, подане його адвокатом підтримав повністю та доповнив, що він був членом загальних зборів Товариства, однак не входив до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства, або організації, що має на меті отримання прибутку. Керував ТОВ «Тріго-Україна» ОСОБА_4, він особисто ніякої участі в управлінні Товариством не здійснював, ніяких прибутків не отримував і взагалі на даний час ТОВ «Тріго-Україна» є збитковим. Сам він є особою юридично необізнаною, тому при підписанні протоколу про адміністративне правопорушення він не розумів чітко суті протоколу, а тому погодився з його змістом і підписав його.

Адвокат ОСОБА_3 ОСОБА_2 в судовому засіданні клопотання підтримав, посилаючись на обставини, зазначені в ньому, попросив його задовольнити, зіславшись на Рішення Конституційного Суду України від 3 березня 2012 року № 6-рп/2012.

Старший прокурор прокуратури Томашпільського району Дацюк С.М. в судовому засіданні вважає, що вина ОСОБА_3 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 172-4 КУпАП, доведена, зіславшись на ст. 80 ч.3, ст. 167 Господарського кодексу України, оскільки ОСОБА_3 входив до органу управління ТОВ «Тріго-Україна» і мав право управляти ним в розмірі своєї частки Статутного фонду, так як є членом загальних зборів засновників вищезазначеного Товариства, який є вищим органом і здійснює управління Товариством.

Крім того, згідно Рішення Конституційного Суду України від 3 березня 2012 року № 6-рп/2012, визнано таким, що відповідає Конституції України, положення пункту 2 частини першої статті сьомої Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 7 квітня 2011 року. За наведеного попросив ОСОБА_3 призначити адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 150 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією всього отриманого всього прибутку ТОВ «Тріго-Україна» в розмірі 694439,00 грн.

Заслухавши пояснення правопорушника, його адвоката, думку прокурора, розглянувши матеріали справи, суддя прийшов до наступного.

Згідно ст.. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Згідно ст.. 33 КУпАП стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України.

При накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом'якшують і обтяжують відповідальність.

Встановлено, що ОСОБА_3, займаючи з 18.02.2013 року по 05.03.2014 року посаду голови Томашпільської районної державної адміністрації Вінницької області, являючись державним службовцем 7 рангу державного службовця 3 категорії посад, протягом десяти днів після призначення на посаду голови Томашпільської РДА, не передав в управління іншій особі належне йому підприємство та корпоративні права в установленому законом порядку та одночасно входив до складу органу управління ТОВ «Тріго-Україна» (код ЄДРПОУ 35793353, смт Крижопіль Вінницької області), яке має на меті одержання прибутку.

ОСОБА_3, як голові Томашпільської РДА, в період з лютого 2013 року по березень 2014 року у якості заробітної плати нараховано та виплачено кошти в сумі 116169,92 грн, у якості премії нараховано та виплачено 34223,89 грн, матеріальної допомоги -11928,59 грн. При цьому ОСОБА_3 з 2010 року по теперішній час входить до складу вищого органу управління-загальних зборів засновників ТОВ «Тріго-Україна», що підтверджується к/к витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 25.12.2013 року та відповідними поясненнями від 18.06.2014 року.

Вказане підприємство зареєстроване Крижопільською ОДПІ ГУ Міндоходів у Вінницькій області за № 386 від 10.07.2008 року та у встановленому порядку зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (код ЄДРПОУ 35793353). Відповідно до Статуту ТОВ «Тріго-Україна» від 2010 року визначено частку засновників в статутному фонді товариства за ОСОБА_3 -51975,00 грн (99% від Статутного фонду) та за ОСОБА_4-525,00 грн (1% від Статутного фонду).

Відповідно до поданої звітності по фіксованому сільськогосподарському податку на 2014 рік, в додатку « Розрахунки сільськогосподарського товаровиробництва за 2013 рік» ТОВ «Тріго-Україна», власником 99% частки в Статутному фонді якого є ОСОБА_3, задекларовано дохід сільськогосподарського товаровиробництва, отримано від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва в сумі 694439,00 грн, які відповідно до пояснень директора ТОВ-ОСОБА_4 та ОСОБА_3 були використані для організації діяльності підприємства (покриття поточних кредитів, орендних плат, матеріальних витрат на виробництво).

Вказане правопорушення являється довготривалим, розпочалося в лютому 2013 року та тривало по березень 2014 року.

Вина ОСОБА_3 у вчиненні інкримінованого правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення доказана матеріалами справи, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення від 18 червня 2014 року; письмовими поясненнями ОСОБА_3, ОСОБА_4; довідками Томашпільської РДА; Статутом ТОВ «Тріго-Україна» 2010 року, згідно якого засновниками вказаного Товариства є ОСОБА_3 та ОСОБА_4, частки яких в статутному капіталі становлять-ОСОБА_3-99%, ОСОБА_4-1%, метою діяльності Товариства, згідно п.3.1 даного Статуту, є одержання прибутку від здійснення виробничої, комерційної, посередницької та іншої діяльності у відповідності і на умовах, визнаних чинним законодавством.

Факт того, що ОСОБА_3 був членом загальних зборів Товариства, також визнаний ним та його адвокатом в судовому засіданні.

Згідно п.6.1 Статуту, управління Товариством здійснюють: вищий орган Товариства, тобто загальні збори засновників, а також Дирекція Товариства.

Згідно Додатку до особової картки П-2ДС* ОСОБА_3, останнім зазначено, що він не мав судимості, не займається підприємницькою діяльністю безпосередньо або через посередників, не працює за сумісництвом, не є членом складу керівних органів, підприємств тощо (а.с. 32-33).

Згідно Рішення Конституційного Суду України від 3 березня 2012 року № 6-рп/2012, визнано таким, що відповідає Конституції України, положення пункту 2 частини першої статті сьомої Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 7 квітня 2011 року № 3206-УІ, згідно з яким особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 4 цього Закону, забороняється входити до складу органу управління підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, за винятком встановлення заборони вказаним особам, як вбачається із змісту цього положення, брати участь у загальних зборах такого підприємства або організації.

Оцінюючи усі докази у їх сукупності вважаю не доведеними обставини, викладені в адміністративному протоколі відносно ОСОБА_3 в тій частині, що ОСОБА_3 в період з 18.02.2013 року по 05.03.2014 року отримував прибуток від діяльності Товариства у сумі 694439 грн, з наступних підстав.

Згідно відповіді заступника начальника, начальника Піщанського відділення Крижопільського ОДПІ від 18.06.2014 року, згідно поданої звітності по фіксованому сільськогосподарському податку на 2014 рік, в Додатку «Розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва на 2013 рік (вх. № НОМЕР_1 від 20.02.2014 р.) підприємством задекларовано дохід сільськогосподарського товаровиробництва, отриманого від реалізації сільськогосподарської продукції власного виробництва в сумі 694439 грн.

Згідно фінансового звіту суб'єкта малого підприємства ТОВ «Тріго-Україна» від 24.01.2014 року, 694,5 тис.грн відображені в рядку 030 розділу 2 «Звіт про фінансові результати» як чистий дохід (виручка) від реалізації продукції. Витрати підприємства відображені в рядку 120 Розділу 2 - 645 тис.грн., чистий прибуток за 2013 рік відображений в рядку 150 Розділу 2 становить 102 тис.грн. З врахуванням збитків минулого року в сумі 106,6 тис. грн.. (рядок 350 колонка 3 Балансу) нерозподілений збиток за результатами діяльності ТОВ «Тріго-Україна» становить 4,6 тис. грн. Тобто, при зазначенні доходу Товариства в сумі 694439 грн не було враховано всіх обставин, які зазначені в п.5.1 Статуту Товариства, згідно якого прибуток Товариства утворюється з надходжень від господарської діяльності після покриття матеріальних та прирівняних до них витрат і витрат на оплату праці. З балансового прибутку Товариства сплачуються відсотки по кредитах банків та по облігаціях , а також вносяться передбачені законодавством України податки ті інші платежі до бюджету. Чистий прибуток, одержаний після зазначених розрахунків, залишається у повному розпорядженні Товариства.

Згідно довідки директора ТОВ «Тріго-Україна» ОСОБА_4 від 02.07.2014 року, ОСОБА_3 як співвласник ТОВ «Тріго-Україна» за період діяльності підприємства дивіденди або інші види доходів не отримував через збитковість фінансово-господарської діяльності підприємства.

Відповідно до ст.1 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 року , який набув чинності з 01.07.2011 року, діяння визнається корупційним правопорушенням, якщо воно є умисним, містить ознаки корупції, вчинене певним суб'єктом - особою, зазначеною у ст.4 Закону, за яке законом передбачена кримінальна, адміністративна, цивільно-правова та дисциплінарна відповідальність.

Статтею 172-4 ч.2 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі, та представляє інтереси держави в раді товариства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товариства.

Відповідно до примітки 1 ст.172-4 КУпАП суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 4 Закону України "Про засади запобігання і протидії корупції" .

Оцінюючи усі докази у їх сукупності вважаю доведеною винуватість ОСОБА_3 у вчиненні ним адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-4 ч. 2 КУпАП , а його дії вірно кваліфіковано як порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу органу управління чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі, та представляє інтереси держави в раді товариства (спостережній раді), ревізійній комісії господарського товариства.

При призначенні адміністративного стягнення ОСОБА_3 враховую характер скоєного правопорушення та особу винного, який вперше притягується до адміністративної відповідальності, відсутні відомості про його судимості.

Обставин, що пом'якшують чи обтяжують відповідальність ОСОБА_3 за адміністративне правопорушення, не встановлено.

З врахуванням наведеного, з метою виховання ОСОБА_3 в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як ним самим, так і іншими особами, вважаю достатньою мірою його відповідальності обрати адміністративне стягнення у розмірі, передбаченому санкцією ст.172-4 ч.2 КУпАП , а саме у розмірі ста п'ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 2550 гривень без конфіскації отриманого доходу від такої діяльності, оскільки в матеріалах справи відсутні будь-які докази та не надано їх під час розгляду справи до суду, які б підтверджували факт отримання ОСОБА_3 доходу та в якій сумі від діяльності ТОВ «Тріго-Україна».

Відповідно до п.5 ч.2 ст.4 ЗУ «Про судовий збір» є підстави для стягнення з ОСОБА_3 судового збору в дохід держави.

Керуючись ст. ст. 4, 6 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 року, ст. ст. 23, 33-35, 38, ч. 2 ст. 172-4, ст. ст. 221, 251, 252, 283, 284, 285 кодексу України про адміністративні правопорушення , суддя -

П О С Т А Н О В И В:

ОСОБА_3 визнати винуватим у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст.172-4 ч.2 КУпАП і накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі ста п'ятдесяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 2550 грн (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят гривень).

Стягнути з ОСОБА_3 в дохід держави 36,54 грн (тридцять шість гривень 54 копійки) судового збору.

На постанову протягом десяти днів з дня її винесення може бути подано апеляційну скаргу особою, щодо якої її винесено до апеляційного суду Вінницької області через Томашпільський районний суд Вінницької області.

Суддя: О. В. Пилипчук

СудТомашпільський районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено10.07.2014
Номер документу39674751
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —146/963/14-п

Постанова від 12.08.2014

Адмінправопорушення

Апеляційний суд Вінницької області

Федчук В. В.

Постанова від 08.07.2014

Адмінправопорушення

Томашпільський районний суд Вінницької області

Пилипчук О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні