Постанова
від 02.07.2014 по справі 812/3937/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

02 липня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3937/14

Луганський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді: Каюди А.М.,

при секретарі: Опейкіній Є.А.,

за участю:

представника позивача: Мисливської С.М. (довіреність від 31.12.2013 №68)

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Луганську адміністративну справу за позовом Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «НК Гермес» про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Державна екологічна інспекція у Луганській області звернувся до Луганського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «НК Гермес» в якому позивачем заявлено вимогу про застосування заходів реагування до відповідача у вигляді тимчасової заборони (зупинення) експлуатації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме АЗС №1 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Антрацитівське шосе, 26, АЗС №3 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Луганське шосе, 29, АЗС №4 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Хрустальське шосе, 2, АЗС №6 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Челюскінцев, 50, до отримання відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. Порушення норм чинного природоохоронного законодавства було виявлено під час планової перевірки Державною екологічною інспекцією, якою встановлено, що на АЗС №1,2,4,6 та на промділянці в районі нафтобази інвентаризація джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферу не проведена, дозволи на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами відсутні, що є порушенням ст. 10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». У зв'язку з встановленими порушеннями інспекцією був виданий припис від 07.03.2014 про усунення порушень вимог природоохоронного законодавства. В період з 27-28 травня 2014 року проведено перевірку наданого припису, та встановлено, що деякі пункти припису підприємством не виконано. На підставі зазначеного було складено протокол від 28.05.2014 №001625 та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 28.05.2014 №001638.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, надав пояснення аналогічні викладеному в позові, просив його задовольнити.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час, місце та дату розгляду справи був повідомлений належним чином, про причини неявки суд не повідомив, правом надати заперечення проти позову не скористався.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст. ст. 69-72 КАС України, суд прийшов до наступного.

Товариство з обмеженою відповідальністю «НК Гермес» є юридичною особою, однією з видів діяльності якої є роздрібна та оптова торгівля паливом. (а.с.31,38)

30 грудня 2013 року Державною екологічною інспекцією було прийнято наказ про здійснення планових заходів №ДКУД №723 про затвердження переліку суб'єктів господарювання, щодо яких будуть проведені планові заходи зі здійснення нагляду (контрою) у 1 кварталі 2014 року, серед яких є ТОВ «НК Гермес» м. Красний Луч. (а.с.7)

На підставі направлення від 25.01.2014 №10/277 було проведено планову перевірку ТОВ «НК Гермес» з питань дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони атмосферного повітря, водних і земельних ресурсів щодо поводження з відходами та небезпечними хімічними речовинами. За насідками перевірки складено акт. (а.с.9-17) згідно якого були встановлені порушення. Також був складений протокол про адміністративне правопорушення №000582 від 04.03.2014 (а.с.18) та постанова про накладення адміністративного стягнення від 04.03.2014 №000581. (а.с.19) Штраф що застосований постановою від 04.03.2014 №000581 підприємством сплачений, що підтверджується квитанцією (а.с.20).

Крім того, 07 березня 2014 року був винесений припис щодо усунення порушень вимог природоохоронного законодавства (а.с. 21), яким відповідача було зобов'язано провести ідентифікацію об'єктів підвищеної небезпеки на АЗС №6,7, провести інвентаризацію джерел викидів в атмосферне повітря та отримати дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря на АЗС №1,3,4,6, провести інвентаризацію відходів, розробити реєстрові картки відходів,припинити зміщування відходів, отримати позитивний висновок екологічної експертизи на АЗС №6 по вул. Челюскінцев, 50, м. Красний Луч. Термін виконання припису встановлено 07 травня 2014 року.

22.05.2014 Державною екологічною інспекцією у Луганській області був виданий наказ ДКУД № 280 «Про здійснення позапланового заходу» (а.с.22), а також направлення від 21.05.2014 року № 10/17/1742 (а.с.23). На підставі зазначених документів була проведена перевірка виконання припису від 07.03.2014 та складений акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства яким встановлено не виконання припису від 07.03.2014 року (а.с.24-30), після чого був складений протокол № 001625 від 28.05.2014 (а.с.31) та винесена постанова про накладення адміністративного стягнення від 28.05.2014 (а.с.32).

Сторонами до суду не надано відомостей про оскарження наказів про здійснення позапланового заходу, протоколів та постанов про адміністративне правопорушення.

Вирішуючи даний спір суд виходить з наступного.

Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 р. № 877-V (надалі - Закон України №877) державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Згідно ст. 4 п. п.5, 9 зазначеного Закону, повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Згідно ст. 6 п.1 підставою для здійснення позапланового заходу є перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю); звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення.

Відповідно до ст. 7 ч. 1,2,8 зазначеного Закону, для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки. На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою. Припис - обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства. Припис не передбачає застосування санкцій щодо суб'єкта господарювання. Припис видається та підписується посадовою особою органу державного нагляду (контролю), яка здійснювала перевірку. Розпорядчі документи щодо усунення порушень вимог законодавства можуть бути оскаржені до відповідного центрального органу виконавчої влади або суду в установленому законом порядку.

Відповідно до досліджених в судовому засіданні документів, судом не встановлено порушення процедури проведення позапланових перевірок відповідача.

Відповідно до ст. 21 зазначеного Закону, суб'єкт господарювання має право звернутися до відповідного центрального органу виконавчої влади або до суду щодо оскарження рішень органів державного нагляду (контролю). У разі надходження такого звернення суб'єкта господарювання відповідний центральний орган виконавчої влади зобов'язаний розглянути його в установленому законом порядку.

Відповідач не оскаржував рішень позивача, що було підтверджено в судовому засіданні.

Відповідно до ст. 10 Закону України «Про охорону атмосферного повітря», підприємства, установи, організації та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря та діяльність яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факторів на його стан, зобов'язані: здійснювати організаційно-господарські, технічні та інші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачених стандартами та нормативами екологічної безпеки у галузі охорони атмосферного повітря, дозволами на викиди забруднюючих речовин тощо.

Стаття 11 зазначеного Закону передбачає, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб'єкту господарювання, об'єкт якого належить до першої групи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - суб'єктів підприємницької діяльності, які отримали такі дозволи, встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442 «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами», стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання, зберігання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з не зблокованими з ними паливороздавальними колонками. Суб'єкт господарювання повинен дотримуватися вимог Господарського кодексу України, Законів України «Про підприємництво», «Про охорону праці», «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про пожежну безпеку», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист прав споживачів», Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15 червня 2006 р. № 833, цих Правил, інших нормативних документів, що регламентують питання технічної експлуатації АЗС, їх торгівельної діяльності. Всі АЗС повинні відповідати вимогам екологічної безпеки, а проектна документація їх будівництва та реконструкції мати розділ оцінки їх впливу на навколишнє природне середовище. Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації в установленому порядку.

Постановою КМУ від 13.03.2002 року № 302 затверджений порядок проведення та оплати робіт, пов'язаних з видачею дозволів на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, обліку підприємств, установ, організацій та громадян - підприємців, які отримали такі дозволи. Відповідно до зазначеного порядку. Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (далі - дозвіл) - це офіційний документ, який дає право підприємствам, установам, організаціям та громадянам - підприємцям (далі - суб'єкт господарювання) експлуатувати об'єкти, з яких надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші, за умови дотримання встановлених відповідних нормативів граничнодопустимих викидів та вимог до технологічних процесів у частині обмеження викидів забруднюючих речовин протягом визначеного в дозволі терміну. Дозвіл видається суб'єкту господарювання - власнику стаціонарного джерела викиду, з якого надходять в атмосферне повітря забруднюючі речовини або їх суміші. Установа державної санітарно-епідеміологічної служби розглядає заяву та документи на отримання дозволу протягом 30 календарних днів з дати надходження документів та у разі відсутності зауважень готує висновок щодо видачі дозволу, який надається суб'єкту господарювання. У разі наявності зауважень документи повертаються суб'єкту господарювання з викладом їх змісту та зазначенням терміну повторного подання.

Відповідачем не надано суду документальних підтверджень усунення встановлених під час перевірки порушень.

Враховуючи встановлені під час перевірки порушення, суд дійшов висновку, що обставини адміністративної справи підтверджують необхідність застосування заходів реагування, а саме, тимчасової заборони (зупинення) експлуатації джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме АЗС №1 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Антрацитівське шосе, 26, на території встановлено 3 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 4 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 1 пістолетом кожна, АЗС №3 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Луганське шосе, 29, на території встановлено 4 підземних ємкості для зберігання палива (бензин А-80, бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 2 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х…, одна паливнороздаточна колонка «ШЕЛЬФ…» двостороння з 6 пістолетами. Друга паливнороздаточна колонка «ШЕЛЬФ…» двостороння з 8 пістолетами, АЗС №4 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Хрустальське шосе, 2, на території встановлено 4 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 2 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 4 пістолетом кожна, АЗС №6 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Челюскінцев, 50, На території встановлено 3 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо), 3 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 1 пістолетом кожна, до отримання відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

Таким чином, на підставі вищевикладеного, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги є законними та обґрунтованими, підтверджені доказами, які містяться в матеріалах справи, тому і підлягають задоволенню в повному обсязі.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства негайно виконуються постанови суду про повне або часткове зупинення роботи підприємств, окремих виробництв дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпеченої продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо це загрожує життю та/або здоров'ю людей.

Щодо вимоги позивача про зобов'язання його провести опломбування устаткування стосовно якого, було прийнято рішення про тимчасове зупинення, то вона залишається судом без задоволення, оскільки відповідно до приписів норм КАС України рішення може містити вимогу про зобов"язання відповідача вчинити певні дії. Зобов"язання рішенням до вчинення певних дій позивача нормами кодексу не передбачена та не відповідає самій суті визначення сторін процесу.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.1 ст.88 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Згідно з ч.2 ст.88 КАС України, якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, позовна заява залишається без розгляду або витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі.

Разом з позовною заявою позивачем було подано клопотання про відстрочення сплати судового збору.

Ухвалою Луганського окружного адміністративного суду від 12 червня 2014 року позивачу було відстрочено сплату судового збору до прийняття рішення у справі.

Відповідно до ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.

Згідно ст. 4 Закону України від 08 липня 2011 року № 3674-VI «Про судовий збір» за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру сплачується судовий збір у розмірі 0,03 розміру мінімальної заробітної плати.

Зважаючи, що позивача не звільнено від сплати судового збору, а ст.94 КАС України не передбачено їх стягнення з відповідача, суд прийшов до висновку про стягнення з позивача на користь Державного бюджету України судового збору у розмірі 73,08 грн.

Керуючись статтями 71, 88, 94, 158-163, 167, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов Державної екологічної інспекції у Луганській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «НК Гермес» про застосування заходів реагування задовольнити частково.

Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «НК Гермес» (код ЄДРПОУ 38349975, місцезнаходження: Луганська область, м. Красний Луч, вул. Хрустальське шосе,10) , наступні заходи реагування:

- тимчасово заборонити (зупинити) експлуатацію джерел викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, а саме:

АЗС №1 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Антрацитівське шосе, 26, на території встановлено 3 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 4 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 1 пістолетом кожна,

АЗС №3 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Луганське шосе, 29, на території встановлено 4 підземних ємкості для зберігання палива (бензин А-80, бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 2 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х…, одна паливнороздаточна колонка «ШЕЛЬФ…» двостороння з 6 пістолетами. Друга паливнороздаточна колонка «ШЕЛЬФ…» двостороння з 8 пістолетами,

АЗС №4 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Хрустальське шосе, 2, на території встановлено 4 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, бензин 95 ЕВРО, дизельне паливо), 2 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 4 пістолетом кожна,

АЗС №6 яка розташована за адресою м. Красний Луч, вул. Челюскінцев, 50, На території встановлено 3 наземних ємкості для зберігання палива (бензин А-92, бензин А-95, дизельне паливо), 3 паливнороздаточні колонки «ШЕЛЬФ….» № Х КЕД-Х-0,25-Х-Х… з 1 пістолетом кожна, до отримання відповідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря.

У задоволенні решти позовних вимог відмовити.

У відповідності до п.10 ч.1 ст.256 Кодексу адміністративного судочинства України постанова підлягає негайному виконанню.

Стягнути з Державної екологічної інспекції у Луганській області (91021, м. Луганськ, вул. А.Ліньова,85) витрати зі сплати судового збору при зверненні до суду з вимогами немайнового характеру в розмірі 73,08грн. (сімдесят три гривні 08 коп.)

Постанова суду може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

На підставі частини 3 статті 160 КАС України у судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Складення постанови у повному обсязі відкладено, про що згідно вимог частини 2 статті 167 КАС України повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частин постанови у судовому засіданні.

Постанову у повному обсязі складено та підписано 07 липня 2014 року.

Суддя А.М. Каюда

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2014
Оприлюднено15.07.2014
Номер документу39684500
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3937/14

Постанова від 02.07.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

Ухвала від 12.06.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

А.М. Каюда

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні