Ухвала
від 03.07.2014 по справі 824/2179/14-а
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

03 липня 2014 року м. Чернівці Справа №824/2179/14-а

Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лелюка О.П.,

за участю:

секретаря судового засідання Кіщук О.І.,

представника позивача Ксеннікова Д.С. та представника відповідача Рудик А.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» про призначення експертизи у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» до управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області про визнання дій протиправними та скасування витягів,

В С Т А Н О В И В:

В поданому до суду адміністративному позові товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс» просить суд визнати протиправними дії управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області під час здійснення оцінки земельних ділянок, які оформлені витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року по невірному застосуванню локального коефіцієнта на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони та сукупного коефіцієнта Км3; визнати протиправними та скасувати витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач вказує про те, що оскаржувані ним витяги складені з порушенням приписів законодавства без врахування факторів, які мають важливе значення для здійснення належного розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок, площами 0,1146 га та 0,5994 га, розташованих в м. Чернівці по вул. Заводській,37-А, що були надані Чернівецькою міською радою в оренду товариству з обмеженою відповідальністю «Продтранс» згідно договорів від 31 липня 2006 року.

Вважає, що відповідачем неправильно застосовані локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження земельних ділянок, що призвело до неправомірного розрахунку нормативної грошової оцінки цих земельних ділянок.

При цьому посилається на висновки оціночно-земельного експертного дослідження, проведеного Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз, від 08 травня 2014 року №1008 та №1009, згідно з якими у витягах з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року при визначенні локального коефіцієнту впливу на місцезнаходження земельних ділянок не враховано те, що ці земельні ділянки не знаходяться в зоні пішохідної доступності до громадського центру; не знаходяться у зоні пішохідної доступності до національних, зоологічних та дендрологічних парків, парків паняток садово-паркового мистецтва, зелених зон та ін.; не знаходяться в прирейковій зоні; не знаходяться в межах території оздоровчого або рекреаційного призначення; земельна ділянка площею 0,5994 га примикає до вулиці без твердого покриття.

Відповідач, не погоджуючись із заявленими позовними вимогами, надав суду заперечення у письмовій формі. Посилаючись на правомірність своїх дій та безпідставність позовних вимог, просив суд у задоволенні позову відмовити повністю. Зокрема, відповідачем вказувалось, що оскаржувані позивачем витяги розроблені з Технічної документації з грошової оцінки земель міста Чернівці, затвердженої рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510, та виконаної згідно договору від 08 серпня 2007 року №1178-07-2007 Українським державним науково-дослідним інститутом проектування міст «Дніпромісто». При цьому така документація розроблена відповідно до положень Порядку грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженого наказом Державного комітету України по земельних ресурсах, Міністерства аграрної політики України, Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України, Української академії аграрних наук від 27 січня 2006 року № 18/15/21/11 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 квітня 2006 року за № 388/12262.

Також зазначає, що управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області не виконувало розрахунок нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка надана в користуванню позивачу, а лише формувало витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку. До повноважень управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області не входить оцінка земельних ділянок.

Вказує, що при формуванні оскаржуваних витягів враховувались локальні коефіцієнти, як для земельних ділянок, розташованих в зоні магістралей підвищеного місто формуючого значення, в зоні пішохідної доступності до зовнішнього пасажирського транспорту, зоні примикання до відводу залізниці по 0,1, і локальні коефіцієнти визначались на основі схем прояву локальних факторів оцінки (електронна програма).

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав, наведених у позовній заяві. Додатково пояснив, що земельна ділянка площею 5994 кв.м, кадастровий номер 7310136900:40:001:0013 примикає до вулиці без твердого покриття, оскільки відстань до вулиці з твердим покриттям (вул. Заводська) становить 240м. Також зазначив, що земельна ділянка не примикає до відводу залізниці, не має під'їзної залізничної колії, а відтак при розрахунку грошової оцінки земельної ділянки даний коефіцієнт не повинен застосовуватись.

Крім цього, представник позивача заявив суду клопотання про призначення земельно-технічної експертизи у даній справі.

В обґрунтування заявленого клопотання вказував про те, що при проведенні Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз оціночно-земельного експертного дослідження, на висновки якого він посилається в обґрунтування свого позову, не було враховано Технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці, затверджену рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510. До того ж, у висновку від 08 травня 2014 року №1009, на відміну від висновку за №1008, не вказано сукупний коефіцієнт Км3.

Просить суд на вирішення експерта поставити наступні питання:

- Чи правильно застосовано управлінням Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням?

- Яка нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а?

- Чи правильно застосовано управлінням Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням?

- Яка нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а?

Крім цього, просить суд проведення експертизи доручити Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз, а витрати на її проведення покласти на товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс».

Відповідач проти задоволення клопотання та призначення у даній справі земельно-технічної експертизи заперечував. Вказав про її недоцільність і про правомірність дій управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області під час здійснення оцінки земельних ділянок, які оформлені витягами з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року та №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року, а також про правильне застосування локального коефіцієнта на місцезнаходження земельної ділянки у межах економіко-планувальної зони і сукупного коефіцієнта Км3.

Розглянувши клопотання позивача, заслухавши пояснення осіб, які з'явились в судове засідання, та перевіривши матеріали справи, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до положень статті 81 Кодексу адміністративного судочинства України для з'ясування обставин, що мають значення для справи і потребують спеціальних знань у галузі науки, мистецтва, техніки, ремесла тощо, суд може призначити експертизу. Особи, які беруть участь у справі, мають право просити суд призначити експертизу і доручити її проведення відповідній експертній установі або конкретному експерту, а також такі особи мають право подати суду питання, на які потрібна відповідь експерта.

Враховуючи, що при проведенні Львівським науково-дослідним інститутом судових експертиз оціночно-земельного експертного дослідження по заяві товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» не було враховано Технічну документацію з грошової оцінки земель міста Чернівці, затверджену рішенням Чернівецької міської ради від 12 лютого 2008 року №510, а також зважаючи на те, що для з'ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання, з метою з'ясування цих обставин, для всебічного, повного та об'єктивного розгляду даної справи, суд вважає за можливе призначити у даній справі земельно-технічну (оціночно-земельну) експертизу.

Проведення такої експертизи суд вважає за необхідне доручити Львівському науково - дослідному інституту судових експертиз, який згідно Додатку № 1 до Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року № 1950/5), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02 січня 2013 року за № 1/22533, територіально обслуговує Чернівецьку область.

При визначенні питань, за якими має бути проведена експертиза, судом було взято до уваги питання, подані позивачем, з урахуванням предмету спору, а також Науково-методичних рекомендації з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 08 жовтня 1998 року № 53/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 26 грудня 2012 року № 1950/5).

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи до одержання її результатів.

З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність підстав для призначення у даній справі експертизи та зупинення провадження у справі до одержання її результатів.

Керуючись статтями 81, 156, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України,

У Х В А Л И В :

1.Клопотання товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» про призначення експертизи задовольнити.

2.Призначити у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Продтранс» до управління Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області про визнання дій протиправними та скасування витягів земельно-технічну (оціночно-земельну) експертизу.

3.Проведення експертизи доручити Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

4.На вирішення експерта поставити наступні питання:

- Чи правильно застосовано управлінням Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №48/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням?

- Яка нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0013, загальною площею 5994 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а?

- Чи правильно застосовано управлінням Держземагенства у м.Чернівцях Чернівецької області при проведенні розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а, локальні коефіцієнти впливу на місцезнаходження ділянки, зазначені у Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку №47/02-1/9-14 від 23 січня 2014 року в порівнянні з фактичним її розташуванням?

- Яка нормативна грошова оцінка земельної ділянки кадастровий номер: 7310136900:40:001:0012, загальною площею 1146 кв.м., що знаходиться за адресою: м. Чернівці, вул. Заводська, 37-а?

5.Попередити експерта про кримінальну відповідальність, передбачену статтями 384 та 385 Кримінального кодексу України , за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов'язків.

6.Матеріалами справи №824/2179/14-а надіслати Львівському науково-дослідному інституту судових експертиз.

7.Зобов'язати сторін надати експерту усі необхідні документи для вирішення поставлених перед ним питань.

8.Витрати, пов'язані із проведенням земельно-технічної (оціночно-земельної) експертизи покласти на товариство з обмеженою відповідальністю «Продтранс».

9.Зупинити провадження у даній справі за 824/2179/14-а до одержання судом результату експертизи.

10. Зобов'язати Львівський науково-дослідний інститут судових експертиз надати суду та сторонам після закінчення судової експертизи експертний висновок.

Ухвала набирає законної сили в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.П. Лелюк

Ухвала у повному обсязі складена 07 липня 2014 року.

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2014
Оприлюднено15.07.2014
Номер документу39684561
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —824/2179/14-а

Ухвала від 06.04.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Постанова від 14.05.2015

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 03.07.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

Ухвала від 11.06.2014

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Лелюк Олександр Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні