Постанова
від 07.07.2014 по справі 809/2009/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"07" липня 2014 р. Справа № 809/2009/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Матуляка Я.П.,

при секретарі Бойко Л.М.,

за участю представника позивача - Яцківа В.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Верховинському районі ГУ Міндоходів в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-швейцарське підприємство "Верховинська лісова компанія" про стягнення заборгованості в сумі 65724,63 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

20 червня 2014 року Державна податкова інспекція в Верховинському районі Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулася з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-швейцарське підприємство "Верховинська лісова компанія" (далі - відповідач) про стягнення податкового боргу в сумі 65724,63 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення обов'язку встановленого підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, статтею 36 Податкового кодексу України не сплатив орендну плату з юридичних осіб. Всього відповідачем утворено 65724,63 гривень податкового боргу, в тому числі 6521,09 гривень пені.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав викладених у позовній заяві, позов просив задовольнити. Крім того, звернув увагу суду на ту обставину, що при підготовці даного адміністративного позову було допущено описку. А саме, в обґрунтуванні розміру позовних вимог вказано зобов?язання на загальну суму 65 724,63 грн., в той час як у прохальній частині позовної заяви зазначено суму, яка підлягає до стягнення - 59 203,54 грн., тобто без урахування пені в розмірі 6521,63 грн.

Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений. Правом подання письмового заперечення проти заявленого позову не скористався.

Як наслідок, суд прийшов до висновку про можливість розгляду даної справи за відсутності представника відповідача на підставі ч.4 ст.128 КАС України.

Заслухавши пояснення представника позивача, розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши докази, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-швейцарське підприємство "Верховинська лісова компанія" згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців 14.04.2000 року зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності та на даний час взяте на облік Державною податковою інспекцією в Верховинському районі як платник податків.

Відповідно до даних обліку Державної податкової інспекції в Верховинському районі податковий борг відповідача перед бюджетом станом на 16.06.2014 року становить 65724,63 гривень.

Як встановлено судом, на підставі акту камеральної перевірки за №207/153/30917748 від 08.11.2013 року (а.с.20), державною податковою інспекцією в Верховинському районі прийнято податкове повідомлення-рішення за №0003661500 від 08.11.2013 року, яким визначено суму грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 4752,56 гривень (а.с.21);

на підставі акту камеральної перевірки за №328/15/30917748 від 30.05.2014 року (а.с.17-18), державною податковою інспекцією в Верховинському районі прийнято податкове повідомлення-рішення за №0002651500 від 30.05.2014 року, яким визначено суму грошового зобов'язання по орендній платі з юридичних осіб за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 917,01 гривень (а.с.19);

Крім того податковий борг з орендної плати з юридичних осіб підтверджується податковими деклараціями з плати за землю за №1300001991 від 20.02.2013 року та за №1400002646 від 20.02.2014 року самостійно поданими відповідачем на загальну суму 53533,97 грн.

Також за відповідачем рахується пеня, яка обліковується на особовому рахунку в розмірі 6521,09 гривень.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно статті 8 Податкового кодексу України в Україні встановлюються загальнодержавні та місцеві податки та збори (пункт 8.1). До загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом (пункт 8.2). До місцевих належать податки та збори, що встановлені відповідно до переліку і в межах граничних розмірів ставок, визначених цим Кодексом, рішеннями сільських, селищних і міських рад у межах їх повноважень, і є обов'язковими до сплати на території відповідних територіальних громад (пункт 8.3).

Згідно підпункту 9.1.2 пункту 9.1 статті 9 Податкового кодексу України до загальнодержавних податків належать плата за землю.

Підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно статті 269 Податкового кодексу України платниками податку за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв); землекористувачі.

У відповідно до статті 270 цього Кодексу об'єктами оподаткування є: земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні.

Відповідно пункту 288.1. статті 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни (пункт 288.1.)

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (пункт 288.2.). Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (пункт 288.4.). Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди (пункт 288.5.).

Згідно пункту 288.7 статті 288 цього ж Кодексу податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу.

Статтею 285 даного Кодексу передбачено, що базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік. Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв'язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців).

Згідно пункту 287.3 статті 287 цього Кодексу податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до статті 290 Податкового кодексу України плата за землю зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю.

Згідно статті 31 Податкового кодексу України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно. Момент виникнення податкового обов'язку платника податків, у тому числі податкового агента, визначається календарною датою. Строк сплати податку та збору обчислюється роками, кварталами, місяцями, декадами, тижнями, днями або вказівкою на подію, що повинна настати або відбутися. Строк сплати податку та збору встановлюється відповідно до податкового законодавства для кожного податку окремо.

Відповідно пункту 36.1 статті 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.

Згідно підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що заявлена до стягнення сума заборгованості є узгодженою та являється податковим боргом відповідача перед бюджетом. Вказана обставина підтверджується наявними в матеріалах справи копіями декларацій, копіями корінців податкових повідомлень рішень, довідкою про стан заборгованості та іншими матеріалами справи.

Пунктом 56.11 статті 56 Податкового кодексу України передбачено, що не підлягає оскарженню податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків.

Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання зі сплати орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності в розмірі 65724,63 гривень, є податковим боргом відповідача, який в тому числі, в частині коштів визначених у податкових деклараціях, ним самостійно визначений та не сплачений.

Згідно статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно підпункту 20.1.18. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідачем доказів погашення заборгованості на час розгляду справи в суді, не представлено.

Таким чином, суд приходить до висновку, що адміністративний позов Державної податкової інспекції в Верховинському районі Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-швейцарське підприємство "Верховинська лісова компанія" про стягнення податкового боргу в розмірі 65724,63 гривень підлягає до задоволення в повному обсязі.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків в обслуговуючих банках та за рахунок готівки Товариства з обмеженою відповідальністю "Спільне українсько-швейцарське підприємство "Верховинська лісова компанія" (код ЄДРПОУ 30917748) в дохід бюджету кошти на погашення податкового боргу в розмірі 67 724 (шістдесят п'ять тисяч сімсот двадцять чотири) грн. 63 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя /підпис/ Матуляк Я.П.

Постанова складена в повному обсязі 09.07.2014 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено15.07.2014
Номер документу39690580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2009/14

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

Ухвала від 23.06.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Матуляк Я.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні