Постанова
від 09.07.2014 по справі 805/7264/14
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

09 липня 2014 р. Справа № 805/7264/14

приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка М.І., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» про стягнення заборгованості з відшкодування виплачених сум на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з березня 2014 року по травень 2014 року у розмірі 156 669,37 гривень, -

В С Т А Н О В И В:

Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька (далі - позивач) звернулось до суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» (далі - відповідач) про стягнення заборгованості з відшкодування виплачених сум на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з березня 2014 року по травень 2014 року у розмірі 156 669,37 гривень, мотивуючи свої вимоги тим, що в управлінні Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька відповідач зареєстрований платником страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Згідно розрахунку суми позову підприємство має заборгованість перед Пенсійним фондом з сум витрат на виплату пенсій, яка складає різницю між сумою пенсій, призначених відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у розмірі 156 669,37 гривень. Просили стягнути з відповідача на свою користь зазначену суму боргу.

Представник позивача Гришина В.В. надала заяву, в якій позовні вимоги підтримала та просила розглянути справу в порядку письмового провадження.

Представник відповідача у судове засідання призначене на 09.07.2014 о 12 год. 00 хв. повторно не прибув, про дату, час та місце слухання справи був повідомлений судом належним чином. 08.07.2014 через відділ діловодства та документообігу представник відповідача надав клопотання про відкладення розгляду справи у зв'язку з неможливістю явки представника відповідача.

Відповідно до частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

Представник відповідача не додав до свого клопотання про відкладення розгляду справи доказів неможливості явки свого представника, крім того, суд вже відкладав розгляд справи з тих самих підстав з 03.07.2014 до 09.07.2014.

Згідно з частиною 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за відсутності представника відповідача у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

У відповідності до п. 12 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самовпорядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.

Згідно п. 1, 3 «Положення про Пенсійний фонд України», затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011 (далі - Положення), Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, забезпечує реалізацію державної політики з питань пенсійного забезпечення та збору, ведення обліку надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Позивач - Управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька, є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього п. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.

У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.

Відповідач - Публічне акціонерне товариство «Дондіпрошахт» (код ЄДРПОУ 05400632, адреса: 83001, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, буд. № 125), зареєстроване в установленому законом порядку в якості юридичної особи, що підтверджується спеціальним витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з веб-сайту Державного підприємства «Інформаційно-ресурсний центр», доступ до якого запроваджено на підставі Наказу Міністерства юстиції України від 19.08.2011 року № 2009/5 «Про організацію доступу до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

У відповідності до вказаного витягу, до видів діяльності Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» належить:

- діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного Консультування в цих сферах (код КВЕД 71.12);

- дослідження й експериментальні розробки у сфері інших природничих і технічних наук (основний) (код КВЕД 72.19).

Відповідач є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

У відповідності зі ст.2 Бюджетного кодексу України бюджетні установи - органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими. Кошторис - основний плановий фінансовий документ бюджетної установи, яким на бюджетний період встановлюються повноваження щодо отримання надходжень і розподіл бюджетних асигнувань на взяття бюджетних зобов'язань та здійснення платежів для виконання бюджетною установою своїх функцій та досягнення результатів, визначених відповідно до бюджетних призначень.

Науковим працівникам пенсії призначаються згідно ст. 24 Закону України «Про науково і науково-технічну діяльність».

У відповідності до ст. 24 вказаного Закону, різниця між сумою призначеної пенсії за цим Законом та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується:

- для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів ІІІ - IV рівнів акредитації - за рахунок коштів державного бюджету;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом;

- для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

На виконання наведеної норми Закону Кабінетом Міністрів України було прийнято постанову від 13.12.2000 р. № 1826 «Про затвердження Порядку фінансування та виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних бюджетних установ і організацій, науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств і організацій згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи» (далі - Порядок).

Пунктами 2 і 3 цього Порядку визначено,що фінансування витрат на виплату різниці у розмірі пенсії працівникам державних бюджетних установ і організацій здійснюється за рахунок коштів державного бюджету, що передаються до Пенсійного фонду на фінансування пенсій, призначених за різними пенсійними програмами, а фінансування витрат на виплату різниці у розмірі пенсії працівниками державних не бюджетних підприємств і організацій здійснюється за рахунок коштів цих підприємстві організацій, які сплачують Пенсійному фонду кошти на виплату зазначеної різниці.

Постанова Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 р. № 1826 про затвердження зазначено Порядку втратила чинність 09.04.2004 р. одночасно з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 24.03.2004 р. № 372 «Про затвердження Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність», та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи.

Згідно зазначеного Порядку за рахунок коштів державного бюджету фінансується 50 відсотків різниці у розмірі пенсії наукових (науково-педагогічних) працівників державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації у розрахунку на одну особу. Інша частина фінансується за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів.

Фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III-IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації.

Розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення.

Зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

Судом встановлено, що за період за період з березня 2014 року по травень 2014 року відповідачу було направлено повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову та науково-технічну діяльність і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів.

З повідомлень про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсій, призначеною відповідно до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законів, вбачається, що різниця між сумою пенсії, призначеної як науковому працівнику, та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у відношенні пенсіонерів за період березня 2014 року по травень 2014 року складає 156 669,37 гривень, що підтверджується розрахунком відшкодування наукових пенсій Публічним акціонерним товариством «Дондіпрошахт» згідно з Законом України «Про наукову та науково-технічну діяльність» та карткою особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій науковим працівникам державного не бюджетного підприємства, яка на час розгляду справи відповідачем не сплачена.

З урахуванням встановлених обставин у справі, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» про стягнення заборгованості з відшкодування виплачених сум на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з березня 2014 року по травень 2014 року у розмірі 156 669,37 гривень підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 17-20, 69-72, 86, 94, 158-164, 167, 254, 257 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька до Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» про стягнення заборгованості з відшкодування виплачених сум на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з березня 2014 року по травень 2014 року у розмірі 156 669,37 гривень, - задовольнити повністю.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Дондіпрошахт» (код ЄДРПОУ 05400632, р/р 26004015110119 у філії ВАТ Укрексімбанк м. Донецьк, МФО 334817, адреса: 83001, Донецька область, м. Донецьк, вул. Артема, буд. № 125) на користь управління Пенсійного фонду України у Ворошиловському районі м. Донецька (код ЄДРПОУ 203770072, р/р 25603301200 у ДОУ ВАТ «Державний ощадний банк України», МФО 335106) заборгованість з відшкодування виплачених сум на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України «Про наукову і науково-технічну діяльність» і сумою пенсій, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період з березня 2014 року по травень 2014 року у розмірі 156 669 (сто п'ятдесят шість тисяч шістсот шістдесят дев'ять) гривень 37 копійок.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.07.2014
Оприлюднено15.07.2014
Номер документу39704832
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/7264/14

Постанова від 09.07.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 18.06.2014

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні