ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І м е н е м У к р а ї н и
30 травня 2014 рокум. Ужгород№ 807/1473/14 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Луцович М.М.
при секретарі судового засідання - Симканич Ю.В.
за участю сторін:
представника позивача: Кіш А.С.;
представника відповідача - Гей Р.Г.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Закарпатського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТОВ "Угоча Пріорбуд" про стягнення адміністративно-господарських санкцій у розмірі 9490,91 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До Закарпатського окружного адміністративного суду звернулося Закарпатське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів з позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю "Угоча Пріорбуд", якою просить стягнути з відповідача 9490,91 грн. адміністративно-господарських санкцій за недотримання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
Позовні вимоги мотивовані наступним. Відповідно до статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» № 875 (надалі Закон України № 875) для підприємств, установ і організацій встановлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4 відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця. Відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2013 рік вбачається, що відповідач вимогу Закону України № 875 щодо нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів не виконав. Згідно рядка 03 звіту, кількість інвалідів які повинні працювати на підприємстві відповідно до вимог ст. 19 Закону № 875 становить 1 особа, в той же час, згідно рядка 02 звіту, на підприємстві протягом 2013 року середньооблікова кількість інвалідів становила 0 осіб. У зв'язку з цим до відповідача застосовано адміністративно-господарську санкцію у розмірі середньої річної заробітної плати у ТОВ "Угоча Пріорбуд" за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав з мотивів, що наведені в позовній заяві.
Представник відповідача просив суд задовольнити позов частково у зв'язку з тим, що до травня 2013 року на підприємстві працював інвалід.
З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає до задоволення з огляду на наступне.
В судовому засіданні встановлено, що 27.02.2014 року ТОВ "Угоча Пріорбуд" подало до Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт форми 10-ПІ про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2013 рік (а.с. 6). Відповідно до рядка 01 звіту середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу становить 11 осіб. Відповідно до рядка звіту 02 середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність становить 0 осіб.
Тобто відповідачем відповідно до нормативу не працевлаштовано інваліда в кількості однієї особи.
Разом з тим представник відповідача під час судового засідання та повідомив суду, що до травня 2013 року на підприємстві працював один інвалід а саме гр. ОСОБА_3 який звільнився за власним бажанням з 08.05.2013 року, що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами (а.с.24-43), у зв'язку з чим відповідач просив суд позов задовольнити частково.
Суд відхиляє такі доводи відповідача щодо часткового виконання ним норм Закону №875 виходячи з наступного.
Відповідно «Інструкції щодо заповнення форми № 10-ПІ (річна) «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів»», затвердженої наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 10.02.2007р. № 42, а саме пунктів 3.1. - 3.4. середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за рік (рядки звіту 01 та 02) визначається відповідно до пункту 3.2. Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Державного комітету статистики України від 28.09.2005р. № 286. А саме: середньооблікова кількість штатних працівників розраховується на підставі щоденних даних про облікову кількість штатних працівників, які повинні уточнюватись відповідно до наказів про прийом на роботу, переведення працівника на іншу роботу та припинення трудового договору. Середньооблікова кількість штатних працівників за місяць обчислюється шляхом підсумовування кількості штатних працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число, (для лютого - по 28 або 29), включаючи, вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.
Середньооблікова кількість штатних працівників за період з початку року обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули з початку року до звітного місяця включно, та ділення одержаної суми на кількість місяців у цьому періоді, тобто відповідно на 12 місяців.
Отже, розрахунок середньооблікової кількості інвалідів на ТОВ «Угоча Пріорбуд», буде наступним. Згідно поданих до матеріалів справи доказів, інвалід працював на підприємстві з 2011 року по 08 травня 2013р., отже: в січні інвалід пропрацював 31 день (середньооблікова кількість за місяць - 1 особа (31:31= 1); в лютому 28 днів - середньооблікова теж 1 особа, аналогічно - в квітні 30 днів = 1 особа, а в травні вже середньооблікова становила 0 осіб, оскільки інваліда було звільнено (7 відпрацьованих днів : 31 день = 0), так і 0 за червень - грудень 2013 року.
Відповідно, середньооблікова чисельність на ТОВ «Угоча Пріорбуд» за весь 2013 рік складатиме - 1(січень - 31) + 1(лютий - 28) + 1(березень - 31) + 1(квітень - 30) + 0(травень - 4) + 0 (червень) + 0 (липень) + 0 (серпень) + 0 (вересень) + 0 (жовтень) + 0 (листопад) + 0 (грудень) = 4 місяці або 124 дні / 12 місяців або 365 днів = 0,33. = 0.
Отже, середньооблікова чисельність інвалідів на ТОВ «Угоча Пріобуд» склала 0 осіб.
Таким чином, виходячи з вимог Інструкції зі статистики кількості працівників для того, щоб у роботодавця зарахувалось виконання 4% нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів, інвалід повинен пропрацювати не менше 6 місяців і одного дня - (31 + 28 + 31 + 30 + 31 + 30 + 1) = 182 / 365 = 0,5, що становить 1 особу.
Відповідно до статті 19 частини 7 Закону України № 875 обов'язок контролю за виконанням нормативів робочих місць покладено на відділення Фонду соціального захисту інвалідів.
Відповідно до статті 19 частин 1-3 Закону України № 875 для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Вказані суб'єкти, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, і забезпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюється до цілого значення, а також самостійно здійснюють працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць виходячи з вимог статті 18 цього Закону.
Відповідно до статті 18 Закону України № 875 (в редакції Закону України від 23 лютого 2006 року за № 3483) забезпечення прав інвалідів на працевлаштування та оплачувану роботу, в тому числі з умовою про виконання роботи вдома, здійснюється шляхом їх безпосереднього звернення до підприємств, установ, організацій чи до державної служби зайнятості. Підбір робочого місця здійснюється переважно на підприємстві, де настала інвалідність, з урахуванням побажань інваліда, наявних у нього професійних навичок і знань, а також рекомендацій медико-соціальної експертизи. Підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 20 частини 1 Закону України № 875 підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.
Відповідно до статті 19 частини 5 Закону України № 875 виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Оскільки середньорічна заробітна плата штатного працівника у ТОВ "Угоча Пріорбуд" в 2013 році становила 18981,82 грн. (то за не працевлаштування інвалідів у необхідній кількості, а отже невиконання нормативу відповідач повинен сплатити в дохід Державного бюджету 18981,82:2=9490,91 грн.
Відповідно до статті 20 частини 4 Закону України № 875 адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Оскільки відповідачем самостійно не здійснено працевлаштування інвалідів у рахунок нормативів робочих місць та у зв'язку з цим, самостійно не сплачено адміністративно-господарські санкції у розмірі та в строки передбачені статтею 20 вказаного Закону, то позовні вимоги слід задовольнити.
Керуючись статтями 11, 70, 71, 72, 86, 160-163 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву Закарпатського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Угоча Пріорбуд" (90365, Виноградівський район, с.. Неветленфолу, вул. Маяковського, 14, код 35936152) адміністративно-господарські санкції у розмірі 9490,91 грн. (дев'ять тисяч чотириста дев'яносто грн. 91 коп.) грн..
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
СуддяМ.М. Луцович
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2014 |
Оприлюднено | 15.07.2014 |
Номер документу | 39707753 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні