Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
11 липня 2014 р. Справа № 805/7679/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бойка М.І., розглянувши в порядку письмового провадження в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька до Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2014 р. по 25.06.2014 р. у розмірі 357 845,18 гривень, -
В С Т А Н О В И В:
Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька звернулось до суду з позовом до Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2014 р. по 25.06.2014 р. у розмірі 357 845,18 гривень мотивуючи свої вимоги тим, що відповідач повинен був відшкодувати до 25 числа щомісяця місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, по працівниках підприємства, яким призначено пенсію. За період з 01.01.2014 р. по 25.06.2014 р. відповідач має заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2 по працівниках підприємства в сумі 357 845,18 гривень, яка підтверджується відповідними розрахунками. Позивач просить стягнути з відповідача зазначену суму фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій.
Представник позивача через відділ діловодства та документообігу надала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами (а.с. 195).
Представник відповідача через відділ діловодства та документообігу надала заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами (а.с.193). Крім того, 09.07.2014 р. через відділ діловодства та документообігу відповідач надав заяву, в якій позовні вимоги визнав у повному обсязі та просив встановити спосіб та порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення виконання рішення на 120 місяців (а.с.158 - 192).
Відповідно до частини 1 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України, позивач може відмовитися від адміністративного позову, а відповідач - визнати адміністративний позов протягом всього часу судового розгляду, зробивши усну заяву. Якщо відмову від адміністративного позову чи визнання адміністративного позову викладено в адресованій суду письмовій заяві, ця заява приєднується до справи.
Частиною 3 статті 136 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що судове рішення у зв'язку з визнанням адміністративного позову ухвалюється за правилами, встановленими статті 112 цього Кодексу.
Згідно вимог статті 112 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, у разі повного визнання відповідачем адміністративного позову і прийняття його судом приймається постанова суду про задоволення адміністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Таким чином, суд приймає визнання представником відповідача адміністративного позову, оскільки дії відповідача не суперечать закону і не порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
За таких обставин та враховуючи приписи частин 4 та 6 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає за можливе розглянути дану адміністративну справу за відсутності представника відповідача у порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши письмові докази по справі, суд прийшов до висновку про визнання позову обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню.
Судом встановлено, що позивач є органом виконавчої влади, який в цих правовідносинах здійснює повноваження, покладені на нього ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», Положенням про Пенсійний фонд України, затвердженим Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011.
У відповідності до ст. 12 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», у період до перетворення Пенсійного фонду України в неприбуткову самоврядну організацію він функціонує як центральний орган виконавчої влади на підставі норм цього Закону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пенсійний фонд України, яке затверджує Президент України. Бюджет Пенсійного фонду України в зазначений період затверджує Кабінет Міністрів України.
Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 384/2011, Пенсійний фонд України є центральним органом виконавчої влади, що здійснює керівництво та управління солідарною системою загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, провадить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, призначає пенсії та готує документи для їх виплати, забезпечує своєчасне і в повному обсязі фінансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідно із законодавством здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України, здійснює контроль за цільовим використанням коштів Пенсійного фонду України. Діяльність Пенсійного фонду України спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра праці та соціальної політики України.
Згідно ст. 15 Положення, Пенсійний фонд України здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку головні управління Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах.
У відповідності до п. 5 ст. 4 вказаного Положення, Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань організовує, координує та контролює роботу органів Пенсійного фонду України щодо, зокрема, забезпечення додержання підприємствами, установами, організаціями та громадянами законодавства про пенсійне забезпечення; забезпечення збирання та акумулювання страхових внесків, інших надходжень до бюджету Пенсійного фонду України відповідно до законодавства; стягнення у передбаченому законодавством порядку своєчасно не сплачених сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування; призначення і виплати пенсій; забезпечення повного та своєчасного фінансування витрат на виплату пенсій, допомоги на поховання та інших соціальних виплат, що здійснюються за рахунок коштів Пенсійного фонду України.
Згідно з п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» підприємства та організації з коштів, призначених на оплату праці, вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, крім тих, що були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України, починаючи з дня набрання чинності цим Законом, у розмірі 20 відсотків з наступним збільшенням її щороку на 10 відсотків до 100-відсоткового розміру відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку цих пенсій до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону.
Процедура реєстрації та обліку платників внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування (далі - страхові внески), обчислення і сплати страхових внесків та інших платежів до бюджету Пенсійного фонду України підприємствами, установами, організаціями (далі - Підприємства) незалежно від форм власності, виду діяльності і господарювання та фізичними особами, нарахування і сплати фінансових санкцій та пені, подання страхувальниками звітності управлінням Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах (далі - органи Пенсійного фонду України) визначається Інструкцією про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663.
Відповідач Публічне акціонерне товариство «Рутченківський завод «Гормаш» - відповідно до п. 2.1.1 вказаної Інструкції є платником страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.
У відповідності до п. 6.1 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16 січня 2004 р. за № 64/8663, відшкодуванню підлягають витрати Пенсійного фонду на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» в таких розмірах: - для платників, зазначених у підпункті 2.1.1 пункту 2.1 цієї Інструкції (крім тих, які є платниками фіксованого сільськогосподарського податку), - також 100 відсотків фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених відповідно до абзацу першого частини 2 Прикінцевих положень Закону застрахованим особам, які працювали або працюють на роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах.
Відповідно до п. 6.4 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої Постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 № 21-1, розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається відділами доходів органів Пенсійного фонду України щорічно в повідомленнях про розрахунок сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом 10 днів з новопризначених пенсій.
Таким чином, відповідач має відшкодовувати позивачу фактичні витрати з виплати та доставки пільгових пенсій.
Згідно п. 6.8 вищевказаної Інструкції, підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в повідомленні місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Як вбачається з розрахунків позивача, що складалися протягом спірного періоду з 01.01.2014 по 25.06.2014 відповідач має заборгованість з покриття фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за Списком № 2 по працівникам підприємства в розмірі 357 845,18 гривень.
Оскільки в результаті несплати фактичних витрат на виплату і доставку пільгових пенсій відповідач має заборгованість в розмірі 357 845,18 гривень, суд приходить до висновку, що з відповідача на користь позивача необхідно стягнути зазначену суму.
Одночасно з цим, щодо заяви Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш» про встановлення способу і порядку виконання судового рішення шляхом розстрочення виконання судового рішення на 120 місяців згідно з графіком, суд враховує наступне.
За приписом ч.1 ст.257 Кодексу адміністративного судочинства України у разі необхідності спосіб, строки і порядок виконання можуть бути визначені у самому судовому рішенні.
В обґрунтування заяви відповідач зазначає, що Публічне акціонерне товариство «Рутченківський завод «Гормаш» не має можливості наразі погасити борг на користь позивача одноразово, у зв'язку з відсутністю достатніх грошових коштів на рахунках відповідача і складним фінансово-економічним становищем підприємства.
Як вбачається з графіку погашення заборгованості, відповідач просить розстрочити сплату заборгованості у розмірі 357 845,18 гривень на 120 місяців, починаючи з серпня 2014 року (а.с. 159).
До заяви про встановлення способу і порядку виконання судового рішення відповідачем було додано звіт про фінансовий стан підприємства станом на 31 грудня 2013 року (а.с.165 - 166), довідку про залишок коштів на розрахункових рахунках від 26.05.2014 № 665/5/52-3 (а.с. 168), повідомлення про сплату розстрочених сум від 08.07.2014 № 10262/02 (а.с. 169), догорів оренди від 01.09.2013 № 0109-а з додатками (а.с. 170 - 175), лист Міністерства вугільної промисловості України від 15.10.2013 № 2/34-3799 (а.с. 176), таблиця з розрахунком загальної заборгованості підприємства (а.с. 188 - 189).
Позивач не заперечував проти розстрочення виконання постанови згідно графіку, що підтверджується заявою від 10.07.2014 № 10286/08 (а.с. 196).
З огляду на наведене, суд дійшов висновку про важке фінансове становище Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш», що підтверджується письмовими доказами у справі, а стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2014 по 25.06.2014 у розмірі 357 845,18 гривень може призвести до дестабілізації роботи підприємства.
Враховуючи викладене, на момент розгляду справи наявна необхідність встановлення способу і порядку виконання судового рішення шляхом розстрочення сплати заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2014 по 25.06.2014 у розмірі 357 845,18 гривень рівними частинами на 120 місяців, а саме: 2 982,00 гривень щомісячно, а в останній місяць - 2 987,18 гривень.
Відповідно до ч.4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не підлягають стягненню.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72, 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька до Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01.01.2014 по 25.06.2014 у розмірі 357 845,18 гривень - задовольнити повністю.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства «Рутченківський завод «Гормаш» (ЄДРПОУ 00176383, адреса: 83025, Донецька область, м. Донецьк, Кіровський район, вул. Петровського, буд. № 74) на користь Управління Пенсійного фонду України в Кіровському районі м. Донецька (ЄДРПОУ 21982562, р/р 256043012003 у ВАТ ДОУ «Державний ощадний банк України», МФО 335106, адреса: 83011, м. Донецьк, вул. Кірова, 215) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за списком № 2 за період з 01 січня 2014 року по 25 червня 2014 року у розмірі 357 845 (триста п'ятдесят сім тисяч вісімсот сорок п'ять) гривень18 копійок.
Встановити спосіб і порядок виконання судового рішення шляхом розстрочення, починаючи з серпня 2014 року, на 120 (сто двадцять) місяців наступним чином: з серпня 2014 року по червень 2024 року по 2 982,00 гривень щомісячно, а в липні 2024 року - 2 987,18 гривень з моменту набрання постановою законної сили.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч.3 ст.160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених ч.4 ст.167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суддя Бойко М.І.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2014 |
Оприлюднено | 15.07.2014 |
Номер документу | 39711397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Бойко М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні