ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10 червня 2014 р. м. Чернівці Справа №824/631/14-а
Чернівецький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Григораша В.О.;
секретаря судового засідання - Сопко В.Ю.;
за участю:
представника позивача - ОСОБА_1;
представника відповідача 1 - не з`явився;
представника відповідача 2 - Богайчука І.Є.;
представника третіх осіб 1, 2 - Чайки С.В.;
представник третьої особи 3 - не з`явився;
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Хотинської районної громадської правозахисної організації "ЩИТ" в інтересах гр. ОСОБА_4 (позивач) до Ворничанської сільської ради (відповідач 1), Хотинського комунального районного бюро технічної інвентаризації (відповідач 2), за участі третіх осіб - Хотинської районної спілки споживчих товариств (третя особа 1), Хотинського об'єднання громадського харчування (третя особа-2), Хотинської районної державної адміністрації (третя особа 3) про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення, -
ВСТАНОВИВ:
В поданому до суду адміністративному позові Хотинська районна громадська правозахисна організація "ЩИТ" в інтересах гр. ОСОБА_4 просила суд: визнати протиправним та скасувати рішення №40 від 11.12.2002 року "Про оформлення права власності" та рішення №11 від 02.04.2003 року "Про оформлення права власності" виконавчого комітету Ворничанської сільської ради Хотинського району Чернівецької області; визнати протиправними дії Хотинського комунального районного бюро технічної інвентаризації щодо реєстрації прав власності на не прийнятий у встановленому порядку в експлуатацію об'єкт нерухомості, розташований за адресою: АДРЕСА_1, за Хотинською районною спілкою споживчих товариств та Спільним підприємством Хотинське об'єднання громадського харчування, у цілій частині за кожним власником; визнати недійсними свідоцтва про право власності на нерухоме майно, розташоване за адресою: АДРЕСА_1, видані виконавчим комітетом Ворничанської сільської ради 17.12.2002 року Спільному підприємству Хотинське об'єднання громадського харчування та 07.04.2003 року Хотинській районній спілці споживчих товариств, а також скасувати державну реєстрацію прав власності на нерухоме майно, здійснену на підставі вказаних свідоцтв про право власності.
Ухвалою суду від 06.06.2014 року провадження у справі в частині позовних вимог щодо визнання недійсним свідоцтва про право власності на нерухоме майно розташоване за адресою: АДРЕСА_1, видані виконавчим комітетом Ворничанської сільської ради 17.12.2002 року Спільному підприємству Хотинське об'єднання громадського харчування та 07.04.2003 року Хотинській районній спілці споживчих товариств - закрито, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України.
Обґрунтовуючи решту позовних вимог, позивач зазначив, що в січні 2014 року до Хотинської районної громадської правозахисної організації "ЩИТ" звернувся ОСОБА_4 з приводу порушення його законних прав та інтересів внаслідок незаконних дій посадових осіб органу місцевого самоврядування та органу державної влади під час прийняття рішень щодо нежитлової будівлі, яка розташована в АДРЕСА_1.
Так, на підставі клопотання Хотинського об'єднання громадського харчування та поданих ним документів, Виконавчий комітет Ворничанської сільської ради 11.12.2002 року виніс рішення №40 "Про оформлення права власності", яким вирішено оформити свідоцтво на право власності на комплекс (кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1", більярдна, літні будинки відпочинку, склади, сарай, вбиральня) по АДРЕСА_1, за Хотинським об'єднанням громадського харчування, зобов'язано Хотинське комунальне БТІ оформити свідоцтво про на право власності Хотинському об'єднанню громадського харчування та закріпити за даним об'єктом земельну ділянку площею 3015 кв. м. 17.12.2002 року, на підставі рішення Виконавчого комітету Ворничанської сільської ради №40 від 11.12.2002 року, Хотинському об'єднанню громадського харчування було видано свідоцтво про право власності на комплекс, який, в свою чергу, Хотинським комунальним БТІ зареєстровано у реєстровій книзі №1 за реєстровим №2.
02.04.2003 року Виконавчий комітет Ворничанської сільської ради прийняв рішення №11, на підставі якого 07.04.2003 року Хотинській районній спілці споживчих товариств було оформлено свідоцтво про право власності на нерухоме майно, розташоване за адресою АДРЕСА_1. Вищевказане свідоцтво про право власності на нерухоме майно оформлене Хотинській районній спілці споживчих товариств Хотинським комунальним БТІ 07.04.2003 року та зареєстровано за №598056.
Таким чином, Ворничанською сільською радою видано два свідоцтва про право власності на нерухоме майно розташоване за адресою: АДРЕСА_1, і власником цього майна являються Хотинське об'єднання громадського харчування та Хотинська районна спілка споживчих товариств. При цьому, позивач зазначає, що комплекс на частини поділений не був, а відтак - Хотинське об'єднання громадського харчування та Хотинська районна спілка споживчих товариств є власниками комплексу в цілому, що в свою чергу суперечить вимогам законодавства.
Окрім того, 30.01.2014 року Хотинська районна державна адміністрація надала відповідь за №02-06-13 на звернення Хотинської районної громадської правозахисної організації "ЩИТ" в якому повідомила, що розпорядження по створенню комісії та прийняття в експлуатацію нерухомого майна комплексу кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" не приймалось.
На думку позивача, зазначене свідчить про те, що побудоване вищезазначене нерухоме майно, в порушення вимог Закону України "Про основи містобудування", Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" та постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів державного замовлення" №449 від 05.08.1992 року, не було прийнято в експлуатацію у встановленому законом порядку. При цьому суб'єктами владних повноважень, уповноважених законом контролювати дотримання законодавства у сфері містобудування, не вжито будь-яких заходів для недопущення функціонування неприйнятого в експлуатацію потенційно небезпечного об'єкта нерухомості, побудованого з метою використання в якості розважального закладу.
На підставі викладеного, позивач вважає що Виконавчий комітет Ворничанської сільської ради 11.12.2002 року вийшов за межі повноважень та за відсутності акту комісії про прийняття об'єкта і введення його в експлуатацію протиправно ухвалив рішення №40 "Про оформлення права власності", яким вирішив оформити свідоцтво на право власності на комплекс по АДРЕСА_1 за Хотинським об'єднанням громадського харчування. В свою чергу, Хотинське комунальне БТІ, за відсутності акту комісії про прийняття спірного об'єкта і введення його в експлуатацію, на підставі незаконно виданого свідоцтва про право власності на комплекс Хотинському об'єднанню громадського харчування, провело реєстрацію прав власності на нерухоме майно.
02.04.2003року виконавчий комітет Ворничанської сільської ради, який протиправно прийняв 11.12.2002 року рішення №40 та оформив право власності на нерухоме майно - нежитлову будівлю (не прийняту в експлуатацію), прийняв рішення №11, на підставі якого 07.04.2003 року Хотинській районній спілці споживчих товариств було оформлено свідоцтво про право власності серії САА №926583.
Зазначене беззаперечно вказує на незаконність прийняття виконавчим комітетом Ворничанської сільської ради Хотинського району Чернівецької області рішень №40 від 11.12.2002 року та №11 від 02.04.2003 року, а також подвійної реєстрації Хотинським комунальним БТІ прав власності на нерухоме майно, не прийняте в експлуатацію у встановлений законом спосіб.
Про те, що кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" не прийнято у встановленому законом порядку в експлуатацію та становить загрозу для усіх його відвідувачів, ОСОБА_4 дізнався у грудні 2013 року, що в свою чергу обурило його як члена територіальної громади села Ворничани, який, як виявилось, користувався послугами закладу, що є потенційно небезпечним.
Звернення ОСОБА_4 до суду з даним адміністративним позовом, як члена територіальної громади с. Ворничани Хотинського району Чернівецької області, викликане тим, що іншим шляхом він не має можливості захистити інтереси мешканців даного населеного пункту, в т.ч. і його особисті, порушені внаслідок незаконних дій посадових осіб органу місцевого самоврядування та органу державної влади під час прийняття рішень щодо нежитлової будівлі в АДРЕСА_1, та проведення незаконного будівництва, яке порушує його законні права та інтереси.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.
Ворничанська сільська рада (відповідач 1) повноважного представника в судове засідання не направила, хоча була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи. 18.04.2014року відповідачем 1 до суду подано клопотання про розгляд справи за його відсутності та визнання позову (а.с.93).
Хотинське комунальне районне бюро технічної інвентаризації (відповідач 2), не погоджуючись із позовними вимогами, надало суду письмові заперечення, в яких посилаючись на їх безпідставність та необґрунтованість, просило відмовити у їх задоволенні.
Представник відповідача 2 в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі, з підстав викладених у письмових запереченнях.
Треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору: Хотинське об'єднання громадського харчування (третя особа 1) та Хотинська районна спілка споживчих товариств (третя особа 2), не погоджуючись із позовними вимогами, надали суду письмові заперечення в яких зазначили, що твердження позивача про те, що побудовані нежитлові будівлі кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" не були прийняті в експлуатацію в установленому законом порядку, спростовуються Актом "Приймання в експлуатацію державною, приймальною комісією закінченої споруди після реконструкції кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" від 24.04.1980 року. Рішенням виконавчого комітету Хотинської районної ради від 06.06.1980 року №200/3 "Про затвердження акту приймання від 24.04.1980 року в експлуатацію приміщення "ІНФОРМАЦІЯ_1" прийнято в експлуатацію вказане приміщення.
Виконавчий комітет Ворничанської сільської ради Хотинського району Чернівецької області на підставі наданої постанови правління Хотинської районної спілки споживчих товариств від 02.04.2003 року №10 "Про реорганізацію спільного підприємства Хотинського об'єднання громадського харчування" прийняв своє рішення про оформлення Свідоцтва про право власності на комплекс по АДРЕСА_1 на Хотинську районну спілку споживчих товариств. Нове Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, яке видано на нового власника, автоматично скасовує попереднє Свідоцтво.
Вважають позовні вимоги надуманими, безпідставними, оскільки оскаржуваними рішеннями та діями відповідачів не порушено будь-яких прав, свобод та інтересів позивача, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Представник третіх осіб 1 та 2 в судовому засіданні заперечував проти позовних вимог та просив суд відмовити у їх задоволенні у повному обсязі, з підстав викладених у письмових запереченнях проти позову.
Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги на предмет спору Хотинська районна державна адміністрація (третя особа 3) повноважного представника в судове засідання не направила, хоча була належним чином повідомлена про дату, час та місце судового розгляду, що підтверджується матеріалами справи. Про причини неявки суд не повідомлено, клопотання або заяви до суду не надходили.
Згідно ч. 4 ст.112 КАС України суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністративної справи, якщо ці дії позивача або відповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь права, свободи або інтереси.
Враховуючи те, що визнання відповідачем 1 адміністративного позову порушує права свободи та інтереси відповідача 2 та третіх осіб 1та 2, які заперечували проти задоволення позовних вимог, то суд не прийняв визнання відповідачем 1 адміністративного позову і продовжив розгляд адміністративної справи.
Судом встановлено такі обставини у справі та відповідні їм правовідносини.
Розпорядженням правління Чернівецького обласного союзу споживчих товариств від 24.03.1980 року №233 призначена робоча комісія по прийняттю після реконструкції кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" Хотинського району (а.с.67).
Відповідно до висновку Чернівецької обласної санепідемстанції від 25.03.1980 року можливо допустити експлуатацію кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" за умови виконання у строки заходів перелічених у висновку (а.с.62-63).
Згідно Акту робочої комісії про прийом закінченого будівництва - реконструкції кафе на перехресті "ІНФОРМАЦІЯ_1" Хотинського району від 25.03.1980 року, прийнято рішення комісії про те, що пред'явлена до прийому будівля кафе після реконструкції "ІНФОРМАЦІЯ_1" вважати прийнятим від генерального підрядчика (а.с.64-66).
Розпорядженням Виконавчого комітету Хотинської районної ради народних депутатів від 23.04.1980 року №66-р "Про призначення державної приймальної комісії" призначено державну комісію по прийому в експлуатацію кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" Хотинського району після реконструкції (а.с.82).
Відповідно до акту прийому в експлуатацію державною приймальною комісією завершеної реконструкцією будівлі від 24.04.1980 року, рішенням приймальною комісії кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" прийнято в експлуатацію з оцінкою "добре" (а.с.77-80).
Рішенням Виконавчого комітету Хотинської районної ради народних депутатів від 06.06.1980 року №200/13 "Про затвердження акту приймання від 24.04.1980 року в експлуатацію приміщення "ІНФОРМАЦІЯ_1" на роздоріжжі Хотин-Кельменці, затверджено акт приймання в експлуатацію державною приймальною комісією "ІНФОРМАЦІЯ_1" з оцінкою "добре" (а.с.81).
Відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Серії ААВ №166597 Підприємство райспоживспілки Хотинського об'єднання громадського харчування (код ЄДРПОУ 01781577) зареєстроване з 09.01.1992 року, як юридична особа за адресою вул. Свято-Покровська, буд. 36, м. Хотин, Чернівецька область (а.с.122) та діє згідно статуту спільного підприємства Хотинського об'єднання громадського харчування затвердженого рішенням ради засновників протоколом №1 від 01.04.1997року, що наявний в матеріалах інвентарної справи Хотинського комунального БТІ (а.с.178-185).
З досліджених в судовому засіданні матеріалів інвентарної справи судом встановлено, що Хотинському об'єднанню громадського харчування відповідно до рішення 4 сесії 3 скликання Ворничанської сільської ради від 25.12.1998 року видано державний акт на право постійного користування земельною ділянкою площею 0,2758 га під кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1", який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею 28.12.1998року за №219 (а.с. 186).
Рішенням Виконавчого комітету Ворничанської сільської ради від 12.12.2002 року №40 "Про оформлення права власності" вирішено: 1) оформити свідоцтво про право власності на комплекс (кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1", більярдна, літні будинки відпочинку, склади, сарай, вбиральня) по АДРЕСА_1 за спільним підприємством Хотинське об'єднання громадського харчування; 2) Хотинському комунальному районному бюро технічної інвентаризації доручено оформити свідоцтво про право власності спільному підприємству Хотинського об'єднання громадського харчування на даний об'єкт; 3) зобов'язати керівництво підприємства оформити свідоцтво про право власності в Хотинському комунальному районному бюро технічної інвентаризації; 4) закріпити за даним об'єктом земельну ділянку площею 3015кв.м. (а.с.19).
На підставі рішення Виконкому Ворничанської сільської ради від 11.12.2002 року №40, Виконкомом Ворничанської сільської ради 17.12.2002 року видано спільному підприємству Хотинського об'єднання громадського харчування свідоцтво на право власності на комплекс в цілому (кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1"), який розташований по АДРЕСА_1, яке зареєстровано в реєстровій книзі №1 Хотинського комунального районного бюро технічної інвентаризації за реєстровим №2 стор. №2 12.12.2002 року (а.с.17).
Постановою Правління Хотинської районної спілки споживчих товариств від 02.04.2003 року №10 "Про реорганізацію спільного підприємства Хотинського об'єднання громадського харчування" постановлено реорганізувати спільне підприємство Хотинське об'єднання громадського харчування приєднанням його до райспоживспілки. Приєднання і передачу активів і пасивів спільного підприємства провести після інвентаризації майна, грошових коштів, зобов'язань тощо за станом на 01.12.2003 року (а.с.56).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Хотинська районна спілка споживчих товариств (код ЄДРПОУ 01774459) зареєстрована з 09.01.1992 року, як юридична особа за адресою місцезнаходження - вул. Свято-Покровська, буд. 40, м. Хотин, Чернівецька область ( а.с.121).
Приєднання спільного підприємства Хотинського об'єднання громадського харчування до Хотинської райспоживспілки та передачу його активів і пасивів станом на 30.11.2003 року оформлено актом від 15.12.2003 року (а.с.58-59). Передача основних засобів по кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1" Хотинським об'єднанням громадського харчування в Хотинську райспоживспілку підтверджується актом від 15.12.2003 року (а.с.60).
Рішенням Виконавчого комітету Ворничанської сільської ради №11 від 02.04.2003 року, за результатами розгляду клопотання правління Хотинської райспоживспілки та беручи до уваги протокол №4 зборів Ради Засновників спільного підприємства Хотинського об'єднання громадського харчування від 17.03.2003 року та акт прийому-передачі основних засобів від 17.03.2003 року, вирішено: 1) оформити свідоцтво про право власності на комплекс по АДРЕСА_1 Хотинського району Чернівецької області на Хотинську районну спілку споживчих товариств; 2) Хотинському комунальному районному бюро технічної інвентаризації доручено оформити свідоцтво про право власності Хотинській районній спілці споживчих товариств на даний об'єкт; 3) зобов'язати правління Хотинської райспоживспілки оформити свідоцтво про право власності в Хотинському комунальному районному бюро технічної інвентаризації (а.с.20).
За результатами розгляду заяви Хотинської районної спілки споживчих товариств про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 07.04.2003року, до якої додано інвентарну справу та правоустановчі документи, реєстратором Хотинського комунального районного бюро технічної інвентаризації ОСОБА_7.прийнято рішення про реєстрацію прав власності на нерухоме майно по АДРЕСА_1 ( а.с.182-183).
На підставі рішення Виконкому Ворничанської сільської ради №11 від 02.04.2003 року Хотинській районній спілці споживчих товариств видано свідоцтво про право власності на нежитлову будівлю, яка знаходиться за адресою - АДРЕСА_1. Опис об'єкта : загальна площа 400,00кв.м.; кафе літ. А-1 - 192,70 кв. м.; склад, Б , 61,70 кв. м.; склад, В, 37,80 кв. м.; вбиральня, Г, літній будинок відпочинку, Д, 8,10 кв. м.; літній будинок відпочинку, Ж, 8,40 кв. м.; більярдна, З, 19,30 кв. м.; огорожа №1; замощення, ІІ; трансформаторна підстанція, ТП (а.с.18).
Згідно Листа Хотинського комунального районного бюро технічної інвентаризації від 10.12.2013 року №437 наданого на запит адвоката ОСОБА_7 375 від 28.11.2013року, Хотинським комунальним БТІ видавались такі свідоцтва про право власності на нежитлову будівлю, що розташована в АДРЕСА_1 (а.с.22):
- свідоцтво про право власності на комплекс видане Виконкомом Ворничанської сільської ради від 17.12.2002 року на підставі рішення виконкому Ворничанської сільської ради від 11.12.2002 року №40;
- свідоцтво про право власності на нерухоме майно видане Виконавчим комітетом Ворничанської сільської ради 07.04.2003 року на підставі рішення Ворничанської сільської ради від 02.04.2003 року №11.
Також вказаним листом повідомлено, що акт вводу в експлуатацію нерухомого майна, яке знаходиться в АДРЕСА_1 в матеріалах архівної інвентарної справи відсутній.
Відповідно до листа Хотинської районної державної адміністрації від 30.01.2014 року №02-06-13 районною державною адміністрацією не приймались розпорядження по створенню комісії та прийняття в експлуатацію нерухомого майна кафе "ІНФОРМАЦІЯ_1", яке знаходиться за адресою АДРЕСА_1 (а.с.21).
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні адміністративного позову слід відмовити у повному обсязі, з таких підстав.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи, зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Так, відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до пункту 6 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов - звернення до адміністративного суду про захист прав, свобод та інтересів або на виконання повноважень у публічно-правових відносинах.
З огляду на приписи пункту 6 частини 1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України, з урахуванням частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, що відносяться до сфери публічно-правових відносин та порушують прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Слід зазначити, що право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб гарантується кожному статтею 55 Конституції України.
Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань. Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Згідно зі статті 2 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Частиною 3 статті 3 вказаного Закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами.
Зазначені принципи полягають у захисті порушеного права від порушення, що вже відбулося, тобто в наявності матеріально - правового інтересу позивача відносно дій (бездіяльності) та рішень суб'єкта владних повноважень.
Тобто, спірним правовідносинам, що можуть бути предметом розгляду в адміністративних справах, повинні бути притаманні такі ознаки як порушення прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб, що вчинені обов'язково у сфері публічно-правових відносин.
Відсутність порушеного права, що підлягає судовому захисту, є самостійною підставою для відмови в задоволені позову. З огляду на це, оскарження рішення суб'єкта владних повноважень, яке є правовим актом індивідуальної дії, можливе особами, стосовно яких він винесений та прав, інтересів чи свобод яких він стосується.
Своє порушене право позивач, як член територіальної громади с. Ворничани Хотинського району Чернівецької області, обґрунтовує тим, що іншим шляхом немає можливості захисти інтереси мешканців даного населеного пункту, в тому числі його особисті, які порушені внаслідок незаконних дій посадових осіб органу місцевого самоврядування та органу державної влади під час прийняття рішень щодо нежитлової будівлі в АДРЕСА_1 та проведення незаконного будівництва, яке порушує його законні права та інтереси.
Як вбачається зі ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову. Разом з тим наявність порушеного права, на захист якого особа звертається з позовом, має доводити позивач. Отже, з наведених процесуальних норм Закону випливає, що судовому захисту підлягає лише порушене право.
Судом не встановлено, а позивачем не доведено наявності порушених прав позивача у зв'язку з прийняттям Виконавчим комітетом Ворничанської сільської ради Хотинського району Чернівецької області рішення №40 від 11.12.2002 року "Про оформлення права власності" та рішення №11 від 02.04.2003 року "Про оформлення права власності", а також у зв'язку з прийняттям Хотинським комунальним районним бюро технічної інвентаризації рішення про реєстрацію прав власності на об'єкт нерухомості, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 за Спільним підприємством Хотинське об'єднання громадського харчування та згодом за Хотинською районною спілкою споживчих товариств.
Враховуючи те, що позивачем не надано доказів того, що оскаржуваними рішеннями та діями відповідачів, порушено його права, свободи чи інтереси, а також те, що оскаржувані рішення та дії безпосередньо стосувались позивача, суд вважає, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституції України та ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.
З врахуванням встановлених обставин та вищенаведених норм законодавства, суд вважає, що позовні вимоги є безпідставними та необґрунтованими, а тому задоволенню не підлягають.
Відповідно до ч. 2 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони - суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтями 11, 71, 79, 86, 94, 112, 136, 158-162 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Постанова суду може бути оскаржена до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складено 16 червня 2014 року (15.06.2014 року - вихідний день).
Суддя Григораш В.О.
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.06.2014 |
Оприлюднено | 16.07.2014 |
Номер документу | 39720837 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні