Постанова
від 07.07.2014 по справі 816/2367/14
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 липня 2014 року м. Полтава Справа № 816/2367/14

Полтавський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Гіглави О.В.,

за участю:

секретаря судового засідання - Носенка М.В.,

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача-1 - Чігріної Н.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства України в Полтавській області Цисик Віталія Олексійовича про визнання дій неправомірними та протиправними, -

В С Т А Н О В И В:

19 червня 2014 року фізична особа-підприємець ОСОБА_3 звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області, провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства України в Полтавській області Цисик Віталія Олексійовича про визнання неправомірними та протиправними дій щодо: 1) видачі 03.04.2014 наказу №915 про проведення позапланового заходу; 2) скасування наказу №915 від 03.04.2014; 3) видачі двох відмінних за змістом направлень №460 від 03.04.2014 на проведення перевірки; 4) видачі направлень під одним номером 460 від 03.04.2014 у двох різних редакціях; 5) відкликання направлень №460 від 03.04.2014; 6) складання акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.04.2014 за умови скасування наказу про проведення перевірки і відкликання направлень на перевірку; 7) обстеження земельної ділянки, яка надана позивачу у користування на правах сервітуту; 8) складання за результатами перевірки інформаційної довідки.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначала, що дії відповідача щодо процедури та порядку проведення 07.04.2014 перевірки та обстеження земельної ділянки, що знаходиться в її користуванні, суперечать вимогам чинного законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні позов підтримав, просив суд задовольнити його у повному обсязі.

Представник Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області (далі також відповідач-1) в судовому засіданні проти позову заперечувала та просила відмовити у задоволенні позову з підстав його необґрунтованості. Вказувала на те, що оскаржувані дії щодо процедури та порядку проведення спільної з Прокуратурою Новосанжарського району перевірки вчинені на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України та не порушують прав і інтересів позивача.

Провідний спеціаліст відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Державної інспекції сільського господарства України в Полтавській області Цисик В.О. (далі також відповідач-2) в судове засідання не з'явився, будучи належно повідомленим про дату, час та місце судового розгляду справи, направив до суду клопотання про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши пояснення представників позивача та відповідача-1, дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що 24.03.2014 прокурором Новосанжарського району Полтавської області винесено постанову про проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів, а саме, постановлено провести перевірку в порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів у діяльності Новосанжарської селищної ради в частині додержання вимог Земельного кодексу України та іншого законодавства (а.с. 29-30).

25.03.2014 прокурором Новосанжарського району Полтавської області на ім'я начальника Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області Пащенка А.О. сформовано вимогу щодо виділення інспекцією спеціаліста у період з 28.03.2014 до 08.04.2014 для проведення перевірки у порядку нагляду за додержанням та застосуванням законів у діяльності Новосанжарської селищної ради в частині додержання вимог Земельного кодексу України та іншого законодавства, в тому числі правомірності використання земельної ділянки ОСОБА_3 в смт Нові Санжари (а.с. 28).

31.03.2014 Прокуратура Полтавської області направила на адресу Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області для розгляду вищезазначену вимогу з доданою до неї постановою про проведення перевірки від 24.03.2014 №67-966вих.14 (а.с. 27).

На виконання вимоги прокурора Новосанжарського району Полтавської області від 25.03.2014 №67-970вих14, провідний спеціаліст відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Цисик В.О. прийняв участь у проведенні перевірки в порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів у діяльності Новосанжарської селищної ради, за результатами чого склав акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.04.2014 (а.с. 46-47) та інформаційну довідку від 08.04.2014 "По проведенню спільної перевірки з прокуратурою в Новосанжарському районі щодо дотримання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при прийнятті рішень з питань надання земельних ділянок для обслуговування тимчасових споруд на території смт Нові Санжари" (а.с. 32-33).

Не погоджуючись з наведеними діями відповідачів, ФО-П ОСОБА_3 звернулась до суду з даною позовною заявою.

Надаючи оцінку позовним вимогам ФО-П ОСОБА_3, суд виходить з наступного.

Указом Президента України від 13.04.2011 №459/2011 затверджене Положення про Державну інспекцію сільського господарства України (Держсільгоспінспекція України), яка є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства України (далі - Міністр), входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Держсільгоспінспекція України у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства аграрної політики та продовольства України (Мінагрополітики України), іншими актами законодавства України, дорученнями Президента України та Міністра.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну інспекцію сільського господарства в Полтавській області, затвердженого наказом Держсільгоспінспекції України №116 від 28.02.2012, Державна інспекція сільського господарства в Полтавській області (далі - Держсільгоспінспекція) є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується.

Відповідно до частини 1 статті 8 Закону України "Про прокуратуру" 05.11.1991 №1789-XII законні вимоги прокурора є обов'язковими для всіх органів, підприємств, установ, організацій, посадових осіб та громадян і виконуються невідкладно або у передбачені законом чи визначені прокурором строки.

Підпунктом 2 частини 1 статті 20 Закону України "Про прокуратуру" визначено, що при здійсненні прокурорського нагляду за додержанням і застосуванням законів прокурор має право витребовувати від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, військових частин, державних підприємств, установ та організацій рішення, розпорядження, інструкції, накази та інші акти і документи, одержувати інформацію про стан законності і заходи щодо її забезпечення, мати доступ до відповідних інформаційних баз даних державних органів.

Як слідує з матеріалів справи, отримавши вимогу прокуратури Новосанжарського району від 25.03.2014 Державною інспекцією сільського господарства України у Полтавській області видано наказ №915 від 03.04.2014 (а.с. 34). Відповідно до зазначеного наказу провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Цисика В.О. зобов'язано прийняти участь у перевірці прокуратурою Новосанжарського району додержання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради в частині надання в користування земельних ділянок в смт Нові Санжари Новосанжарського району Полтавської області.

На підставі даного наказу, 03.04.2014 першим заступником начальника Держсільгоспінспекції в Полтавській області Палієм О.Б. держінспектору Цисику В.О. виписані два направлення на проведення перевірки Новосанжарської селищної ради за одним номером - №460 (а.с. 9-10).

07.04.2014 державним інспектором сільського господарства в Полтавській області Цисиком В.О. відносно Новосанжарської селищної ради складено акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства (а.с. 46-47), згідно висновків якого у результаті перевірки встановлено неможливе заключення договору про встановлення земельного сервітуту на земельні ділянки, які використовуються для комерційного призначення на землях лісогосподарського призначення прибережної захисної зони, чим порушено вимоги статей 98, 99, 100 Земельного кодексу України, а також статтю 401 Кодексу України про адміністративні правопорушення. При обстеженні земельної ділянки комунальної власності, що посвідчує право обмеженого користування земельною ділянкою (право земельного сервітуту) громадянки ОСОБА_3, було виявлено, що Новосанжарська селищна рада не відслідковує розмірів даної земельної ділянки. Згідно акта встановлення меж права обмеженого користування земельною ділянкою за громадянкою ОСОБА_3 рахується 164 кв. м, але фактично дана особа користується земельною ділянкою орієнтовною площею 1132 кв. м. При проведенні перевірки виявлено факт самовільного заняття земельної ділянки орієнтовною площею 968 кв. м в парку "Воїнів інтернаціоналістів", якою користується ФО-П ОСОБА_3 Також було виявлено дві земельні ділянки, власники (не відомі) на землях комунальної власності на території центрального пляжу, орієнтовною площею 123 кв. м, де знаходиться 1 контейнер-6 кв. м, 1 навіс-6 кв. м та 3 столи з лавочками, дана територія огороджена. Інша земельна ділянка орієнтовною площею 65,65 кв. м де знаходиться 1 контейнер - 6 кв. м, 2 навіса-грибки з 3 столами та лавочками, чим порушено вимоги статті 51 3 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Крім того, на виконання вимоги Прокуратури Полтавської області від 31.03.2014 №05/03-245вих14 (а.с. 27), 08.04.2014 Держсільгоспінспекцією в Полтавській області на адресу Прокуратури Новосанжарського району Полтавської області було направлено інформаційну довідку "По проведенню спільної перевірки з прокуратурою в Новосанжарському районі щодо дотримання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при прийнятті рішень з питань надання земельних ділянок для обслуговування тимчасових споруд на території смт Нові Санжари", складену державним інспектором сільського господарства в Полтавській області Цисиком В.О. 08.04.2014 (а.с. 32-33).

З огляду на виявлення за результатами перевірки, проведеної Прокуратурою Новосанжарського району із залученням спеціаліста Держсільгоспінспекції в Полтавській області, численних порушень вимог земельного законодавства при використанні земельних ділянок комунальної власності для здійснення підприємницької діяльності в смт Нові Санжари, а також прийняття Новосанжарською селищною радою протягом 2011-2014 років ряду незаконних рішень щодо встановлення особистих сервітутів (в тому числі ФОП ОСОБА_3.), прокуратурою Новосанжарського району Полтавської області 08.04.2014 внесено Новосанжарській селищній раді подання №67-1092вих14 з вимогами розглянути вказане подання, вжити заходів щодо усунення виявлених порушень, причин та умов, що їм сприяють, притягнути до відповідальності землевпорядника селищної ради ОСОБА_8 та інших осіб, відповідальних за даний напрямок роботи та з вини яких допущені вказані порушення, про наслідки розгляду подання та вжиті заходи повідомити прокурора Новосанжарського району в десятиденний строк, додавши копії відповідних документів (а.с. 51/зі звороту/-55).

У подальшому, Держсільгоспінспекцією в Полтавській області видано наказ №1096 від 23.04.2014 про створення комісії по перевірці правомірності складання документів під час участі у проведенні позапланового заходу - перевірки дотримання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при наданні в користування земельних ділянок із земель житлової і громадської забудови та земель лісогосподарського призначення на території смт Нові Санжари Новосанжарського району Полтавської області (а.с. 91 /зі звороту/).

23.04.2014 уповноваженими особами Держсільгоспінспекції в Полтавській області у складі комісії проведено перевірку факту правомірності складання документів під час участі Цисика В.О. - провідного спеціаліста відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель у проведенні прокуратурою Новосанжарського району позапланового заходу - перевірки дотримання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при наданні в користування земельних ділянок із земель житлової і громадської забудови та земель лісогосподарського призначення на території смт Нові Санжари Новосанжарського району Полтавської області. За результатами проведення даної перевірки складено акт від 23.04.2014, в якому зафіксовано, що всупереч чинному законодавству про проведення позапланових заходів при здійсненні контролю за використанням та охороною земель державним інспектором Цисиком В.О. неправомірно складено акт перевірки додержання вимог земельного законодавства від 07.04.2014 (а.с. 36).

Проаналізувавши матеріали, складені державним інспектором Цисиком В.О. під час участі у вищезазначеній перевірці, комісія, зокрема, вирішила:

1. Відмінити наказ Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області від 03.04.2014 №915 про участь у проведенні позапланового заходу та направлення на проведення позапланової перевірки від 03.04.2014 №959, №960.

2. Скасувати акт перевірки додержання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при наданні в користування земельних ділянок із земель житлової і громадської забудови та земель лісогосподарського призначення від 07.04.2014, складений державним інспектором сільського господарства в Полтавській області Цисиком В.О.

Також 06.05.2014 Державною інспекцією сільського господарства України у Полтавській області видано наказ №1199 про відміну наказу від 03.04.2014 №915 "Про проведення позапланового заходу" (а.с.37).

З огляду на викладене, враховуючи те, що перевірка у порядку нагляду за додержанням і застосуванням законів у діяльності Новосанжарської селищної ради проводилася Прокуратурою Новосанжарського району Полтавської області, а провідний спеціаліст відділу оперативного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства Управління контролю за використанням та охороною земель Цисик В.О. лише приймав у ній участь, а також те, що наказ Держсільгоспінспекції в Полтавській області від 03.04.2014 №915 та акт перевірки від 07.04.2014 скасовані актом комісії по перевірці правомірності складання документів під час проведення позапланового заходу від 23.04.2014, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог ФО-П ОСОБА_3 в частині визнання неправомірними та протиправними дій щодо видачі 03.04.2014 наказу №915 про проведення позапланового заходу; скасування наказу №915 від 03.04.2014; складання акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства від 07.04.2014 за умови скасування наказу про проведення перевірки і відкликання направлень на перевірку; обстеження земельної ділянки, яка надана позивачу у користуванні на правах сервітуту; складання за результатами перевірки інформаційної довідки.

Стосовно позовних вимог ФО-П ОСОБА_3 про визнання неправомірними та протиправними дій щодо видачі двох відмінних за змістом направлень №460 від 03.04.2014 на проведення перевірки, видачі направлень під одним номером 460 від 03.04.2014 у двох різних редакціях та відкликання направлень №460 від 03.04.2014, суд вважає за доцільне зазначити наступне.

Так, 03.04.2014 першим заступником начальника Держсільгоспінспекції в Полтавській області Палієм О.Б. були виписані два направлення під одним номером (№460) на проведення позапланової перевірки Новосанжарської селищної ради (а.с. 9-10). При цьому, судом встановлено, що зазначені направлення відмінні за своїм змістом, а саме, у одному з направлень зазначено строк проведення перевірки з 07.04.2014 по 11.04.2014, предмет перевірки: додержання вимог земельного законодавства при наданні в користування земельних ділянок посадовими особами Новосанжарської селищної ради на території смт Нові Санжари (а.с. 9), а у іншому вказано строк перевірки з 07.04.2014 по 08.04.2014, предмет перевірки: додержання вимог земельного законодавства при наданні земельної ділянки в користування ФОП ОСОБА_3 на території парку "Воїнів інтернаціоналістів" в смт Нові Санжари (а.с. 10).

В ході судового розгляду справи представник відповідача-1 зазначила про те, що вказані направлення відмінені актом комісії по перевірці правомірності складання документів під час проведення позапланового заходу - перевірки дотримання вимог земельного законодавства посадовими особами Новосанжарської селищної ради при наданні в користування земельних ділянок із земель житлової та громадської забудови та земель лісогосподарського призначення на території смт Нові Санжари від 23.04.2014 (а.с. 36).

Проте, зі змісту вказаного акту слідує, що комісією по перевірці правомірності складання документів під час проведення позапланового заходу відмінені направлення на проведення позапланової перевірки від 03.04.2014 №959 та №960, а не направлення від 03.04.2014 №460.

Судом встановлено, що ще листом від 09.04.2014 №01-14/16-08 Держсільгоспінспекція в Полтавській області повідомила селищного голову Новосанжарської селищної ради про відкликання направлення №460 від 03.04.2014 (а.с.12 /зі звороту/). Належних доказів на підтвердження відкликання двох відмінних за змістом направлень №460 від 03.04.2014 відповідачем суду не надано.

З огляду на викладене, суд доходить висновку про обґрунтованість позовних вимог ФО-П ОСОБА_3 в частині визнання неправомірними та протиправними дій щодо видачі двох відмінних за змістом направлень №460 від 03.04.2014 на проведення перевірки, видачі направлень під одним номером 460 від 03.04.2014 у двох різних редакціях, та вважає за необхідне задовольнити вказані позовні вимоги шляхом визнання протиправними дій Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області щодо видачі направлень під одним номером 460 від 03.04.2014 у двох різних редакціях.

Згідно з положеннями статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені витрати з Державного бюджету України; якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Підпунктом 3 частини 9 Прикінцевих та перехідних положень Бюджетного кодексу України встановлено, що у разі безспірного списання коштів державного бюджету (місцевих бюджетів) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, відображає в обліку відповідні бюджетні зобов'язання розпорядника бюджетних коштів, з вини якого виникли такі зобов'язання. Погашення таких бюджетних зобов'язань здійснюється виключно за рахунок бюджетних асигнувань цього розпорядника бюджетних коштів. Одночасно розпорядник бюджетних коштів зобов'язаний привести у відповідність з бюджетними асигнуваннями інші взяті бюджетні зобов'язання.

На підставі викладеного, керуючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області щодо видачі направлень під одним номером 460 від 03 квітня 2014 року у двох різних редакціях.

У задоволенні іншої частини позовних вимог - відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України в особі Державної інспекції сільського господарства України у Полтавській області (ідентифікаційний код 38071916) на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судові витрати по сплаті судового збору в сумі 10 (десять) гривень 44 (сорок чотири) копійки.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Повний текст постанови складено 11 липня 2014 року.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.07.2014
Оприлюднено16.07.2014
Номер документу39721901
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —816/2367/14

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 26.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Ухвала від 08.08.2014

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Водолажська Н.С.

Постанова від 07.07.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні