Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 липня 2014 р. Справа №805/7198/14
приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 10:40 год.
Донецький окружний адміністративний суд у складі судді
головуючого судді Мальцевої Н.Г.
за участю секретаря судового засідання Ростова Я.С.
представник позивача не з'явився
представник відповідача не з'явився
розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області, м.Ясинувата
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ», м.Ясинувата
про стягнення коштів
Ясинуватська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області (далі -Ясинуватська ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області, позивач) звернулась до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» (далі - ТОВ «Комфорт ЯМЗ», відповідач) про стягнення податкового боргу в розмірі 64025,76 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на те, що відповідач має податковий борг у розмірі 64025,76 грн., який складається з: земельного податку з юридичних осіб у розмірі 59874,27 грн., та єдиного податку з юридичних осіб у розмірі 4151,49 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданих до податкової інспекції податкових деклараціях з земельного податку №9001124537 від 18.01.2013 року, №9003410601 від 30.01.2014 року, та з єдиного податку з юридичної особи №9026084258 від 08.05.2014 року. Крім того, 20.11.2013 року позивачем проведено документальну позапланову невиїзну перевірку податкової звітності, за наслідками якої було складено акт №142/05-28-15-02-11-1/36479381 від 20.11.2013 року, висновками якого встановлено порушення відповідачем п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України, а саме, несвоєчасна сплата (перерахування) платником податків узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку за червень-вересень 2013 року, визначені в податкові декларації з плати за землю за 2013 рік №9001124537 від 18.01.2013 року та єдиного податку з юридичних осіб за 2 квартал 2013 року. На підставі акту перевірки №142/05-28-15-02-11-1/36479381 від 20.11.2013 року податковою інспекцією винесені податкові повідомлення-рішення №0003661502 від 20.11.2013 року про застосування до відповідача штрафу в розмірі 10% від суми самостійно визначеного грошового зобов'язання в сумі 903,98 грн., та №0003651502 від 20.11.2013 року про застосування до відповідача штрафу в розмірі 20% від суми самостійно визначеного грошового зобов'язання в сумі 5241,85 грн. 02.12.2013 року податковим органом відповідачу виставлено податкову вимогу форми «Ю» №93-15 від 02.12.2013 року про сплату суми податкового боргу за узгодженими податковими зобов'язаннями, яка станом на 01.12.2013 року становить 15185,39 грн., у тому числі основний платіж - 9039,56 грн., штрафна (фінансова) санкція в розмірі 6145,83 грн. Зазначив, що заходи вжиті позивачем щодо стягнення податкового боргу не призвели до їх погашення, строки добровільної сплати сплили. Тому позивач просив стягнути вказану суму податкового боргу з рахунків в установах банків, обслуговуючих відповідача.
09.07.2014 року позивачем на телефон-факс суду було надіслано уточнення адміністративного позову, згідно з якими, Ясинуватська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області просить стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» податковий борг у розмірі 73065,58 грн.
В обґрунтування уточнених позовних вимог позивач посилається на те, що станом на 08.07.2014 року відповідач має перед бюджетом податковий борг у розмірі 73065,58 грн., який складається з: земельного податку з юридичних осіб (КБК 13050100) - 68914,09 грн., та єдиного податку з юридичних осіб (КБК 18050300) - 4151,49 грн. Таким чином, у зв'язку зі збільшенням податкового боргу, Ясинуватська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області просить стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» податковий борг у розмірі 73065,58 грн., та справу розглянути без участі представника в порядку письмового провадження.
Відповідно до ч.1 ст.51 Кодексу адміністративного судочинства України крім прав та обов'язків, визначених у статті 49 цього Кодексу, позивач має право в будь-який час до закінчення судового розгляду збільшити або зменшити розмір позовних вимог.
Таким чином, оскільки позивачем до закінчення судового розгляду до відділу діловодства та документообігу суду було подано уточнення адміністративного позову, яким збільшено розмір позовних вимог, суд розглядає справу з урахуванням вказаного уточнення про збільшення позовних вимог.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причини неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав.
Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд,-
ВСТАНОВИВ:
Згідно з свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи серії А01 №682437 Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» 28.04.2009 року зареєстровано Виконавчим комітетом Макіївської міської ради Донецької області як юридична особа за адресою: 86000, Донецька обл., м.Ясинувата, вул.Артема, буд.31 за №1 273 107 0006 006053, 09.12.2010 року, змінено зазначене свідоцтво про державну реєстрацію на підставі зміни місцезнаходження юридичної особи, ідентифікаційний код юридичної особи 36479381 (а.с.5).
Відповідно до ідентифікаційних даних, Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ», ЄДРПОУ 36479381, 08.05.2009 року взято на облік в Ясинуватській ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області як платник податків за основним місцем обліку за №11994, з 05.05.2009 року є платником єдиного соціального внеску за №05-57-03-0887/05573, з 18.06.2012 року знаходиться на спрощеній системі оподаткування (свідоцтво серії Б 558853 № 528002599) (а.с.6-8).
З облікової картки платника податків вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» (36479381) станом на 08.07.2014 року має податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб (платіж 18050300) (від бюджету 53 (міський)) у загальному розмірі 4151,49 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданій до податкової інспекції декларації з єдиного податку з юридичних осіб №9026084258 від 08.05.2014 року (а.с.47-48).
Відповідно до облікової картки платника податків Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» (36479381) станом на 08.07.2014 року має податковий борг з земельного податку з юридичних осіб (платіж 13050100) (від бюджету 53 (міський)) у загальному розмірі 68914,09 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданих до податкової інспекції деклараціях з земельного податку з юридичних осіб №9001124537 від 18.01.2013 року, №9003410601 від 30.01.2014 року (а.с.43-46).
Надаючи правову оцінку правовідносинам, що склалися в цій справі, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом, неухильно додержуватись Конституції України та законів України.
Пунктом 15.1. ст.15 Податкового кодексу України визначено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Одним з обов'язків платника податків та зборів за пп. 16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України є обов'язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, вставлених цим Кодексом.
Підпунктом 19-1.1.1. п.19-1.1. ст.19-1 Податкового кодексу України визначено, що контролюючі органи здійснюють адміністрування податків, зборів, платежів.
Відповідно до п.3 ст.45 Бюджетного кодексу України органи, що контролюють справляння надходжень бюджету, забезпечують своєчасне та в повному обсязі надходження до державного бюджету податків і зборів (обов'язкових платежів) та інших доходів відповідно до законодавства.
Згідно з п.291.2. ст.291 Податкового кодексу України спрощена система оподаткування, обліку та звітності - особливий механізм справляння податків і зборів, що встановлює заміну сплати окремих податків і зборів, встановлених пунктом 297.1 статті 297 цього Кодексу, на сплату єдиного податку в порядку та на умовах, визначених цією главою, з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності.
За приписом пункту 291.3. ст.291 Податкового кодексу України юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою.
Відповідно до п.291.4. ст.291 Податкового кодексу України суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на такі групи платників єдиного податку: 1) перша група - фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом календарного року не перевищує 150000 гривень; 2) друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб; обсяг доходу не перевищує 1000000 гривень. Дія цього підпункту не поширюється на фізичних осіб - підприємців, які надають посередницькі послуги з купівлі, продажу, оренди та оцінювання нерухомого майна (група 70.31 КВЕД ДК 009:2005), а також здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння. Такі фізичні особи - підприємці належать виключно до третьої або п'ятої групи платників єдиного податку, якщо відповідають вимогам, встановленим для таких груп; 3) третя група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 20 осіб; обсяг доходу не перевищує 3000000 гривень; 4) четверта група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: середньооблікова кількість працівників не перевищує 50 осіб; обсяг доходу не перевищує 5000000 гривень; 5) п'ята група - фізичні особи - підприємці, які протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв: не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена; обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень; 6) шоста група - юридичні особи - суб'єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 20000000 гривень.
Згідно з п.293.1. ст.293 Податкового кодексу України ставки єдиного податку встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (далі у цій главі - мінімальна заробітна плата), та у відсотках до доходу (відсоткові ставки).
Відповідно до абз.2 п.294.1. ст.294 Податкового кодексу України податковим (звітним) періодом для платників єдиного податку третьої-шостої груп є календарний квартал.
Згідно з пунктом 295.3. ст.295 Податкового кодексу України платники єдиного податку третьої - шостої груп сплачують єдиний податок протягом 10 календарних днів після граничного строку подання податкової декларації за податковий (звітний) квартал.
Пунктом 57.1. ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до пункту 295.4. ст.295 Податкового кодексу України сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.
За приписом п. 36.1 ст. 36 Податкового кодексу України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Використання землі в Україні є платним, плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати.
Згідно з п.285.1. ст.285 Податкового кодексу України базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік.
Пунктом 286.2. ст.286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Приписом пункту 287.3. ст.287 Податкового кодексу України передбачено, що податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.
Відповідно до п.46.1. ст.46 Податкового кодексу України 46.1 податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Приписом пункту 49.3. статті 49 Податкового кодексу України визначено що, податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Відповідачем до податкового органу були подані податкові декларації з земельного податку з юридичних осіб №9001124537 від 18.01.2013 року, де відповідачем самостійно визначено суму грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб за 2013 рік за період з січня 2013 року по грудень 2013 року в сумі 9039,82 грн. за кожен місяць, №9003410601 від 30.01.2014 року, де відповідачем самостійно визначено суму грошового зобов'язання з земельного податку з юридичних осіб за 2014 рік за період з січня 2014 року по грудень 2014року в сумі 9039,82 грн. за кожен місяць, та податкова декларація платника єдиного податку - юридичної особи №9026084258 від 08.05.2014 року, де Товариством з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» самостійно визначено грошове зобов'язання з єдиного податку з юридичних осіб за 1 квартал 2014 року в розмірі 4300,00 за кожен місяць (а.с.23-26, 27-30, 31-33).
Відповідно до пп.20.1.4. п.20.1. ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Згідно з пп.75.1.2. п.75.1. ст.75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Підпунктом 78.1.1. пункту 78.1. статті 78 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: за наслідками перевірок інших платників податків або отримання податкової інформації виявлено факти, що свідчать про можливі порушення платником податків податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються можливі порушення цим платником податків податкового, валютного та іншого законодавства протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
За приписом п.79.2. ст.79 Податкового кодексу України документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
З матеріалів справи вбачається, що 19.11.2013 року Ясинуватською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Донецькій області було видано наказ №188 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» (код за ЄДРПОУ 36479381) з питань несвоєчасної сплати узгодженого грошового зобов'язання по земельному податку та єдиного податку з юридичних осіб у 2013 році (а.с.22).
За наслідками документальної позапланової невиїзної перевірки позивачем складено акт №142/05-28-15-02-11-1/36479381 від 20.11.2013 року, висновками якого встановлено порушення відповідачем п.57.1. ст.57 Податкового кодексу України, а саме: несвоєчасна сплата (перерахування) платником податків узгоджених грошових зобов'язань по земельному податку за червень-вересень 2013 року, визначені в податкові декларації з плати за землю за 2013 рік №9001124537 від 18.01.2013 року та єдиного податку з юридичних осіб за 2 квартал 2013 року (а.с.20-21).
Відповідно до п.126.1. ст.126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Відповідно до 58.1. ст.58 Податкового кодексу України у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Податкове повідомлення-рішення містить підставу для такого нарахування (зменшення) податкового зобов'язання та/або зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість; посилання на норму цього Кодексу та/або іншого закону, контроль за виконанням якого покладено на контролюючі органи, відповідно до якої був зроблений розрахунок або перерахунок грошових зобов'язань платника податків; суму грошового зобов'язання, що повинен сплатити платник податку; суму зменшеного (збільшеного) бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення результатів господарської діяльності або від'ємного значення суми податку на додану вартість; граничні строки сплати грошового зобов'язання та/або строки виправлення платником податків показників податкової звітності; попередження про наслідки несплати грошового зобов'язання або внесення виправлень до показників податкової звітності в установлений строк; граничні строки, передбачені цим Кодексом для оскарження податкового повідомлення-рішення.
До податкового повідомлення-рішення додається розрахунок податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій.
Форма та порядок надіслання податкового повідомлення-рішення і розрахунку грошового зобов'язання визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Пунктом 58.2. ст.58 цього ж Кодексу визначено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
На підставі акту перевірки №142/05-28-15-02-11-1/36479381 від 20.11.2013 року податковим органом були винесені податкові повідомлення-рішення №0003661502 від 20.11.2013 року про застосування до відповідача штрафу в розмірі 10% від суми самостійно визначеного грошового зобов'язання в сумі 903,98 грн., та №0003651502 від 20.11.2013 року про застосування до відповідача штрафу в розмірі 20% від суми самостійно визначеного грошового зобов'язання в сумі 5241,85 грн. (а.с.17-18).
Згідно з п.58.3. Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Відповідно до п.56.1. ст.56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
За приписом п.56.2. ст.56 Податкового кодексу України у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.
Як вбачається з корінців податкових повідомлень-рішень №0003661502 та №0003651502 від 20.11.2013 року, податкові повідомлення - рішення №0003661502 та №0003651502 від 20.11.2013 року 20.11.2013 року були вручені посадовій особі відповідача з доданими до них розрахунками податкового зобов'язання та штрафних (фінансових) санкцій - директору ОСОБА_1, про що свідчить підпис останнього (а.с.17-18).
При цьому, в матеріалах справи відсутні дані щодо оскарження відповідачем вищевказаних податкових повідомлень-рішень №0003661502 та №0003651502 від 20.11.2013 року 20.11.2013 року, внаслідок чого, згідно з діючим законодавством України такі рішення є узгодженими.
Таким чином, судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» (36479381) станом на 08.07.2014 року має податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб (платіж 18050300) (від бюджету 53 (міський)) у загальному розмірі 4151,49 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданій до податкової інспекції декларації з єдиного податку з юридичних осіб №9026084258 від 08.05.2014 року (а.с.11), та податковий борг з земельного податку з юридичних осіб (платіж 13050100) (від бюджету 53 (міський)), який станом на 08.07.2014 року складає 68914,09 грн., який виник внаслідок несвоєчасної сплати відповідачем самостійно узгоджених податкових зобов'язань, задекларованих в поданих до податкової інспекції деклараціях з земельного податку з юридичних осіб №9001124537 від 18.01.2013 року, №9003410601 від 30.01.2014 року (а.с.12-15), що підтверджується обліковими картками платника податків (а.с.43-48).
Вищевказаний борг станом на 08.07.2014 року в загальному розмірі 73065,58 грн. у розумінні Податкового кодексу України є узгодженим, строк сплати якого відповідно до розрахунку суми податкового боргу з земельного податку з юридичних осіб (13050100) за декларацією №9001124537 від 18.01.2013 року збіг 30.11.2013 року, 30.12.2013 року, 30.01.2014 року, за декларацією №9003410601 від 30.01.2014 року - 02.03.2014 року, 30.03.2014 року, 30.04.2014 року, 30.05.2014 року, 30.06.2014 року, з єдиного податку з юридичних осіб (18050300) за декларацією №9026084258 від 08.05.2014 року збіг 20.05.2014 року (а.с.49-50).
Приписом пункту 38.1. ст.38 Податкового кодексу України визначено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
Оскільки відповідачем у встановлений податковим законодавством України строк податковий борг по сплаті земельного та єдиного податку з юридичних осіб не був сплачений, тому у розумінні Податкового кодексу України відповідачем податковий обов'язок не виконаний.
Відповідно до підпункту 14.1.39. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Як вбачається з п.п. 14.1.156. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України, податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).
Пунктом 14.1.175. статті 14 Податкового кодексу України встановлено, що податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
За приписом п.54.1. ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п.59.1. ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з корінцем податкової вимоги форми "Ю" №93-15 від 02.12.2013 року, податковим органом відповідачу виставлена податкова вимога форми "Ю" №93-15 від 02.12.2013 року про сплату суми податкового боргу платника податків за узгодженими грошовими зобов'язаннями, яка станом на 01.12.2013 року становила 15185,39 грн., у тому числі основний платіж - 9039,56 грн., штрафна (фінансова) санкція в розмірі 6145,83 грн. (а.с.16).
Відповідно до абз.2 п.58.3. ст.58 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення. У такому самому порядку надсилаються податкові вимоги та рішення про результати розгляду скарг.
Податкова вимога форми "Ю" №93-15 від 02.12.2013 року 02.12.2013 року вручена посадовій особі відповідача - директору ОСОБА_1, про що свідчить його особистий підпис (а.с.16), внаслідок чого, в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, вважається врученою відповідачу.
Згідно з п.59.5. ст.59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Оскільки сума податкового боргу відповідача змінювалась, але податковий борг сплачений не був, вимога не втратила юридичної сили.
Заходи вжиті податковим органом, не призвели до погашення податкового боргу.
Відповідно до п.14.1.137 Податкового кодексу України орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими Законами України.
Підпунктом 20.1.28. пункту 20.1. ст.20 Податкового кодексу України, визначено, що контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Ясинуватська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Донецькій області є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду з позовом про стягнення податкового боргу прямо визначені законодавством України.
За приписом п.п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно з ідентифікаційними даними ТОВ «Комфорт ЯМЗ» в установах банків має відкриті рахунки (а.с.8-8).
Відповідно до п.87.11. ст.87 Податкового кодексу України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Стягнення податкового боргу за рішенням суду здійснюється державною виконавчою службою відповідно до закону про виконавче провадження.
Оскільки заходи, вжиті контролюючим органом доходів і зборів, не призвели до погашення податкового боргу, борг Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» з земельного та єдиного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 73065,58 грн. існує та не сплачений відповідачем на момент розгляду справи, позов Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області підлягає задоволенню, податковий борг з земельного та єдиного податку з юридичних осіб в загальному розмірі 73065,58 грн. - стягненню з відповідача.
Враховуючи викладене, керуючись ст. ст. 8 - 11, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов Ясинуватської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ» про стягнення коштів задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих Товариство з обмеженою відповідальністю «Комфорт ЯМЗ», код ЄДРПОУ 36479381, податковий борг в загальному розмірі 73065 (сімдесят три тисячі шістдесят п'ять) грн. 58 (п'ятдесят вісім) коп., який складається з: земельного податку з юридичних осіб у розмірі 68914 (шістдесят вісім тисяч дев'ятсот чотирнадцять) грн. 09 (дев'ять) коп., та податковий борг з єдиного податку з юридичних осіб в розмірі 4151 (чотири тисячі сто п'ятдесят одна) грн. 49 (сорок дев'ять) коп.
Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Мальцева Н.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39726796 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Мальцева Н.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні