ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 липня 2014 р. Справа № 909/457/14
Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Шіляк М. А., при секретарі судового засідання Феденько Н. М., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл"
вул. Бориславська, 29, м. Івано-Франківськ, 76018
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО"
вул. Тролейбусна, 9/35, м. Івано-Франківськ, 76018 - юридична адреса
вул. Крайківського, будинок 1-Б, офіс 302-А,
м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська обл., 76019 - фактична адреса
про стягнення заборгованості за договорами оренди від 19.01.2012 р. № 01/12 та від 01.02.2012 р. № 02/12 та договором оренди обладнання у розмірі 93 106,66 грн., з яких: 85 145,01 грн. - основна заборгованість з орендної плати та відшкодування витрат на земельний податок; 2869,27 грн. - 3% річних від простроченої суми; 1873,20 грн. - індекс інфляції від простроченої суми; 3219,18 грн. - штрафні санкції за прострочення виконання зобов'язань.
За участю представників сторін:
від позивача: Данилів Ю. М. - представник, (довіреність № б/н від 12.05.2014 р.);
від відповідача: представник не з'явився.
ВСТАНОВИВ:
До господарського суду Івано-Франківської області подано позов Товариством з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО" про стягнення заборгованості за договорами оренди від 19.01.2012 р. № 01/12 та від 01.02.2012 р. № 02/12 та договором оренди обладнання у розмірі 93 106,66 грн., з яких: 85 145,01 грн. - основна заборгованість з орендної плати та відшкодування витрат на земельний податок; 2869,27 грн. - 3% річних від простроченої суми; 1873,20 грн. - індекс інфляції від простроченої суми; 3219,18 грн. - штрафні санкції за прострочення виконання зобов'язань.
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 30.04.2014 р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі та призначено справу до розгляду на 20.05.2014 р.
Ухвалами господарського суду Івано-Франківської області від 20.05.2014 р. та 03.06.2014 р. розгляд справи відкладено на 03.06.2014 р. та 19.06.2014 р. відповідно.
Ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 19.06.2014 р. продовжено строк розгляду спору до 15.07.2014 р. та відкладено розгляд справи на 08.07.2014 р.
Представник відповідача в судові засідання жодного разу не з'явився, на адресу суду повернулись ухвали суду, із зазначенням в поштових довідках "вибув".
Судом здійснено електронний запит до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців; відповідно до Спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців станом на 20.05.2014 р. значиться Товариство з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО", і.к. 36733997, де значиться адреса відповідача вул. Крайківського, будинок 1-Б, офіс 302-А, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76019.
Вищевказана адреса не співпадала із зазначеною позивачем в позовній заяві. Суд направляв кореспонденцію за адресою зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, а також за адресою зазначеною у позовній заяві.
Отже, як встановлено судом, ухвали по справі направлялись відповідачу за адресою місцезнаходження, яка зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Відповідно до ст. 64 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) у разі ненадання сторонами інформації щодо їх поштової адреси, ухвала про відкриття провадження у справі надсилається за адресою місцезнаходження сторін, що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. У разі відсутності сторін за такою адресою, вважається, що ухвала про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.
Розглянувши матеріали справи із врахуванням вимог ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, заслухавши пояснення представника позивача, оцінивши докази у відповідності до ст. 43 ГПК України, суд встановив, що між Товариством з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл" (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО" (далі - Орендар) укладено Договори оренди № 01/12 від 19.01.2012 р. та № 02/12 від 01.02.2012 р.
Відповідно до п.п. 1.1.-1.3. Договору оренди № 01/12 Орендодавець (позивач) передає в тимчасове володіння й користування, а Орендар (відповідач) приймає за двостороннім актом АЗС, що знаходяться по вул. Каракая, будинок № 38 у Івано-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 31,2 кв.м.; по вул. Гірнича, будинок № 26, у Івано-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 53,0 кв.м.; по вул. Козоріса, будинок № 2, у Івано-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 21,8 кв.м. для самостійного використання відповідно до п. 2.1. цього Договору. Призначення земельних ділянок - комерційне використання (обслуговування АЗС).
Відповідно до п. 1.1. Договору оренди № 02/12 Орендодавець (позивач) передає в тимчасове володіння й користування, а Орендар (відповідач) приймає за двостороннім актом нафтобазу, що знаходиться по м. Івано-Франківськ, с. Хриплин, Хриплинський промвузол, вул. Автоливмашівська, 7 загальною площею 0,8324 га для самостійного використання відповідно до п. 2.1. цього Договору.
Предмети оренди, на підставі Актів приймання-передачі обладнання, були передані Орендарю (відповідачу) і прийнятий останнім.
Пунктами 2.1. Договорів оренди № 01/12 та № 02/12 визначено, що Об'єкти оренди надаються Орендареві (відповідачу) з метою здійснення торгівлі паливомастильних матеріалів та супутніх товарів та оптової торгівлі паливомастильними матеріалами та супутніми товарами. Режим роботи об'єктів оренди визначається Орендарем (відповідачем) самостійно.
Орендна плата відповідно до п. 5.1. Договору оренди № 01/12 становить 14 000,00 (чотирнадцять тисяч гривень 00 копійок) за місяць, в т.ч. ПДВ - 20% та до п. 5.1. Договору оренди № 02/12 становить 9000,00 (дев'ять тисяч гривень 00 копійок) за місяць, в т.ч. ПДВ - 20%. Орендна плата нараховується, починаючи з дати прийняття об'єктів Орендарем (відповідачем) за актом приймання-передачі, і нараховується по дату фактичного повернення об'єктів оренди від Орендаря (відповідача) Орендодавцеві (позивачу). Орендна плата сплачується на підставі рахунків Орендодавця (позивача) в безготівковому порядку на банківський рахунок Орендодавця (позивача) не пізніше 25-го числа кожного місяця, авансом на наступний місяць (п. 5.2. Договорів оренди № 01/12 та № 02/12).
Пунктами 5.3. Договорів оренди № 01/12 та № 02/12 визначено, що у розмір орендної плати за об'єкти, що орендуються, не включається плата за користування електроенергією, комунальні послуги, телефонні розмови, послуги електрозв'язку, земельний податок, а також
з утримання нежитлового приміщення та прибудинкової території (вивіз сміття, прибирання сходових кліток і прибудинкової території, освітлення прибудинкової території та ін.). Компенсація оплати цих послуг здійснюється Орендарем (відповідачем) на розрахунковий рахунок Орендодавця (позивача) на підставі виставленого рахунку наданого Орендодавцем (позивачем), складеного на підставі виставлених рахунків службами, які надають відповідні послуги. Компенсація оплати комунальних послуг Орендарем (відповідачем) здійснюється протягом 5 банківських днів з моменту отримання рахунку на сплату даної компенсації.
Відповідно до пунктів 7.1.2. Договорів оренди № 01/12 та № 02/12 Орендар (відповідач) зобов'язується сплачувати орендну плату на підставі виставлених Орендодавцем (позивачем) рахунків та компенсовувати витрати на послуги вказані в пунктах 5.3. Договорів оренди № 01/12 та № 02/12.
Позивачем на підтвердження факту належного виконання умов Договорів оренди № 01/12 та № 02/12 подано суду Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000003 від 29.02.2012 р. на суму 19 631,01 грн. в т.ч. 3926,20 грн. ПДВ; № ОУ-0000004 від 31.03.2012 р. на суму 16 595,60 грн. в т.ч. ПДВ 2765,93 грн.; № ОУ-0000011 від 30.04.2012 р. на суму 16 628,54 грн. в т.ч. ПДВ 2771,42 грн.; № ОУ-0000014 від 31.05.2012 р. на суму 12 225,50 грн. в т.ч. ПДВ 2037,58 грн.; № ОУ-0000018 від 30.0.62012 р. на суму 14 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 2333,33 грн.; № ОУ-0000026 від 31.07.2012 р. на суму 12 101,24 грн. в т.ч. ПДВ 2016,87 грн.; № ОУ-0000030 від 31.08.2012 р. на суму 14 000,00 грн. в т.ч. ПДВ 2333,33 грн.; № ОУ-0000012 від 30.04.2012 р. на суму 9000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.; № ОУ-0000017 від 31.05.2012 р. на суму 9000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.; № ОУ-0000022 від 30.06.2012 р. на суму 9000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.; № ОУ-0000027 від 31.07.2012 р. на суму 9000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1500,00 грн.; № ОУ-0000031 від 31.08.2012 р. на суму 9000,00 грн. в т.ч. ПДВ 1500,00 грн. Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) підписано та скріплено печатками сторін на загальну суму 150 181,89 грн.
19.01.2012 р. між Товариством з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл" (далі - Орендодавець) та Товариством з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО" (далі - Орендар) укладено Договір оренди обладнання.
Відповідно до п.п. 3.1. та 3.2. Договору оренди обладнання визначено, що орендна плата за користування Обладнанням становить 200 (двісті) грн. в т.ч. ПДВ. Орендна плата перераховується Орендарем (відповідачем) щомісячно в безготівковому порядку на умовах передплати до 10 числа поточного місяця.
Позивачем на підтвердження факту належного виконання умов Договору оренди обладнання подано суду Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-000005 від 31.03.2012 р. на суму 200,00 грн. в т.ч. 33,33 грн. ПДВ; № 0000015 від 31.05.2012 р. на суму 200,00 грн. в т.ч. 33,33 грн. ПДВ; № 0000020 від 30.06.2012 р. на суму 200,00 грн. в т.ч. 33,33 грн. ПДВ; № 0000024 від 31.07.2012 р. на суму 200,00 грн. в т.ч. 33,33 грн. ПДВ; № 0000028 від 31.08.2012 р. на суму 200,00 грн. в т.ч. 33,33 грн. ПДВ. Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) підписано та скріплено печатками сторін на загальну суму 1000,00 грн. Позивачем також подано акти здачі прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000016 від 31.05.2012 р. на суму 2595,60 грн. в т.ч. 432,60 грн. ПДВ; № ОУ-0000021 від 30.06.2012 р. на суму 2595,60 грн. в т.ч. 432,60 грн. ПДВ; № ОУ-0000025 від 31.07.2012 р. на суму 2595,60 грн. в т.ч. 432,60 грн. ПДВ; № ОУ-0000029 від 31.08.2012 р. на суму 2595,60 грн. в т.ч. 432,60 грн. ПДВ; Акти здачі-прийняття робіт (надання послуг) підписано та скріплено печатками сторін на загальну суму 10 382,40 грн.
01.09.2012 р. Договори оренди № 01/12 від 19.01.2012 р., № 02/12 від 01.02.2012 р. та Договір оренди обладнання розірвано.
Відповідно до пунктів 3.1. Угод про розірвання Договорів оренди № 01/12 від 19.01.2012 р., № 02/12 від 01.02.2012 р. та Договору оренди обладнання Орендар (відповідач) зобов'язується на протязі шести календарних місяців з моменту підписання Угоди оплатити в повній мірі борг по орендній платі в сумах 22 165,18 (двадцять дві тисячі сто шістдесят п'ять гривень 18 копійок), 54 000,00 (п'ятдесят чотири тисячі гривень 00 копійок), 800,00 грн. (вісімсот гривень 00 копійок) і передати в день підписання Угоди згідно акту прийому-передачі АЗС № 1, що знаходиться по вул. Каракая, будинок № 38 у Івано-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 31,2 кв.м., № 2, що знаходиться по вул. Гірнича, будинок № 26, у Івно-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 53,0 кв.м.; АЗС № 3, що знаходиться по вул. Козоріса, будинок № 2, у Івано-Франківській області, Калуський район, м. Калуш, загальною площею 21,8 кв.м та нежитлове приміщення нафтобазу, що знаходиться по вул. Автоливмашівська, 7 Хриплинський промвузол, с. Хриплин, м. Івано-Франківськ, загальною площею 0,8324 га та касові апарати Міні-500.03. АЗС та "ND-797/02".
З метою досудового врегулювання спору позивач направив відповідачу лист від 01.09.2013 р. з повідомленням про заборгованість по Договорах оренди № 01/12 від 19.01.2012 р., № 02/12 від 01.02.2012 р. та Договору оренди обладнання від 19.01.2012 р. станом на 01.09.2013 р. в сумі 85 145,01 грн. та актом звірки взаєморозрахунків. Вказаний лист залишився відповідачем без реагування. Матеріали не містять доказів сплати решти суми заборгованості.
Суд вважає позовні вимоги обґрунтованими виходячи з наступного.
В силу ст. ст. 11, 202, 509 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) між сторонами у справі виникли зобов'язальні відносини.
Відповідно до ч. 1 ст. 283 Господарського кодексу України (далі - ГК України) за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у користування майно для здійснення господарської діяльності.
Частиною 1 ст. 286 ГК України визначено, що орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності.
Згідно ч. 4 ст. 286 ГК України строки внесення орендної плати визначаються в договорі.
Відповідно до ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу. Порушення зобов'язань є підставою для застосування господарських санкцій, передбачених цим Кодексом, іншими законами або договором.
Відповідно до ст. ст. 525, 526 ЦК України, одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом; зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 530 ЦК України визначено, що якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Статтею 629 ЦК України передбачено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Отже, беручи до уваги матеріали справи, керуючись вищезазначеними нормами законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість вимог позивача щодо стягнення з відповідача заборгованості з орендної плати та відшкодування витрат на земельний податок за період з 01.02.2012 р. по 31.08.2012 р. в сумі 85 145,01 грн.
Стосовно вимог про стягнення пені, то слід зазначити наступне.
Відповідно до ст. 546, ст. 549 ЦК України, ст. ст. 230-232 ГК України одним із видів забезпечення виконання зобов'язання є неустойка у формі пені, яка сплачується боржником у разі порушення зобов'язання.
Умовами Договорів оренди № 01/12 та № 02/12, зокрема, пунктами 9.1.1. передбачено, що у разі несплати або несвоєчасної сплати платежів, передбачених Договорами, Орендар (відповідач) сплачує Орендодавцю (позивачу) пеню в розмірі подвійної облікової ставки НБУ від суми заборгованості за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до п. 5.4. Договору оренди обладнання визначено, що за несвоєчасне повернення обладнання або його частин за вимогою Орендодавця (позивача), Орендар (відповідач) сплачує пеню в розмірі 1,5% заставної вартості Обладнання за кожний день прострочення.
При перевірці розміру нарахованої позивачем суми пені за несвоєчасну оплату орендної плати та відшкодування витрат у відповідності до положень ст. 232 ГК України судом встановлено інший розмір пені, а саме 6200,42 грн. Оскільки позивачем заявлено вимогу про стягнення пені в сумі меншій, ніж та, що підрахована судом, суд вважає за доцільне задовольнити вимогу позивача щодо стягнення пені саме в сумі 3219,18 грн. за період з 01.03.2013 р. по 31.08.2013 р.
Стосовно вимог про стягнення 3% річних та індексу інфляції, то слід зазначити наступне.
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання).
Статтею 625 ЦК України встановлено, що боржник, який прострочив виконання грошового зобов'язання, на вимогу кредитора зобов'язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
Суд здійснивши перерахунок 3% річних, дійшов висновку, що вимога позивача про стягнення з відповідача 3 % річних в сумі 2869,77 грн. за період з 01.03.2013 р. по 14.04.2014 р. є обґрунтованою та підлягає задоволенню.
При перевірці розміру нарахованої позивачем суми індексу інфляції судом встановлено інший розмір індексу інфляції, а саме 2917,71 грн. Оскільки позивачем заявлено вимогу про стягнення індексу інфляції в сумі меншій, ніж та, що підрахована судом, суд вважає за доцільне задовольнити вимогу позивача щодо стягнення індексу інфляції саме в сумі 1873,20 грн. за період з 01.03.2013 р. по 14.04.2014 р.
За правилами, встановленими ст. 49 ГПК України, судовий збір по справі слід покласти на відповідача.
На підставі вищевикладеного, у відповідності до ст. 124 Конституції України, ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ст. ст. 11, 202, 509, 525, 526, 530, 546, 549, 610, 625, 629 Цивільного кодексу України, ст. ст. 193, 230-232, 283, 286 Господарського кодексу України та керуючись ст. ст. 43, 49, 64, 82 -85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл" до Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО" про стягнення заборгованості за договорами оренди від 19.01.2012 р. № 01/12 та від 01.02.2012 р. № 02/12 та договором оренди обладнання у розмірі 93 106,66 грн., з яких: 85 145,01 грн. - основна заборгованість з орендної плати та відшкодування витрат на земельний податок; 2869,27 грн. - 3% річних від простроченої суми; 1873,20 грн. - індекс інфляції від простроченої суми; 3219,18 грн. - штрафні санкції за прострочення виконання зобов'язань задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "ЛАРІО" (вул. Крайківського, будинок 1-Б, офіс 302-А, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76019; код 36733997, р/р 2600705136001 МФО 336008 в ІФФ АБ "Київська Русь" свідоцтво ПДВ № 100276235, ІПН 367339909153) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Амі-Ойл" (вул. Бориславська, 29, м. Івано-Франківськ, 76018; код 33427414, р/р 260056023045564 МФО 321767 відділення "Станіславське" ПАТ ВТБ Банк свідоцтво ПДВ № 100023503 ІПН 334274109150) 93 106,66 грн. заборгованості, з яких: 85 145,01 грн. (вісімдесят п'ять тисяч сто сорок п'ять грн. 01 коп.) - заборгованості з орендної плати та відшкодування витрат на земельний податок; 2869,27 грн. (дві тисячі вісімсот шістдесят дев'ять грн. 27 коп.) - 3% річних від простроченої суми; 1873,20 грн. (одна тисяча вісімсот сімдесят три грн. 20 коп.) - індексу інфляції від простроченої суми; 3219,18 грн. (три тисячі двісті дев'ятнадцять грн. 18 коп.) - штрафних санкцій за прострочення виконання зобов'язань та 1862,15 (одна тисяча вісімсот шістдесят дві грн. 15 коп.) - судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 14.07.2014 р.
Суддя М. А. Шіляк
Виготовлено в КП "Діловодство спеціалізованого суду"
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 08.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39727276 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Шіляк М. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні