Ухвала
від 14.07.2014 по справі 804/9698/14
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

14 липня 2014 р. Справа № 804/9698/14

Суддя Дніпропетровського окружного адміністративного суду Царікова О.В., перевіривши матеріали адміністративного позову Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" про застосування заходів реагування, -

в с т а н о в и в:

10 липня 2014 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" (код ЄДРПОУ 05410820), за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Прикордонна, буд. 44, до повного усунення порушень; зобов'язання Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" утриматися від вчинення будь-яких дій, пов'язаних з експлуатацією будівель та споруд, за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Прикордонна, буд. 44, до повного усунення порушень.

Вивчивши подані позовні матеріали, суд дійшов висновку, що адміністративний позов подано з порушенням вимог, встановлених статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), і підлягає залишенню без руху з наступних підстав.

Згідно ч. 3 ст. 106 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.

У відповідності до ч. ч. 1, 2 п. 3 ч. 2 ст.4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (зі змінами, внесеними згідно із Законом № 590-VII від 19.09.2013) ставка судового збору за подання адміністративного позову майнового характеру становить 2 відсотки розміру майнових вимог, але не менше 1,5 розміру мінімальної заробітної плати та не більше 4 розмірів мінімальної заробітної плати; за подання адміністративного позову немайнового характеру ставка судового збору становить 0,06 розміру мінімальної заробітної плати.

Частиною 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 № 3674-VI (зі змінами, внесеними згідно із Законом № 590-VII від 19.09.2013) встановлено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору.

Згідно зі ст. 8 Закону України "Про державний бюджет України на 2013 рік" від 06.12.2012 № 5515-VI, з 01 грудня 2013 року мінімальна заробітна плата становить 1 218, 00 грн.

Позивачем заявлені вимоги про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації будівель та споруд Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" (код ЄДРПОУ 05410820), за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Прикордонна, буд. 44, до повного усунення порушень; зобов'язання Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" утриматися від вчинення будь-яких дій, пов'язаних з експлуатацією будівель та споруд, за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Прикордонна, буд. 44, до повного усунення порушень (вимоги немайнового характеру).

Таким чином, за подання адміністративного позову позивачу необхідно сплатити судовий збір за вимоги немайнового характеру в розмірі 73,08 грн.

Проте, як вбачається з матеріалів адміністративного позову, позивачем не надано документу, що підтверджує сплату судового збору за подання адміністративного позову.

Відповідно до п. 5 ст. 106 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі необхідності у позовній заяві зазначаються - клопотання про звільнення від сплати судового збору; про звільнення від оплати правової допомоги і забезпечення надання правової допомоги, якщо відповідний орган відмовив особі у забезпеченні правової допомоги; про призначення судової експертизи; про витребування доказів; виклик свідків тощо.

За змістом заявленого адміністративного позову, позивач заявляє клопотання щодо відстрочення сплати судового збору. В обґрунтування клопотання позивач зазначає, що Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області є органом державної влади і бюджетною установою, неприбутковою організацією, яка здійснює видатки лише у відповідності до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України № 333 від 12.03.2012, та відповідно до кошторису витрат на 2014 рік за КЕКВ 2800 "Інші видатки", кошти на сплату судового збору станом на час подачі позову відсутні, у зв'язку з чим просить суд відстрочити сплату судового збору.

Суд вважає, що клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Суд відзначає, що статтею 129 Конституції України як однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже в тому числі й органів державної влади, а тому самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з державного бюджету України та з відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 8 Закону України "Про судовий збір", враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі.

У розумінні приписів указаної норми відстрочення або розстрочення сплати судового збору скаржнику, звільнення його від сплати може мати місце за наявності виключних обставин та підтвердження їх належними доказами.

Даною статтею передбачено право суду, а не обов'язок щодо відстрочки, розстрочки або звільнення заявника від сплати судового збору.

Обґрунтовуючи причини відстрочення сплати судового збору Головне управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області посилається на відсутність коштів на рахунках останнього, в той час як самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та з відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для відстрочення сплати судового збору. Крім того, до клопотання про відстрочення сплати судового збору позивачем не надано доказів, на підтвердження обставин, зазначених у клопотанні, у зв'язку з чим, у суду відсутні підстави для задоволення клопотання позивача про відстрочення сплати судового збору.

Суд враховує те, що в даному випадку позивач, як суб'єкт владних повноважень, не представляє інтереси інших осіб, а безпосередньо є стороною спірних правовідносин.

Згідно зі статтею 108 КАС України позовна заява, яка подана без додержання вимог, встановлених статтею 106 КАС України, залишається без руху, про що суд повідомляє позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 88, 106, 108, 160, 165 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до Дочірнього підприємства Дніпропетровської спеціалізованої пересувної механізованої колони "Сантехнік" об'єднання "Дніпрооблагропромбуд" про застосування заходів реагування залишити без руху.

Надати позивачу строк до 25 липня 2014 р. для усунення недоліків, шляхом надання до суду:

- оригіналу квитанції про сплату судового збору в сумі 73,08 грн.

Роз'яснити заявнику, що відповідно до п. 1 ч. 3 ст. 108 КАС України заява повертається заявникові, якщо він не усунув недоліки заяви, яку залишено без руху.

Копію ухвали направити особі, що звернулася із позовною заявою.

Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі в 5-денний строк з дня проголошення ухвали. Якщо ухвалу було постановлено у письмовому провадженні або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду.

Суддя О.В. Царікова

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2014
Оприлюднено16.07.2014
Номер документу39728737
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/9698/14

Ухвала від 30.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

Ухвала від 14.07.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Царікова Олена Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні