ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И 11 липня 2014 року м. Львів № 813/4033/14 17 год. 00 хв. Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Клименко О.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Радехівського міжрайонного управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області до Комунального підприємства «ТіК» про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду, – ВСТАНОВИВ: Радехівське міжрайонне управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області (далі – Радехівське МУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області) звернулося до суду з позовом до Комунального підприємства «ТіК» (далі – КП «ТіК») про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом тимчасової заборони експлуатації водозабірно-водопровідних споруд с. Пиратин, відомча підпорядкованість КП «ТіК», вул. Стуса, 2, с. Стоянів, Радехівського району, Львівської області. Позовні вимоги обґрунтовує тим, що під час проведення планової перевірки дотримання вимог санітарного законодавства у сфері питної води та питного водопостачання населення на об'єкті: водозабірно-водопровідні споруди с. Пиратин, Радехівського району, Львівської області було виявлено порушення норм Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та ДСанПіН 2.2.4-171-10. Враховуючи зазначене, у зв'язку з виникненням умов, які впливають на санітарне та епідеміологічне благополуччя населення, з метою недопущення спричинення шкоди здоров'ю людей, позивач звернувся до суду з даним позовом. Відповідачу скеровувалась копія ухвали про відкриття скороченого провадження в адміністративній справі від 05.06.2014 року за його зареєстрованим місцезнаходженням, вказану ухвалу позивач отримав 13.06.2014 року, що підтверджено повідомленням про вручення поштового відправлення. Заперечень чи пояснень відповідача щодо даного адміністративного позову у встановлений ст. 183-2 КАС України строк до суду не надходило. На підставі ч. 4, 5 ст. 183-2 КАС України суд розглянув справу одноособово без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. Оцінивши повідомлені позивачем обставини та долучені до справи докази на їх підтвердження суд встановив наступне. Відповідно до статті 1 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Так, у відповідності до п. 1 Положення про Державну санітарно-епідеміологічну службу України, затвердженого Указом Президента України від 6 квітня 2011 року № 400/2011 (далі - Положення № 400/2111), Держсанепідслужба України входить до системи органів виконавчої влади у галузі охорони здоров'я та утворюється для забезпечення реалізації державної політики у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення. Згідно п. 4.4 Положення про територіальні органи Державної санітарно-епідеміологічної служби України, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров'я України від 19.01.2012 року № 34, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 16.03.2012 № 413/20/726 (далі - Положення № 413/20/726), державний санітарно-епідеміологічний нагляд та контроль за дотриманням вимог санітарного законодавства органами виконавчої влади і органами місцевого самоврядування, органами влади АР Крим, підприємствами, установами, організаціями, незалежно від їх форми власності, фізичними особами та громадянами, виконанням ними санітарних та протиепідемічних (профілактичних) заходів здійснюють Головні управління Державної санітарно-епідеміологічної служби в АР Крим, областях, містах Києві та Севастополі, на водному, залізничному, повітряному транспорті. Пунктом 7 Положення № 400/211, Держсанепідслужба України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі і на водному, залізничному, повітряному транспорті. Керівниками територіальних органів Держсанепідслужби України є головні державні санітарні лікарі на відповідній території, відповідному виді транспорту. Судом встановлено, що на підставі наказу Начальника Радехівського МУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області та Завідувача Радехівського міжрайонного відділу лабораторних досліджень ДУ «Львівський обласний лабораторний центр» від 21.03.2014 року №77-ВО, від 21.03.2014 року №13-ВО «Про проведення планових заходів здійснення держсанепіднагляду в ІІ кварталі 2014 року, повідомлення про проведення планової перевірки від 05.05.2014 року №571/08-06 та направлення на перевірку від 19.05.2014 року №216, позивачем було проведено планову перевірку дотримання вимог санітарного законодавства у сфері питної води та питного водопостачання населення на об'єкті: водозабірно-водопровідні споруди с. Пиратин, Радехівського району, Львівської області, за результатами якої Радехівським МУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області складено акт від 21.05.2014 року. Перевіркою встановлено невідповідність води питної із водопровідних кранів – водонапірної башні с. Пиратин, Радехівського району, Львівської області вимогам нормативних документів, що є порушенням Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення» та ДСанПіН 2.2.4-171-10. Позивач вважає, що дане порушення створює загрозу здоров'ю населення. Крім цього, щодо виявлених порушень норм чинного законодавства щодо директора КП «ТіК» 26.05.2014 року позивачем було складено протокол про порушення санітарних норм та винесено постанову про накладення штрафу від 29.05.2014 року №88. Також на обґрунтування позовних вимог позивач долучив до матеріалів справи: рішення про відбір взірців продукції №675 від 19.05.2014 року, результат санітарно-мікробіологічного дослідження №1118-1120 від 26.05.2014 року, протоколи дослідження питної води №60, №61, №62 від 22.05.2014 року. Суспільні відносини, які виникають у сфері забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, визначає відповідні права і обов'язки державних органів, підприємств, установ, організацій та громадян, встановлює порядок організації державної санітарно-епідеміологічної служби і здійснення державного санітарно-епідеміологічного нагляду в Україні регулює Закон України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення». Відповідно до ст. 18 вказаного Закону органи виконавчої влади, місцевого самоврядування зобов'язані забезпечити жителів міст та інших населених пунктів питною водою, кількість та якість якої повинні відповідати вимогам санітарних норм і державного стандарту. Виробничий контроль за якістю питної води в процесі її добування, обробки та у розподільних мережах здійснюють підприємства водопостачання. Вода відкритих водойм, що використовується для господарсько-питного водопостачання, купання, спортивних занять, організованого відпочинку, з лікувальною метою, а також вода водойм у межах населених пунктів повинна відповідати санітарним нормам. Підприємства, установи, організації, що використовують водойми (у тому числі моря) для скидання стічних, дренажних, поливних та інших забруднених вод, повинні забезпечити якість води у місцях водокористування відповідно до вимог санітарних норм. Для водопроводів господарсько-питного водопостачання, їх джерел встановлюються зони санітарної охорони із спеціальним режимом. Порядок встановлення і режим цих зон визначаються законодавством України. Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Крім того, згідно з п. 2, п.п. 3.1 Інструкції про порядок застосування державною санітарно-епідеміологічною службою України адміністративно-запобіжних заходів, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України від 14 квітня 1995 р. № 67, підставою для вжиття адміністративно-запобіжних заходів у вигляді обмеження, тимчасової заборони, заборони, припинення, зупинення є порушення вимог санітарного законодавства. Вказані заходи вживаються відповідно до постанов про застосування адміністративно-запобіжних заходів, що виносяться згідно компетенції головними державними санітарними лікарями, їх заступниками, а також іншими посадовими особами держсанепідслужби, які на те уповноважені керівниками відповідних служб. Згідно з п.5 ч.1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Оскільки у ході проведення перевірки було встановлено порушення суб'єктом господарювання порушення вимог санітарного законодавства, що можуть завдати шкоду здоров'ю людей та вплинути на санітарне та епідемічне благополуччя населення, а відповідачем не надано жодних доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки від 21.05.2014 року та який підписаний відповідачем без заперечень, суд дійшов висновку щодо обґрунтованості позовних вимог Радехівського МУ ГУ Держсанепідслужби у Львівській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду шляхом тимчасової заборони експлуатації водозабірно-водопровідних споруд в с. Пиратин, відомча підпорядкованість КП «ТіК», вул. Стуса, 2, с. Стоянів, Радехівського району, Львівської області до усунення відповідачем порушень, зазначених в акті перевірки дотримання вимог санітарного законодавства у сфері питної води та питного водопостачання населення від 21.05.2014 року та отримання у встановленому порядку рішення суду на відновлення роботи. У відповідності до вимог ст.94 КАС України судові витрати на користь позивача не присуджуються. Ухвалою суду від 05.06.2014 року відстрочено сплату судового збору до ухвалення судового рішення у справі. Згідно з ч. 2. ст. 88 КАС України якщо у строк, встановлений судом, судові витрати не будуть оплачені, витрати розподіляються між сторонами відповідно до судового рішення у справі, якщо оплату судових витрат розстрочено або відстрочено до ухвалення судового рішення у справі. Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру судовий збір становить 0,06 розміру мінімальної заробітної плати. Відтак несплачена сума судового збору становить 73,08 грн. Керуючись ст.ст. 17-19, 69-71, 88, 94, 160-163, 167 КАС України суд, – ПОСТАНОВИВ: Адміністративний позов задовольнити повністю. Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до Комунального підприємства «Тік» (вул. Стуса, 2, с. Стоянів, Радехівський район, Львівська область, 80220, код ЄДРПОУ 32562161) шляхом тимчасової заборони експлуатації водозабірно-водопровідних споруд в с. Пиратин, відомча підпорядкованість КП «ТіК», вул. Стуса, 2, с. Стоянів, Радехівського району, Львівської області до усунення відповідачем порушень, зазначених в акті перевірки дотримання вимог санітарного законодавства у сфері питної води та питного водопостачання населення від 21.05.2014 року та отримання у встановленому порядку рішення суду на відновлення роботи. Стягнути з Радехівського міжрайонного управління Головного управління Держсанепідслужби у Львівській області (вул. Тарнавського, 5, м. Радехів, Львівська область, 80200, код ЄДРПОУ 38287610) несплачений судовий збір в розмірі 73 (сімдесят три) грн. 08 коп. Постанова суду першої інстанції є остаточною, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку. У разі апеляційного оскарження постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 183-2 КАС України відповідач зобов'язаний виконати постанову негайно. Суддя Клименко О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2014 |
Оприлюднено | 16.07.2014 |
Номер документу | 39736293 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Клименко Оксана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні