Постанова
від 11.07.2014 по справі 813/3487/14
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

cpg1251 ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2014 року 10 год. 15 хв. Справа № 813/3487/14

Львівський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого - судді Сакалоша В.М.,

за участю секретаря судового засідання - Козак О.О.,

представника позивача - Горбаня О.В.,

розглянувши у м. Львові у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Добробут" про стягнення заборгованості, -

в с т а н о в и в:

На розгляд Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ТзОВ "БК Добробут" про стягнення заборгованості в сумі 13 221,26 грн., з них 11845,01 грн. - боргу та 1376,25 грн. пені.

В ході судового розгляду справи представником позивача подано клопотання про зменшення суми позовних вимог до 6 736,11 грн.

Ухвалою суду від 14.05.2014 року відкрито провадження по справі. В судовому засіданні 11.07.2014 року відповідно до вимог ч.3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну частини постанови.

Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно із ст.18 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні"підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів та звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у встановленому чинним законодавством порядку. Відповідачем не виконано нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів у 2012 році, який становив 1 особа. У зв'язку з цим, до нього застосовано адміністративно-господарську санкцію в сумі 11 845,01 грн. Оскільки ТзОВ "БК Добробут" у терміни встановлені чинним законодавством не сплатило адміністративно-господарських санкцій, то позивачем нарахована пеня в сумі 1 376,25 грн.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги з мотивів, вказаних у позовній заяві, просив позов задовольнити.

Відповідач явку уповноваженого представника в судове засідання 11.07.2014 року не забезпечив, хоча повідомлявся про дату, час і місце розгляду справи. Про причини неявки суд не повідомив. При цьому в ході судового розгляду справи, відповідачем подано заперечення на позовну заяву, відповідно до якого останній свою позицію обґрунтовує наступним. Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів безпосередньо не проводило перевірки ТзОВ «БК Добробут», а посилається лише на акт перевірки Територіальної державної інспекції з питань праці у Львівській області від грудня 2013 року. При цьому відповідач звертає увагу на те, що даним контролюючим органом проводилась перевірка підприємства стану додержання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування за 2013 рік., а за 2012 рік наводяться лише статистичні дані. Відповідач підтверджує факт того, що в акті Територіальної державної інспекції з питань праці у Львівській області зазначено 15 працюючих у 2012 році працівників ТзОВ «БК Добробут», однак не деталізовано, що один працівник по штату, який займав посаду медичної сестри працював на підприємстві з 1 квітня 2008 року по сумісництву (копія наказу додається). Крім того, у 2012 році шість працівників звільнилось із підприємства за власним бажанням.У відповідності до вимог ст. 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» зазначено, що для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю.Тому, позивачем не правильно визначено сума адміністративно-господарських санкцій.Також, невірним є посилання позивача на ст.250 Господарського кодексу України щодо додержання строків нри нарахуванні пені.

Заслухавши думку представника позивача, з'ясувавши обставини, на які позивач посилається як на підставу своїх вимог та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд виходить з наступного.

Згідно із ст. 18 Закону України „Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця з урахуванням індивідуальних програм реабілітації, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів та звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у встановленому чинним законодавством порядку.

Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця. Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, самостійно розраховують кількість робочих місць для працевлаштування інвалідів відповідно до нормативу, встановленого частиною першою цієї статті, і забезпечують працевлаштування інвалідів. Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 18 згаданого Закону виконанням нормативу робочих місць у кількості, визначеній згідно з частиною першою цієї статті, вважається працевлаштування підприємством, установою, організацією, у тому числі підприємством, організацією громадських організацій інвалідів, фізичною особою, яка використовує найману працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Відповідно до ч.1 ст. 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні", підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Частиною 2 цієї ж статті передбачено, що порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

Відповідно до ч. 8 ст. 19 Закону Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, з метою контролю за виконанням нормативу робочих місць, передбаченого частиною першою цієї статті, у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, здійснює перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подання ними звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, у тому числі шляхом зарахування.

Територіальною державною інспекцією з питань праці у Львівській області у листопаді 2013 року проведено перевірку додержання ТзОВ "БК Добробут" законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування, зокрема, виконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів та складено відповідний акт.

Відповідно до Акту Територіальної державної інспекції з питань праці у Львівській області ТзОВ "БК Добробут" не виконується норматив робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів.

Згідно із актом інспекції, середньооблікова кількість штатних працівників відповідача у 2012 році становила 15 осіб, з них середньооблікова чисельність фактично працюючих інвалідів 0 осіб. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2012 році для Відповідача становив 1 особа. Отже, Відповідачем не виконано норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у кількості 1 особа. Середньорічна заробітна плата штатного працівника за 2012 рік у відповідача становила 11845,01 грн. Сума адміністративно-господарських санкцій, що підлягає сплаті 11845,01 грн. Оскільки, останнім днем сплати адміністративно-господарських санкцій є 15 квітня 2013 року, сума пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій за період з 16.04.2013 по 25.04.2014р. (375 днів) складає 1376,25 грн.

У зв'язку з наведеним, судом взято до уваги наступне.

09.07.2014 року відповідач звернувся до Територіальної державної інспекції з питань праці у Львівській області із листом № 07 у якому просив надати уточнюючу інформацію щодо середньооблікової кількості штатних працівників облікового складу ТзОВ "БК Добробут" за 2012 рік.

Листом від 10.07.2014 року № 02-3270/07 Територіальна державна інспекція з питань праці у Львівській області повідомила, що згідно з Інструкцією зі статистики кількості працівників, затвердженою Наказом Державного комітету статистики України 28.09.05 № 286 та зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 30.11.05 за №1442/11722, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ТзОВ «БК Добробут» за 2012 рік становить 13,2 особи. Також було зазначено, що у листі № 02-4448/07 від 30.11.13 адресованому Львівському обласному відділенню Фонду соціального захисту інвалідів, допущено механічну помилку, а саме: замість «середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за 2012 рік становить 14,7 осіб», слід читати «середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу за 2012 рік становить 13,2 особи».

На підставі наведеного, представник позивача звернувся до суду із клопотанням про зменшення позовних вимог аргументуючи, тим, що середньооблікова чисельність штатних працівників у ТзОВ "БК Добробут" становить 13 осіб. Відтак, сума стягнення складає 6 736,11 грн.

Беручи до уваги вищевказане, а також зважаючи на те, що відповідач у встановлений термін не сплатив суму заборгованості, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів є обґрунтованими, підтверджуються долученими до матеріалів справи та дослідженими у судовому засіданні доказами, а тому підлягають до задоволення

Відповідно до ч.4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати з відповідача не належить стягувати.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 71, 86, 160-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд-

п о с т а н о в и в:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "БК Добробут" (81100, Львівська область, Пустомитівський район, м. Пустомити, вул. Гайдамацька, 16, ЄДРПОУ 30993829) на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів (79000, м. Львів, пл. Маланюка,6, ЄДРПОУ 38008294) борг в сумі 6 736,11 (шість тисяч сімсот тридцять шість гривень одинадцять копійок).

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через Львівський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Повний текст постанови виготовлений 14 липня 2014 року.

Суддя Сакалош В.М.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2014
Оприлюднено17.07.2014
Номер документу39751656
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —813/3487/14

Постанова від 11.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

Ухвала від 11.07.2014

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Сакалош Володимир Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні