ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 819/1182/14-a
"09" липня 2014 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:
головуючого судді Баб'юка П.М.
при секретарі судового засідання Сердюку А.Г.,
за участю представників: позивача - Піхіровського Н.М., відповідача - Галайка А.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за адміністративним позовом Державної фінансової інспекції в Тернопільській області до Відділу культури Тернопільської районної державної адміністрації про зобов`язання виконати вимоги.
ВСТАНОВИВ:
Державна фінансова інспекція в Тернопільській області звернулась до суду з позовом до Відділу культури Тернопільської районної державної адміністрації про зобов`язання виконати вимоги.
З урахування заяви про зміну позовних вимог від 08.07.2014 позивач просить зобов'язати Відділ культури Тернопільської районної державної адміністрації у повному обсязі виконати пункти 4, 6 та 7 обов'язкових вимог Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 21.02.2014 №19-17-12-15/342, а саме:
- п.4: провести роботу щодо повернення коштів в сумі 21485,44 грн., які перерахувати в дохід районного бюджету, як незаконні видатки проведені в минулих бюджетних періодах;
-п.6: провести роботу щодо повернення зайво понесених видатків на оплату праці кочегарів на загальну суму 40726,12 грн., в тому числі шляхом пред'явлення позовів до суду про їх стягнення та перерахувати в дохід районного бюджету;
-п.7: відобразити дебіторську заборгованість в сумі 1517,43 грн. за Острівською сільською радою, щодо якої здійснені безпідставні витрати по оплаті за газ. Стягнути у встановленому законом (судовому) порядку з вищевказаного суб'єкта кошти в сумі 1517,43 грн., які перерахувати в дохід районного бюджету.
Представник позивача в судовому засіданні вказані позовні вимоги підтримав та просив їх задовольнити. Зазначив, що вимоги від 21.02.2014 №19-17-12-15/342 не оскаржені відповідачем у встановленому порядку, отже є чинними та підлягають виконанню.
Представники відповідача в судовому засіданні позов в частині зобов'язання виконати п.4 вказаних вимог визнали, в іншій частині щодо задоволення заперечили.
Зокрема, по пункту 6 вимог пояснили, що у штатному розписі орендаря - Острівської сільської ради відсутня посада кочегара і при складанні бюджету з 2009 по 2013 рр. видатки на оплату праці кочегарів та нарахування на неї не планувались. Крім цього, вважають, що в даному випадку Острівською сільською радою як орендарем повинні відшкодовуватись лише кошти за природній газ, без відшкодування оплати праці кочегарів.
Проте, на запитання суду представники відповідача відповіли, що пункт 6 вказаних вимог не оскаржувався ними у встановленому порядку.
Щодо пункту 7 вимог від 21.02.2014 представники відповідача повідомили, що при розрахунку оплати за природній газ спожитий Острівською сільською радою інспектором не враховано наявність переплати у 2011-2012 роках на загальну суму 2561,43 грн. З урахуванням вказаної переплати, до відшкодування підлягає 4087,24 грн. Вказана сума була перерахована відповідачем в дохід районного бюджету, що підтверджується платіжним дорученням №176 від 06 березня 2014 року.
Також повідомили, що дебіторська заборгованість за Острівською сільською радою по оплаті за природній газ відображена відповідачем, що підтверджується Довідкою про дебіторську та кредиторську заборгованість на 01.04.2014.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази які містяться в матеріалах справи, суд встановив наступні обставини справи:
Відповідно до п. 2.3.2.1 Плану контрольно-ревізійної роботи Державної фінансової інспекції в Тернопільській області на IV квартал 2013 року, Тернопільською об'єднаною державною фінансовою інспекцією проведено планову ревізію фінансово-господарської діяльності Відділу культури Тернопільської районної державної адміністрації (далі - Відділ культури) за період з 01.01.2009 по 31.12.2013, якою встановлено окремі порушення та недоліки, що відображені в акті ревізії від 07.02.2014 № 17-22/38
На підставі п.7 ст. 10 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26.01.1993, Відповідачу направлено обов'язкові вимоги від 21.02.2014 № 19-17-12-15/342, з терміном виконання до 07.04.2014, (далі - Вимоги).
Ревізією зокрема встановлено, що в порушення п. 20, п. 22 та п. 29 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 зі змінами, в період з 01.01.2009 по 31.12.2013, видатки на оплату вартості спожитих комунальних послуг та послуг зв'язку апаратом Відділу культури Тернопільської РДА планувалися і затверджувалися в кошторисах видатків Відділу культури Тернопільської РДА за рахунок коштів районного бюджету, що призвело до включення недостовірних даних до проектів кошторисів (бюджетних запитів), затвердження необґрунтованих бюджетних асигнувань та оплати цих видатків за вищевказаним КФК за рахунок коштів районного бюджету на загальну суму 21485,44 грн., у зв'язку з чим п.4 Вимог Відповідача зобов'язано:
- провести роботу щодо повернення в районний бюджет коштів в сумі 21485,44 грн., шляхом пред'явлення позову до суду про їх стягнення, які перерахувати в дохід районного бюджету з призначенням платежу за кодом 21080500 „Інші надходження", на рахунок 31416535700513, МФО 838012.
Станом на час розгляду справи вказаний пункт вимог не виконано відповідачем.
Також ревізією встановлено, що в порушення п. 20, п. 22 та п. 29 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 зі змінами, протягом 2009-2013 p.p. видатки на оплату праці кочегарів, задіяних в опаленні приміщення, що займають сторонні юридичні , особи та нарахувань на неї, планувалися і затверджувалися в кошторисах видатків Відділу культури, що призвело до покриття видатків сторонніх юридичних осіб на загальну суму 53942,77 грн., з яких 40904,82 грн. - Острівської сільської ради, 3272,37 грн. - підприємця ОСОБА_3, 8129,41 грн. - ФАП Комунального закладу Тернопільської районної ради "Тернопільське районне територіально-медичне об'єднання", 1636,17 грн. - підприємця ОСОБА_4, в зв'язку з чим п.6 Вимог Відповідача зобов'язано:
- провести роботу щодо повернення зайво понесених видатків на оплату праці кочегарів на загальну суму 53942,77 грн., шляхом пред'явлення позовів до суду про їх стягнення та перерахувати в дохід районного бюджету.
На час подання позову не повернуто видатків на оплату праці кочегарів на загальну суму 40726,12 грн. Вказаний пункт 6 вимог відповідачем не оскаржено у встановленому порядку, а відтак, він підлягає виконанню в повному обсязі.
Крім цього, ревізією встановлено, що частину приміщення, яке перебуває в користуванні відділу культури займали фізичні і юридичні особи, проте, за спожиті комунальні послуги (газ) кошти відшкодовувались не в повному обсязі, у зв'язку з чим, пунктом 7 вимог зобов'язано відповідача відобразити дебіторську заборгованість в сумі 5604,67 грн. за Острівською сільською радою, 2166,15 грн. за підприємцем ОСОБА_4, щодо яких здійснені безпідставні витрати по оплаті за газ. Стягнути у встановленому законом (судовому) порядку з вищевказаних суб'єктів кошти в сумі 7770,82 грн., які перерахувати в дохід районного бюджету.
Представник позивача в судовому засіданні зазначив, що станом на час розгляду справи залишається не виконаним пункт 7 вимог в частині відображення дебіторської заборгованості в сумі 1517,43 грн. за Острівською сільською радою та стягнення у встановленому законом (судовому) порядку з вищевказаного суб'єкта коштів в сумі 1517,43 грн.
Проте, слід зазначити, що при розрахунку оплати за природній газ спожитий Острівською сільською радою (а.с.68) інспектором не враховано наявність у Острівської сільської ради переплати по оплаті за газ у 2011-2012 роках на загальну суму 2561,43 грн.
З урахуванням вказаної переплати, до відшкодування підлягало 4087,24 грн. На виконання вимог, вказана сума була перерахована відповідачем в дохід районного бюджету, що підтверджується платіжним дорученням №176 від 06 березня 2014 року (а.с.46).
Також суд бере до уваги те, що дебіторська заборгованість за Острівською сільською радою по оплаті за природній газ відображена відповідачем, що підтверджується Довідкою про дебіторську та кредиторську заборгованість на 01.04.2014 (а.с.66).
Враховуючи наведене, вимоги позивача в сатині зобов'язання відповідача "відобразити дебіторську заборгованість в сумі 1517,43 грн. за Острівською сільською радою, щодо якої здійснені безпідставні витрати по оплаті за газ. Стягнути у встановленому законом (судовому) порядку з вищевказаного суб'єкта кошти в сумі 1517,43 грн., які перерахувати в дохід районного бюджету", - до задоволення не підлягають.
Згідно ч.2 ст. 15 Закону України „Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", законні вимоги службових осіб органу державного фінансового контролю є обов'язковими для виконання службовими особами об'єктів, що контролюються.
Пунктом 10 статті 10 вищевказаного Закону передбачено, що органи державного фінансового контролю мають право звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Враховуючи все наведене вище, заявлений позов підлягає задоволенню частково.
Керуючись ст.ст. 94, 158-167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити частково.
2. Зобов'язати Відділ культури Тернопільської районної державної адміністрації (і.к.02230543) в повному обсязі виконати пункти 4 (чотири) та 6 (шість) вимог Тернопільської об'єднаної державної фінансової інспекції від 21 лютого 2014 року №19-17-12-15/342, а саме:
- п.4: провести роботу щодо повернення коштів в сумі 21485,44 грн., які перерахувати в дохід районного бюджету, як незаконні видатки проведені в минулих бюджетних періодах;
- п.6: провести роботу щодо повернення зайво понесених видатків на оплату праці кочегарів на загальну суму 40726,12 грн., в тому числі шляхом пред'явлення позовів до суду про їх стягнення та перерахувати в дохід районного бюджету.
3. В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
В повному обсязі постанова складена 14 липня 2014 року.
Головуючий суддя Баб'юк П.М.
копія вірна
Суддя Баб'юк П.М.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39751670 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Баб'юк П.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні