Постанова
від 08.07.2014 по справі 812/3860/14
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

8.1

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

Іменем України

08 липня 2014 рокуЛуганськСправа № 812/3860/14

Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

05 червня 2014 року до Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" до Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області, в обґрунтування якого вказав, що Ніжинською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління Міндоходів у Чернігівській області протиправно відкориговане, шляхом обнуління, показників податкової звітності ТОВ "Луганськ Логістік" за період з 01.02.2013 по 31.01.2014 в інформаційній системі "Податковий блок". Податкового повідомлення-рішення відносно ТОВ "Луганськ Логістік" відповідачем не приймалось.

Анулювання показників податкової звітності з податку на додану вартість за період з 01.02.2013 по 31.01.2014 створили для позивача негативні наслідки у вигляді розірвання ділових зв'язків з контрагентами щодо яких розпочалися перевірки податковими органами.

У зв'язку цим позивач просив суд визнати протиправними дії Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області щодо внесення коригування шляхом анулювання (обнуління) показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" в АІС "Податковий блок" задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" за період з 01.02.2013 по 31.01.2014, зобов'язати Ніжинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Чернігівській області внести коригування шляхом відновлення показників податкової звітності Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" в АІС "Податковий блок" задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" за період з 01.02.2013 по 31.01.2014.

Представник відповідача у судове засідання не прибув, надав заяву про розгляд справи без його участі.

Відповідач участь свого представника у судовому засіданні не забезпечив, у запереченнях проти позову зазначив, що у січні 2014 року встановлено відсутність ТОВ "Луганськ Логістік" за місцезнаходженням. У березні 2014 року було складено акт про неможливість проведення зустрічної звірки № 129/22-37628420 від 18.03.2014, яким встановлено неможливість реального здійснення господарської діяльності з придбання товарів (робіт, послуг) за період з 01.02.2013 по 31.01.2014. Вказаний акт товариству не направлявся так як це не передбачено законодавством, на підставі акту податкові повідомлення-рішення не виносились, тому права позивача не порушено. Внесення інформації до податкових баз даних здійснюється для узагальнення інформації про платників податків та використовується лише податковими органами. У зв'язку з викладеним просив у задоволенні позову відмовити.

Враховуючи положення пункту 6 статті 128 КАС України суд вважає за можливе розглянути дану справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд приходить до такого.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік", код ЄДРПОУ 37628420, є юридичною особою, зареєстровано виконавчим комітетом Луганської міської ради 28.03.2011 за № 13821020000018287 та внесено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України. Юридичною адресою Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" є м. Луганськ, вул. Артьома, буд. 99 А. Товариство є платником податків і зборів та перебуває на обліку в Ніжинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області (а.с. 13, 14).

В період з 21.02.2013 по 31.01.2014 позивач був платником податку на додану вартість відповідно до свідоцтва № 200112715. (а.с.16)

За період з 01.02.2013 по 31.02.2014 ТОВ "Луганськ Логістік" своєчасно подано до податкового органу податкові декларації з податку на додану вартість за лютий, березень, квітень, травень, червень, липень, серпень, вересень, жовтень, листопад, грудень 2013 року та січень 2014 року з необхідними додатками, у тому числі і з додатком № 5. (а.с. 74-165).

Як вбачається з матеріалів справи посадовими особами Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Чернігівській області 18.03.2014 складено акт № 129/22-37628420 про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами - постачальниками по деклараціям з ПДВ за період з 01.02.2013 по 31.01.2014. (а.с. 15-62)

У вказаному акті зазначено, що зустрічну звірку неможливо провести у зв'язку з тим, що ТОВ "Луганськ Логістік" не знаходиться за юридичною адресою. Вказаний факт підтверджено довідкою ГОВ ДПІ у м. Чернігові від 10.01.2014 № 50/7/25-26-07-014/18. Далі зазначено, що господарська діяльність ТОВ "Луганськ Логістік" має ознаки нереальності здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства, в результаті чого ТОВ "Луганськ Логістік" за період з 21.02.2013 по 31.01.2014 завищено дані з придбання товарів на суму ПДВ 3826410,00 грн.

Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України передбачено, що з метою отримання податкової інформації органи державної податкової служби мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків. Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків. Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.04.2011 № 236 затверджено Методичні рекомендації щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Методичні рекомендацій).

Відповідно до п. 4.4. Методичних рекомендацій у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання (далі - Акт), реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) (далі - Журнал реєстрації довідок/актів) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України. При подальшому залученні суб'єкта господарювання (посадових осіб суб'єкта господарювання) до проведення зустрічної звірки відповідальний підрозділ органу ДПС забезпечує проведення такої звірки.

Тобто, у випадку не встановлення місцезнаходження платника податку податковий орган складає акт про неможливість проведення зустрічної звірки, який містить загальні відомості про платника податків, перелік заходів податкового органу, вжитих для проведення зустрічної звірки, дані про податкову звітність платника податків, про останні перевірки платника податків. Акт про неможливість проведення зустрічної звірки містить загальну інформацію про платника податків та не передбачає можливості надання оцінки господарській діяльності суб'єкта господарювання, а тим більше робити висновки про правомірність відображення даних у податковій звітності платника податків.

При цьому, з витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців вбачається, що станом на 30.05.2014 дані про ТОВ "Луганськ Логістік" підтверджено. (а.с.13,14)

Склавши документ під назвою "акт про неможливість проведення зустрічної звірки" податковий орган позбавив ТОВ "Луганськ Логістік" можливості реалізувати свої права як платника податків, передбачені чинним законодавством під час перевірки контролюючим органом.

При цьому первинні документи позивача за спірний період з 01.02.2013 по 31.01.2014 податковим органом не досліджувались, оцінка їм не надавалась.

Суд зазначає, що згідно діючого законодавства вказаний акт, на відміну від податкового повідомлення-рішення, не тягне за собою будь-яких юридичних наслідків для позивача, а тому не є нормативно-правовим актом чи правовим актом індивідуальної дії. Він є документом, що лише фіксує певні обставини так, як їх бачить представник податкового органу.

З огляду на вказане акт перевірки є лише одним із видів доказів, належність, допустимість та достовірність яких оцінюється судом при розгляді справ, зокрема, про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення. Акт перевірки органу державної податкової служби не є рішенням (актом індивідуальної дії) в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України, він не є обов'язковим до виконання, сам по собі не тягне для позивача ніяких правових наслідків.

Дії податкового органу по проведенню перевірки та складанню акту перевірки є способом реалізації наданих суб'єкту владних повноважень.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язання діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України

Складаючи акт про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ "Луганськ Логістік" від 18.03.2014 № 129/22-37628420 та одночасно визначаючи у вказаному акті те, що господарська діяльність ТОВ "Луганськ Логістік" має ознаки нереальності здійснення фінансово-господарської діяльності підприємств податковий орган перевищив надані йому повноваження щодо проведення зустрічних звірок платників податків, тобто діяв не у спосіб та не в межах, що передбачені Конституцією та законами України.

Стосовно вимог позивача про зобов'язання відповідача поновити в автоматизованій системі "Податковий блок" дані щодо задекларованих ТОВ "Луганськ Логістік" податкових зобов'язаннях та податкового кредиту з податку на додану вартість суд зазначає наступне.

Як вбачається з наданого відповідачем витягу з автоматизованої інформаційної системи "Податковий блок" на підставі акту від 18.03.2014 № 129/22-37628420 відповідачем анульовано показники задекларованих ТОВ "Луганськ Логістік" податкових зобов'язаннях з податку на додану вартість та податкового кредиту з податку на додану вартість за перевірений період. (а.с. 172-194).

Відповідно до статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів. Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику. Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

Наказом Державної податкової служби України № 948 від 31.10.2012 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків.

Пунктом 1.6.3 Методичних рекомендацій передбачено, що у разі встановлення за результатами перевірки порушень вимог податкового, валютного та іншого законодавства, за розглядом матеріалів перевірки керівником (заступником керівника) органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, приймаються та надсилаються платнику податків податкові повідомлення-рішення за формами, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

З аналізу вищенаведених норм вбачається, що у будь-якому випадку при встановлення під час перевірки порушень платником податків податкового законодавства контролюючий орган повинен вирішити питання про прийняття відповідного податкового повідомлення-рішення.

З урахуванням вищевикладеного, суд прийшов до висновку щодо безпідставності коригування відповідачем в ІС "Податковий блок" показників податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту, визначених позивачем самостійно в деклараціях з податку на додану вартість за перевірений період на підставі акту № 129/22-37628420 від 18.03.2014. Дії відповідача з коригування задекларованих платником податків (позивачем) показників у такий спосіб ставить суб'єкта господарювання (позивача) у правову невизначеність, оскільки, з одного боку наявні висновки акту перевірки про встановлені порушення податкового законодавства, а з іншого боку, відсутня можливість для оскарження податкового повідомлення-рішення контролюючого органу, яке б було прийнято за наслідками порушень, встановлених актом перевірки.

Суд не приймає посилання відповідача на те, що він діяв в межах наданих йому повноважень та відповідно до вимог чинного податкового законодавства, та зазначає, що єдиною підставою для внесення змін до АІС "Податковий блок", якими коригуються задекларовані показники, є наявність грошових зобов'язань, які визначені податковим повідомленням-рішенням, на підставі висновків акту перевірки про порушення платником податків податкового законодавства.

При цьому суд також не приймає до уваги доводи відповідача, що вказана автоматизована система створена для службового користування, у зв'язку з чим коригування податкових зобов'язань та податкового кредиту позивача не може порушувати прав та інтересів останнього, оскільки ця система повинна відображати фактичні задекларовані позивачем показники своєї господарської діяльності, її корегування можливе лише за наслідками узгодження податкових зобов'язань, а органи ДПС України використовують вказану систему у своїй роботі, в тому числі, й для співставлення показників, які задекларовані позивачем та його контрагентами, розбіжності в яких призводять до створення штучних підстав для проведення перевірок суб'єктів господарської діяльності.

За таких обставин, у відповідача не було відповідного права коригувати позивачеві показники податкового кредиту та податкові зобов'язання.

Враховуючі викладене суд вважає, що відповідач не довів правомірність внесення до АІС "Податковий блок" коригування показників податкового кредиту та податкових зобов'язань позивача та зазначає, що відповідач не навів жодних правових підстав щодо можливості коригування контролюючим органом показників податкового зобов'язання та податкового кредиту платника податків на підставі висновків акту перевірки без винесення та подальшого узгодження податкового повідомлення-рішення.

Згідно з частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа), або у відповідності до задоволеної частини вимог.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" задовольнити частково.

Зобов'язати Ніжинську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Міндоходів у Чернигівській області поновити в інформаційній системі "Податковий блок" дані щодо задекларованих Товариством з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" податкових зобов'язань з податку на додану вартість та податкового кредиту з податку на додану вартість, які було вилучено на підставі акту перевірки № 129/22-37628420 від 18.03.2014.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Луганськ Логістік" (код 37628420) витрати по сплаті судового збору в сумі 36,54 грн. (тридцять шість грн. 54 коп.).

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд..

Постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Т.В. Смішлива

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.07.2014
Оприлюднено17.07.2014
Номер документу39751693
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/3860/14

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

Ухвала від 10.06.2014

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.В. Смішлива

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні