ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Київської області
01032, м. Київ - 32, вул. С.Петлюри, 16тел. 235-23-25
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"11" липня 2014 р. Справа № 911/2481/14
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД»
про стягнення заборгованості
Суддя Горбасенко П.В.
За участю представників:
від позивача Толстоухова Н.С. (дов. № 1063 від 20.06.2014р.);
від відповідача не з'явилися.
Обставини справи:
Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-Лоцман» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» в особі філії «Дельта-Лоцман» (далі - позивач) звернулося з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (далі - відповідач) про стягнення 2 010,84 дол. США боргу за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783,21грн.
Позовні вимоги обґрунтовані неналежним виконанням відповідачем своїх зобов'язань за договором № 305/П-11 від 14.01.2011р.
Ухвалою господарського суду Київської області від 23.06.2014р. порушено провадження у справі № 911/2481/14, розгляд справи призначено на 11.07.2014р.
09.07.2014р. до канцелярії господарського суду Київської області від представника відповідача надійшов відзив на позов (вх. № 13383/14 від 09.07.2014р.), згідно якого останній визнав позов повністю, повідомив суд, що заборгованість виникла у зв'язку з відмовою банківської установи перерахувати грошові кошти, які знаходяться на рахунку відповідача на рахунок позивача, який прийнято судом.
Представник позивача в судовому засіданні 11.07.2014р. підтримав позов у повному обсязі.
Заяв чи клопотань про застосування позовної давності до вимог позивача відповідачем не заявлено.
Відповідач в судове засідання 11.07.2014р. не з'явився, про причини неявки суд не повідомив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Враховуючи, що неявка відповідача в судове засідання не перешкоджає розгляду спору по суті, суд вважає за можливе здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами за відсутності представника відповідача.
Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в ній докази, оцінивши їх в сукупності та заслухавши пояснення представника позивача, суд
ВСТАНОВИВ:
14.01.2011р. між Державним підприємством «Дельта-Лоцман» (Підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (Агент) укладено договір № 305/П-11, згідно якого підприємство зобов'язалося за заявками агента надавати послуги з лінійного і портового лоцманського проведення, послуги по перешвартуванню, перетягуванню (переміщенню) суден в акваторії порту, надавати послуги Служби регулювання руху суден (далі -СРРС), у зонах дії центрів і постів регулювання суден (далі - ЦРРС/ПРРС) та надавати право проходження по Бузько-Дніпровсько-лиманському, Херсонському морському каналам та глибоководному судновому ходу р. Дунай - Чорне море (далі - БДЛК, ХМК та ГСХ), а також надавати інформаційну послугу судну при проходженні судном ГСХ , а агент - прийняти і оплатити надані послуги.
Згідно п.п. 2.1., 2.1.2. договору підприємство зобов'язалося надавати агенту рахунки для сплати зборів і платежів за користування зазначеними послугами, які оформлені на підставі встановлених цін і державних тарифів, розцінок підприємства та вимог договору.
Відповідно до п.п. 2.2., 2.2.3. договору агент зобов'язався робити своєчасну оплату відповідно до умов договору по суднах, що плавають під іноземним прапором - у ВКВ, а під прапором України - в національній валюті України, вказувати в банківських документах необхідну розшифровку платежу по кожному судну. Оплата здійснюється у порядку визначеному діючим законодавством України в сфері ЗЕД, валютного регулювання та валютного контролю.
Оплата проводиться агентом наступним чином: До подання заявки агент здійснює передплату в розмірі повної вартості, в тому числі ПДВ, послуг, що мають бути надані підприємством на підставі цієї заявки. Остаточний розрахунок здійснюється агентом на протязі п'яти банківських днів з дати отримання рахунку за реквізитами, зазначеними у рахунках. Зобов'язання по оплаті вважаються виконаним агентом з моменту зарахування грошових коштів на рахунок підприємства (п.п. 4.2., 4.2.1., 4.2.2., 4.3. договору).
Пунктом 5.5. договору передбачено, що агент несе повну матеріальну відповідальність перед підприємством за повноту та своєчасність оплати наданих послуг по розрахунках як у національній валюті, так і у ВКВ.
Згідно п. 8.1. договору договір набирає сили з дати підписання і діє до 31 грудня 2013р.
15.04.2011р. між Державним підприємством «Дельта-Лоцман» (Підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (Агент) укладено додаткову угоду № 1-11/305/П-11 до договору № 305/П-11 від 14.01.2011р., згідно якої сторони домовились, що остаточний розрахунок здійснюється агентом на протязі десяти банківських днів з дати отримання від підприємства рахунку за реквізитами, зазначеними у такому рахунку.
18.06.2013р. між Державним підприємством «Дельта-Лоцман» (Сторона 1), Товариством з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (Сторона 2) та Державним підприємством «Адміністрація морських портів України» (Сторона 3) укладено додаткову угоду № 4-13/305/П-11 до договору № 305/П-11 від 14.01.2011р., згідно якої сторони домовились про заміну Сторони 1 на Сторону 3 як зобов'язаної та управненої сторони у договорі.
18.12.2013р. між Державним підприємством «Адміністрація морських портів України» (Підприємство) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (Агент) укладено додаткову угоду № 6-13/305/П-11 до договору № 305/П-11 від 14.01.2011р., згідно якої сторони домовились, що договір набирає сили з дати підписання і діє до 31.12.2015р.
На виконання п. 1.1. договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. позивач у березні 2013 року надав відповідачу послуги з лоцманського проведення та послуги служби регулювання руху суден судну «ТЭТИ» (Російська Федерація), яке знаходилось під агентуванням відповідача на суму 2 010,84 дол. США, що підтверджується лоцманськими квитанціями (а.с. 33-34) та заявками на підхід, плавання суден (кораблів) у зоні дії ЦРРС (а.с. 35-36).
Крім того, позивач виставив відповідачу рахунок СР-00327 від 21.03.2014р. на суму 2 010,84 дол. США (а.с. 31-32), який залишився неоплаченим останнім.
Відповідач свій обов'язок, передбачений п. 4.2.2. договору, з оплати наданих згідно договору послуг, не виконав, борг не сплатив, внаслідок чого борг відповідача перед позивачем за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги на момент прийняття судового рішення у даній справі склав 2 010,84 дол. США, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783,21грн., що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків станом на 23.06.2014р. (а.с. 83), підписаним та скріпленим печатками обох сторін, а також визнається відповідачем, що вбачається зі змісту відзиву на позов (а.с. 71).
Предметом позову є вимога про стягнення 2 010,84 дол. США боргу за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783,21грн.
Суд встановив, що між сторонами виникли правовідносини з надання послуг.
Частиною першою ст. 173 Господарського кодексу України визначено, що господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.
Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом (абз. 2 ч. 1 ст. 175 ГК України).
Відповідно до ч. 1 ст. 901 Цивільного кодексу України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.
Згідно ст. 110 Кодексу торговельного мореплавства України у районах інтенсивного судноплавства (портові та узбережні води, вузькості, перетин морських шляхів) рішенням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, створюються служби регулювання руху суден, що здійснюють радіолокаційне обслуговування суден. Під радіолокаційним обслуговуванням маються на увазі контроль за безпекою судноплавства, регулювання руху суден, радіолокаційне проведення, подання допомоги суднам під час аварійно-рятувальних операцій, інформування про рух суден, стан засобів навігаційного облаштування, гідрометеорологічні умови та інші фактори, що впливають на безпеку плавання.
Статтею 106 Кодексу торговельного мореплавства України із суден, що користуються послугами морських лоцманів, справляється лоцманський збір, порядок справлення і розмір якого встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики економічного розвитку. Із суден, що користуються послугами морських лоцманів, справляється лоцманський збір, порядок справлення і розмір якого встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики економічного розвитку.
Відповідно до ч. 1 ст. 115 Кодексу торговельного мореплавства України із суден, що користуються послугами служби регулювання руху суден, справляється збір, порядок справляння і розмір якого встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері транспорту, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики економічного розвитку.
Згідно п.п. 4.8., 4.9., 4.10., 4.11. Положення про морських лоцманів, затвердженого наказом Міністерства інфраструктури України № 292 від 08.05.2013р. із суден, що користуються послугами морських лоцманів, справляється лоцманський збір, порядок справляння і розмір якого встановлюються відповідно до закону. Лоцманський збір справляється й за лоцманське проведення, що здійснюється методом лідирування, а також у випадках, коли один лоцман здійснює проведення декількох суден, що прямують одне за одним. Лоцманські послуги надаються на підставі двостороннього договору між капітаном судна або морським агентом, що виступає від імені судновласника (фрахтувальника або оператора), з однієї сторони, і лоцманським підприємством, що надає ці послуги, з іншої сторони. Лоцманська квитанція заповнюється і підписується капітаном судна та є документом, що підтверджує факт надання лоцманських послуг. У квитанцію капітан судна вносить відомості, які визначені у формі лоцманської квитанції Капітан судна в разі необхідності вносить зауваження щодо лоцманського проведення. Внесені у квитанцію відомості та зауваження капітан судна засвідчує своїм підписом та печаткою судна. Зобов'язання судновласника (фрахтувальника або оператора) і капітана судна щодо сплати лоцманського збору, окремої винагороди і штрафів, установлених відповідно до чинного законодавства, можуть здійснюватись морським агентом. Останній повинен перебувати в договірних відносинах з лоцманським підприємством, яке надало ці послуги.
Пунктом першим статті 193 Господарського кодексу України та статтею 526 Цивільного кодексу України передбачено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться.
Якщо у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін) (ч. 1 ст. 530 ЦК України).
Згідно ч. 1 ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.
Суд встановив, що на виконання п. 1.1. договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. позивач у березні 2013 року надав відповідачу послуги з лоцманського проведення та послуги служби регулювання руху суден судну «ТЭТИ» (Російська Федерація), яке знаходилось під агентуванням відповідача на суму 2 010,84 дол. США, що підтверджується лоцманськими квитанціями (а.с. 33-34) та заявками на підхід, плавання суден (кораблів) у зоні дії ЦРРС (а.с. 35-36); 21.03.2014р. позивач виставив відповідачу рахунок СР-00327 від 21.03.2014р. на суму 2 010,84 дол. США (а.с. 31-32), який залишився неоплаченим останнім; відповідач свій обов'язок, передбачений п. 4.2.2. договору, з оплати наданих згідно договору послуг, не виконав, борг не сплатив, внаслідок чого борг відповідача перед позивачем за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги на момент прийняття судового рішення у даній справі склав 2 010,84 дол. США, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783,21грн., що підтверджується актом звірки взаєморозрахунків станом на 23.06.2014р. (а.с. 83), підписаним та скріпленим печатками обох сторін, а також визнається відповідачем, що вбачається зі змісту відзиву на позов (а.с. 71).
Враховуючи те, що борг відповідача перед позивачем на час прийняття судового рішення не погашено, розмір вказаного боргу відповідає фактичним обставинам справи, вимога позивача про стягнення з відповідача 2 010,84 дол. США боргу за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783,21грн є обґрунтованою, підтверджується наявними в матеріалах справи доказами і відповідно підлягає задоволенню.
Витрати по сплаті судового збору, відповідно до статей 44, 49 ГПК України, покладаються судом на відповідача.
Керуючись ст.ст. 44, 49, 82-85 ГПК України, суд
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Шатл-Транс ЛТД» (98600, Автономна Республіка Крим. м. Ялта, вул. Рузвельта, буд. 5; ідентифікаційний код 20705599) на користь Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (01135, м. Київ, Шевченківський район, проспект Перемоги, буд. 14; ідентифікаційний код 38727770) в особі філії «Дельта-Лоцман» Державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (54017, Миколаївська обл., м. Миколаїв, Центральний район, вул. Лягіна, буд. 27; ідентифікаційний код 38728507) 2 010 (дві тисячі десять доларів) 84 центи боргу за надані згідно договору № 305/П-11 від 14.01.2011р. послуги, що по курсу НБУ станом на 18.06.2014р. (1 дол. США = 11,827596грн.) складає 23 783 (двадцять три тисячі сімсот вісімдесят три гривні) 21 коп. та 1 827 (одну тисячу вісімсот двадцять сім гривень) 00 коп. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Повне рішення складено: 15.07.2014р.
Суддя П.В. Горбасенко
Суд | Господарський суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 11.07.2014 |
Оприлюднено | 17.07.2014 |
Номер документу | 39756825 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Київської області
Горбасенко П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні