ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 лютого 2009 р.
Справа № 2-а-880/08
Волинський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого - судді Костюкевича С.Ф.,
при секретарі судового засідання Кириченко О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку
письмового провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління
Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі Волинської області про
зобов'язання провести перерахунок підвищення до пенсії як дитині війни,
в с т а н о в и в :
ОСОБА_1 звернулася з адміністративним позовом до
Управління Пенсійного фонду України в Луцькому районі, обґрунтовуючи позовні
вимоги тим, що вона наділена правовим статусом дитини війни, а тому відповідно
до ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» користується правом
на одержання щомісячної державної соціальної допомоги у розмірі 30 відсотків
мінімальної пенсії за віком. Протягом 2007-2008 років позивачу така допомога не
виплачувалася. Тому просить зобов'язати відповідача провести нарахування
державної соціальної допомоги дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної
пенсії за віком за період з січня 2007 року по грудень 2008 року та стягнути з
відповідача на її користь витрати на правову допомогу в розмірі 60 грн..
Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від
22 січня 2009 року проведено заміні первинного відповідача - Головне управління
Пенсійного фонду України у Волинській області на належного - Управління
Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі.
Позивач в судове засідання не з'явилася, однак подала
суду заяву про розгляд справи у її відсутності, позовні вимоги підтримує.
Відповідач в судове засідання не з'явився, подав суду
заперечення на позов, в якому просить в позові позивача відмовити, справу
розглядати за їх відсутності. Відповідно до ч.3 ст.122 Кодексу
адміністративного судочинства України неприбуття особи, яка бере участь у
справі в судове засідання, яка була належним чином повідомлена, та від якої
надійшло клопотання про розгляд справи за її відсутності, не перешкоджає
розгляду справи.
Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку,
що адміністративний позов слід задовольнити частково.
Судом встановлено, що ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 народження,
наділена правовим статусом дитини війни, знаходиться на обліку в Управлінні
Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі, протягом 2008 року їй
нараховувалося та виплачувалося підвищення до пенсії як дитині війни у розмірі
10 відсотків прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, що
підтверджується пенсійним посвідченням виданим на ім'я позивача НОМЕР_1 із
проставленим у ньому штампом «дитина війни» та довідкою відповідача НОМЕР_2від
ІНФОРМАЦІЯ_2.
Відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціальний
захист дітей війни» від 18.11.2004 року, який набрав чинності з 1.01.2006 року,
дітям війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна
соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 відсотків
мінімальної пенсії за віком.
Згідно із п. 12 ст. 71 Закону України «Про Державний
бюджет України на 2007 рік» від 19.12.2006 року дію статті 6 Закону України
«Про соціальний захист дітей війни» було зупинено на 2007 рік, з урахуванням
ст. 111 цього Закону, відповідно до якої у 2007 році підвищення до пенсії або
щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка
виплачується замість пенсії, відповідно до статті 6 Закону України «Про
соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих,
на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх
соціального захисту»), у розмірі 50 відсотків від розміру надбавки,
встановленої для учасників війни. Проте рішенням Конституційного Суду України
№6-рп/2007 від 9.07.2007 року у справі №1-29/2007 було визнано таким, що не
відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 12 статті
71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на
2007 рік дію статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», з
урахуванням статті 111 цього Закону. Положення пункту 12 статті 71 Закону
України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», які визнані
неконституційними, втратили чинність з дня ухвалення Конституційним Судом
України вказаного рішення, у якому, крім того, було вказано на його
преюдиціальність при розгляді судами загальної юрисдикції позовів у зв'язку з
правовідносинами, що виникли внаслідок дії неконституційного акта. Оскільки дія
статті 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» була відновлена з
9.07.2007 року, а позивачеві у 2007 році не виплачувалося підвищення до пенсії
згідно вказаної норми Закону України, тому суд приходить до висновку про
часткове задоволення позовних вимог про зобов'язання відповідача провести
нарахування позивачеві підвищення до пенсії як дитині війни у розмірі 30
відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 9 липня по 31 грудня 2007
року.
Відповідно до п. 41 розділу ІІ “Внесення змін до деяких
законодавчих актів України ”Закону України “Про Державний бюджет України на
2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України ” від
28.12.2007 року, який набрав чинності 1.01.2008 року, текст статті 6 Закону
України “Про соціальний захист дітей війни ” було викладено у новій редакції,
відповідно до якої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону
України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту ”) до
пенсії або щомісячного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що
виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки,
встановленої для учасників війни. Проте рішенням Конституційного Суду України
№10-рп/2008 від 22.05.2008 року у справі №1-28/2008 було визнано таким, що не
відповідає Конституції України (є неконституційним) положення пункту 41 розділу
ІІ “Внесення змін до деяких законодавчих актів України ” Закону України “Про
Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких
законодавчих актів України ”. Положення пункту 41 розділу ІІ “Внесення змін до
деяких законодавчих актів України ” Закону України “Про Державний бюджет
України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів
України", які визнані неконституційними, втратили чинність з дня ухвалення
Конституційним Судом України вказаного рішення, у якому, крім того, було
вказано на його преюдиціальність при розгляді судами загальної юрисдикції
позовів у зв'язку з правовідносинами, що виникли внаслідок дії
неконституційного акта. Оскільки дія статті 6 Закону України “Про соціальний
захист дітей війни ” в редакції, яка передбачає виплату дітям війни підвищення
у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, була відновлена з
22.05.2008 року, тому суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних
вимог про зобов'язання відповідача Управління Пенсійного фонду України в
Камінь-Каширському районі провести нарахування позивачеві підвищення пенсії як
дитині війни у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком за період з 22
травня по 31 грудня 2008 року, враховуючи при цьому, що позивачеві у 2008 році
було нараховане та виплачене підвищення пенсії у розмірі 10 відсотків
прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.
Відповідно до підпункту 6 пункту 2.2 Положення про
управління Пенсійного фонду України в районах, містах і районах у містах,
затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 30.04.2002 року
№80-2, у редакції постанови правління Пенсійного фонду України від 25.02.2008
року №5-5 (зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.03.2008 року)
управління Пенсійного фонду України в містах та районах відповідно до
покладених на них завдань призначають (здійснюють перерахунок) і виплачують
пенсії, допомогу на поховання та інші виплати відповідно до чинного законодавства.
Судом встановлено, що позивачеві нараховувалося та виплачувалося підвищення до
пенсії як дитині війни у 2008 році Управлінням Пенсійного фонду України в
Камінь-Каширському районі, де позивач перебуває на обліку. Тому суд приходить
до висновку, що саме на відповідача слід покласти обов'язок провести
нарахування позивачеві підвищення пенсії як дитині війни у розмірі 30 відсотків
мінімальної пенсії за віком за період з 9 липня по 31 грудня 2007 року та з 22
травня по 31 грудня 2008 року. При цьому відповідача слід зобов'язати провести
нарахування позивачеві підвищення пенсії не у конкретній сумі, як про це
просить позивач, а у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком, як це
передбачено ст. 6 Закону України “Про соціальний захист дітей війни”, оскільки
саме на Управління Пенсійного фонду України в Камінь-Каширському районі
покладено обов'язок проводити нарахування підвищення пенсій дітям війни у
конкретному розмірі, в зв'язку з чим суд не може перебирати на себе функцію
державного органу, на якого законодавством покладено такі повноваження.
Враховуючи, що позивач звернувся до суду за захистом
порушеного права на отримання підвищення пенсії як дитині війни, суд, з
урахуванням вимог ст. 162 КАС України, приходить до висновку, що зобов'язавши
відповідача провести нарахування позивачеві підвищення пенсії як дитині війни,
тим самим гарантував дотримання і захист права позивача, передбаченого ст. 6
Закону України “Про соціальний захист дітей війни ”.
Відповідно до ч. 2, ч. 3 ст. 99 Кодексу адміністративного
судочинства України для звернення до
адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи
встановлюється річний строк, проте цим Кодексом та іншими законами можуть
встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду. Згідно із
ч. 2 ст. 87 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 5.11.1991 року (з
наступними змінами і доповненнями) суми пенсій, не одержані своєчасно з вини
органу, що призначає або виплачує пенсію, виплачуються за минулий час без
обмеження будь-яким строком. Відповідно до ст. 9 ч. 7 КАС України у разі
відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон,
що регулює подібні правовідносини (аналогія закону). З урахуванням наведеного,
суд через аналогію закону приходить до висновку, що позивачем не пропущено
строку звернення до адміністративного суду.
Оскільки позивачем не подано доказів розрахунку
понесених витрат на правову допомогу та договору про надання юридичних послух,
тому суд вважає, що вимоги про стягнення з відповідача витрат за надання
правової допомоги до задоволення не підлягають.
Керуючись ст.ст.11, 17, 122, 158, 160 ч. 3, ст.ст.162,
163 КАС України, на підставі ст. 6 Закону України «Про соціальний захист дітей
війни», суд, -
п о с т а н о в и в :
Адміністративний позов задовольнити частково.
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в
Камінь-Каширському районі Волинської області провести нарахування підвищення до
пенсії ОСОБА_1 за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та з 22
травня 2008 року по 31 грудня 2008 року в розмірі 30 відсотків мінімальної
пенсії за віком.
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку
подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого ст. 186 КАС України,
якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне
оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений ст. 186
КАС України, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У
разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає
законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку
повністю або частково шляхом подання заяви про апеляційне оскарження та
апеляційної скарги до Львівського апеляційного адміністративного суду через
Волинський окружний адміністративний суд. Заява про апеляційне оскарження
постанови подається протягом десяти днів
з дня її складення в повному обсязі, тобто з 25 лютого 2009 року. Апеляційна
скарга на постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про
апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього
подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження. Копія апеляційної
скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Львівського апеляційного
адміністративного суду.
Суддя
С.Ф. Костюкевич
ВСТАНОВИВ:
ПОСТАНОВИВ:
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.02.2009 |
Оприлюднено | 06.07.2009 |
Номер документу | 3975722 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Голопристанський районний суд Херсонської області
Циганій С.І.
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Костюкевич С.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні