Постанова
від 14.07.2014 по справі 819/1228/14-а
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1228/14-a

"14" липня 2014 р. м. Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Мандзія О.П.

розглянувши у порядку скороченого провадження у місті Тернополі справу за позовом Управління ДСНС України у Тернопільській області до обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс» про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю),-

ВСТАНОВИВ:

Управління ДСНС України у Тернопільській області (надалі позивач) звернувся до суду з адміністративним позовом до обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс» (надалі - відповідач) про застосування заходу реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання керівника повністю зупинити експлуатацію тимчасової електромережі в коридорі другого поверху будинку побуту «Роксолана» шляхом її демонтажу.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що провідним інспектором ТМВ УДСНС Управління ДСНС України в Тернопільській області в присутності голови обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс» ОСОБА_1 проведено перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки території та приміщень будинку побуту «Роксолана» за адресою вул. Руська, 21 м. Тернопіль, (далі - БП «Роксолана»). За результатами проведеної перевірки складено акт №235 від 13.06.2014 року у якому встановлено порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, зокрема в коридорі другого поверху влаштовано тимчасову електромережу.

Позивач відзначає, що за фактом виявлених порушень правил пожежної безпеки голову кооперативу ОСОБА_1 13.06.2014 року притягнуто до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу. При цьому, штраф порушником добровільно сплачений у той же день, тобто порушник з фактами виявлених порушень погодився та свою вину визнав.

Заяви про визнання позову або заперечень на позов до суду відповідач у встановлений строк не подав.

Згідно із п.5 ч.1 ст.183-2 КАС України, скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.

За таких обставин дана справа підлягає розгляду в порядку скороченого провадження.

Розглянувши матеріали справи та з'ясувавши всі обставини справи, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних міркувань.

Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 №877-V (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №877-V) передбачено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, прийнятного рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 4 статті 4 Закону №877-V передбачені загальні вимоги до здійснення державного нагляду (контролю), а саме, виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.

Згідно п.п.63 п.4 Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, затвердженого наказом ДСНС України від 04 лютого 2013 року №3, Управління ДСНС у Тернопільській області відповідно до покладених на нього завдань на відповідній території здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.

У відповідності до вимог статті 66 Кодексу цивільного захисту України, Управління ДСНС у Тернопільській області здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Судом встановлено, що 13 червня 2014 року провідним інспектором ТМВ УДСНС України у Тернопільській області Волошин Б.І. проведено перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, контролю за діяльністю аварійно-рятувальних служб обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс» за адресою вул. Руська, 21 м. Тернопіль. Перевірка проводилась в присутності голови обслуговуючого кооперативу - ОСОБА_1

За результатами перевірки складено акт №235 від 13.06.2014 року (а.с. 6-9), у якому встановлено порушення вимог нормативно - правових актів у сферах пожежної та техногенної безпеки, які створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, зокрема:

- в коридорі другого поверху влаштовано тимчасову електромережу (порушення п.5.1.9. НАПБ А.01.001-2004 «Правила пожежної безпеки в Україні», затверджені наказом МНС від 19.10.2004 №126, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 04.11.2004 за №1410/10009).

Більше того, вищевказаний недолік знайшов своє відображення у Приписі про усунення порушень вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту від 13.06.2014 , який отримано головою обслуговуючого кооперативу - ОСОБА_1, що підтверджується її особистим підписом (а.с. 9).

В свою чергу, 13.06.2014 посадовою особою ТМВ УДСНС України у Тернопільській області складено протокол ТЕП №025413 про вчинення відповідальною за протипожежний стан на БП «Роксолана» за адресою вул. Руська, 21, м. Тернопіль головою обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тре.Сервіс» ОСОБА_1 адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 175 КУпАП, а також щодо вказаної особи 13.06.2014 року винесено постанову №025413 про накладення адміністративного стягнення у вигляді штрафу.

При вирішенні позовних вимог суд виходить з наступного.

Згідно ч.5 ст.4 Закону №877-V повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.

Суд звертає увагу, що відповідно до ч.7 ст.7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу, а у випадках, передбачених законом, також звертається у порядку та строки, встановлені законом, до адміністративного суду з позовом щодо підтвердження обґрунтованості вжиття до суб'єкта господарювання заходів реагування, передбачених відповідним розпорядчим документом.

Нормами Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить: звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей (п.12 ч.1 ст.67).

Згідно ч.2 ст.68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (ч.2 ст.70 Кодексу цивільного захисту України).

Як слідує з акту перевірки від 13.06.2014 року №235, тимчасова електромережа в коридорі другого поверху обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс». за адресою: вул. Руська, 21, м. Тернопіль, функціонує із порушеннями правил та норм пожежної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Відповідно до ч.1 ст.51 та ч.3 ст.55 Кодексу цивільного захисту України забезпечення пожежної та техногенної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

За таких обставин, у зв'язку з наявністю порушень вимог правил техногенної і пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, керуючись вищевказаними нормами законодавства, суд вважає обгрунтованим застосування заходів реагування у вигляді зобов'язання відповідача повністю зупинити експлуатацію тимчасової електромережі в коридорі другого поверху будинку побуту «Роксолана» за адресою вул. Руська, 21, м. Тернопіль.

Виходячи з вищенаведеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача є обґрунтованими, відповідають дійсним обставинам та матеріалам справи, відповідають вимогам чинного законодавства, не спростовані відповідачем, а отже підлягають до задоволення в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 86, 94, 122, 128, 160 - 163, 183-2 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Застосувати захід реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зобов'язання обслуговуючого кооперативу «Пенза.Тер.Сервіс» (код 34769157) повністю зупинити експлуатацію тимчасової електромережі в коридорі другого поверху будинку побуту «Роксолана» за адресою вул. Руська, 21, м. Тернопіль.

Роз'яснити відповідачу, що відповідно до ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, він має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).

Постанова суду підлягає негайному виконанню, відповідно до п. 10 ч. 1 ст. 256 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Тернопільський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя Мандзій О.П.

копія вірна

Суддя Мандзій О.П.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.07.2014
Оприлюднено18.07.2014
Номер документу39772080
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1228/14-а

Постанова від 14.07.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

Ухвала від 01.07.2014

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Мандзій О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні