Постанова
від 24.06.2014 по справі 808/2190/14
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 червня 2014 року 12:01Справа № 808/2190/14 м.Запоріжжя

Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Татаринова Д.В., при секретарі судового засідання Білоусі А.О., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-виробнича компанія «КВІК-2006» до Державної податкової інспекції в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області про визнання дій з проведення зустрічної звірки протиправними,

за участю представників:

від позивача - Данковської С.В. (дов. б/н від 01 січня 2014 року),

від відповідача - Аксаріна Р.М. (дов. № 24/08-29-10 від 17 січня 2014 року),

ВСТАНОВИВ:

25.03.2014 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «Торгово-виробнича компанія «КВІК-2006» (далі - позивач) до Державної податкової інспекції у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя Головного управління Міндоходів у Запорізькій області (далі - відповідач), у якому позивач просить суд:

- визнати дії відповідача щодо проведення зустрічної звірки ТОВ «ТВК «КВІК-2006» щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» та складення довідки за результатами проведення зустрічної звірки - протиправними;

- визнати результати проведення зустрічної звірки ТОВ «ТВК «КВІК-2006» щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» та складення довідки за результатами проведення зустрічної звірки - неправомірними.

В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначає, що зустрічна звірка проводилась безпідставно, в порушення вимог статті 73 Податкового кодексу України та Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1232. Дії відповідача щодо проведення звірки, оформленої довідкою від 05.12.2013 №388/08-29-22-1308/38284929 не відповідають за формою та змістом Порядку № 1232. З довідки вбачається, що відповідач фактично здійснив перевірку позивача з питань правильності нарахування та своєчасності сплати податку на додану вартість за жовтень, листопад 2013 року, а не звичайне співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання в розумінні пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України. Підтвердженням цієї обставини є те, що в спірній довідці міститься аналіз первинних документів та податкової звітності з податку на додану вартість по контрагенту ТОВ «Рост-Регіонал-Компані». Щодо інших контрагентів позивача у жовтні, листопаді 2013 року, то довідка взагалі не містить інформації про здійснення співставлення показників, а лише вказується перелік первинних бухгалтерських документів, наявних у відповідача. Контролюючий орган при проведенні звірки не уповноважений встановлювати порушення податкового законодавства, що в даному випадку, на думку позивача, є перевищенням повноважень з боку відповідача. Позивач зауважує, що результати проведеної зустрічної звірки підлягають врахуванню в результатах перевірки платника податків органом ДПС - ініціатором та долучаються до матеріалів такої перевірки. Отже, висновки довідки зустрічної звірки від 05.12.2013 за № 388/08-29-22-1308/38284929 щодо встановлення порушень, тягнуть за собою настання в майбутньому юридичних наслідків для позивача. На підставі викладеного просить позов задовольнити.

Представник відповідача проти позову заперечив, обґрунтовуючи свої заперечення зазначив, що співробітниками відповідача були дотримані вимоги пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України щодо проведення зустрічної звірки позивача по взаємовідносинам з ТОВ «Рост-Регіонал-Компані». Крім того, зазначає, що акт звірки є лише засобом доказування, думкою перевіряючого і сам по собі не породжує для позивача будь - яких правових наслідків, а оскарження висновків звірки є фактично оскарженням акту.

З урахуванням викладеного, вважає дії податкової інспекції під час проведення зустрічної звірки законними та обґрунтованими, просить суд відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Вислухавши думку представників сторін, розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

31.10.2013 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя на адресу ТОВ «ТВК «Квік-2006» направлено запит № 3871/10/08-29-22-1306/1007 про надання інформації та її документального підтвердження по взаємовідносинам з ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» (код ЄДРПОУ 38265466).

11.11.2013 позивачем надані до податкового органу первинну документацію по взаємовідносинам з ТОВ «Рост-Регіонал-Компані», що підтверджується супровідним листом вих. № 1111-1.

05.12.2013 ДПІ в Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя проведено зустрічну звірку ТОВ «ТВК «Квік-2006» щодо підтвердження відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» за період жовтень 2012 року.

В ході звірки встановлено, що від Бориспільської ОДПІ ГУ Міндоходів у Київській області отримано акт від 23.10.2013 № 198/22-1-38265466 «Про неиожлтвість проведення зустрічної звірки ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» щодо підтвердження господарських відносин з контрагентами покупцями та постачальниками за період з 01.09.2012 по 31.10.2012.

Висновком акту звірки встановлено, що звіркою ТОВ «ТВК «Квік-2006» документально не підтверджено реальність здійснення господарських відносин із ТОВ «Рост-Регіонал-Компані» за період жовтень 2012 року на суму ПДВ - 171 036 грн., їх вид, обсяг, якість та розрахунки, та відповідно вбачається нереальність здійснення господарських відносин ТОВ «ТВК «Квік-2006» з контрагентом - покупцем ПРАТ «ЗЕРЗ», код ЄДРПОУ 01056273 на суму ПДВ - 176 916,60 грн., у тому числі по періодам: жовтень 2012 року - 122850 грн., листопад 2012 року - 54 066,60 грн.

У судовому засіданні представник відповідача пояснив, що податковим органом не виносилось податкове повідомлення-рішення, за результатами спірної довідки про зустрічну звірку.

З огляду на встановлені обставини, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства

Підпунктом 20.1.6 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, передбачено, що контролюючі органи мають право запитувати та вивчати під час проведення перевірок первинні документи, що використовуються в бухгалтерському обліку, регістри, фінансову, статистичну та іншу звітність, пов'язану з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів, виконанням вимог законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу визначено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (заступником керівника) контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб'єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав:

1) за результатами аналізу податкової інформації, отриманої в установленому законом порядку, виявлено факти, які свідчать про порушення платником податків податкового, валютного законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

2) для визначення рівня звичайних цін на товари (роботи, послуги) під час проведення перевірок та в інших випадках, передбачених статтею 39 цього Кодексу;

3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків;

4) щодо платника податків подано скаргу про ненадання таким платником податків податкової накладної покупцю або про порушення правил заповнення податкової накладної;

5) у разі проведення зустрічної звірки;

6) в інших випадках, визначених цим Кодексом.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків або іншому суб'єкту інформаційних відносин або його посадовій особі.

Платники податків та інші суб'єкти інформаційних відносин зобов'язані подавати інформацію, визначену у запиті контролюючого органу, та її документальне підтвердження протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту (якщо інше не передбачено цим Кодексом). У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому цього пункту, платник податків звільняється від обов'язку надавати відповідь на такий запит.

Пунктом 73.5 статті 73 Податкового кодексу України визначено, що з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку , визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 за № 1232 затверджено Порядок проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, який визначає механізм проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок (далі - Порядок).

Згідно пунктів 1, 2, 3 Порядку, зустрічна звірка полягає у зіставленні даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки проводяться у суб'єктів господарювання, щодо здійснення операцій з якими під час перевірки платника податків та зборів виникають сумніви стосовно факту здійснення таких операцій або якщо існують розбіжності задекларованих у деклараціях з податку на додану вартість показників податкового кредиту та податкових зобов'язань.

З метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних.

У відповідності до пункту 4 Порядку, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктом 6 Порядку передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку.

Відповідно до пунктів 7, 8 Порядку за результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Довідка про проведення зустрічної звірки підлягає реєстрації в органах державної податкової служби (як ініціатора, так і виконавця).

Отже, в процесі розгляду справи не встановлено порушення прав та охоронюваних Законом інтересів позивача у зв'язку зі складанням Довідки про результати проведення зустрічної звірки та вчинення в процесі складання даної довідки відповідачем дій, які б порушували інтереси позивача. Вказані дії жодним чином не вплинули на права та обов'язки позивача. Адже проведення спірної звірки фактично полягало у аналізі контролюючим органом даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється органами державної податкової служби, з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій і розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Такі дії, по суті, є лише збиранням доказової інформації податковим органом, що фіксується в довідці звірки, яка виступає носієм цієї доказової інформації.

Отже, позивачем не доведено суду, які саме його права та охоронювані законом інтереси порушені внаслідок вчинення відповідачем оскаржуваних дій.

Частиною другою статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини третьої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 1, 2 статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем доведено правомірність дій, вчинених при проведенні зустрічної звірки.

Підсумовуючи усе вищевикладене, врахувавши зміст частини 3 статті 2 КАС України, а також перевіривши відповідність оскаржуваних дій усім вищезазначеним вимогам, суд дійшов висновку про доведеність відповідачем правомірності його дій, а відтак суд не вбачає правових підстав для задоволення цих позовних вимог.

Керуючись статтями 69-71, 94, 158-163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністративного позову відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили відповідно до частини 1 статті 254 КАС України та може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами встановленими статтями 185-186 КАС України.

Суддя Д.В. Татаринов.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.06.2014
Оприлюднено17.07.2014
Номер документу39781389
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/2190/14

Ухвала від 31.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Сірош М.В.

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 21.05.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 24.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 24.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 03.06.2014

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні