8.2.3
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
17 липня 2014 року ЛуганськСправа № 812/1993/14
Суддя Луганського окружного адміністративного суду Смішлива Т.В., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" про встановлення способу та порядку виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2014 року по справі № 812/1993/14 за адміністративним позовом прокурора м. Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" про стягнення заборгованості із сплати податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях у розмірі 264724,63 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03 липня 2014 року на адресу Луганського окружного адміністративного суду від Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" надійшла заява про встановлення способу та порядку виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2014 року у справі № 812/1993/14 шляхом розстрочення сплати заборгованості строком на 60 місяців, починаючи з липня 2014 року по червень 2019 року, рівними частинами, по 4412,08 грн. щомісяця, та 4416,63 грн. у червні 2019 року, згідно наданого графіку.
В обґрунтування заяви про розстрочення виконання судового рішення відповідач зазначив, що постановою Луганського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2014 року у справі № 812/1993/14 стягнуто з розрахункових рахунків Комунального підприємства "Алчевське управління механізації", відкритих у банках, обслуговуючих Комунальне підприємство "Алчевське управління механізації" на користь Державного бюджету України суму податкового боргу за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах земельного податку у розмірі 264724,63 грн. Вказав, що КП "Алчевське управління механізації" є комунальним підприємством, основним видом діяльності якого є збираня та знищення побутових відходів для населення та підприємств м. Алчевська. Іншої комерційної діяльності підприємство не веде, підприємство заявника є єдиним підприємством у місті, що виграло конкурс та має дозвіл на вивіз сміття населенню та юридичним особам (бюджет). Основна частка коштів підприємства це кошти населення за вивіз сміття, однак населення міста несвоєчасно вносить плату за надані послуги, внаслідок чого на підприємстві склалася складна фінансово-економічна ситуація. Підприємство є збитковим з огляду на те, що тарифи на послуги не відповідають реальним обставинам, оскільки вони затверджені із урахуванням цін на пальне та інші витратні матеріали 2009 та 2011 років. Так, ціна на паливо, яка закладена у тарифі складає 7,25 грн. за 1 літр, у той час як її фактична ціна, на момент виникнення заборгованості підприємства, становить 12,96 грн. за 1 літр. Збитки по паливно-мастильним матеріалам за 2011 рік склали 314000,00 грн., за 2012 рік - 305000,00 грн. Мінімальна заробітна плата, яка закладена у тарифі - 985,00 грн., фактична - 1218,00 грн., збитки підприємства по заробітній платі у 2012 році склали 226900,00 грн.
У січні 2014 року Комунальним підприємством "Алчевське управління механізації" до Департаменту економічного аналізу та моніторингу ціні товарів на ринку товарів та послуг м. Київ направлено заяву про надання висновку щодо розрахунків економічно- обґрунтованих планових витрат на послуги з перевезення відходів та їх зберігання. 11 квітня 2014 року до Департаменту підприємством направлено лист щодо збільшення тарифу .у зв'язку із зростанням цін на паливо.
Збільшення тарифу планується на 45%. При отриманні висновку та затвердженні міською радою тарифів підприємство буде мати можливість розрахуватися з усіма боргами.
Додатково вказав, що Комунальне підприємство "Алчевське управління механізації" виконує в повному обсязі та без порушень 13 діючих розстрочених податкових зобов'язань на загальну суму 1816361,00 грн. Стягнення с підприємства повної суми заборгованості за постановою суду від 04.04.2014 по справі № 812/1993/14 можливо здійснити лише за рахунок майна підприємства, що може призвести до припинення його функціонування та погіршення санітарної обстановки у м. Алчевську, оскільки вивіз сміття з міста (населення та підприємства) буде неможливим.
Вважав, що всі вищевказані дані свідчать про складне фінансове становище Комунального підприємства "Алчевське управління механізації", яке унеможливлює виконання судового рішення - постанови від 04.04.2014 в повному обсязі, та про необхідність застосування режиму розстрочення податкового боргу.
Представники сторін у судове засідання не прибули, причини неявки суду не повідомили.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих сторонами доказів, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 69-72 КАС України, суд приходить до такого.
Постанова Луганського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2014 року по справі № 812/1993/14 про стягнення з Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" податкового боргу за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах земельного податку у розмірі 264724,63 грн. в апеляційному порядку на даний час не оскаржена, набрала законної сили 23.04.2014 та підлягає виконанню.
З матеріалів справи вбачається, що виконавчий лист за постановою суду від 04.04.2014 у справі № 812/1993/14 не видавався, у зв'язку з чим виконавче провадження про примусове стягнення з Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" податкового боргу за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах земельного податку у розмірі 264724,63 грн. не відкривалося. Однак, особливістю даної справи є те, що органом виконання виступає відповідний податковий орган.
Згідно зі статтею 263 Кодексу адміністративного судочинства України за наявності обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо), державний виконавець може звернутися до адміністративного суду першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий лист, що видав виконавчий лист, із поданням, а особа, яка бере участь у справі, та сторона виконавчого провадження - із заявою про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення.
Пунктом 100.4 статті 100 Податкового кодексу України передбачено, що підставою для розстрочення грошових зобов'язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу такого платника податків, а також економічного обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення грошових зобов'язань та податкового боргу та/або збільшення податкових надходжень до відповідного бюджету внаслідок застосування режиму розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління виробництвом чи збутом такого платника податків.
Тобто, інститут розстрочення податкового боргу може бути застосовано лише у разі наявності доказів поліпшення економічного стану боржника у подальшому та наявності даних про погашення боргу в майбутньому.
Однак, звертаючись до суду із заявою про розстрочення податкового боргу відповідач надав суду лише докази на підтвердження знаходження підприємства у скрутному фінансовому становищі.
З матеріалів справи вбачається, що сума кредиторської заборгованості значно перевищує суму дебіторської заборгованості підприємства та постійно зростає, її темпи перевищують зростання дебіторської заборгованості.
Згідно звіту Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" про фінансові результати за І квартал 2014 рік та балансу на 31.03.2014 загальна дебіторська заборгованість КП "Алчевське управління механізації" станом на 01.04.2014 за продукцію, товари, послуги складає на початок періоду - 1542 тис. грн., на кінець періоду 1698 тис. грн.; утой же час кредиторська заборгованість по короткостроковим зобов'язанням та розрахункам з бюджетом становить 2061 тис. грн. на кінець першого кварталу 2014 року та збільшилась за квартал майже на 400 тис. грн.
08 січня 2014 року Комунальним підприємством "Алчевське управління механізації" до Департаменту економічного аналізу та моніторингу ціні товарів на ринку товарів та послуг м. Київ направлено заяву про надання висновку щодо розрахунків економічно- обґрунтованих планових витрат на послуги з перевезення відходів та їх зберігання.
11 квітня 2014 року до Департаменту підприємством направлено лист щодо збільшення тарифу у зв'язку із зростанням цін на паливо.
Однак, суд не приймає до уваги вказані звернення заявники, оскільки відповіді на них не надано, а тому не вбачається обов'язковість підвищення тарифів.
При цьому жодних інших доказів щодо можливості поліпшення вказаної ситуації та можливості погашення податкового боргу в подальшому заявником не надано.
У зв'язку з чим посилання заявника на наявність обставин, які у майбутньому мають поліпшити фінансово-економічний стан підприємства суд вважає необґрунтованими.
Відповідно до пункту 10 постанови Пленуму Верховного Суду України від 26.12.2003 № 14 "Про практику розгляду скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернення учасників виконавчого провадження" при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку чи розстрочку виконання рішення суду потрібно мати на увазі, що відповідно до статті 263 КАС України - їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення (відсутність коштів на рахунку, відсутність присудженого майна в натурі, стихійне лихо тощо).
Підставою для розстрочення виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк встановлений судом, тому всі ці обставини повинні бути доведені заявником.
Крім того, при вирішенні даної заяви суд вважає за необхідне зазначити, що заявником повинно також бути зазначено економічне обґрунтування, яке свідчить про можливість погашення зазначеного боргу внаслідок застосування режиму відстрочення та розстрочення, протягом якого відбудуться зміни політики управління чи збутом такого заявника. У даному випадку такі події у заявника відсутні.
Відповідачем надано суду лише докази наявності заборгованості КП "Алчевське управління механізації" Однак, жодних доказів можливого поліпшення економічного стану підприємства в майбутньому представником відповідача не надано.
Посилання на тяжке фінансове становище, як на підставу для розстрочення виконання судового рішення, судом до уваги не беруться, оскільки, на думку суду, не є винятковою обставиною у розумінні статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України.
Доказів наявності інших обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, заявником суду не надано.
Також, суд звертає увагу на те, що ухвалою суду від 23.05.2014 заявнику вже було відмолено у задоволенні аналогічного клопотання, яке обґрунтовувалося тими ж самими обставинами, що і дане клопотання.
Крім того суд вважає за необхідне зазначити, що ухилення від виконання постанови суду та невиконання норм діючого законодавства щодо сплати податків, тобто несплата коштів до бюджету різних рівнів, спричиняє значну шкоду державним інтересам.
Враховуючи, що тільки у винятковому випадку, залежно від обставин справи суд має право розстрочити виконання рішення, приймаючи до уваги недоведеність заявником необхідності надати розстрочку виконання судового рішення у даній справі, неможливості виконати рішення у встановлений законом строк, керуючись ст. 158, 160, 165, 263 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" про встановлення способу та порядку виконання постанови Луганського окружного адміністративного суду від 04 квітня 2014 року у справі № 812/1993/14 за позовом Прокурора м. Алчевська Луганської області в інтересах держави в особі Алчевської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Міндоходів у Луганській області до Комунального підприємства "Алчевське управління механізації" про стягнення заборгованості із сплати податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях у розмірі 264724,63 грн. відмовити.
Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Суддя Т.В. Смішлива
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.07.2014 |
Оприлюднено | 18.07.2014 |
Номер документу | 39781735 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Т.В. Смішлива
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні