Постанова
від 16.07.2014 по справі 809/2165/14
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" липня 2014 р. № 809/2165/14

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Гундяка В.Д.,

при секретарі Мула Х.О.,

розглянувши у порядку письмового провадження в приміщенні суду справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області до приватного підприємства «Шлях» про стягнення заборгованості,-

ВСТАНОВИВ:

03.07.2014 року Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області (далі - позивач) звернулася з адміністративним позовом до приватного підприємства «Шлях» (далі-відповідач) про стягнення заборгованості. Позовні вимоги мотивувала тим, що відповідачем порушено обов'язок встановлений підпунктом 16.1.4 пункту 16.1 статті 16, статтею 38 Податкового кодексу України, оскільки не сплачено узгоджені податкові зобов'язання (штрафні санкції) до бюджету, застосовані контролюючим органом за несвоєчасне подання та неподання податкової звітності з податку на прибуток, в загальному розмірі 8 160 гривень.

Представник позивача в судове засідання не з'явилася, подала суду клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представника, згідно з яким Державна податкова інспекція у м. Івано-Франківську Головного управління Міндоходів в Івано-Франківській області позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, поштове відправлення з повісткою про виклик до суду, направлене приватному підприємству «Шлях» за адресою, зазначеною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб- підприємців, повернулося до суду без вручення в зв'язку із тим, що відповідач за даною адресою не знаходиться. В такому випадку у відповідності до ч.11 ст.35 Кодексу адміністративного судочинства (далі-КАС) України вважається, що повістка вручена належним чином, так як поштове відправлення із даною повісткою повернене без вручення адресату з незалежних від суду причин. Наданим правом на подання заперечення проти позову відповідач не скористався. Заяв чи клопотань про відкладення розгляду справи чи про причини неявки суду не подав.

Враховуючи наявність у матеріалах справи достатньої кількості доказів, необхідних для вирішення справи по суті, згідно положень ч.4 ст.122, ч.4 ст.128 КАС України суд визнав можливим розглянути дану адміністративну справу за відсутності сторін.

За таких обставин, оскільки немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, хоча і не прибули всі належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду особи, які беруть участь у справі, то відповідно до ч.6 ст.128 КАС України суд прийняв рішення про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Перевіривши за матеріалами справи доводи позивача, дослідивши та оцінивши в їх сукупності подані докази, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог, тому останні підлягають до задоволення з наступних мотивів.

В судовому засіданні встановлено, що згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців приватне підприємство «Шлях» 14.05.1999 року зареєстроване виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради як суб'єкт підприємницької діяльності.

Згідно ч.1 ст.67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом. Як вбачається з системного аналізу чинного законодавства України, в змісті даної норми визначення «кожен» відноситься не тільки до фізичних, але і до юридичних осіб.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс (далі-ПК) України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Згідно пунктів 6.1 статті 6 ПК України податком є обов'язковий, безумовний платіж до відповідного бюджету, що справляється з платників податку відповідно до цього Кодексу.

Пунктом 8.2 статті 8 ПК України встановлено, що до загальнодержавних належать податки та збори, що встановлені цим Кодексом і є обов'язковими до сплати на усій території України, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Підпунктом 9.1.1 статті 9 ПК України до загальнодержавних податків та зборів віднесено податок на прибуток підприємств.

Підпункт 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України визначає, що платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки і у розмірах, передбачених податковим законодавством. Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1ст.38 ПК України).

Згідно п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - це сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Статтею 49 ПК України визначено порядок та строки подання платниками податків податкових декларацій до органу державної податкової служби

Згідно п.49.1 ст.49 ПК України податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків. При цьому платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді( п.49.2 ст.49 ПК України).

Згідно п.120.1 ст.120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків) тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1 020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Як встановлено судом, 20.05.2011 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кишенюк О.В. проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача, за звітний податковий період І квартал 2012 року, півріччя 2012 року, 3 квартали 2012 року та 2012 рік, якою встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток про що складено акт за №1890/1501/30107452 від 13.03.2013 року (а.с.10). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0002391501 від 13.03.2013 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 4080,00 гривень (а.с.11).

16.03.2012 року головним державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кишенюк О.В. проведено камеральну перевірку податкової звітності відповідача, за звітний податковий період ІІ-ІІІ квартали та ІІ-ІV квартали 2011 року, якою встановлено порушення термінів подання податкової звітності з податку на прибуток про що складено акт за №790/15-1/30107452 від 16.03.20112 року (а.с.12-а). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0002471591 від 16.03.2012 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 2040,00 гривень (а.с.13).

06.10.2011 року головним державним ревізором інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Кишенюк О.В. проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на прибуток, за звітний податковий період І квартал 2011 року та ІІ квартал 2011 року, якою встановлено порушення термінів подання податкової декларації з податку на прибуток, про що складено акт за №8520/15-1/30107452 від 06.10.2011 року (а.с.15). На підставі вказаного акту перевірки Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську прийнято податкове повідомлення-рішення за №0018781501 від 06.10.2011 року, яким визначено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями в розмірі 2040,00 гривень (а.с.16).

Вказані повідомлення-рішення у встановленому порядку направлялися відповідачу за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, однак поверталися у зв'язку із тим, що дана організація за вказаною адресою не знаходиться. За таких обставин у відповідності до приписів п.58.3 ст.58 ПК України рішення контролюючого органу вважаються такими, що вручені платнику податків належним чином.

У відповідності з п.п. 57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом у випадку, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію. (п.п.54.3.1 п.54.3 ст.54 ПК України), платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України день закінчення процедури адміністративного оскарження вважається днем узгодження грошового зобов'язання платника податків.

Таким чином, грошові зобов'язання відповідача зі сплати податку на прибуток підприємств, визначені податковими повідомленнями-рішеннями, які відповідачем не оскаржувались, у відповідності до підпункту 56.17.5 пункту 56.17 статті 56 Податкового кодексу України є узгодженими з моменту отримання відповідного податкового повідомлення-рішення.

Згідно пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Судом встановлено, що відповідачем не сплачено штрафні (фінансові) санкції з податку на прибуток підприємств в розмірі 8 160 гривень до державного бюджету в строки визначені нормою Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 14.1.175 статті 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання утворює податковий борг.

Згідно п.59.1 ст.59 ПК України у разі, коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення.

Так на основі вищевказаного, керуючись п.п.6.2.1 п.6.2 ст.6 Закону України «Про порядок погашення податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», чинного на момент виникнення спірних правовідносин, приватному підприємству «Шлях» було надіслано податкові вимоги про сплату заборгованості за № 1/2760 від 01.11.2006 та № 2/3142 від 12.12.2006 року.

Відповідно до п.59.5 ст.59 Податкового кодексу України у разі, коли у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується, погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що виник після надіслання(вручення) податкової вимоги.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані докази, їх достатність та взаємний зв'язок, суд погоджується з підставністю виникнення та розміром заборгованості, заявленої до стягнення. Наявність вказаної суми податкового боргу відповідача підтверджується письмовими доказами, наявними в матеріалах справи.

Підстав для звільнення відповідача від сплати заборгованості судом не встановлено.

Наявність податкового боргу та його розмір відповідач не спростував, доказів сплати заборгованості суду не представив, чим фактично не заперечив суму заборгованості, стягнення якої є предметом позову в даній справі.

Згідно п.95.1 ст.95 ПК України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.(п.95.2 ст.95 ПК України).

Відповідно до п.95.3 ст.95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

У відповідності з п.95.4 ст.95 ПК України орган державної податкової служби на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу також за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.

Виходячи з викладеного, суд вважає вимогу позивача про стягнення коштів підставною, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

позов задовольнити повністю.

Стягнути з рахунків приватного підприємства «Шлях» (код ЄДРПОУ 30107452) у банках та за рахунок належної відповідачу готівки в дохід Державного бюджету України 8 160 ( вісім тисяч сто шістдесят) грн. податкового боргу.

Згідно ст.254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення встановлених строків подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Постанова може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Гундяк В.Д.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.07.2014
Оприлюднено21.07.2014
Номер документу39787516
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/2165/14

Постанова від 16.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

Ухвала від 04.07.2014

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Гундяк В.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні