Постанова
від 02.07.2014 по справі 817/1739/14
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1739/14

02 липня 2014 року 09год. 55хв. м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В. В. за участю секретаря судового засідання Таргоній А.В. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не з'явився

відповідача: представник не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом

Млинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області доТовариство з обмеженою відповідальністю "Млинів Буд" про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ :

Млинівська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління Міндоходів у Рівненській області (далі Млинівська ОДПІ) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Млинів Буд" (ТОВ "Млинів Буд") про стягнення податкового боргу в сумі 51791,53 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, в адміністративному позові зазначив про розгляд справи без його участі.

Відповідач про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, відповідно до ч. 11 ст. 35 КАС України. Судом не визнавалася обов'язковою участь відповідача в судовому засіданні.

Відповідно до ч.4 ст.128 КАС України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін на підставі наявних доказів.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, відповідно до положень ч.6 ст.12, ч.1 ст.41 КАС України, повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що позов підлягає до задоволення з таких підстав.

Судом встановлено, що ТОВ "Млинів Буд" зареєстроване Млинівською районною державною адміністрацією Рівненської області 22.02.2012., включено до Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) та присвоєно ідентифікаційний код 38067358.

ТОВ "Млинів Буд" перебуває на обліку з 23.02.2012 в Млинівській МДПІ як платник податків за №56/12.

З матеріалів справи вбачається, що за відповідачем рахується податковий борг у сумі 51791,53 грн., а саме: з податку на додану вартість у сумі 29121,01 грн. (в т.ч. пеня за несвоєчасну сплату 6856,64 грн.) та з податку на прибуток у сумі 22670,52 грн. ( в т.ч. пеня за несвоєчасну сплату 3493,33 грн.).

Податковий борг виник внаслідок несплати узгоджених податкових зобов'язань.

01.11.2012 року Рівненським окружним адміністративним судом винесена постанова у справі №817/3803/13-а про стягнення боргу на загальну суму 136005,00 грн. (51221,09 грн. податку на прибуток та 84783,91 грн. податку на додану вартість). Виконавчий лист направлений до ВДВС Млинівського РУЮ.

19.05.2014 року ВДВС стягнуто та перераховано до бюджету 41164 грн. податку на прибуток та 61591,85 грн. податку на додану вартість (затримка сплати більше 30 днів). Крім того відповідачем самостійно несвоєчасно було сплачено ПДВ у сумі 1500 (затримка 29 днів) та податок на прибуток в сумі 4194,30 грн. (затримка 9 днів). У зв'язку із несвоєчасною сплатою зобов'язань Відповідачу нарахована пеня у сумі 3493,33 грн. по податку на прибуток та 6856,64 грн. по ПДВ.

21.05.2014 року Млинівською ОДПІ проведено камеральну перевірку своєчасності сплати податкових зобов'язань ТзОВ «Млинів Буд», результати якої відображено у акті №54/17-10-22/38067358. На підставі висновків перевірки прийнято податкові повідомлення-рішення:

- №0900892200 від 21.05.2014 року відповідно до якого Відповідачу визначено грошові зобов'язання з податку на прибуток у сумі 419,43 грн.,

- №0000902200 від 21.05.2014 року відповідно до якого Відповідачу визначено грошові зобов'язання з податку на прибуток у сумі 8232,80 грн.,

- №0000872200 від 21.05.2014 року відповідно до якого Відповідачу визначено грошові зобов'язання з ПДВ у сумі 1500,00 грн.,

- №0000882200 від 21.05.2014 року відповідно до якого Відповідачу визначено грошові зобов'язання з ПДВ у сумі 12318,37 грн.

Вищезазначені податкові повідомлення-рішення вручено особисто директору ТзОВ «Млинів Буд» Климчуку В.С. під розписку.

У зв'язку із несвоєчасною сплатою зобов'язань Відповідачу нарахована пеня по податку на прибуток у сумі 3493,33 грн. та ПДВ у сумі 6856,64 грн.

Податкова заборгованість підтверджується також витягом із облікової картки платника.

Згідно абз.1 пп. 46.1 ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

У відповідності до п.54.1. ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

Податкове зобов'язання - згідно п. 14.1.156. ст.14 ПК України, це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності є грошовим зобов'язанням платника податків (п.14.1.39 ст.14 ПК України).

Підпунктом 14.1.162. п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України встановлено, що пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов'язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.

Порядок нарахування пені передбачено ст.129 Податкового кодексу України. Після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні-рішенні згідно із цим Кодексом. Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань. Пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.

Пунктом. 131.1. ст.131 Податкового кодексу України передбачено, що нараховані контролюючим органом суми пені самостійно сплачуються платником податків.

Відповідно до п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Пунктом 59.5 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зв'язку з несплатою податкового боргу ТОВ "Млинів Буд" було винесено податкову вимогу №54 від 03.09.2012 на суму 53150,00 грн., яка була особисто вручена під розписку керівнику підприємства 04.09.2012 року.

Згідно пп.20.1.28 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом, стягувати суми простроченої заборгованості суб'єкта господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитом (позикою), залученим державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державну (місцеву) гарантію, а також за кредитом з бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно пп.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Згідно з п. 1 ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Пунктом 41.5 ст. 41 ПКУ визначено, що органами стягнення є виключно органи державної податкової служби, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.

Згідно статті 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Оцінивши надані позивачем докази, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, відповідають обставинам справи та наявним матеріалам, у зв'язку з чим підлягають до задоволення.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Млинів Буд" (код ЄДРПОУ 38067358) податковий борг у сумі 51791,53 грн., в тому числі:

- по податку на додану вартість в сумі 29121,01 грн., який перерахувати на р/р 31113029700242, (код платежу 14010100) отримувач: Головне управління Державної казначейської служби України в Рівненській області, код ЄДРПОУ 37914958, МФО 833017;

- по податку на прибуток в сумі 22670,52 грн., який перерахувати на р/р 31111009700242, (код платежу 11021000) отримувач: Головне управління Державної казначейської служби України в Рівненській області, код ЄДРПОУ 37914958, МФО 833017.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Щербаков В. В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.07.2014
Оприлюднено21.07.2014
Номер документу39788578
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1739/14

Ухвала від 19.06.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

Постанова від 02.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні