ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 16 липня 2014 року № 826/8813/14 В приміщенні Окружного адміністративного суду міста Києва за адресою у м. Києві по вул. Великій Васильківській, 81-а, Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючого Бояринцевої М.А., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Прокурора Солом'янського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" про стягнення заборгованості, ВСТАНОВИВ: Прокурор Солом'янського району міста Києва звернувся до суду в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" штрафу в розмірі 17 000 грн. Ухвалою суду від 24 червня 2014 року відкрито скорочене провадження у справі та зобов'язано відповідача у десятиденний строк з дня одержання копії цієї ухвали, але не пізніше 15 липня 2014 року подати до суду заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідач ухвалу суду про відкриття провадження у справі отримав 27 червня 2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення. В обґрунтування наведених вимог позивач посилається на Конституцію України, закони України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", "Про прокуратуру", Порядок скасування реєстрації випусків акцій, затверджений рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року № 737, та зазначає, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" не виконано рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про усунення порушень законодавства про цінні папери, в зв'язку з чим до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" застосовано штрафні санкції в розмірі 17 000 грн., проте відповідачем сума штрафу не сплачена. Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків. Постановою Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 3474-ЦД-1-Е від 18 грудня 2013 року про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів за невиконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10 вересня 2013 року № 1811 накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" штрафну санкцію у розмірі 1 000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. Постанову винесено на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 3524-ЦД-1-Е від 3 грудня 2013 року, яким встановлено ознаки порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" вимог пункту 10 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", а саме: невиконання рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 10 вересня 2013 року № 1811 про усунення порушень законодавства про цінні папери (термін виконання до 10 листопада 2013 року). В акті зазначено, що рішення виносилось у зв'язку з порушенням вимог пункту 3 розділу ІІІ Порядку скасування реєстрації випусків акцій, затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23 квітня 2013 року № 737, проте строком до 10 листопада 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" не скасувало реєстрацію випуску акцій, що свідчить про невиконання рішення Комісії. Також в акті вказано про те, що протягом року ця дія вчинена Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" вперше. Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні. Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 30.10.1996 № 448/96-ВР "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин, далі – Закон № 448/96-ВР) державне регулювання ринку цінних паперів – це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Водночас, статтею 2 цього Закону передбачено, що проведення державного регулювання цінних паперів здійснюється, втому числі, і з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства. Згідно із положеннями статті 5 Закону № 448/96-ВР державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Частиною четвертою статті 6 Закону № 448/96-ВР встановлено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи. Як встановлено під час розгляду справи, Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкції на Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" за невиконання рішення про усунення порушень законодавства про цінні папери від 10 вересня 2013 року № 1811. Відповідно до пункту 10 статті 8 Закону № 448/96 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право, зокрема, надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства. Згідно пункту 8 частини першої статті 11 Закону № 448/96 за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Під час розгляду справи встановлено, що не погоджуючись з винесеною Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку постановою № 3474-ЦД-1-Е від 18 грудня 2013 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервісне" оскаржило її до суду. Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2014 року у справі № 826/20899/13-а за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" до Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про визнання протиправною та скасування постанови, яка залишена без змін ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 1 квітня 2014 року, у задоволенні позову відмовлено повністю. Вказаним рішенням встановлено, що Центральним територіальним департаментом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про накладення санкцій № 3474-ЦД-1-Е від 18 грудня 2013 року на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини одним з основних елементів верховенства права є принцип правової певності, який серед іншого передбачає, що рішення суду з будь-якої справи, яке набрало законної сили, не може бути поставлено під сумнів (див. рішення Суду у справах: Sovtransavto Holding v., no. 48553/99, § 77, від 25.07.2002; Ukraine-Tyumen v. Ukraine, no. 22603/02, §§ 42 та 60, від 22.11.2007). Таким чином, суд приймає до уваги позицію, наведену у рішенні Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 січня 2014 року. Проте, Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" не сплачено штрафну санкцію у розмірі 17 000 грн. Доказів зворотнього суду не пред'явлено. Згідно статті 11 Закону № 448/96-ВР у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку. Беручи до уваги те, що суму штрафних санкцій до Державного бюджету у розмірі 17 000 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, доказів погашення відповідачем зазначеної заборгованості станом на день розгляду цього спору не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі. Керуючись статтями 98, 160-163, 1832, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: 1. Позов Прокурора Солом'янського району міста Києва в інтересах держави в особі Центрального територіального департаменту Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку задовольнити повністю. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтелект-Сервіс" (місцезнаходження: 03151, м. Київ, вул. Народного Ополчення, 1, ідентифікаційний код 22902418) штраф у розмірі 17 000 (сімнадцять тисяч) грн. на користь Державного бюджету України. Постанова набирає законної сили в порядку, встановленим статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає. Суддя М.А.Бояринцева
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2014 |
Оприлюднено | 18.07.2014 |
Номер документу | 39796397 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Бояринцева М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні