Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 липня 2014 р. № 820/12249/14
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заічко О.В., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_1, в якому просить суд стягнути з відповідача на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості кошти у розмірі 5892,41 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідач звернувся до Шевченківського районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного, на нього відкрита персональна картка та виплачена допомога по безробіттю у розмірі 9847,41 грн. Шевченківським районним центром зайнятості проведена перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної і виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння з даними ДПІ. В результаті звірки встановлено, що ОСОБА_1, який зареєстрований в центрі зайнятості як безробітний, отримував стипендію в Шевченківському професійному аграрному ліцеї (код за ЄДРПОУ 22682537).
Позивач зазначає, що відповідач частково відшкодував кошти в сумі 3955 грн. Залишок коштів, які підлягають стягненню у розмірі 5892.41 грн. ОСОБА_1 не відшкодовані.
За таких обставин просив суд позовні вимоги задовольнити, стягнути з відповідача існуючу заборгованість у розмірі 5892.41 грн.
Ухвалою суду від 27.06.2014 року відкрито скорочене провадження по справі.
Відповідно до ч. 4 ст. 183-2 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст.41 КАС України.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу рекомендованим листом зі зворотнім повідомленням за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, отримана ним 04.07.2014 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи та яке повернулося на адресу суду.
Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження та судових документів, заперечень проти позову та необхідних документів або заяву про визнання позову до суду не подав.
Таким чином, відповідач є належним чином повідомлений про наслідки неподання заперечень проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову до суду.
Враховуючи положення ч.11 ст.35 КАС, оцінивши повідомлені позивачем обставини, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку про задоволення позову, виходячи з наступного.
Судом встановлено, що 16.12.2013 року ОСОБА_1 звернувся до Шевченківського районного центру зайнятості із заявою про надання статусу безробітного, де і був зареєстрований як безробітний з відкриттям персональної картки № 2031131216000015. У вказаній заяві за формою, затвердженою наказом Мінсоцполітики України від 16.05.2013 № 270, відповідачем, зокрема, зазначено, що він не навчається на денній (очній) формі навчання.
На підставі вищезазначеної заяви, яку відповідачем подано особисто, ОСОБА_1 16.12.2013 було надано статус безробітного (наказ директора Шевченківського РЦЗ від 16.12.2013 № НТ131216). Наказом від 23.12.2013 № НТ131223 відповідачу призначено допомогу по безробіттю відповідно до п. 1,3, 4 ст. 22, п. 1 ст. 23 Закону України ,,Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" та п.п. 2 «Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності", з урахуванням від стажу: понад 10 років - 70% середньої заробітної плати (доходу) залежно від тривалості безробіття у відсотках до визначеного розміру: 100% - 90 календарних днів, 80 % - 90 календарних днів,70 % -180 календарних днів.
Загальна сума нарахованої та виплаченої ОСОБА_1 допомоги по безробіттю за період 23.12.2013 по 29.05.2014 склала 9847 грн. 41 коп.
Відповідно ст. 1 Закону України "Про зайнятість населення" зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно.
Згідно з п. 3 ст. 3 Закону України "Про зайнятість населення" від 5 липня 2012 року N5067-VI, із змінами та доповненнями, зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом.
Відповідно до ст. 4 Закону України "Про зайнятість населення" до зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.
Правовий статус центрів зайнятості був визначений статтею 18 Закону України «Про зайнятість населення», якою встановлено, що для реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до приписів ч. 2 ст. 22 Закону № 5067- VI, Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, його територіальні органи відповідно до покладених на них завдань, зокрема: здійснюють управління та оперативне розпорядження фінансовими ресурсами Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в межах затвердженого бюджету Фонду відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", управління майном; ведуть облік осіб, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, та наданих їм послуг; здійснюють реєстрацію безробітних, ведуть облік наданих їм послуг; організовують професійне навчання зареєстрованих безробітних з урахуванням поточної та перспективної потреб ринку праці; організовують роботу з підтвердження професійної кваліфікації за результатами неформального професійного навчання за робітничими професіями; інформують населення, органи виконавчої влади та навчальні заклади про попит та пропонування робочої сили на ринку праці, права та гарантії у сфері зайнятості населення та у разі настання безробіття; сприяють працевлаштуванню безробітних на підприємствах, що залучаються до реалізації державних цільових програм та інфраструктурних проектів, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України; здійснюють обмін інформацією з Пенсійним фондом України для забезпечення виконання вимог цього Закону та Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"; проводять розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади у сфері соціальної політики, центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійним фондом України. Таке розслідування здійснюється шляхом звіряння даних, зазначених у документах страхувальника, з базою даних центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та Пенсійного фонду України, а у разі потреби - шляхом проведення виїзних планових та позапланових перевірок страхувальників; здійснюють контроль за використанням коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи.
Судом з'ясовано, що Шевченківським районним центром зайнятості проведена перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної і виплати їй матеріального забезпечення, шляхом звіряння з даними ДПІ. В результаті звірки встановлено, що ОСОБА_1, який зареєстрований в центрі зайнятості як безробітний, отримував стипендію в Шевченківському професійному аграрному ліцеї (код за ЄДРПОУ 22682537).
Судом з'ясовано, що за період з 23.12.2013 по 29.05.2014 відповідач незаконно отримав допомогу по безробіттю в розмірі склала 9847 грн. 41 коп.
У зв'язку із чим, Наказом № НТ140530 від 30.05.2014 припинено реєстрацію відповідача, як безробітного, у зв'язку із встановленням факту подання особою недостовірних даних та документів, на підставі яких прийнято рішення про надання їй статусу безробітного, призначення виплати матеріального забезпечення на випадок безробіття.
Згідно з п. 2 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009р. №60/62 розслідування згідно з цим Порядком здійснюється шляхом проведення перевірки достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, що зазначені в документах, поданих особою до державної служби зайнятості під час її реєстрації та протягом періоду її перебування на обліку як безробітної.
Відповідно до п. 5 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним затвердженим, Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009р. №60/62 перевірка достовірності даних, які є підставою для надання особі статусу безробітної та виплати їй матеріального забезпечення, проводиться центрами зайнятості шляхом: звіряння наданої особою інформації з відомостями, наявними в Державній податковій адміністрації України, Пенсійному фонді України, у державних реєстраторів; використання даних вищевказаних органів, Державного департаменту нагляду за додержанням законодавства про працю, контрольно-ревізійних органів цільового використання коштів Фонду; проведення центром зайнятості перевірки достовірності зазначених у довідках про середню заробітну плату даних та записів у трудових книжках безпосередньо на підприємствах, в установах, організаціях та у фізичних осіб, які використовують найману працю, у порядку, встановленому законодавством. За результатами звірки або перевірки оформлюється акт, який підписується посадовими особами, що її проводили. У разі встановлення недостовірності даних, на підставі яких особі надано статус безробітної та право на виплату матеріального забезпечення, особа ознайомлюється з актом, про що засвідчує власним підписом. У разі відмови особи підписати акт про це робиться відповідна відмітка спеціалістом центру зайнятості.
Відповідно до ч. 1 ст. 34 Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття» Фонд має право: стягувати відповідно до закону кошти Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою.
Згідно з п.п. 4.3 п. 3 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009р. №60/62 перевірка проводиться районними, міськрайонними, міськими та районними у містах центрами зайнятості, на які покладено виконання функцій робочих органів виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, за місцем реєстрації роботодавця як платника внесків на загальнообов'язкове соціальне страхування на випадок безробіття (далі - центри зайнятості) у разі, коли: під час перебування особи на обліку як безробітної до центру зайнятості надійшла інформація від державних органів, підприємств, установ, організацій чи громадян про обставини, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг безробітній особі, яка відрізняється від поданих нею відомостей, або така інформація розміщена в засобах масової інформації.
Відповідно до п. 6 Порядку розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення безробітним, затвердженим Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Державної податкової адміністрації України від 13.02.2009р. №60/62 у разі встановлення центром зайнятості відповідно до цього Порядку належності безробітної особи до категорії зайнятих така особа знімається з обліку як безробітна в установленому законодавством порядку та повертає суму незаконно отриманого матеріального забезпечення і вартості наданих соціальних послуг з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати матеріального забезпечення та надання соціальних послуг.
Якщо відомості про доходи особи, на підставі яких призначено матеріальне забезпечення, є недостовірними з вини роботодавця, центри зайнятості проводять перерахунок страхових виплат з дня їх призначення. Суми незаконно виплачених коштів повертаються роботодавцем. Виплата коштів, недоотриманих особою внаслідок зниження суми страхових виплат, здійснюється за рахунок коштів Фонду. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відповідні виплати, а суми здійснених виплат з дня їх призначення повертаються особою відповідно до пункту 7 цього Порядку.
На виконання вищевказаного Порядку № 60/62 директором Шевченківського районного центру зайнятості прийнято рішення, про що видано наказ № 11 від 30.05.2014 про повернення коштів, виплачених як допомога по безробіттю, ОСОБА_1 у сумі 9847 грн. 41 коп.
Відповідно до частини другої та третьої статті 36 Закону України „Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" передбачено, що застраховані особи, зареєстровані в установленому порядку як безробітні, зобов'язані своєчасно подавати відомості про обставини, що впливають на умови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг. Сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.
Згідно з п.6.14 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітними підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 20.11.2000 року №307 якщо під час одержання допомоги по безробіттю безробітний своєчасно не подав відомості про обставини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встановлені під час розслідування страхових випадків та обґрунтованості виплати матеріального забезпечення, з безробітного стягується сума виплаченої допомоги по безробіттю з моменту виникнення цих обставин. Якщо безробітний відмовився добровільно повернути зазначені кошти, то питання щодо їх повернення вирішується у судовому порядку.
Шевченківським районним центром зайнятості 30 травня 2014 року направлено ОСОБА_1 лист - претензію з пропозицією повернути кошти в сумі 9847,41 грн. в п'ятнадцятиденний термін з дня отримання листа, який разом з наказом № 11 від 30.05.2014 відповідач отримав особисто 30 травня 2014року, про що свідчить його підпис на листі. Отже, відповідно до вищезазначеного Порядку, відповідач зобов'язаний був сплатити кошти протягом 15 календарних днів з дня отримання повідомлення, тобто з 31.05.2014 по 14.06.2014 включно.
Зазначений наказ про повернення коштів відповідачем не оскаржено.
Судом встановлено, що відповідачем частково відшкодовані кошти в сумі 3955 грн. (30.05.2014 - 1555 грн., 04.06.2014 -2200 грн., 13.06.2014-200 грн.). Залишок коштів, які підлягають стягненню, складає 5892 грн. 41 коп.
Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону № 1533-ІІІ функції виконавчої дирекції Фонду виконує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, та його територіальні органи, що здійснюють свою діяльність відповідно до Закону України "Про зайнятість населення" та цього Закону.
Статтею 39 Закону 1533-ІІІ передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.
До теперішнього часу вище зазначена заборгованість відповідачем у розмірі 5892,41 грн. службі зайнятості не відшкодована.
За таких обставин, суд знаходить позов обґрунтованим, доведеним і таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
Згідно з ч.1 ст.256 КАС України негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
На підставі вищенаведеного, керуючись п.5 ч.2 ст. 17, 158, 161, 162, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Харківський окружний адміністративний суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до ОСОБА_1 про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1, зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1; місцеперебування: АДРЕСА_2), на користь Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття в особі Харківського обласного центру зайнятості (адреса: 61068, м. Харків, вул. Броненосця Потьомкін, 1а, р/р 37178304900001 в ГУДКСУ у Харківській області, МФО 851011, код за ЄДРПОУ 03491277) незаконно отриману допомогу по безробіттю в сумі 5892.41 грн. (п'ять тисяч вісімсот дев'яносто дві грн. 41 коп.).
Постанова, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною та підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня отримання копії постанови.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строків для подачі апеляційної скарги, в порядку встановленому ст. 254 КАС України.
Суддя Заічко О.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.07.2014 |
Оприлюднено | 23.07.2014 |
Номер документу | 39813116 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Заічко О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні