Постанова
від 11.07.2014 по справі 821/1656/14
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2014 р.м. ХерсонСправа № 821/1656/14 Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючої: судді Кисильової О.Й.,

розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до повного товариства "ЛОМБАРД ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" про стягнення штрафу,

встановив:

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг (далі - позивач, Нацкомфінпослуг) звернулась до суду із адміністративним позовом до повного товариства "ЛОБМАРД-ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" (далі - відповідач, Товариство) про стягнення штрафу в розмірі 17000,00 грн.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено акт від 14.11.2013 р. № 199/16/03-ЛБ, яким зафіксовано порушення відповідачем вимог ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" та пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України в частині не подання Товариством копії оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 рік. На підставі вказаного акту позивачем винесено постанову від 27.11.2013 р. № 199/16/03/01-ЛБ про застосування до відповідача штрафу за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг у розмірі 17 000,00 грн. Добровільно відповідач штраф не сплатив, а тому позивач просить стягнути вказану суму в судовому порядку.

Відповідачем подано заперечення проти позову, в яких зазначено, що 11.01.2012 р. керівником підприємства призначено Самойленка І.О. Відповідно до положень засновницького договору новим директором проведено інвентаризацію основних засобів та виявлено значну нестачу активів та грошових коштів, у зв'язку з чим відповідач звернувся до правоохоронних органів із відповідною заявою. У листопаді 2012 р. слідчим УМВС в Херсонській області було вилучено первинні документи, що унеможливило складання та подання річної фінансової звітності за 2012 рік у строки, встановлені Нацкомфінпослуг.

Представником позивача подано клопотання про розгляд справи без його участі.

Від представника відповідача надійшла заява про розгляд справи за його відсутності в порядку письмового провадження

Відповідно до ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Враховуючи викладене вище, суд вважає, що розгляд справи слід здійснювати в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

16.05.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг прийнято розпорядження № 1556 про зобов'язання повного товариства "ЛОБМАРД-ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" усунути порушення законодавства про фінансові послуги у термін до 30.09.2013 р. та повідомити Нацкомфінпослуг про усунення порушення з наданням підтверджуючих документів у термін до 11.10.2013 р.

14.11.2013 р. Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг складено Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги № 199/16/03-ЛБ, зі змісту якого слідує, що Товариством не надано до Нацкомфінпослуг оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 рік, чим порушено статтю 14 Закону України "Про фінансові послуги та держане регулювання у сфері ринків фінансових послуг" та пункт 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України. Також вказаним актом зафіксовано невиконання Товариством вимог розпорядження від 16.05.2013 р. № 1556, чим порушено вимоги пункту 2.2 розділу 2 та пункту 5.9 розділу 5 Положення про застосування Нацкомфінпослуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затверджене розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.10.2012 р. № 2319.

Акт про правопорушення законодавства про фінансові послуги позивач надіслав на адресу відповідача, якого повідомив про час та місце розгляду справи про порушення законодавства про фінансові послуги. Матеріали справи містять докази вручення відповідачу акту та повідомлення.

27.11.2013 р. Нацкомфінпослуг винесено постанову № 199/16/03/01-ЛБ про застосування до овного товариства "ЛОБМАРД-ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" штрафних санкцій за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг, а саме: ст. 14 Закону України "Про фінансові послуги та держане регулювання у сфері ринків фінансових послуг" щодо обов'язку фінансових установ надавати звітність відповідно до законів та нормативно - правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та регулювання ринків фінансових послуг та пункту 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.11.2004 р. за № 1482/10081 щодо неподання копії оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 рік у строки встановлені Нацкомфінпослуг.

Товариством не виконані вимоги розпорядження від 16.05.2013 р. № 1556 про застосування заходу впливу, що є порушенням вимог пункту 2.2. розділу 2 пункту, пункту 5.9 розділу 5 Положення про застосування Нацкомфінпослуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затверджене розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.10.2012 р. № 2319 р.

Листом від 29.11.2013 р. вих. № 9354/16-8 постанову від 27.11.2013 р. № 196/16/03/01-ЛБ надіслано на адресу відповідача, яка отримана уповноваженою особою Товариства 10.12.2013 р.

У своїх заперечення відповідач зазначає, що Товариство було позбавлене можливості подати оприлюднену річну фінансову звітність за 2012 рік у зв'язку з відкриттям кримінального провадження та вилученням документів, що підтверджується фінансовими звітами за 2012 рік та балансами поданими до Головного управління статистики у Херсонській області.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг" від 12.07.2001 р. № 2664-III (далі - Закон № 2664-III) фінансова установа - юридична особа, яка відповідно до закону надає одну чи декілька фінансових послуг, а також інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг, у випадках, прямо визначених законом, та внесена до відповідного реєстру в установленому законом порядку. До фінансових установ належать банки, кредитні спілки, ломбарди, лізингові компанії, довірчі товариства, страхові компанії, установи накопичувального пенсійного забезпечення, інвестиційні фонди і компанії та інші юридичні особи, виключним видом діяльності яких є надання фінансових послуг, а у випадках, прямо визначених законом, - інші послуги (операції), пов'язані з наданням фінансових послуг.

Статтею 14 Закону № 2664-III встановлено, що фінансова установа зобов'язана вести облік своїх операцій та надавати звітність відповідно до вимог законів та нормативно-правових актів державних органів з питань регулювання діяльності фінансових установ та ринків фінансових послуг.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 28 Закону № 2664-ІІІ встановлено, що національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, у межах своєї компетенції у разі порушення законодавства про фінансові послуги, нормативно-правових актів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу та накладає адміністративні стягнення.

Згідно із ч.1 ст. 39 Закону № 2664-III у разі порушення законів та інших нормативно-правових актів, що регулюють діяльність з надання фінансових послуг, національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, застосовує заходи впливу відповідно до Закону.

Відповідно до п. 3 ч.1 ст. 40 Закону № 2664-III , Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, може накладати штрафи в розмірах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону.

Статтею 41 Закону № 2664-III, встановлено, що штрафні санкції, що застосовуються до учасників ринків фінансових послуг за правопорушення, вчинені на ринках фінансових послуг уповноважений орган застосовує до учасників ринків фінансових послуг (крім споживачів фінансових послуг) штрафні санкції за: провадження діяльності на ринках фінансових послуг, для якої законом встановлені вимоги щодо одержання ліцензії та/або реєстрації, без відповідної ліцензії та/або реєстрації - у розмірі від 1000 до 10000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; неподання, несвоєчасне подання або подання завідомо недостовірної інформації - у розмірі від 100 до 2000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; ухилення від виконання або несвоєчасне виконання розпорядження, рішення Уповноваженого органу про усунення порушення щодо надання фінансових послуг - у розмірі від 100 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Рішення національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, про застосування штрафних санкцій може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Уповноваженим органом, стягуються у судовому порядку.

Пунктом 2.6 розділу 2 Порядку складання та подання звітності ломбардами до Державної комісії з регулювання ринків фінансових послуг України, затвердженого розпорядженням Держфінпослуг від 04.11.2004 р. № 2740, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.11.2004 р. за № 1482/10081 встановлено, що до 01 червня року, наступного за звітним, ломбард подає до Нацкомфінпослуг аудиторський висновок та річну фінансову звітність, яка підтверджена аудиторською фірмою або аудитором, інформація про яких унесена до реєстру аудиторських фірм та аудиторів, які можуть проводити аудиторські перевірки фінансових установ, що ведеться Нацкомфінпослуг.

Відповідно до пункту 2.2 розділу 2 Положення про застосування Нацкомфінпослуг, заходів впливу за порушення законодавства про фінансові послуги, затверджене розпорядженням Нацкомфінпослуг від 20.10.2012 р. № 2319 р. (далі - Положення) рішення про зобов'язання порушника вжити заходів для усунення порушення оформляється письмовим розпорядженням (приписом) Нацкомфінпослуг. Метою застосування даного заходу впливу є усунення особою у визначений у розпорядженні (приписі) строк виявлених порушень законодавства про фінансові послуги.

Згідно п. 4.24 розділу 4 Положення особа може оскаржити рішення про застосування заходу впливу у встановленому законодавством порядку.

Пунктом 5.1. розділу 5 Положення встановлено, що рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу, передбаченого підпунктом 3 пункту 2.1 розділу ІІ цього Положення, може бути оскаржене особою до Нацкомфінпослуг як колегіального органу або до суду, а рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу, передбачених підпунктами 1, 2, 4 - 9 пункту 2.1 розділу ІІ цього Положення, - до суду.

Рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходу впливу у вигляді штрафної санкції (штрафу) може бути оскаржене до Нацкомфінпослуг як колегіального органу протягом 15 календарних днів з дня отримання такого рішення (п. 5.2 розділ 5 Положення).

Згідно пункту 5.9 розділу 5 вище зазначеного Положення рішення Нацкомфінпослуг про застосування заходів впливу після набрання ними чинності є обов'язковими для виконання особами. У разі невиконання особами рішень про застосування заходів впливу Нацкомфінпослуг вживає заходів щодо виконання рішень у порядку, визначеному законодавством. Нацкомфінпослуг обирає і застосовує заходи впливу на основі аналізу даних та інформації стосовно порушення законодавства про фінансові послуги.

Отже, наведеними вище положеннями нормативно-правових актів закріплено обов'язок учасників ринків фінансових послуг виконувати розпорядження Нацкомфінпослуг щодо усунення порушень законодавства про фінансові послуги, а також право таких осіб у встановленому законодавством порядку оскаржувати рішення Нацкомфінпослуг, прийняті відносно них, у тому числі рішення про застосування заходу впливу та про накладення штрафу.

Позивачем доведено, а відповідачем не спростовано належними доказами факт вчинення Товариством порушення законодавства про фінансові послуги.

У свою чергу відповідачем не надано доказів реалізації Товариством права на оскарження рішень позивача, зокрема розпорядження Нацкомфінпослуг від 16.05.2013 р. № 1556 та постанови про накладення штрафу від 27.11.2013 р. № 199/16/03/01-ЛБ.

Суд не бере до уваги твердження відповідача про те, що у Товариства існували поважні причини неподання оприлюдненої річної фінансової звітності за 2012 рік, оскільки про існування таких обставин відповідач жодним чином не повідомляв позивача. Також, слід відмітити, що законодавством, яке регулює дані правовідносини, не передбачено випадків, коли учасники ринків фінансових послуг звільняються від виконання законних вимог Нацкомфінпослуг.

За таких обставин суд дійшов висновку про обгрунтованість позовних вимог Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансового характеру, а відтак - про задоволення позову в повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 122, 158-163, 167 КАС України, суд, -

постановив :

Позов Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг до ПОВНОГО ТОВАРИСТВА "ЛОМБАРД ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" про стягнення штрафу задовольнити.

Стягнути з ПОВНОГО ТОВАРИСТВА "ЛОМБАРД ШВИДКІ ГРОШІ "ТОВ "КРЕДИТНО-ФІНАНСОВИЙ РАДНИК" І КОМПАНІЯ" (вул. Карла Маркса, 42-А, м. Херсон, 73000, код за ЄДРПОУ 36579671) до Державного бюджету України на рахунок територіального управління Державної казначейської служби України за місцем знаходження платника на балансовий рахунок 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", код бюджетної класифікації за доходами 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у розмірі 17 000,00 (сімнадцять тисяч) грн.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення. В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кисильова О.Й.

кат. 9.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2014
Оприлюднено25.07.2014
Номер документу39835168
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/1656/14

Постанова від 11.07.2014

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Кисильова О.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні