ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"16" липня 2014 р.Справа № 916/1823/14
За позовом: Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України;
До відповідача : Товариства з обмеженою відповідальністю "СОЮЗ-НАФТОПРОДУКТ"
про стягнення 136000 грн.
Суддя Оборотова О.Ю.
За участю представників:
Від позивача: Цушко С.Є. довіреність від 13.01.2014р.;
Від відповідача: не з'явився;
СУТЬ СПОРУ: Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Нафтопродукт", в якій просить суд стягнути з відповідача штраф у сумі 68 000 грн., а також пеню у сумі 68 000 грн.
Ухвалою господарського суду Одеської області від 19.05.2014р. порушено провадження у справі № 916/1823/14.
Представник відповідача у судові засідання не з'явився, відзив на позовну заяву та витребувані судом документи не надав, відповідач свого права на захист не використав, хоч і повідомлявся про час та місце проведення судового засідання належним чином шляхом надіслання ухвал суду на юридичну адресу, у зв'язку з чим справа розглядається за наявними в ній матеріалами на підставі ст. 75 ГПК України.
У судовому засіданні 16.07.2014р. після виходу судді з нарадчої кімнати було оголошено вступну та резолютивну частини рішення.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, суд встановив:
10.10.2013р. Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу №123-02/2013 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, прийняла рішення № 178-рш, яким було визнано, зокрема, що ТОВ "Союз-Нафтопродукт" вчинене порушення, передбачене пунктом 1 ст.50, яке кваліфікується за п. 4 ч. 2 статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "продукти нафтоперероблення рідкі", що проводилися Дунайським басейновим управлінням водних ресурсів у 2009 році. За вчинене порушення на відповідача було накладено штраф у розмірі 68 000 грн., який останній, відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", повинен був сплатити у двомісячний строк з дня отримання рішення.
Рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 177-рш від 10.10.2013р. було надіслано листом від 14.10.2013 року за вих. №5268-02/2013 на поштову адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Нафтопродукт", однак конверт з поштовим повідомленням було повернуто з відміткою "за зазначеною адресою не проживає", у зв'язку з чим інформація про прийняте рішення була надрукована в газеті "Одеські вісті" №126 (4545) від 14.11.2013р., а також розміщена на офіційному веб-сайті Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua, згідно до ч.3 п.1 ст.56 "Про захист економічної конкуренції".
У передбачений Законом України "Про захист економічної конкуренції" строк, відповідач зазначену суму штрафу не сплатив, що зумовило нарахування пені відповідно до ч.5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у розмірі 68 000 грн. і звернення позивача з відповідним позовом до господарського суду Одеської області.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши наявні у справі докази у сукупності та давши їм відповідну правову оцінку, суд дійшов наступних висновків:
Відповідно до ст.1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" від 26.11.1993р., Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель. Особливості спеціального статусу Антимонопольного комітету України обумовлюються його завданнями та повноваженнями, в тому числі роллю у формуванні конкурентної політики, та визначаються цим Законом, іншими актами законодавства.
Відповідно до п.п. 5,7 ч. 5 ст. 14 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" адміністративна колегія територіального відділення Антимонопольного комітету України має, зокрема, повноваження проводити дослідження ринку, визначати межі товарного ринку, а також становище, в тому числі монопольне (домінуюче), суб'єктів господарювання на цьому ринку та приймати відповідні рішення (розпорядження).
При цьому, при розгляді заяв і справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, проведенні перевірки та в інших передбачених законом випадках вимагати від суб'єктів господарювання, об'єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, їх посадових осіб і працівників, інших фізичних та юридичних осіб інформацію, в тому числі з обмеженим доступом.
Відповідно до ст. 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов'язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом.
Згідно зі ст. 35 Закону України "Про захист економічної конкуренції" від 11.01.2001р., розгляд справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції починається з прийняттям розпорядження про початок розгляду справи та закінчується прийняттям рішення у справі.
Статтею 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" передбачено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, зокрема, про: визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу.
Відповідно до ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
Відповідно до ч. 2, 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" також визначено, що рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов'язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу.
Як вбачається із матеріалів справи, Адміністративна колегія Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши справу №123-02/2013 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції та накладення штрафу, 10.10.2013р. прийняла рішення № 177-рш, яким було визнано, зокрема, що ТОВ "Союз-Нафтопродукт" вчинене порушення, передбачене пунктом 1 ст.50, яке кваліфікується за п. 4 ч. 2 статті 6 Закону України "Про захист економічної конкуренції", у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів на закупівлю "продукти нафтоперероблення рідкі", що проводилися Дунайським басейновим управлінням водних ресурсів у 2009 році.
Згідно з п. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", рішення (витяг з нього за вилученням інформації з обмеженим доступом, а також визначеної відповідним державним уповноваженим Антимонопольного комітету України, головою територіального відділення Антимонопольного комітету України інформації, розголошення якої може завдати шкоди інтересам інших осіб, які брали участь у справі), розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб.
У разі, якщо вручити рішення, розпорядження, немає можливості, зокрема внаслідок: відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місцем реєстрації); або відсутності посадових осіб чи уповноважених представників суб'єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення , розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур'єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
З наданих позивачем документів вбачається, що вказане рішення разом із супровідним листом від 14.10.2013р. за №5268-02/2013 були направлені на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Нафтопродукт", однак повернуті поштою із відміткою "за зазначеною адресою не проживає".
Судом також встановлено, що інформація про прийняте рішення була надрукована в газеті "Одеські вісті" №126 (4545) від 14.11.2013р., та розміщена на офіційному веб-сайті Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України www.amc.gov.ua .
Таким чином, суд доходить висновку, що Одеським обласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України було ретельно дотримано вимог закону щодо повідомлення ТОВ "Союз-Нафтопродукт" стосовно рішення №177-рш.
За таких обставин, приймаючи до уваги те, що інформація про прийняте рішення №177-рш відносно ТОВ "Союз-Нафтопродукт" була надрукована в газеті 14.11.2013р., суд доходить висновку, що штраф, накладений позивачем відповідач повинен був сплатити у відповідності до вимог ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції".
Однак, як встановлено судом та не спростовано відповідачем, станом на день розгляду справи, відповідач штраф у сумі 68 000 грн. не сплатив.
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції", заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено.
Як вбачається з позовної заяви та не спростовано відповідачем, рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України від 10.10.2013р. № 177-рш, прийняте по справі №123-02/2013, у встановлений двомісячний строк ТОВ "Союз-Нафтопродукт" оскаржено не було.
Отже, вищезазначене рішення Адміністративної колегії Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України як на час звернення позивача до суду, так і на час вирішення спору, є чинним.
Враховуючи викладене, суд доходить висновку, що вимога Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про стягнення з відповідача штрафу у сумі 68 000 грн. є обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.
Щодо вимоги позивача про стягнення з відповідача пені у сумі 68 000 грн. суд зазначає наступне.
Підстави та умови нарахування пені в даному випадку визначаються статтею 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", яка встановлює як обов'язковість пені в разі несплати штрафу, так і правила обчислення її розміру та строки нарахування.
Згідно з ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України.
Враховуючи вищевикладене, перевіривши розрахунок пені, суд вважає його обґрунтованим та таким, що здійснений відповідно до вимог чинного законодавства України, у зв'язку з чим задовольняє позовні вимоги Одеського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України в частині стягнення пені у повному обсязі.
Відповідно до п. 12 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" Антимонопольний комітет та його територіальні відділення звільняються від сплати судового збору у справах, що вирішуються на підставі законодавства про захист економічної конкуренції та законодавства про здійснення державних закупівель.
За таких обставин, враховуючи положення Закону України "Про судовий збір", ст.49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір у розмірі 2 720 грн. за розгляд даної справи стягується до Державного бюджету України з ТОВ "Союз-Нафтопродукт".
Керуючись ст.ст. 33,34,43,44-49,50,75,82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Нафтопродукт" (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Червоноармійська, буд. 30, код ЄДРПОУ 35180558) до Державного бюджету України (рахунок №31110106700214 в УДКСУ в Ізмаїльському районі Одеської області, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37977316, код за бюджетним класифікатором 21081100, вид платежу "Адміністративні штрафи та іншим санкції", символ банку 106) штраф у розмірі 68 000 /шістдесят вісім тисяч/ грн. та пеню у розмірі 68 000 /шістдесят вісім тисяч/ грн.
Стягувачем за наказом є Одеське обласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України (65107, м. Одеса, вул. Канатна, 83, код ЄДРПОУ 20992104).
3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Союз-Нафтопродукт" (68600, Одеська область, м. Ізмаїл, вул. Червоноармійська, буд. 30, код ЄДРПОУ 35180558) до Державного бюджету України (р/р 31210206783008, одержувач ГУДКС України в Одеській області, код ЄДРПОУ 37607526, банк одержувача ГУДКС України в Одеській області, МФО 828011, код бюджетної класифікації 22030001, код ЄДРПОУ господарського суду Одеської області 03499997) судовий збір у розмірі 2 720 /дві тисячі сімсот двадцять/ грн.
Рішення суду може бути оскаржено протягом 10-денного строку з моменту складання повного тексту.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня його підписання, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи Одеським апеляційним господарським судом.
Повний текст рішення виготовлено та підписано 21.07.2014р.
Суддя Оборотова О.Ю.
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 16.07.2014 |
Оприлюднено | 23.07.2014 |
Номер документу | 39848010 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Оборотова О.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні